Урок Контрольна робота № 3 з теми «Золоті сторінки далеких епох», «Роман XIX ст.»

Про матеріал
Контрольна робота № 3 з теми «Золоті сторінки далеких епох», «Роман XIX ст.» Різнорівневі завдання. Урок перевірки й корекції знань, навичок й умінь.
Перегляд файлу

УРОК 24

Тема. Контрольна робота № 3 з теми «Золоті сторінки далеких епох», «Роман XIX ст.» Мета. Формувати предметні та ключові компетентності: знати передумови розвитку реалізму та естетизму; визначати основні принципи його поетики; виявляти риси роману як літературного жанру, розуміти специфіку розвитку роману в XIX ст., називати його жанрові ознаки.

Обладнання: різнорівневі завдання.

Тип уроку: урок перевірки й корекції знань, навичок й умінь.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчання

Поради вчителя для успішного виконання контрольної роботи.

Роз’яснення щодо оцінювання тестових завдань:

1-9 правильна відповідь – по 0,5 бали.

10 -11 правильна відповідь – по 2 бали

12 – 2,5 бали

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІV. Виконання роботи

Варіант 1

У завданнях 1– 9 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

1. Роман

а) Один із жанрів ліро-епосу. Великий віршований твір, у якому порушуються важливі проблеми минулого, сучасного чи майбутнього; зливаються воєдино епічні (сюжети, характери) і ліричні елементи (авторські переживання, ліричні відступи).

б) Літературний жанр, найбільш поширений у XVIII-XX ст.; великий за обсягом, складний за будовою епічний твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування характерів багатьох персонажів.

в) Невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу.

г) Літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ.

 

2. Роман Г. Флобера «Пані Боварі».

а) Реалістичний. Соціально – психологічний.

б) Реалістичний. Автобіографічний.

в) Реалістичний. Соціально – побутовий. 

г) Модерністський. Соціально – психологічний. Роман – виховання.

 

3. Коли Емма з Родольфом планували втечу, про що нагадав їй Родольф? (За романом «Пані Боварі» Г. Флобера)

а) Про плащ з каптуром.

б) Про паспорти.

в) Про дитину.

г) Про чемодани.

 

4. У відчаї від банкрутства Емма просила допомоги, до кого вона не зверталась? (За романом «Пані Боварі» Г. Флобера)

а) Леон.

б) Родольф.

в) Нотаріус.

г) Священник.

 

 5. Як повелись містяни щодо родини Шарля після смерті Емми? (За романом «Пані Боварі» Г. Флобера)

а) Підтримували, допомагали з донькою.

б) Всі почали гріти руки.

в) Зібрали гроші, щоб допомогти йому уникнути фінансової катастрофи.

г) Відмовились від його послуг.

 

6. Яка мрія аптекаря Оме здійснилась? (За романом «Пані Боварі» Г. Флобера)

а) Він став лікарем.

б) Він отримав будинок Шарля.

в) Нагородили орденом Почесного легіону.

г) Доньку взяли в пансіон, де навчалась Емма.

 

7. Вставте пропущене слово «… — це той, хто спроможний передати в інший спосіб або в іншому матеріалі своє враження від прекрасного.» («Портрет Доріана Ґрея»)

а) Митець.

б) Критик.

в) Глядач.

г) Художник.

 

8. Чому Доріан вирішує вибачитись перед Сибіл? («Портрет Доріана Ґрея»)

а) Бо він її кохає.

б) Усвідомлює, що погана гра була зізнанням у коханні до нього.

в) Прагне виправити портрет.

г) Вирішив перевести її в кращий театр.

 

9. Про кого сказано: «…її вбрання завше виглядали так, немов їх кроїли в нестямі, а одягали в бурю. /…/ вічно була закохана в кого-небудь/…/. Вона претендувала на мальовничість, а спромоглася стати лише неохайною.» («Портрет Доріана Ґрея»)

а) Дружина Генрі.

б) Сибіл.

в) Мати Сибіл.

г) Мати Доріана

 

У завданнях 10-11  потрібно встановити відповідність.

  1. Установіть відповідність між героями твору «Пані Боварі» Г. Флобера та цитатними характеристиками.

Герої

Цитатні характеристики

1

Дядько Руо

А

Красень і говорун, він хвацько дзенькав острогами, носив пишні вуса й бакенбарди, хизувався дорогими перснями, одягався в яскраві кольори, завжди маючи вигляд бравого вояки і манери розв'язного комівояжера. Одружившись, /…/ жив два чи три роки на жінчині кошти.

2

Батько Шарля Боварі

 

Б

Це був сільський хлопчина років п'ятнадцяти і на зріст вищий од нас усіх. Волосся в нього було підстрижене в кружок, як у сільського паламарчука, сам він мав вигляд якийсь серйозний і воднораз дуже збентежений.

3

Аптекар Оме

В

Це був опецькуватий чоловічок років під п'ятдесят, білолиций, голубоокий, лисуватий спереду, з сережками у вухах. В узголів'ї стояла на стільці чимала карафка горілки, з якої він час від часу наливав собі по чарочці «для охоти».

4

Родольфо

Г

Біля печі грів спину віспуватий чоловік у зелених шкіряних капцях, в оксамитовій шапочці з золотою китицею. На його обличчі було відбите цілковите самозадоволення; здавалось, він дивився на життя з таким самим спокоєм, як щиголь, що висів у нього над головою в плетеній клітці.

 

 

Д

…озув високі м'які чобітки: він був певен, що Емма зроду не бачила такої розкоші. І справді, коли він вибіг на площадку сходів у оксамитовому піджаку і білих трикових рейтузах, Емма була захоплена його костюмом.

 

  1. Установіть відповідність між подією романа Оскара Вайльда «Портрет Доріана Ґрея» та елементами сюжету.

Події

Елементи сюжету

1

Фатальне бажання Доріана Ґрея

А

експозиція

2

Смерть Доріана Ґрея

Б

зав’язка

3

Робота Безіла в майстерні над портретом

В

кульмінація

4

Замах на портрет

Г

розвиток дії

 

 

Д

розв'язка

 

  1. Один з найвідоміших парадоксів Оскара Вайльда: «Немає книжок моральних чи неморальних. Є книжки добре написані чи погано написані. Ото й усе.» А чи погоджуєтеся ви з цим твердженням. Свої міркування висловіть у формі твору – роздуму.

 

Варіант 2

У завданнях 1 - 9 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

 

1. Естетизм

а) Літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ.

б) Літературний напрям другої половини XVIII – п. XIX ст. В основі — перебільшена роль почуттів (крайня чутливість), поетика протилежна класицистичній. На перший план поставлено почуття.

в) Літературний напрям, який, перебуваючи поза рамками пересічної моралі, діяв лише у сфері мистецтва, де «дозволене» і «недозволене» диктувалося волею митця і підлягало тільки суду естетичних законів. Виявив переваги художньої вигадки, уяви і майстерності художника перед копією життя.

г) Літературний напрям, що виник наприкінці XVIII ст. Визначальні риси: заперечення раціоналізму; ідеалізм у філософії; захоплення фольклором.

 

2. Роман «Портрет Доріана Ґрея».

а) Реалістичний. Соціально – психологічний. Роман – виховання.

б) Реалістичний. Автобіографічний.

в) Реалістичний. Соціально – побутовий. 

г) Модерністський. Соціально – психологічний. Роман – виховання.

 

3. Хто це? «Замолоду весела, жвава й привітна, під старість вона стала дражливою, плаксивою, нервовою, — так вино, видихаючись, береться оцтом. /…/ Завжди вона кудись бігала, про щось клопоталась. Ходила до адвокатів, до голови суду, не забувала термінів сплати по векселях, домагалася відстрочки; дома так само не гуляла — шила, прала, прасувала, давала лад робітникам, платила по рахунках.» («Пані Боварі» Г. Флобера)

а) Дружина аптекаря Оме.

б) Емма Боварі.

в) Мати Шарля.

г) Пані Дюбюк.

 

4. Батьків Шарля обурило, що його перша дружина…

а) приховала свій справжній вік;

б) приховала наявність дітей;

в) пила каву в будні;

г) перебільшила розмір своїх статків.

(«Пані Боварі» Г. Флобер)

 

5. Де Емма взяла миш'як? (За романом «Пані Боварі» Г. Флобера)

а) Купила в Руані.

б) В шухляді Шарля.

в) Приготувала сама.

г) В аптеці Оме.

 

6. Зустрівшись з Родольфом, Шарль говорить:

а) Ви винні в смерті Емми!

б) Візьміть до себе Берту, виховайте її як панночку.

в) Я не серджусь на вас. У всьому винна доля.

г) Родольфе, ви – підступний негідник.

(За романом «Пані Боварі» Г. Флобера)

 

7. Яке ключове питання  задає Генрі Доріану, почувши «Сьогодні вона Імогена, а завтра буде Джульєтта.»? (За романом «Портрет Доріана Ґрея»)

а) Кого вона грала вчора?

б) Яка роль їй найкраще вдається?

в) Вас не лякає така непостійність?

г) Коли ж вона Сибіл Вейн?

 

8. Доріан звернувся до Алана Кемпбела, бо той…(«Портрет Доріана Ґрея»)

а) розумівся на музиці;

б) знав хімію;

в) колекціонував тканини;

г) був лікарем.

 

9. Як Доріан намагався повернути портрету красу? («Портрет Доріана Ґрея»)

а) Давав гроші на доброчинність.

б) Брав участь у благодійних аукціонах.

в) Допомагав сиротам.

г) Не скористався наївністю селянки, яку міг спокусити.

 

У завданнях 10-11  потрібно встановити відповідність.

  1. Установіть відповідність між героями твору Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» та цитатними характеристиками.

Герої

Цитатні характеристики

1

Генрі Воттон

А

…з твоїм суворим обличчям і чорним як вугіль волоссям. \...\ Ну, звичайно, в тебе одухотворене лице і таке інше...

2

Безіл Голворд

 

Б

Це романтичне смагляве обличчя і стомлений вигляд збуджували цікавість. Було щось несказанно-принадне в його низькому млосному голосі. Навіть ці руки — холодні, білі, подібні до квітки, — мали своєрідні чари. На звук його голосу вони мелодійно рухались і, здавалося, теж промовляли щось по-своєму.

3

Доріан Ґрей

В

Цього добродушного, хоч і грубуватого трохи старого парубка ширший загал називав себелюбним, не мавши з нього жодної вигоди, а своє, світське, товариство вважало щедрим, бо він радо пригощав тих, що приносили йому розраду.

4

Джеймс Вейн

Г

…юний Адоніс, наче зроблений із слонової кості й трояндових пелюсток!

 

 

Д

На вигляд він буцімто матрос — руки у нього в татуюванні, і все таке інше...

 

  1. Установіть відповідність між подією романа «Пані Боварі» Г. Флобера та елементами сюжету.

Події

Елементи сюжету

1

Дитинство та юність Шарля.

А

експозиція

2

Про долю Шарля Боварі, його доньки Берти після смерті Емми і про долю найуспішнішого обивателя Йонвіля аптекаря Оме.

Б

зав’язка

3

Розвиток стосунків Леона та Емми

В

кульмінація

4

Усвідомлення Еммою її банкрутства

Г

розвиток дії

 

 

Д

розв'язка

 

  1. Роман «Пані Боварі» написано так званим «об’єктивним» стилем. «Романіст не має права висловлювати свою думку про що б то не було» - стверджував Гюстав Флобер. Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням? Яким чином Г. Флоберу вдалося створити «психологічний» роман без авторських відступів? Свої міркування висловіть у формі твору – роздуму.

 

Відповіді на завдання контрольних робіт

Варіант І

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Б

А

В

Г

Б

В

Б

В

А

1 - В

2 - А

 3 - Г

4 - Д

1 - Б

2 - Д

 3 - А

4 - В

 

Варіант ІІ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

В

Г

В

Г

Г

В

Г

Б

Г

1 - Б

2 - А

 3 - Г

4 - Д

1 - А

2 - Д

 3 - Г

4 - В

 

 

V. Домашнє завдання

Знати та вміти пояснювати, що таке декаданс в культурі ХІХ ст.

 

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
8914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку