перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з теми
«Початок Української революції
(березень 1917 - квітень 1918 рр.)»
Варіант І
І рівень
Тестові завдання (0,5 б)
1. Суспільно-політична течія, яка заперечує будь-яку політичну владу, характеризується невизнанням авторитету, стихійністю та неорганізованістю.
А комунізм В монархізм
Б анархізм Г опортунізм
2. Позначте дату утворення Центральної Ради:
А березень 1917 р. В травень 1917 р.
Б квітень 1917 р. Г червень 1917 р.
3. У січні-лютому 1918 р. радянська влада була встановлена у:
А Миколаєві, Херсоні, Криму, Єлисаветграді
Б Харкові, Павлограді, Олександрівську
В Чернігові, Житомирі, Луцьку
Г Львові, Луцьку, Тернополі
4. Діяльність Генерального Секретаріату з 1917 р. за «Тимчасовою інструкцією», поширювалась на території губерній:
А Київської, Подільської, Полтавської
Б Київської, Полтавської, Чернігівської
В Волинської, Подільської, Київської, Чернігівської
Г Київської, Волинської, Подільської, Полтавської, Чернігівської
5. Головою Української Центральної Ради в 1917 р. був обраний:
А Д.Дорошенко
Б М.Грушевський
В В.Винниченко
Г М.Міхновський
6. Укажіть гасло, під яким розгортався національний рух в Україні після перемоги Лютневої революції:
А «Україна – для українців»
Б «Автономія України у складі федеративної Росії»
В «Вся влада Радам!»
Г «Відокремлення від Росії. Незалежність України!»
ІІ рівень
7. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями. (1 б).
А Конфронтація
Б Декрет
В Маніфест
Г Декларація
1 – назва найважливіших актів вищестоящих державних органів
2 – заява від імені держави, уряду, партії, організації; урочисте проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони розкриті
3 – протиборство, протистояння, сутички, конфлікт
4 – акт верховної влади, політичної партії, громадянських організацій у формі урочистого звернення до народу у зв’язку з визначною політичною подією
5 – тимчасовий документ конституційного характеру.
8. Установіть відповідність між територіями України, підконтрольних різним силам, та їхніми важливими містами в період з серпня по лютий 1918 р. (1 б)
1 Харків 4 Львів
2 Київ 5 Кам′янець-Подільський
3 Коростень
А Територія автономної України на серпень 1917 р.
Б Територія, підконтрольна австро-угорським військам наприкінці 1917 р.
В Територія, підконтрольна радянським військам у грудні 1917 – лютому 1918 рр.
Г Територія, контрольована урядом УНР на лютий 1918 р.
9. Установіть відповідність між прізвищами представників партій та їх назвами (1 б)
А П.Христюк В Б.Мартос
Б С.Єфремов Г І.Стешенко
1 – НСДП 4 – УПСФ
2 – УПРС 5 – НУП
3 – УСДРП
ІІІ рівень
10. Дайте визначення поняттям і термінам: більшовизм, Жовтневий переворот, загальнонаціональна криза, радянізація (2 б).
11. Робота з документом «Резолюція мітингу українського населення Києва (1 квітня (19 березня) 1917 р.)» (2 б)
Ми, Українці, зібрані у Києві 19 березня на першім Українським Святі Свободи, вітаємо відновлення народовладдя, знищеного царським деспотизмом, і одностайно постановляємо:
* піддержувати Центральне Правительство, помагаючи йому всіма силами забезпечити новий слобідський лад від всяких ворожих заходів, в твердім переконанню, що воно далі покладатиме всі сили для укріплення свободи і демократизму;
* потвердити йому наші сподівання негайного скликання Установчих Зборів на основі загального, рівного, прямого ф тайного вибору, котрі Збори мають ствердити автономний лад, який на Україні заводимо;
* зажадати від Тимчасового Правительства, щоб воно міцно зв’язало справу , автономії України з інтересами нового ладу і заохотило людність її до всяких жертв, для чого негайно видало б декларацію, котрою з свого боку визнало потребу широкої автономії Української Землі і поробило одразу всі заходи, щоб надати український національний характер її публічним установам, з захованням прав національних меншостей;
* в справі переведення цих постанов доручаємо Центральній Раді України порозумітися з Тимчасовим Правительство.
Запитання:
1. Чого вимагали учасники мітингу?
2. Чи можна вважати вимоги, сформульовані в резолюції мітингу, політичними? Чому?
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з теми
«Початок Української революції
(березень 1917 - квітень 1918 рр.)»
Варіант ІІ
І рівень
Тестові завдання (0,5 б)
1. Політика, яка полягала у пропаганді національної винятковості, розпалюванні національної ворожнечі й ненависті, називалися:
А шовінізм В волюнтаризм
Б бюрократизм Г гегемонізм
2. Перший Універсал Центральної Ради був проголошений у:
А травні 1917 р. В липні 1917 р.
Б червні 1917 р. Г серпні 1917 р.
3. У яких регіонах України був найбільшим вплив партії більшовиків?
А на Донбасі та Харківщині
Б у Західній Україні
В на Полтавщині
Г на Київщині
4. Тимчасовий Генеральний Український комітет при УНР очолив:
А С.Петлюра В М.Терещенко
Б В.Винниченко Г І.Церетелі
4. Виступ полуботківців мав на меті:
А установити військову диктатуру
Б примусити Центральну Раду проголосити незалежність України
В передати владу Радам
Г проголосити ІІІ Універсал
5. Мирні переговори в Бресті було розпочато з ініціативи:
А країн Антанти
Б російськими більшовиками
В Німеччини та її союзниками
Г українські делегати
6. Коли відбулося проголошення незалежності Української Народної Республіки:
А вересень 1917 р. В грудень 1918 р.
Б листопад 1917 р. Г січень 1918 р.
ІІ рівень
7. Співвіднесіть дати з подіями. (1 б).
А березень 1917 р.
Б листопад 1917 р.
В травень 1917 р.
Г жовтень 1917 р.
1 – перехід влади в Києві до Центральної Ради
2 – 100-тисячна демонстрація в Києві
3 – проголошення ІІІ Універсалу
4 – перший Всеукраїнський військовий з’їзд
5 – Всеукраїнський національний конгрес.
8. Установіть відповідність між партіями та їх цілями. (1 б)
А Українська партія соціалістів-революціонерів
Б Українська соціал-демократична робітнича партія
В Українська Народна партія
Г Українська демократично-хліборобська партія
1 – автономія України у складі Російської держави
2 – автономія України та необхідність незалежної України
3 – проголошення Генерального Секретаріату вищим органом влади Тимчасового уряду в Україні
4 – проголошення автономії України у складі федеративної Росії
5 – соборна незалежна Україна.
9. Установіть відповідність між універсалами та їх змістом.(1 б)
А І Універсал В ІІІ Універсал
Б ІІ Універсал Г IV Універсал
1 – створення Української Республіки
2 – проголошення незалежності УНР
3- проголошення Генерального Секретаріату вищим органом влади Тимчасового уряду в Україні
4 – проголошення автономної України у складі Росії
5 – проголошення України республікою рад
ІІІ рівень
10. Дайте визначення поняттям і термінам: двовладдя, українізація армії, Корніловський заколот. (2 б).
12. Робота з документом «Витяги з декрету «Про мир», затвердженого ІІ Всеросійським з’їздом Рад робітничих і солдатських депутатів 26 жовтня
1917 р.» (2 б)
Робітничий і селянський уряд… пропонує всім народам та їхнім урядам негайно розпочати переговори про справедливий і демократичний мир… без анексій і контрибуцій…
Таємну дипломатію уряд скасовує, висловлюючи зі свого боку твердий намір вести переговори цілком відкрито перед усім народом, приступаючи негайно до повного оприлюднення таємних договорів, підтверджених або укладених урядом поміщиків і капіталістів від лютого до 25 жовтня 1917 р. …
Тимчасовий робітничий і селянський уряд звертається також, зокрема, до свідомих робітників трьох найпередовіших націй людства й найбільших держав, що беруть участь у цій війні, - Великої Британії,, Франції, Німеччини, закликає робітників цих країн усебічною, рішучою й самовідданою енергійною діяльністю справу визволення трудящих та експлуатованих мас населення від будь-якого рабства та будь-якої експлуатації.
Запитання:
1. Якою була мета проголошення декрету?
2. Назвіть його основні положення.