Урок "Кореневі системи. Видозміни коренів"

Про матеріал
Урок "Кореневі системи. Видозміни коренів" розроблено з урахуванням особливостей дітей, що навчаються в школах-інтернатах для дітей з психоневрологічними захворюваннями. Містить завдання для роботи з підручником, письмові завдання, завдання для розвитку уяви (проблемне питання), завдання для роботи з гербаріями. Для створення комфортного середовища на початку уроку є завдання з ігровими елементами (розшифровка шифрограмми). Даний урок розроблено з урахуванням особливостей дітей з психоневрологічними захворюваннями, а саме: низькою мотивацією до навчання, не здатністю тривалий час концентрувати увагу на одному завданні, слабкою здатністю до запам'ятовування, і іншими проблемами.
Перегляд файлу

Дата:

Урок№

Клас 6

Тема: Різноманітність та видозміни коренів.

Мета: сформувати поняття про різноманіття коренів і їх функцій, сприяти психічному розвитку учнів, формувати любов до природи і екологічне мислення.

Обладнання: підручник з біології для учнів 6 класу, дидактичні картки для індивідуальної роботи учнів, гербарії, презентація “Різноманітність та видозміни коренів”.

Література для учнів: Біологія: підруч. для 6 кл загальноосвіт. навч. закл./ І.Ю. Костіков та інш. - К. : Видавничий дім “Освіта”, 2014

 

Хід уроку.

1. Організація класу до навчання:

Привітання та перекличка

Перевірка готовності до уроку

 

2. Мотивація до навчання:

Розгадати шифрограмму:

я

к

и

й

к

ь

н

і

р

о

т

а

к

и

й

н

і

г

а

п

 

Бесіда:

- Про які органи рослини йдеться в приказці?

- Про який орган рослини йдеться мова: осьовий підземний орган, який росте вглиб ґрунту за рахунок верхівкової твірної тканини на кінчику кореня й виконує функції закріплення рослини в ґрунті і всмоктування води і поживних речовин?

 

Завдання: подивитись на визначення на слайді і назвати функції кореня, особливості будови кореня.

Висновок: корінь важливий орган рослини, що має свою будову і визначені функції.

 

План:

1. Види коренів

2. Видозміни коренів

 

3. Вивчення нового матеріалу:

1. Демонстрація пророслої квасолі й бесіда:

- Що першим з’являється?

Пояснення — корінь, що утворюється з зародкового корінця називається головним.

 

2. В зоні галуження корінь починає галузитись і утворювати бічні корені . Демонстрація слайду і пророслого кореня квасолі.

 

3. Корені які утворюються на стеблі, листках називаються додатковими коренями. Демонстрація листка сенполії з додатковими коренями.

 

Завдання для роботи з підручником (параграф 25 стр 108-111): написати назви позначених коренів на малюку.

 

 

 

 

 

 

4. Завдання (параграф 25 стр 108-111): знайти визначення в підручнику і вставити пропущені слова:

 

Коренева система — це вся _____________________________________________ рослини.

 

5. Кореневі системи бувають  декількох видів.

Демонстрація слайду.

Знайти в підручнику які бувають кореневі системи.

Зробити позначення на малюнку.

Бесіда: Поясніть чим відрізняються кореневі системи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Завдання для роботи з гербаріями. Інструктаж, щодо роботи з гербаріями.

 

 

 

 Виписати в таблицю які кореневі системи мають рослини:

Срижнева коренева система

Мичкувата коренева система

 

 

 

 

 

 

 

7. Проблемне питання: у визначені ми написали, що корінь підземний орган. А чи мають корінь орхідеї, що живуть на гілках тропічних дерев?

Обговорення і запис результатів на дошці.

 

Робота з підручником (параграф 25 стр 108-111): які видозміни коренів ви знайшли?

Завдання: зробити підписи до малюнків.

 

 

 

 

 

 

 

4. Узагальнення та систематизація знань:

Бесіда з роздаванням фішок.

- Що таке коренева система?

- Які бувають кореневі системи?

- Чим відрізняються кореневі системи

- Які бувають видозміни коренів і з чим це пов’язано?

- Які функції коренів ви можете назвати?

 

5. Підсумки: оцінки

6. Домашнє завдання: підготувати доповіді про рослини що мають лікарські властивості коренів, загадкові корені і корені рекордсмени.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата:

Клас: 6

Тема: Тема: Різноманітність та видозміни коренів.

Мета: сформувати поняття про різноманіття коренів і їх функцій, сприяти психічному розвитку учнів, формувати любов до природи і екологічне мислення.

 

Завдання: Познач корені на малюнку:

1.____________________________________

2.____________________________________

3.____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коренева система — це вся ________________________ ________________________ рослини.

 

Познач кореневі системи:

 

А.________________________________

Б________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Робота з гербаріями. Запиши приклади рослин з різними кореневими системами:

 

Срижнева коренева система

Мичкувата коренева система

 

 

 

 

 

 

 

Напиши видозміни коренів:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заповни схему:

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 лютого
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку