Контрольна робота для 7 класу у формі класного контрольного твору за творами Івана Франка, Тараса Шевченка, Андрія Чайковського. Урок складено відповідно до нових освітніх вимог ( розвиток компетентностей на уроці).
Урок № клас дата
Тема. Контрольна робота у формі твору за творчістю І.Франка, Т.Шевченка, А.Чайковського.
Мета: вдосконалювати вміння школярів писати твори-роздуми на запропоновану тематику, яка охоплює знання учнів змісту вже вивчених програмових творів художньої літератури; сприяти розвитку творчих здібностей, спостережливості, логічного мислення, уміння співставляти, узагальнювати, робити власні висновки, обґрунтовувати, вмотивовувати свої судження; плекати пошану до мистецтва літературного слова, культури рідного краю; прищеплювати пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці.
Ключові та надпредметні компетентності, що формуюються на уроці:
Тип уроку: корекція основних компетентностей.
Обладнання: таблиця «Вимоги щодо мовлення під час написання творчої роботи», поради щодо написання твору-роздуму.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІІ. Основний зміст уроку
1. Підготовча робота до написання твору-роздуму
Таблиця «Вимоги щодо мовлення під час написання творчої роботи»
Про роздум як тип мовлення.
Поради щодо написання твору-роздуму.
• Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.
• На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
• Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
• Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
• З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
• Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
• Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.
• Перевірте написане, виправте помилки.
2. Перелік тем, запропонованих для написання контрольного твору-роздуму
1. Патріотизм, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності (за повістю І.Франка «Захар Беркут»).
2. Почуття вірності ідеї, батьківщині, любові, принципам у творах Т.Шевченка.
3. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації (за повістю І.Франка «Захар Беркут»).
4. Павлусь – відважний лицар і герой (за повістю А.Чайковського «За сестрою»).
3. Написання учнями твору
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання