Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з теми «Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму (1921-1939 рр.)»

Про матеріал

перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.

Перегляд файлу

Історія України 10 клас

Урок контролю і корекції  навчальних досягнень учнів з теми

«Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму (1921-1939 рр.)»

Варіант І

І рівень

Тестові завдання (0,5 б)

1. Коли було розпочато перехід до НЕПу?

А  квітень 1919 р.           В  березень 1921 р.

Б  жовтень 1920 р.          Г   листопад 1922 р.

2. На якій території діяли партизанські формування Бондарчука, Завгороднього і Хмари в середині 1921 р.?

А  Полісся                        В  Полтавщина

Б   Київщина                    Г  Черкащина

3. Термін «автономізація» означає:

А  проект, за яким кожна колишня українська губернія мала б входити до складу УСРР на правах автономії

Б   проект, що знімав усі ускладнення  з приводу встановлення основ і загального плану народного господарства

В   проект, за яким передбачалося включення радянських республік до складу РСФРР на правах автономії

Г   проект, за яким передбачалося включення радянських республік до складу СРСР на правах автономії

41. Вкажіть рік встановлення одноосібної влади Й.Сталіна?

А 1921 р.         В  1927 р.

Б  1925 р.         Г  1929 р.  

5. Позначте рік, яким були датовані події, описані в документі:

”Хліба не було. Їли картоплю і буряки. А коли посадили картоплю, їли буряк, до якого добавляли всяке листя. Батько почав опухати. Кожного дня підводи худющими кіньми звозили мертвих... ”

А 1931 р.         В  1930 р.

Б  1933 р.         Г  1937 р.  

6.  Результатом процесу «коренізації» в УСРР стало:

А  зменшення українців серед службовців держапарату

Б   еміграція значної кількості української інтелігенції

В  обмеження культурно-національних прав національних меншин

Г   бурхливий розвиток української культури

 

ІІ рівень 

7.   Співвіднесіть дати з подіями. (1 б).

А  1921 р.                      В  1924 р.

Б  1922 р.                       Г  1925 р.

1 – утворення СРСР

2 – проголошення Х з’їздом РКП (Б) політики НЕП 

3 –  саморозпуск УКП

4 –  договір про дружбу між УСРР і Туреччиною

5 –  ХІІ з’їзд РКП(б) проголосив політику «коренізації»

____________________________________________________________________

8. Установіть відповідність між галузями культури та організаціями. (1 б)

А Література

Б  Мистецтво

В  Музика

Г  Театр

1 – «Гарт»

2 – «Асоціація панфутуристів»

3 – «Березіль»

4 – Товариство ім. П.Леонтовича

5 – «Арсенал»

____________________________________________________________________

9. Установіть відповідність між термінами і визначеннями.(1 б)

А  продподаток               В  нееквівалентний обмін

Б   госпрозрахунок          Г  концесія

1 – договір, угода про передачу в експлуатацію на певних умовах державних земельних ділянок, покладів корисних копалин, підприємств іноземним чи національним монополіям

2 –  штучно утворений дисбаланс між цінами на сільгосппродукцію та промислові товари

3 – економічний курс уряду більшовиків, прийнятий на Х з’їзді партії в березні 1921 році

4 –  натуральний фіксований податок селянства на користь держави, запроваджений як складова непу

5 –  метод планового господарювання, що ґрунтувався на порівнянні в грошовій формі витрат і результатів господарської діяльності

____________________________________________________________________

ІІІ рівень

10. Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації: (2 б)

1) настійливі клопотання українських селян про створення колгоспі;

2) прагнення покращити життєвий рівень населення;

3) намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері;

4) необхідність подолання наслідків голодомору 1933 р.;

5) потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації;

6) дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва.

 

11. Дайте визначення поняттям і термінам: НЕП, автокефалія. (2 б).

12. Робота з документом «Із Листа уповноваженого УСРР  у Берліні тов. Арсена в НКЗС» (2 б)

Лист ваш підтвердив мої припущення, а саме – що буде вироблено деякий компроміс за формою, а ліквідація «незалежної» республіки. Але й форму треба визнати не зовсім своєчасною. Хоча для політиків іноземних держав ця постановка питання великим сюрпризом не виявиться, але декому послужить, безумовно, стимулом посилити ту підтримку української еміграції, яку вони останнім часом почали значно скорочувати. Але особливо послабленою буде наша позиція щодо еміграції. Тут уже брехати буде не те що важче, ніж досі, а зовсім неможливо …

Запитання:

1. Який статус мала УСРР на початку 1920-х рр. і як він змінився після утворення  СРСР?

2. Якою була реакція українського дипломата на створення СРСР?

 


Історія України 10 клас

Урок контролю і корекції  навчальних досягнень учнів з теми

«Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму (1921-1939 рр.)»

Варіант ІІ

 

І рівень

Тестові завдання (0,5 б)

1. Назвіть дату, коли в УСРР розпочалася політика українізації?

А  листопад 1921 р.           В  листопад 1923 р.

Б  квітень 1923 р.               Г   квітень 1924 р.

2. Назвіть сучасну область України, що не була охоплена голодом 1921-1922 рр.?

А  Запорізька                      В  Дніпропетровська

Б  Миколаївська                 Г   Вінницька

3. Термін «автокефалія» означає:

А  необмежену самодержавну владу

Б  самоврядування певної частини держави

В  антидемократичну систему влади, що поєднується з особистою диктатурою

Г   повне самоврядування церкви, її незалежність

4. Хто з квітня 1925 р. ЦК КПУ(б) очолював?

А  В.Чубар

Б   О.Шумський

В  Л.Каганович

Г   Ф.Сергєєв

5.  Наслідком голоду 1921-1923 рр. на Україні стало:

А  придушення пролетарського повстанського руху

Б  придушення селянського повстанського руху

В  активізація селянського повстанського руху

Г  послаблення влади більшовиків

6. Вкажіть рік початку стахановського руху?

А  1931 р.            В  1934 р.

Б   1932 р.            Г  1935 р.

ІІ рівень 

7.   Співвіднесіть дати з подіями. (1 б).

А  1925 р.                      В  1921 р.

Б  1922 р.                       Г  1927 р.

1 – О.Довженко поставив фільм «Звенигора»

2 –  проголошення Х з’їздом РКП(б) політики НЕПу

3 –  саморозпуск УКП

4 –  договір про дружбу між УСРР і  Туреччиною

5 –  ХІІ з’їзд РКП(б) проголосив політику «коренізації»

____________________________________________________________________

8. Установіть відповідність між галузями культури та організаціями. (1 б)

А Театр

Б  Музика

В  Мистецтво

Г  Література

1 – «Березіль»

2 – «Асоціація панфутуристів»

3 – «Гарт»

4 – «Арсенал»

5 – Товариство ім. П.Леонтовича

____________________________________________________________________

9. Установіть відповідність між термінами і визначеннями.(1 б)

А  українізація              В  «Договірна федерація»

Б   автономізація           Г  військово-політичний союз

1 – форма контролю більшовиків над національними радянськими республіками та  використання їх ресурсів

2 – форма впровадження національних утворень до складу РСФРР, запропонована Й.Сталіним як спосіб утворення СРСР

3 – система відносин між радянськими республіками

4 –  форма об’єднання  радянських республік

5 – політика більшовицького керівництва в 1920-х рр., спрямована на збільшення представництва українців в органах влади, культури, освіти і т.д.

____________________________________________________________________

ІІІ рівень

10. Установіть послідовність. (2  б)

А «Шахтинська справа»

Б   перехід до форсованої індустріалізації

В   ліквідація УАПЦ

Г   самогубство М.Скрипника

____________________________________________________________________

11. Дайте визначення поняттям і термінам: коренізація, ВАПЛІТЕ.  (2 б).

12. Робота з документом «Із листа М.Грушевського до В.Кузіна від 8 лютого 1922 р. про голод 1921-1923 рр. в Україні» (2 б)

 

З України надзвичайно сумні вісті. Там голод, а збіжжя забирають на північ. Офіційні представники Світської України нічого не роблять, щоб від Росії, котру комуністи передусім хочуть урятувати як свою головну базу. Злочинна проба повстання … не тільки викликала хвилю обопільного терору, але й зробила комуністів ще більш підозрілими і упередженими проти усіх українців без рушниці; можливо, що вони просто стали дивитись на Україну, як на колонію, котру не знати чи вдасться взяти до рук твердо, отже, треба використати для певнішої бази – Великоросії.

 

Запитання:

1. Яку оцінку дій радянської влади щодо України в умовах голоду дає М.Грушевський?

2. Чому М.Грушевський не виступив з осудом дій радянської влади? Як він це пояснює?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пшенична Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Голик Роман Анатолійович
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
12337
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку