Навчально – виховна мета: ознайомити з основними положеннями ланцюжка виживання при раптовій зупинці серця; тренувати у виконанні масажу серця та проведення реанімаційних заходів.
План - конспект уроку №1
З предмету «Захист Вітчизни» 10 клас « »_________2018рік.
Заняття 1.
Розділ 9. Домедична допомога.
Тема 1: Базова підтримка життя.
Навчально – виховна мета: ознайомити з основними положеннями ланцюжка виживання при раптовій зупинці серця; тренувати у виконанні масажу серця та проведення реанімаційних заходів.
Навчальні питання :
Форма проведення заняття: теоретично – практичне заняття.
Метод проведення заняття: розповідь, показ, практичне виконання.
Місце проведення заняття: клас Захисту Вітчизни.
Час проведення заняття: 45 хв.
Обладнання та матеріальне забезпечення: мультимедіа, відеоматеріали, макет постраждалого, плакати, стенди.
Хід уроку
Актуалізація мислення.
Як ви розумієте для чого необхідна до медична підготовка ?
У цілому світі домедичній допомозі приділяють значну увагу. Її важливість зумовлена тим, що саме цей вид допомоги постраждалій чи хворій людині найшвидше надається свідками на місці події – на території, у приміщенні або будь - якому іншому місці перебування людини в невідкладному стані.
Таким свідком події можете бути і ви. Удома, на вулиці, у школі, на відпочинку та будь - де на ваших очах людині може стати недобре, вона може постраждати внаслідок дорожньо-транспортної пригоди (ДТП), утоплення, падіння з висоти, отруєння тощо. Завдяки високому рівню обізнаності та практичної підготовки, ви не будете безпорадними й зможете надати домедичну допомогу – урятувати та зберегти життя людини в невідкладному стані й мінімізувати наслідки впливу такого стану на її здоров’я.
Сукупність дій, які потрібно виконати за умов раптової зупинки серця, називають серцево - легеневою реанімацією (СЛР). Якщо розпочати СЛР першої хвилини після зупинки серця, шанси відновити його роботу сягають понад 85 %, а за 10 хвилин – уже менше 10 %.
Небезпечні порушення серцевої діяльності можуть супроводжуватись впливом внутрішніх та зовнішніх чинників.
Внутрішні чинники: порушення ритмів серцевої діяльності – інсульт, інфаркт - міокарда, тромбоз, а також зупинка серця рефлекторного типу, викликану зупинкою дихання.
Зовнішні чинники: прямий удар по грудній клітці, направлений в область серця, ураження електричним струмом, тепловий удар, гостре отруєння, удушення, втоплення, травмування у результаті аварії.
Ознаки зупинки серця:
Актуалізація мислення.
Пояснити учням, що таке інсульт та інфаркт– міокарду? Чому на сьогоднішній день це актуально?
Інфаркт – гостре порушення мозкового кровообігу, призводить до порушення (пошкодження) тканин головного мозку і порушення його функцій.
Розрізняють геморагічний (розрив кровоносних судин головного мозку, з розвитком внутрішньо мозкового крововиливу) та ішемічний інсульт (закупорка кровоносних судин).
Групи ризику:
Симптоми:
F.A.S.T.– міжнародний алгоритм діагностики інсульту:
Невідкладна допомога.
Прийом ліків може негативно позначитись на стані хворого, призвести до смерті. При відсутності серцебиття, дихання – провести серцево – легеневу реанімацію.
Інфаркт - міокарду – невроз ділянки серцевого м’яза, викликаний порушенням кровопостачання. Найбільш поширеною причиною вважається – атеросклероз – ущільнення стінки кровоносних судин, що звужує її просвіт, призводить до погіршення кровопостачання і підвищення кров’яного тиску.
Група ризику:
Симптоми:
Невідкладна допомога
Актуалізація мислення.
Які на вашу думку проходять незворотні процеси в корі головного мозку? Що вони можуть визвати?
Ланцюжок виживання.
Реанімації – це комплекс заходів, які спрямовані на відновлення дихання та роботи серця.
Основні правила та порядок проведення реанімаційних заходів:
Правило 1. Врятувати від загибелі після раптового помирання (у разі електротравм, задушення або утоплення, гострих отруєнь, шоку, тяжких механічних травм, гострої зупинки серця) можна тільки життєздатний організм.
Правило 2. Реанімація може бути успішною тільки у випадку, якщо вона виконується правильно і повноцінно.
Правило 3. Реанімація може бути успішною тільки у випадку, якщо вона реалізована своєчасно до настання в організмі необоротних змін.
Під час проведення реанімаційних заходів необхідно:
Актуалізація мислення.
Як визначити, що у потерпілого відсутнє дихання та серцебиття ?
Організаційно - методичні вказівки: розглядаючи вивченні питання необхідно приготувати відеоматеріали та мультимедіа з метою кращого засвоєння теми. Деяким учням рекомендувати підготовити коротенькі виступи, наприклад: Ознаки клінічної та біологічної смерті?