Дата:
Урок№
Клас 6
Тема: Різноманітність та видозміни коренів.
Мета: сформувати поняття про різноманіття коренів і їх функцій, сприяти психічному розвитку учнів, формувати любов до природи і екологічне мислення.
Обладнання: підручник з біології для учнів 6 класу, дидактичні картки для індивідуальної роботи учнів, гербарії, презентація “Різноманітність та видозміни коренів”.
Література для учнів: Біологія: підруч. для 6 кл загальноосвіт. навч. закл./ І.Ю. Костіков та інш. - К. : Видавничий дім “Освіта”, 2014
Хід уроку.
1. Організація класу до навчання:
Привітання та перекличка
Перевірка готовності до уроку
2. Мотивація до навчання:
Розгадати шифрограмму:
я |
к |
и |
й |
к |
ь |
н |
і |
р |
о |
т |
а |
к |
и |
й |
н |
і |
г |
а |
п |
Бесіда:
- Про які органи рослини йдеться в приказці?
- Про який орган рослини йдеться мова: осьовий підземний орган, який росте вглиб ґрунту за рахунок верхівкової твірної тканини на кінчику кореня й виконує функції закріплення рослини в ґрунті і всмоктування води і поживних речовин?
Завдання: подивитись на визначення на слайді і назвати функції кореня, особливості будови кореня.
Висновок: корінь важливий орган рослини, що має свою будову і визначені функції.
План:
1. Види коренів
2. Видозміни коренів
3. Вивчення нового матеріалу:
1. Демонстрація пророслої квасолі й бесіда:
- Що першим з’являється?
Пояснення — корінь, що утворюється з зародкового корінця називається головним.
2. В зоні галуження корінь починає галузитись і утворювати бічні корені . Демонстрація слайду і пророслого кореня квасолі.
3. Корені які утворюються на стеблі, листках називаються додатковими коренями. Демонстрація листка сенполії з додатковими коренями.
Завдання для роботи з підручником (параграф 25 стр 108-111): написати назви позначених коренів на малюку.
4. Завдання (параграф 25 стр 108-111): знайти визначення в підручнику і вставити пропущені слова:
Коренева система — це вся _____________________________________________ рослини.
5. Кореневі системи бувають декількох видів.
Демонстрація слайду.
Знайти в підручнику які бувають кореневі системи.
Зробити позначення на малюнку.
Бесіда: Поясніть чим відрізняються кореневі системи.
6. Завдання для роботи з гербаріями. Інструктаж, щодо роботи з гербаріями.
Виписати в таблицю які кореневі системи мають рослини:
Срижнева коренева система |
Мичкувата коренева система |
|
|
|
|
|
|
7. Проблемне питання: у визначені ми написали, що корінь підземний орган. А чи мають корінь орхідеї, що живуть на гілках тропічних дерев?
Обговорення і запис результатів на дошці.
Робота з підручником (параграф 25 стр 108-111): які видозміни коренів ви знайшли?
Завдання: зробити підписи до малюнків.
4. Узагальнення та систематизація знань:
Бесіда з роздаванням фішок.
- Що таке коренева система?
- Які бувають кореневі системи?
- Чим відрізняються кореневі системи
- Які бувають видозміни коренів і з чим це пов’язано?
- Які функції коренів ви можете назвати?
5. Підсумки: оцінки
6. Домашнє завдання: підготувати доповіді про рослини що мають лікарські властивості коренів, загадкові корені і корені рекордсмени.
Дата:
Клас: 6
Тема: Тема: Різноманітність та видозміни коренів.
Мета: сформувати поняття про різноманіття коренів і їх функцій, сприяти психічному розвитку учнів, формувати любов до природи і екологічне мислення.
Завдання: Познач корені на малюнку:
1.____________________________________
2.____________________________________
3.____________________________________
Коренева система — це вся ________________________ ________________________ рослини.
Познач кореневі системи:
А.________________________________
Б________________________________
Робота з гербаріями. Запиши приклади рослин з різними кореневими системами:
Срижнева коренева система |
Мичкувата коренева система |
|
|
|
|
|
|
Напиши видозміни коренів:
Заповни схему: