перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.
Войнова Світлана Петрівна
учитель історії та правознавства
Садовської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Лозівської районної ради
Харківської області,
спеціаліст ІІ категорії
Історія України 9 клас
Урок 49
Дата: 13.04.18
Тема: Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Російської імперії на початку ХХ ст.»
Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.
Обладнання: картки з тестовими завданнями.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.
ІІ. Виконання завдань
1) Б 4) В
2) А 5) А
3) Б 6) В
7) Синдикат – це форма монополістичного об’єднання підприємств однієї галузі. Учасники об’єднання укладають угоду щодо цін і розподілу ринків збуту, зберігаючи свою власність і комерційну самостійність.
8) 2, 3, 6
9) 5, 6, 7
10) 1В, 2А, 3Б, 4Г
11) 1А, 2В, 3Б, 4Г
ІІІ. Домашнє завдання
1. Повторити § 15-20
Історія України 9 клас
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу
«Українські землі у складі Російської імперії на початку ХХ ст.»
І рівень (0,5 бала)
1. У якому регіоні України під час Столипінської аграрної реформи початку ХХ ст. більшість селян закріпила свої земельні володіння у приватну власність, вийшовши з общини?
а) Лівобережжі б) Правобережжі
в) Півдні г) Слобожанщині
2. Яка головна причина міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?
а) аграрне переселення б) політичні утиски
в) національно-політичний гніт г) низький рівень промислового розвитку
3. Укажіть ініціатора заснування Товариства українських поступовців.
а) І. Франко б) Є. Чикаленко
в) С. Петлюра г) С. Єфремов
4. Позначте рік, коли відбувся судовий процес над М. Бейлісом.
а) 1906 році б) 1910 році в) 1913 році г) 1915 році
5. Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905-1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела?
«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури … Південноросійська народна школа немає потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги на українській мові не тільки некорисні, але й небезпечні».
а) великодержавний шовінізм
б) земельна реформа П. Столипіна
в) міграція росіян на Південь і Схід України
г) подолання сепаратизму на Правобережжі
6. У якому місті на українських землях у роки революції 1905-1907 рр. виникла перша рада робітничих депутатів?
а) Києві б) Катеринославі
в) Юзівці г) Одесі
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення поняттю «синдикат».
8. Позначте події, що відбулися в 1905 р.
1 засідання Першої Державної Думи
2 повстання саперів у Києві
3 утворення Української соціал-демократичної партії
4 вихід газети «Громадянська думка»
5 утворення Товариства українських поступовців
6 скасування Валуєвського циркуляра та Емського указу
7 убивство П. Столипіна
9. Які завдання мали бути вирішені під час земельної реформи П. Столипіна?
1 розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції
2 ліквідувати панщину та кріпосницьку залежність селян
3 підірвати землеволодіння Російської православної церкви
4 подолати гостру кризу сільськогосподарського перевиробництва
5 підняти економічну ефективність сільського господарства
6 зміцнити соціальну опору самодержавства на селі
7 розв’язати проблему аграрного перенаселення
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Установіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами.
|
|
|
|
1 М.Терещенко |
2 Є.Чикаленко |
3 П.Столипін |
4 В.Каразін |
а) громадський і політичний діяч, організатор і видавець першої щоденної україномовної газети
б) прем’єр-міністр Росії,ініціатор ґрунтовної аграрної реформи
в) підприємниць, цукрозаводчик, землевласник, меценат української культури
г) вчений, винахідник, громадський діяч, ініціатор відкриття Харківського університету
д) актор, режисер, видатний діяч українського театру
11. Установіть хронологічну послідовність подій, відображених у цитованих документах:
а) «Божою милістю Ми, Олександр ІІ …, оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів»
б) «Не допустити ввезення в межі імперії … будь-яких книжок …, що видаються за кордоном малоросійською говіркою, … припинити видання газети «Київський телеграф»
в) «Видання книг малоросійською мовою як духовних, так і навчальних для першопочаткового читання народу, припинити …»
г) «За рік після оприлюднення виходило майже 29 українських видань. Справжнім проривом стала поява газети «Хлібороб» у Лубнах і щоденної української газети «Громадянська думка» у Києві»
IV рівень (3 бала)
12. У чому суть аграрної реформи П.Столипіна. Яке її історичне значення?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________