Квест (підсумок засвоєного матеріалу першого півріччя). Для учнів 5 го класу.
Матеріал: ноутбук (для відео), картки.
Клас поділити на 4 команди. Можна за бажанням. Можна тягнути фішки з цифрою команди. Команди обирають собі капітана та назву. Далі потрібно визвати всіх капітанів на розіграш локацій і видачі маршрутних листів. У кожній локації свій номер.
1 відео локація.
2 ребуси, історичні задачі.
3 добери правильні відповіді до карток.
4 завдання за світлинами.
На кожній локації знаходиться учень-помічник (бажано із старшої школи) який видає конверти із завданням та ставить бали в маршрутні листи.
Після отримання маршрутних листів, кожна команда малює свій шлях на цьому листі.
Далі повідомляється правила та обов’язково складається обіцянка дотримання цих правил. У разі невиконання команда дискваліфікується.
Квест можна розпочинати.
Додаткові матеріали:
1 локація для цієї локації потрібно відео археологічних розкопок.
https://www.youtube.com/watch?v=wEr2LappavE
Запитання до відео.
1. Який процес відбувається?
2. Як відбувається цей процес?
3. Якими знаряддями користуються робітники?
4. Як називають науковців які цим займаються?
5. Як називається наука яка це вивчає?
6. Скажіть які ви розгледіли в відео історичні джерела?
2 локація.
1. Визначте який це вік:
а) 1974 р. б) 1500 р. в) 2 р. до н.є. г) 500 р. до н.є д) 988 р.
2. У 1957 році археологи знайшли скарб з цінними речами, який був захований у часи монгольської навали у 1240 році. Там був браслет, на якому стояло клеймо майстра, за яким визначили дату виробу – 347-й рік до н.є. Скільки років браслету? Скільки років він пролежав у землі?
3. Розшифруй та знайди відповідь на ребуси.
Р Л К Е Д А Н А
2=Р
3 локація. Ці назви установ та світлини вирізаються окремо.
До світлин віднесіть правильну назву.
М У З Е Й
БІБЛІОТЕКА
А Р Х І В
Завдання; розложить історичні джерела правильно за назвами та правильно їх помістить до установ, які зазначені у попередньому завданні. Їх теж потрібно окремо все вирізати.
Письмові
Речові
Етнографічні
Кіно, фото документи
4 локація
Робота з документами:
1. Як ви гадаєте коли жили ці люди?
2. Чому ви так думаєте?
3. Чи знаєте ви щось про ті часи?
4. Звідки про це можна дізнатися?
5. Порівняйте дві світлини, чи з однакового вони часу? Поясніть чому ви так вважаєте.