Урок. Контрольна робота з української літератури в 11 класі за творчістю Олександра Довженка та поетів-шістдесятників.

Про матеріал

Пропоную вашій увазі розробку контрольної роботи з української літератури в 11 класі за творчістю Олександра Довженка та поетів-шістдесятників. Варіант 1, 2.

Перегляд файлу

11 клас

Олександр Довженко. Поети-шістдесятники

Варіант-1

 

І-ІІ рівень ( по 0, 5 б )

 

Виконати тестові завдання.

1. Хто і про кого (за кіноповістю О. Довженка «Україна в огні» ) сказав такі слова: « У них немає державного інстинкту... Ти знаєш, вони не вивчають історії. Вони вже двадцять п′ять літ живуть негативними лозунгами одкидання Бога, власності, сім′ї, дружби! У них від слова «нація» остався тільки прикметник»?

А Лаврін Запорожець про італійців  Б Григорій Заброда про українців                  В німецький офіцер фон Крауз про українців   Г італійський офіцер Пальме про українців   Д італійський офіцер Пальме про німців

2. Хто був прокурором у партизанському загоні (за кіноповістю                      О. Довженка «Україна в огні»)?

А голова колгоспу Лаврін Запорожець  Б куркуль Максим Заброда  В воїн Василь Кравчина  Г партизан Роман Запорожець  Д працівник райкому партії Лиманчук

3. У якому народнопоетичному жанрі написаний вірш Василя Симоненка «Лебеді материнства»?

А балада  Б коломийка  В колискова  Г веснянка

4. Кого з українських письменників Олесь Гончар назвав «витязем молодої української поезії»?

А В. Стуса  Б Д. Павличка  В В. Симоненка  Г І. Драча

5. Перша збірка Івана Драча, у якій відбулося зближення «космічних»            і «земних» мотивів, має назву:

А «Соняшник»    Б «Балади буднів»  В «Американський зошит» Г «Сонячний фенікс»

6. В алегоричних образах соняшника і сонця в «Баладі про соняшник» представлено:

А матір і дитину  Б Україну і українців  В реальне і фантастичне  Г поета і поезію

7. Який жанр домінує у творчості Івана Драча?

А поема  Б балада  В медитація  Г сонет

8. У якому творі О. Довженка є такі роздуми: «Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел дитинства та юнацтва, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості ані людяного суму. Безбарвна людина ота, яку посаду не посіла б вона, і труд її, не зігрітий теплим промінням часу, безбарвний»:

А «Поема про море»  Б «Україна в огні»  В «Зачарована Десна» 

 

9. Укажіть, яка з названих особливостей не є характерною для твору              О. Довженка «Україна в огні».

А піднесення проблеми національної самосвідомості людини і народу                    Б заперечення антигуманних ідейно-моральних настанов сталінізму  В показ трагедійності подій Другої світової війни  Г викладення матеріалу у формі щоденника   Д акцент на проблемі – жінка на війні

10. Яка кіностудія носить ім′я Олександра Довженка?

А Одеська  Б Київська студія художніх фільмів   В Ялтинська  Г Московська

 

III рівень ( 3 б )

 

11. Зробити ідейно-художній аналіз «Балади про соняшник» Івана Драча (Провідний мотив, ідея, віршований розмір, художні засоби).

 

В соняшника були руки і ноги,
Було тіло, шорстке і зелене.
Він бігав наввипередки з вітром,
Він вилазив на грушу,
і рвав у пазуху гнилиці,
І купався коло млина, і лежав у піску,
І стріляв горобців з рогатки.
Він стрибав на одній нозі,
Щоб вилити з вуха воду,
І раптом побачив сонце,
Красиве засмагле сонце,-
В золотих переливах кучерів,
У червоній сорочці навипуск,
Що їхало на велосипеді,
Обминаючи хмари на небі...
І застиг він на роки й століття
В золотому німому захопленні:
— Дайте покататися, дядьку!
А ні, то візьміть хоч на раму.
Дядьку, хіба вам шкода?!

Поезіє, сонце моє оранжеве!
Щомиті якийсь хлопчисько
Відкриває тебе для себе,
Щоб стати навіки соняшником.

 

ІV рівень ( 4 б )

 

12. Написати твір-мініатюру.

Актуальність національних проблем у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні».

 

 

 

11 клас

 Олександр Довженко. Поети-шістдесятники

Варіант-2

 

І-ІІ рівень ( по 0,5 б )

 

Виконати тестові завдання.

1. У квітні 1942 року Довженко занотував у записнику: « А вчора, пишучи спогади про дитинство, про хату, про діда, про сінокіс, один собі у маленькій кімнатоньці сміявся і плакав. «Боже мій, скільки ж прекрасного і дорогого було в моєму житті, що ніколи-ніколи не повернеться...». Про який твір іде мова?

А»Незабутнє»  Б «Мати»  В «Зачарована Десна»   Г «Україна в огні»

2. Який твір починається ідилічною картиною: «У садочку біля чистої хатини, серед квітів, бджіл, дітвори та домашнього птаства, за столом у тихий літній день сиділа мов на картині родина... і тихо співала «Ой піду я до роду гуляти»:

А «Хата»  Б «Україна в огні»   В «Зачарована Десна»  Г «Мати»

3. До якого покоління українських митців належить  В. Симоненко?

А «П′ятдесятники»  Б «Шістдесятники»  В «Вісімдесятники»  Г «Розстріляне відродження»

4. У якому вірші Василя Симоненка теза «Вибрати не можна тільки Батьківщину...» звучить як неспростовна істина?

А «Баба Онися»  Б «Україні»  В «Лебеді материнства»  Г «Ти знаєш, що ти – людина?»

5. Хто з персонажів О. Довженка говорить про себе: « Нічого в світі так я не люблю, як садити у землю, щоб проізростало»:

А Олеся в новелі «Незабутнє»  Б Сашкова мати в «Зачарованій Десні»                   В Лаврін Запорожець у кіноповісті «Україна в огні»  Г дід Семен у «Зачарованій Десні»

6. Який реальний образ «перевтілюється» в соняшник (за «Баладою про соняшник»)?

А сам поет  Б дід поета  В хлопець  Г Т. Шевченко

7. Художній прийом, який домінує в уривку з твору Івана Драча «Балада про соняшник»:

У соняшника були руки і ноги,

Було тіло шорстке і зелене,

Він бігав наввипередки з вітром,

Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці...

А гіпербола  Б персоніфікація  В паралелізм  Г епіфора

8. Укажіть літературний термін за його визначенням: «Вірш без рими і розмірів з довільним чергуванням рядків різної довжини»:

А сонет  Б верлібр  В олександрійський вірш  Г коломийковий вірш

 

 

 

 

9. Укажіть фільм О. Довженка, який у 1958 році на підсумковому кінофестивалі Всесвітньої виставки в Брюсселі серед 123 найкращих фільмів було названо фільмом «усіх часів і народів»:

А «Щорс»  Б «Сумка дипкур′єра»  В «Зачарована Десна»  Г «Повість полум′яних літ»  Д «Земля»

10. Укажіть, яка з названих особливостей не є характерною для твору     О. Довженка «Україна в огні».

А викладення матеріалу у формі щоденника  Б заперечення антигуманних ідейно-моральних настанов сталінізму  В акцент на проблемі – жінка на війні Г піднесення проблеми національної самосвідомості людини і народу                   Д показ трагедійності подій Другої світової війни 

 

 

III рівень ( 3 б)

 

11. Зробити ідейно-художній аналіз поезії «Лебеді материнства» Василя Симо­ненка (Провідний мотив, ідея, віршований розмір, художні засоби).

 


Мріють крилами з туману лебеді рожеві,
Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві.
Заглядає в шибу казка сивими очима,
Материнська добра ласка в неї за плечима,
Ой біжи, біжи, досадно, не вертай до хати,
Не пущу тебе колиску синову гойдати.
Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,
Опустіться, тихі зорі, синові під вії.
Темряву тривожили крилами півні,
Танцювали лебеді в хаті на стіні,
Лопотіли крилами і рожевим пір'ям,
Лоскотали марево золотим сузір'ям.
Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Виростуть з тобою приспані тривоги.

У хмільні смеркання мавки чорноброві
Ждатимуть твоєї ніжності й любові.
Будуть тебе кликать у сади зелені
Хлопців чорночубих диво — наречені.
Можеш вибирати друзів і дружину,
Вибирати не можна тільки Батьківщину.
Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
За тобою завше буду мандрувати
Очі материнські і білява хата.
І якщо впадеш ти на чужому полі,
Прийдуть з України верби і тополі,
Стануть над тобою, листям затріпочуть,
Тугою прощання душу залоскочуть.
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибирати не можна тільки Батьківщину.


 

ІV рівень ( 4 б )

 

12. Написати твір-мініатюру.

Актуальність національних проблем у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні».

 

doc
Додано
17 березня 2018
Переглядів
1973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку