16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок «Конспект уроку Захист Вітчизни для 10 класу на тему "Базова підтримка життя"» 4

Про матеріал

Навчально – виховна мета: практично відпрацьовують учбові питання вивчені з даної теми, а також удосконалюють уміння та навички отриманих на попередніх заняттях.

Перегляд файлу

План – конспект уроку №4.

 

З предмету «Захист Вітчизни» 10 клас «   »_________2018рік.

Заняття 4: Практичне заняття.

Розділ 9: Домедична допомога.

Тема 1: Базова підтримка життя.

Навчально – виховна мета: практично відпрацьовують учбові питання вивчені з даної теми, а також удосконалюють уміння та навички отриманих на попередніх заняттях.

Навчальні питання:

  1. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів.
  2. Штучна вентиляція легенів за методом Холтера - Нільсена.
  3. Штучна вентиляція легенів за методом Сільвестра - Брошу.
  4. Штучна вентиляція легенів за методом «із легенів у легені».
  5. Непрямий масаж серця.
  6. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками.

Форма проведення заняття: практичне заняття.

Метод проведення заняття: розповідь, показ, практичне виконання.

Місце проведення заняття: клас Захисту Вітчизни.

Час проведення заняття: 45 хв.

Обладнання та матеріальне забезпечення: мультимедіа, відеоматеріали, макет постраждалого, плакати, стенди.

 

Хід уроку

 

  1. Вступна частина (5 хв.)
  1. Шикування учнів, прийняття рапорту від в. о. ЗКВ, привітання.
  2. Перевірка наявності особового складу, форму одягу та зовнішній вигляд.
  3. Оголошення теми, завдань і порядок проведення уроку.
  4. Стройове тренування: стройові повороти на місці у складі відділення.
  5. Перевірка домашнього завдання.

Які ознаки зупинки серця ?

Які внутрішні та зовнішні ознаки зупинки серця ?

Що таке реанімація?

Признаки інфаркту?

Як перевірити наявність дихання?

Головні умови проведення штучної вентиляції легенів?

 

  1. Основна частина (45 хв.)

Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками.

Реанімаційні заходи проводити одній особі дуже тяжко. Насправді це важка фізична праця навіть для добре фізично підготовленій людині не можуть ефективно натискати на грудну клітину тривалий час. Наростаюча м’язова втома супроводжується зменшенням амплітуди, чистоти натискань та порушення ритму.

У зазначеній ситуації варто залучати інших свідків події. Щоправда, більшість громадян через відсутність знань і навичок намагатимуться ухилитися від такої роботи. Тому потрібно переконливо їм сказати, що відсутність належної допомоги з їхнього боку загрожує життю постраждалого.

Робота в команді має суттєвий позитивний вплив і під час застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора. Вам відомо, що, виконуючи заходи серцево–легеневої реанімації, необхідно якомога менше часу витрачати на паузи між натисканням на грудину клітку. Коли ви працюєте самотужки, то виникне тривала пауза для наклеювання електродів. Коли ви працюєте в парі, то один рятівник продовжує натискати на грудну клітку, інший у цей час наклеює електроди. Паузи практично немає. А далі виконуйте голосові накази автоматичного зовнішнього дефібрилятора.

Коли ви будете тренуватися працювати в команді під час серцево–легеневої реанімації, то переконаєтеся, що це не так просто. Усі люди за характером різні. Хтось вроджений лідер, хтось старанний виконавець, хтось інтелектуал, хтось настільки не тренований, що після першого циклу 30 : 2 буде скаржитися на втому.

Роль лідера найвідповідальніша, бо він ухвалює рішення. Тому лідерські якості у собі потрібно розвивати шляхом тренувань. Візьміть найрізноманітніші сценарії, коли в когось виникла раптова затримка кровообігу. Тренуйтеся як у ролі лідера, так і в ролі помічника. Тоді ви зможете визначити на практиці, ким насправді ви є.

 

Організаційно – методичні вказівки.

  • Відділення ділиться на 5 робочих груп, в кожній групі призначається старший, що слідкує за дисципліною на робочому місці, шикує відділення під час зміни робочих місць.
  • На кожне робоче місце призначається старший, що показує та контролює відпрацювання учнями поставлених завдань.
  • Зміна робочих місць за вказівкою вчителя ЗВ.

Вчитель ЗВ проводить загальний контроль всіх робочих місць. Може знаходитись на одному із робочих місць де контролює роботу групи.

В кінці уроку вчитель моделює різні життєві ситуації і разом з відділенням шукає правильну відповідь або рішення, тим самим закріплює з учнями отриманні уміння та навички з даної теми.

 

  1. Заключна частина (5 хв.)
  1. Підвести підсумок заняття.
  2. Нагадати вивчену тему та завдання.
  3. Відмітити кращих, виставити оцінки.
  4. Домашнє завдання. Підручник Захист Вітчизни. Підготувати виступи та презентації відповідно до обраних тем або завдань.

 

Ситуаційне завдання 1: «Ви свідок ДТП»

Унаслідок дорожньо - транспортної пригоди, машина з’їхала в кювет, є запах бензину, який крапає з правого боку авто. Постраждалих двоє: водій і пасажирка. Водій знепритомнів, у нього велика рана на правій пахвинній ділянці, кров’ю просякнутий одяг, пляма швидко збільшується.

Пасажирка при свідомості, адекватно реагує, у стані легкого шоку. Видимих поранень немає, кровотеча відсутня. Пасажирка була пристебнута паском безпеки. Під час огляду вона повідомляє, що водій є носієм вірусу імунодефіциту людини. Випадковий перехожий вийняв з повністю укомплектованої автомобільної аптечки гумові рукавиці і почав надавати допомогу. Після прямого тиску руками на рану туди введено близько одного метра бинта. Кровотеча значно зменшилась. Він покликав на допомогу.

  1. Які ваші подальші дії?
  2. Чи потрібно натискати коліном у правій пахвинній ділянці?
  3. Чи є необхідність в накладанні турнікета або джгута?
  4. Які небезпеки можуть виникнути в цій ситуації і як їх уникнути?

 

Ситуаційне завдання 2: «Ви свідок бійки»

Повертаючись додому з курсів самодопомоги, ви придбали в аптеці 3 рулони стерильних бинтів, рукавички, вату та джгут–турнікет СПАС і випадково стали свідком вуличної бійки. Почувся крик, брязкіт скла... Компанія розбіглась, залишивши на дорозі пораненого хлопця, який притискає руками закривавлену шию. Говорити не може, кров яскраво - червона, пульсуючим струменем витікає з ділянки шиї. Одягнувши рукавички і покликавши на допомогу інших перехожих, ви лівою рукою притиснули до рани частково розгорнутий бинт, накладений гармошкою. Кровотеча трохи зменшилась. Ви бачите, що в глибині нижньої частини рани чітко видно місце кровотечі.

  1. Які ваші подальші дії?
  2. Чи потрібна вам допомога інших людей?
  3. Чи є необхідність заповнити рану бинтом?
  4. Чи є необхідність у використанні джгута?

Які небезпеки можуть виникнути в цій ситуації і як їх уникнути

docx
До підручника
Захист Вітчизни 10 клас (Бахтін А. М. та інші)
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку