Тест №2
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу
«Середньовічний світ Західної Європи»
І ВАРІАНТ
(Всесвітня історія 7 клас)
Дата: ___________ Клас: _________ Прізвище, ім'я: __________________________
І рівень (0,5 бала)
Тест №2
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу
«Середньовічний світ Західної Європи»
І ВАРІАНТ
(Всесвітня історія 7 клас)
Дата: ___________ Клас: _________ Прізвище, ім’я: __________________________
І рівень (0,5 бала)
Оберіть правильну відповідь.
1. Власник землі, що в перекладі з латини означає «старший».
А) Старійшина;
Б) сеньйор;
В) селянин;
Г) васал.
2. У перекладі з німецької слово «рицар» означає:
А) слуга сеньйора;
Б) благородний;
В) кінний воїн;
Г) феодал.
3. Назва «донжон» означає:
А) титул феодала;
Б) військове звання;
В) вид зброї;
Г) головну башту замка.
4. У Німеччині всіх повноправних городян називали бюргерами, а у Франції __ :
А) патриціями;
Б) буржуа;
В) пополанами;
Г) бояри.
5. Приказка «Міське повітря робить людину вільною» означала, що в містах __ :
А) існувало самоврядування;
Б) повітря було чисте, дихалося легко;
В) існувало лихварство;
Г) селяни-кріпаки, проживши в місті один рік та один день, ставали вільними.
6. Подібно до ремісників, купці об’єднувалися в особливі союзи, які мали назву __ :
А) гільдії;
Б) королівство;
В) братства;
Г) партії.
ІІ рівень (1 бал)
1.Поясніть значення вислову, спираючись на його історичне походження.
«Васал мого васала – не мій васал»
2. Співвіднесіть поняття та визначення.
1) Комуна
|
а) господар і старший працівник майстерні
|
2) Шедевр |
б) міський житель |
3) Бюргер
|
в) місто, що отримало право самоврядування
|
4) Майстер
|
г) зразковий виріб для складання іспиту на звання майстра
|
ІІІ рівень (1,5 бали)
1. Розподіліть за відповідними розділами наведений нижче перелік понять і виразів, які вживали в середньовічній Європі (Деякі поняття можуть відповідати декільком розділам).
А) Селяни та сеньйори. Б) Сеньйори та васали. В) Рицарство |
1) домен; 2) вірність; 3) феод; 4) особиста залежність; 5) хоробрість; 6) селянські тримання; 7) турнір; 8) грошовий оброк; 9) «Немає землі без сеньйора»; 10) повинності; 11) «Васал мого васала - не мій васал»; 12) зброєносець |
2. Прочитайте уривок з поеми англійського поета XIV ст. Дж. Чосера та дайте відповіді на запитання.
Купец с ним ехал, подбоченясь фертом,
Напялив много пестрого добра.
Носил он шляпу фландрского бобра
И сапоги с наборным ремешком
Да бороду. Он толковал о том,
Как получить, как сберегать доходы.
Он требовал, чтоб охранялись воды
В пути от Мидлбурга в Оруэлл.
Он курс экю высчитывать умел
И знатно на размене наживался
И богател, а то и разорялся,
Но ото всех долги свои скрывал.
Охотно деньги в рост купец давал,
Но так искусно вел свои расчеты,
Что пользовался ото всех почетом.
Запитання до тексту
Про які заняття купця розповів поет?
ІV рівень (4 бали)(одне питання на вибір)
1. Дайте характеристику демографічній ситуації середньовічної Європи.
2. Проаналізуйте, у чому полягала несвобода феодалів.
3. Складіть невелику розповідь про життя ваших ровесників, представників різних верств, у середньовічному замку.