Урок "Контурні карти на уроці історії

Про матеріал
Конспект уроку з історії в 5 класі "Контурні карти на уроці історії" з використанням додаткової інформації про зображення українських земель на картах в попередні періоди історії, краєзнавчого матеріалу.
Перегляд файлу
  1. клас               Історія         Тема. Де відбувається історія

Тема уроку.  Практичне заняття. Контурні карти на уроці історії

Мета:

  • поглибити знання учнів про розташування України на карті Європи, адміністративно-територіальний поділ України;
  • формувати в учнів просторову компетентність: вміння читати фізичну, історичну карту та працювати з контурною картою;                           
  • розвивати  зорову пам’ять, увагу, спостережливість;
  • розвивати громадянську компетентність, виховувати патріотичні почуття.  

Тип уроку: уроку застосування навичок та умінь

Обладнання: Підручник §7 стор.51 – 55, адміністративна карта України, контурні карти України, завдання.

 

ХІД УРОКУ

І.Організація класу.

ІІ.Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

Бліц-опитування за темою «Де відбувається історія».

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/9/94/Podolia_1660.jpgBeauplan Poland XVII map.jpg

 

 

 

 

 

Пізнавальна інформація.  Інженер та картограф XVII століття Гійом Левассер де Боплан у 1639 році уклав рукописну карту «Українська географічна карта» (44,5 × 62,5 см, масштаб 1:1 500 000), на якій було відображено 275 населених пунктів, 80 річок, 4 острови, 13 порогів, 4 ліси, 2 моря. Карта була опублікована в рукописному атласі Фрідріха Ґетканта, який зберігається у Військовому архіві в Стокгольмі. Ця карта стала фактично першим ескізом виданої гравером та картографом Вільгельмом Гондіусом 1648 року у Данцигу «Загальної карти України».

На основі карти Боплана наприкінці XVII ст.. голландською фірмою «Covens & Mortier» («Ковенс і Мортьє» було видано карту «Українські землі – Поділля»

Завдання.

1.Чи є на карті населений пункт в якому ви проживаєте?

2.Чи правильно позначене Бопланом його місце розташування?

3.Поміркуйте, чому в Голландії друкували карти українських земель?

 

ІV.Усвідомлення змісту й послідовності виконання практичних дій.

Робота з термінами.  Стор. 53-54 зображення контурної карти, додаток до атласу

Контурна карта – карта, на якій нанесено тільки основні елементи, обриси об’єктів без підписів і кольорів.

C:\Users\admin\Pictures\unnamed (4).jpgІнструктаж. Правила роботи з контурними картами. Стор.52

Виконання завдань. Робота з контурною картою.

Карта стор.38

Завдання.

1.Позначте область, в якій проживаєте.

2.Позначте обласний центр та підпишіть його назву.

3.Позначте населений пункт, в якому проживаєте. Вкажіть його назву.

4.Позначте області, які є сусідами вашої області. (Скористайтеся картою на стор.38)

5.Позначте та вкажіть назви країн – сусідів України.

Робота з термінами. 

Топоніміка – наука, яка вивчає походження географічних назв. Термін походить від грецьких слів   топос – місце, онома – ім’я.

Завдання.

1.Що відомо про походження назви населеного пункту, в якому ви проживаєте?

2.Що відомо про походження назви Сокиряни, Чернівці, Київ?

           Назва «Україна» вперше згадується в літописі у 1187р. стосовно Переяславщини. Карта на стор. 36. Походження назви: 1)край, країна, 2)окраїна.

 

V. Самостійне виконання завдань.

Додаток до атласу стор.2.

 

VІ.Підсумок уроку. Оцінювання.

VІ.Домашнє завдання.Вивчити §7 стор.51 – 55. Письмово виконати завдання на стор.3 (карта вверху) додатку до атласу.

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
3 січня 2022
Переглядів
1949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку