Урок "Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин»"

Про матеріал
Контрольна робота з біології з теми «Різноманітність рослин» для учнів 6 класу для перевірки засвоєння учнями вивченого матеріалу з теми.
Перегляд файлу

Біологія 6 клас                                                                 Дата:

 

Тема: Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин»

Мета: виявити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Різноманітність рослин»; здійснити контроль і корекцію їхніх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; вдосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання; виховувати почуття відповідальності, охайність, самостійність.

Очікувані результати: учні розпізнають та описують будову тіла, розмноження рослин різних систематичних груп рослин; порівнюють спорові рослини з насінними, рослини різних екологічних груп і життєвих форм; характеризують запліднення рослин, які розмножуються спорами, та рослин, які розмножуються насінням; наводять приклади використання людиною водоростей, спорових та насінних рослин.

Методи та методичні прийоми: репродуктивний, пошуковий.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та перевірки знань, умінь і навичок.

Міжпредметні зв’язки: з географією

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Узагальнення і систематизація знань

А. Бесіда за запитаннями:

1. Назвіть середовища життя рослин. 2. Яка головна ознака об'єднує рослини в одну групу? 3. Назвіть одиниці класифікації рослин. 4. За якими ознаками рослини поділяють на групи: водорості та вищі рослини?. Наведіть приклади зелених водоростей і назвіть їх характерні ознаки. 6. Які групи рослин належать до вищих рослин, що розмножуються спорами? 7. Назвіть особливості будови вегетативних органів вищих рослин, що розмножуються спорами? 8. Які особливості розмноження цих рослин?. 10. Яке значення мохів у природі і житті людини? 11. Назвіть представників і особливості будови і розмноження: а) плаунів; б) хвощів; в) папоротей. 12. Порівняйте особливості процесів запліднення моху і папороті. 13. Яке значення плаунів, хвощів і папоротей у природі і житті людини? 14. Наведіть приклади представників й укажіть особливості будови вегетативних органів голонасінних. 15. Яка роль голонасінних у природі і житті людини? 16.  Які ознаки притаманні покритонасінним рослинам? 17. Як відбуваються процеси запилення і запліднення у покритонасінних? 18. Порівняйте процеси запліднення папороті і покритонасінних рослин. 19. Яких переваг надає насінина насінним рослинам перед рослинами, що розмножуються спорами? 20. Назвіть ознаки однодольних і дводольних рослин і вкажіть, яка ознака с головною для віднесення тієї чи іншої рослини до однодольних або дводольних. 21. Назвіть основні групи сільськогосподарських рослин, їх представників і значення їх для людини. 22. На які групи поділяють рослини по відношенню до екологічних чинників; а) світла; б) температури; в) води. 23. За якими особливостями будови виділяють основні життєві форми рослий? 24. Що називають рослинними угрупованнями? Наведіть приклади рослинних угруповань я укажіть їх особливості. 25. Яке значений миють рослини для існування життя на нашій планеті? 26. Наведіть приклади позитивного і негативного впливу людини па рослинний світ. 27. Які зaходи необхідно проводити для охорони, збереження і зростання видового різноманіття рослин?

IІI. Мотивація діяльності учнів, повідомлення завдань уроку

     Ми закінчили вивчення різноманітності рослин нашої планети і переконалися, що вони дійсно дуже різноманітні за своєю будовою, місцем зростання, своїм відношенням до факторів навколишнього середовища, своїм пристосуванням до дії цих факторів, своїми взаємозв'язками з іншими організмами, що всі вони схожі за основними процесами життєдіяльності, що всі вони без винятку мають велике значення в природі та житті людини і заслуговують на пошану, збереження та охорону. Тепер настав час довести, що ви добре працювали і вмієте застосовувати набуті знання під час виконання контрольних завдань.

Завдання уроку.

1.  Узагальнити знання з теми «Різноманітність рослин».

2.  Перевірити вміння застосовувати набуті знання під час роботи з контрольними завданнями.

IV. Перевірка знань фактичною матеріалу

І рівень

1.  Найменшою одиницею класифікації є:

а) клас; б) рід; в) вид; г) родина.

2. Зозулин льон прикріплюється до ґрунту і всмоктує воду за допомогою:

а) головного кореня; б) додаткових коренів; в) ризоїдів

3.  Головною ознакою покритонасінних рослин, яка дала їм змогу опанувати суходіл, є: а) розмноження насінням; б) формування плода; в) запилення вітром; г) фотосинтез.

4.  Сосна та ялина належать до:

а) мохів: б) папоротей; в) хвощів; г) голонасінних.

5. Статеві покоління щитника чоловічого представлені:

а) зеленою рослиною з листками; б) зеленим надземним заростком; в) коробочкою на ніжці; г) безбарвним підземним заростком.

6. Тканини та органи відсутні у: а) мохів; б) водоростей.

ІІ рівень

7. Назвіть основні життєві форми рослин, наведіть приклади представників кожної життєвої форми.

8.  Які групи рослин і за якими ознаками належать до вищих рослин, що розмножуються спорами. Наведіть приклади.

9.  Встановіть відповідність між групами сільськогосподарських рослин і їхніми представниками.

Групи рослин                 Представники

А зернові                         1 черешня

В овочеві                         2 малина

В ягідні                           3 ячмінь

                                        4 помідори

ІІІ рівень

10. Опишіть подвійне запліднення у покритонасінних рослин.

11. Яке значення покритонасінних у природі і житті людини

ІV рівень

12. Які ознаки дали змогу покритонасінним стати панівною групою рослин на Землі порівняно з голонасінними.

 

V.  Повідомлення домашнього завдання

      Повторити § 3 і 16

      Примітка: закласти дослід для отримання грибниці цвілевого гриба мукора.

 

doc
Додано
20 січня 2019
Переглядів
11895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку