2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок 3 «Конспект уроку Захист Вітчизни для 10 класу на тему "Базова підтримка життя"Заняття 3»

Про матеріал

Навчально - виховна мета: ознайомити з основними особливостями проведення непрямого масажу серця; вміти застосовувати автоматичний зовнішній дефібрилятор та вміти проводити реанімацію одним та двома рятівниками.

Перегляд файлу

План– конспект уроку №3

 

З предмету «Захист Вітчизни» 10 клас «   »_________2018рік.

Заняття 3: Теоретично - практичне заняття.

Розділ 9. Домедична підготовка.

Тема 1 Базова підтримка життя.

Навчально - виховна мета: ознайомити з основними особливостями проведення непрямого масажу серця; вміти застосовувати автоматичний зовнішній дефібрилятор та вміти проводити реанімацію одним та двома рятівниками.

Навчальні питання:

  1. Непрямий масаж серця, як засіб відновлення діяльності серцево – судинної системи.
  2. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора.

Форма проведення заняття: теоретично - практичне заняття.

Метод проведення заняття: розповідь, показ, практичне виконання.

Місце проведення заняття: клас Захисту Вітчизни.

Час проведення заняття: 45 хв.

Обладнання та матеріальне забезпечення: мультимедіа, відеоматеріали, макет постраждалого, плакати, стенди.

 

Хід уроку

 

  1. Вступна частина (5 хв.)
  1. Шикування учнів, прийняття рапорту від в. о. ЗКВ, привітання.
  2. Перевірка наявності особового складу, форму одягу та зовнішній вигляд.
  3. Оголошення теми, завдань і порядок проведення уроку.
  4. Стройове тренування: виконати стройове положення на 8 рахунків.
  5. Перевірка домашнього завдання.

Які ознаки зупинки серця ?

Які внутрішні та зовнішні ознаки зупинки серця ?

Що таке реанімація?

Признаки інфаркту?

Як перевірити наявність дихання?

Головні умови проведення штучної вентиляції легенів?

 

  1. Основна частина (45 хв.)
  1.              Непрямий масаж серця, як засіб відновлення серцево - легеневої системи методика його виконання (10 хв.)

Нерідко обмеження реанімаційних заходів лише штучною вентиляцією легенів не приносить успіхів. Тому для збільшення шансів на життя потерпілого необхідно забезпечити ефективну серцево– легеневу реанімацію.

Під час зупинки серця необхідно викликати його скорочення та розширення штучним шляхом.

Ознаки зупинки серця:

  • Відсутній пульс на сонних та стегнових артеріях.
  • Розширені зіниці.
  • Відсутня реакція на світові подразнення.
  • Синюшність та блідість шкіри.

Суть непрямого масажу серця полягає у ритмічному стисканні серця між грудиною та хребтом. При цьому кров виштовхується із лівого шлуночка в аорту, а з правого у легені, де насичується киснем. Після того як тиск на грудину припиняється, порожнини серця знову заповнюються кров’ю.

Правила непрямого масажу серця:

  • Постраждалий перебуває в горизонтальному положенні на спині на твердій поверхні.
  • Особа яка надає допомогу, приймає стійке положення та нахиляється вперед. Лінія його плечей паралельно грудині постраждалого.
  • Рятувальник кладе долонні одна на одну та розташовує на грудній клітині постраждалого.
  • Виконати ритмічні натискання слід прямими руками не згибаючи їх у ліктях і не відриваючи їх від грудної клітини.
  • Натиск необхідно робити з такою силою, щоб зрушення грудної кістки становило 5 см.
  • Під час непрямого масажу серця частота натискань повинна становити 100 разів на 1хв.

Зупиняти масаж серця більш ніж на 15– 20 секунд не можна.

Якщо реанімацію проводить одна людина, то через кожні 15 натискань на грудину з інтервалом в 1 секунду, вона повинна припинити масаж, зробити два потужних вдихи за методом « З РОТА В РОТ».

Якщо в реанімації беруть двоє участь, то варто робити одне роздування легенів кожні 4–5 натискань на грудину. Реанімаційні заходи слід здійснювати безпосередньо до відновлення серцевої діяльності і дихання або до появи явних ознак біологічної смерті. Ознаками ефективності проведення непрямого масажу є поява первинних ознак зупинки серця.

 

Актуалізація мислення учнів.

Які ви знаєте первинні ознаки зупинки серця?

Які ознаки біологічної смерті?

Чому необхідно перевіряти ротову порожнину потерпілого?

Дуже дієвим при наданні серцево– легеневої реанімації є поєднання штучної вентиляції легенів та непрямого масажу серця.

  1. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора (10 хв.)

Дефібриляція – лікувальний захід спрямований на відновлення ефективної діяльності серця шляхом подання одиночного електромагнітного імпульсу достатньої сили і тривалості.

Сучасний автоматичний зовнішній дефібрилятор (АЗД) – це невеликий комп’ютеризований, надійний та простий прилад, за допомогою якого можна оцінювати стан людини та рятувати їй життя. Завдання автоматичного зовнішнього дефібрилятора – аналіз ритмів серця. Після діагностики апарат обирає одне з двох рішень – подати електричний струм чи ні.

Правила користуванням АЗД:

  1. Постраждалий перебуває подалі від предметів, що проводять електричний струм.
  2. Руки рятівника, повинні бути сухими.
  3. Електроди змочені нетральним розчином, щільно прикладені до тіла (щоб уникнути електричних опіків).
  4. Розряд повинний бути однократним за одиницю часу. Повторний розряд з такою самою напругою або з її підвищенням на кілька одиниць.
  5. Застосування дефібрилятора не повинно замінювати інші заходи серцево– легеневої реанімації.

АЗД діє самостійно напівавтоматична – видає рекомендації у вигляді електрокардіограми постраждалого. Ним може користуватися як і медичний працівник так і звичайна людина.

Принцип роботи АЗД:

  • Відкрити кришку та ввімкнути АЗД.
  • Приклеїти електроди на грудну клітину постраждалого, змочити електроди гелем або електролітом; один з одного боку грудини нижче ключиці, другий – з лівого боку під лівим соском.
  • Зачекати поки апарат не здійснить аналіз ритму, натиснути кнопку розряд для проведення дефібриляції за умови, що до потерпілого ніхто не торкається.
  • Після виконання дефібриляції розпочати проведення серцево–легеневої реанімації у співвідношенні : 30 натискань на грудну клітину, 2 штучних вдихи.
  • При відновленні ознак життя у потерпілого забезпечте йому постійний догляд до приїзду бригади екстреної мед. допомоги. Електроди залишити на грудній клітці.

 

Організаційно– методичні вказівки.

Для більш поглибленого вивчення теми та закріплення умінь та навичок зорганізуються робочі місця на яких учні відпрацьовують реанімаційні заходи, самостійно та в парі. Роботу їх контролюють підготовленні учні та вчитель. З метою контролю рекомендовано залучити мед. працівника навчального закладу. Учні, що навчаються за програмою Основи мед. знань готують презентації відповідно до обраних завдань теми з захистом їх на заліковому занятті в кінці вивченої теми як практично так і теоретично.

 

Контрольні запитання.

  1. У чому полягає суть штучного дихання?
  2. Описати дії серцево– легеневої реанімації однією особою та в парі?
  3. Чому перед проведенням серцево – легеневої реанімації потрібно відновити прохідність дихальних шляхів?
  4. Дайте визначення дефібриляція?
  5. Які причини зумовлюють зупинку серця?
  6. Чому непрямий масаж є найефективнішим?

 

  1. Заключна частина (5 хв.)
  1. Підвести підсумок заняття.
  2. Нагадати вивчену тему та завдання.
  3. Відмітити кращих, виставити оцінки.
  4. Провести коротке опитування вивченої теми з метою її закріплення.
  5. Домашнє завдання. Підручник Захист Вітчизни, підготувати творчі завдання з вибраних тем.

 

Завдання 1 «Ви свідок ДТП»

Під час ДТП машина з’їхала в кювет; відчувається запах бензину, який капає з правого боку авто. Постраждалих двоє: водій і пасажирка.

У водія спостерігається втрата притомності, деформація правої нижньої кінцівки. Неозброєним оком можна визначити відкритий перелом ноги в ділянці стегна, кров’ю просякнутий одяг, пляма швидко збільшується, видно уламок кістки.

Пасажирка притомна, адекватно реагує, легкий стан шоку. Видимих поранень немає, кровотеча відсутня. Пасажирка була пристебнута паском безпеки. Вона повідомляє, що водій є носієм ВІЛ.

  • За якими ознаками можна визначити вид кровотечі в постраждалого водія?
  • Чим вона небезпечна для життя?
  • Ще які ознаки характерні для такої кровотечі?
  • Чим можна пояснити стан непритомності у водія?
  • Чи можна кровотечу у водія вважати масивною?
  • За якими ознаками?

 

Завдання № 2 «Ви свідок вуличної бійки»

Ідучи на курси самодопомоги, ви придбали в аптеці для практичних занять три рулони стерильних бинтів, рукавички, вату та джгут–турнікет СПАС і випадково стали свідком вуличної бійки.

Почувся крик, брязкіт скла. Компанія розбіглась, залишивши на дорозі пораненого хлопця, який притискає руками закривавлену шию. Говорити не може, кров яскраво–червона, пульсуючим струменем витікає з шиї.

Який вид кровотечі в постраждалого хлопця? За якими ознаками?

Чи можна кровотечу в постраждалого вважати масивною? Ще які ознаки характерні для неї?

Чи є небезпека для життя постраждалого і чому? Які ще ознаки вказують на цю небезпеку?

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни 10 клас (Бахтін А. М. та інші)
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
1626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку