6 клас. Урок № 29
Кореневі системи. Видозміни кореня
Мета:
освітня: продовжити формування знань учнів про будову кореня, ознайомити з видами коренів: головним, додатковими і бічним, типами кореневих систем рослин: стрижневою і мичкуватою, особливостями їх будови, ознайомити з видозмінами кореня і їх значенням;
розвивальна: формувати науковий світогляд учнів, показуючи можливості пізнання будови, процесів утворення й розвитку коренів рослини, практичне значення цих знань для управління ростом рослин, одержання високих урожаїв сільськогосподарських культур;
продовжити формувати вміння і навички працювати з текстом і малюнками підручника та додаткової літератури, прищеплювати практичні вміння розпізнавати та визначати види коренів і типи кореневих систем, працювати з натуральними об’єктами, робити відповідні підсумки, розвивати в учнів біологічну мову і біологічне мислення, розуміння необхідності знань про будову органів рослин для подальшого вивчення біології;
Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний, репродуктивний.
Базові поняття і терміни уроку: корінь, видозміни кореня, коренеплід, кореневі бульби, повітряні корені, дихальні корені, ходульні корені, корені-присоски, чіпкі корені, мікориза.
Тип уроку: комбінований урок.
Наочність та обладнання: паростки , гороху, пшениці, укорінені пагони кімнатних рослин, цибулина з пророслими додатковими коренями, гербарні зразки рослин з різними типами кореневих систем, натуральні об’єкти: коренеплоди моркви, буряка, кімнатні рослини (плющ, хлорофітум), таблиці «Типи кореневих систем», комп’ютерні зображення рослин з різними типами кореневих систем, видозмін кореня, комп’ютер, електронні засоби навчання.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо.
ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.
Ми в букет зібрали червоні маки ,багато блакитних незабудок .
А потім квітів нам стало шкода і ми знову їх посадили в землю .
Тільки нічого не виходить: від будь-якого вітерцю гойдаються!
Чому обсипалися і в'януть? Чому ж це так? – (Не мають коренів!)
Без коріння рости і жити не можуть!
Який не тонкий, непримітний під землею корінець,
Але не може жити на світі без нього жодна квітка!
-Який висновок з почутого ми можемо зробити:
-( Не потрібно нищити природу!!!)
•Ще раз нагадайте, про які органи квіткової рослини йде мова?
Пригадайте: які функції виконує корінь рослини?
За кожну правильну відповідь ви будете отримувати жетони ,які і визначать вашу оцінку в кінці уроку.
Заповніть таблицю: ( по черзі на дошці)
А. Робота з твердженнями «Згоден - не згоден» за завданням: уважно послухайте твердження і визначте, з яким з них ви згодні, а з яким - ні,
1. Корінь забезпечує мінеральне живлення рослин. +
2. Клітини, що утворюють тканини кореня, подібні за своєю будовою.-
3. Кореневий чохлик складається з мертвих клітин. -
4. Зона поділу кореня утворена клітинами основної тканини. -
5. Кореневі волоски розташовані у всисній зоні. +
6. У зоні кореневих волосків корінь всмоктує воду. +
7. Більшу частину кореня становить провідна зона. +
8. Судини і ситоподібні трубки - провідні елементи кореня.+
9. По судинах транспортуються органічні речовини, а по ситоподібних трубках - мінеральні.-
Молодці, діти ви добре попрацювали і хорошо вивчили навчальний матеріал.
( Виставити декілька оцінок)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Прочитати листа від дівчинки Марійки.
Шановні учні 6 класу , пише вам дівчинка Марійка . До мене дійшли слухи , що ви добре знаєте і любите біологію . Допоможіть мені знайти відповідь на два запитання .
1. Влітку я була у гостях у дідуся з бабусею. У них був великий город. Бабуся вирощувала на городі багато різних рослин. А я любила допомагати бабусі. У мене була своя грядка, на якій я посадила горох. А поруч бабуся посіяла пшеницю. Пшениця повинна була дати зернятка для курочок. Щодня я ходила до грядок, але там нічого не зростало. «Може насіння загинуло?» - подумала я . Я розрила землю і побачила, що з круглої горошини з'явилося щось подібне до паросточка , але зростав він не вгору а вниз. «Значить, це корінець»- вирішила я . «Зарий мене швидше» - раптом почула я тоненький голосок. «Мені дуже незатишно». Пройшов деякий час, і над грунтом на обох грядках зійшли сходи . Коли вони стали великими я знову вирішила поглянути, що ж стало з тонкими корінцями. Обережно розрила землю і побачила, що в горошини корінь подовжився, став товщим, добре помітним, а від нього, як від стрижня відходить безліч інших коренів. Коріння в пшениці теж виросло, але вони були однакові і їх було дуже багато, цілий пучок.
Чому такі різні корені у пшениці і гороха ? Допоможіть з'ясувати .
2. Допоможіть знайти на цих малюнках корінь .
Перед дітьми фотографії рослин : морква , буряк , повитиця , баньян , орхідея , петрушка
На яких фотографіях зображені корені ?
Отже запишемо тему нашого уроку: «Кореневі системи. Видозміни кореня»
Завдання уроку.
Отже сьогодні на уроці ми:
-дізнаємося про види коренів та кореневих систем;
- милуватимемося красою різних видозмін кореня;
-захоплюватимемося багатством та щедрістю нашої природи
ІУ. Вивчення нового матеріалу.
Ми вже знаємо, що корінь – це підземний орган рослини. Але коли ми його уважно розглянемо, то зможемо переконатися, що він складається не з одного,а декількох різних або однакових корінців. Як вони називаються?Де утворюються?
Зараз попрацюємо в парах з додатковою літературою.( На партах –зошит з біології)
- Діти самостійно читають про види коренів , а потім іде обговорення .
( заповнення таблиці по черзі)
Ви молодці. Все правильно.
Вся сукупність коренів рослини утворює кореневу систему.
(Працюємо з підручником —ст..108, розгляньте мал.77 різноманітність кореневих систем трав’янистих та деревних рослин)
Зовнішній вигляд кореневих систем залежить від того, в яких умовах зростає рослина і як вона до цих умов пристосовується Деяким рослинам властиві корені, розташовані лише у поверхневому шарі ґрунту, завтовшки у кілька сантиметрів . Так, поверхневі корені певних видав кактусів сягають 80 м завдовжки. Вони здатні швидко збирати росу з великої площі, адже в пустелі вода, що випадає в ранішні часи, не проникає глибоко у ґрунт і швидко випаровується.
У дерев вологого тропічного лісу поверхневі корені встигають вловити мінеральні речовини, які утворюються під час дуже швидкого розкладання відмерлих частин рослин. Проте зазвичай корені сягають більшої глибини. Так, у ячменю і озимого рапсу вони заглиблюються майже на 3 м, а виноградної лози — до 16 м. Деякі пустельні рослини, аби досягти водоносних горизонтів ґрунту, заглиблюють корені на 30-50 м.
Ви ,напевно, помітили різницю в будові запропонованих в підручнику вам кореневих систем. В чому вона полягає? Як називаються такі кореневі системи?
Знову попрацюємо в парах з додатковою літературою.( На партах – зошит з біології) Пункт І.
Заповнимо таблицю: ( заповнення таблиці по черзі)
Просто чудово. Гарна робота.
---« Навчаючись – учу»---
Пам’ятаєте,Марійка прислала нам листа. А в нього вклала зразки рослин з корінцями, що виросли на бабусиному городі. Вони лежать на ваших партах з підписом « Від Марійки». Розгорніть їх . Можливо хтось із вас зможе допомогти їй зрозуміти чому такі різні корені у пшениці і гороха?
---Правильно, у гороху –стрижнева коренева система, а у пшениці – мичкувата. Я думаю, що Марійка буде задоволена вашими поясненнями.
-Як ви вважаєте, яка коренева система краще закріплює рослину в грунті?
(- Стрижнева, бо глибше занурена в грунт.)
А яка ефективніше всмоктує поживні речовини з грунту?
( - Мичкувата, бо більше галузиться)
А ви знаєте,що ми з вами самі можемо збільшити площу кореневої системи? Так, це справді цілком можливо. Люди здавна проводять підгортання картоплі, помідорів та інших с/г культур. Таким чином на стеблах рослин починають відростати додаткові корені , які і збільшують розмір кореневої системи рослини. Крім цього ми можемо провести пікірування, тобто відщипування у молодих рослин кінчика головного кореня, що припиняє його ріст у довжину і спричиняє посилений ріст бічних коренів у родючому шарі ґрунту. Після відщипування головного кореня розсаду висаджують на постійне місце зростання за допомогою кілочка (пікетки). Звідси й назва процесу — пікірування.
---------------Фізкультхвилинка.
Трава низенька-низенька, ( Всі присіли)
Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору)
Вітер дерева колише-гойдає(Обертаються)
То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо, вліво)
То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад)
То вниз нагинає. (Нагинаються вперед)
Птахи летять – відлітають, (Махають руками)
А учні тихенько за парти сідають.(Всі сідають).
( ПРЕЗЕНТАЦІЯ)
Ми з вами вже багато говорили про функції коренів. Вони утримують рослини в грунті і поглинають воду з мінеральними речовинами. Крім того корені можуть виконувати цілий ряд інших, не менш важливих і цікавих функцій. Часто це призводить до їх структурних і функціональних змін.
Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося, як змінюються коріння різних рослин у зв'язку з виконуваними функціями. І я пропоную вам відправитися в заочну подорож. В дорозі нас з вами чекає багато цікавого і несподіваного.
Наша перша зупинка КОРЕНЕПЛІД.
Коренеплід є особливою видозміною, яка утворюється в результаті потовщення і накопичення поживних речовин одразу у трьох органах молодої рослини — головному корені, підсім'ядольному коліні і основі головного пагона. Коренеплоди дозволяють рослині вижити у несприятливі для росту сезони. Люди здавна використовували коренеплоди в їжу і вивели багато різних культурних сортів .
А яких, я пропоную вам зараз відгадати.
Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)
Кругла, а не місяць
Жовта, а не масло
З хвостиком, а не миша (ріпа).
Ріпу колись сіяли з рота. Справа в тому, що у ріпи дуже дрібне насіння: у 1 кг їх більше мільйона, і вручну їх просто не розкидати. Однак і плювати - справа не проста, тому кращі "плювальщикі" цінувалися і шанувалися в народі.
В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю.
(Буряк)
Сидить панна у світлиці
молода, червонолиця.
Хто до неї завітає —
вітамінами вгощає. (Морква)
Є сусідонька в морквиці,
худорлява, блідолиця.
Добре знають борщ і юшка,
що сусідку звуть … (петрушка).
Коренеплоди , людини використовує не тільки для приготування їжі , вона ними ще лікується .
Правильно це коріння в буряка, моркви, редиски, редьки - пов'язані вони з виконуваними функціями (запасаючими). До таких коренів відноситься корінь петрушки - він у неї стрижневий. Відкладаються в такі комори в основному вуглеводи: крохмаль і цукру.
- Які корисні та цілющі властивості мають коренеплоди ?( Учні!!!)
РІПА
Ріпа відома з глибокої давнини протицингового, сечогінну, відхаркувальну, знеболюючим, антисептичним і ранозагоювальну дію. Відвар коренеплоду і кип'ячений сік застосовують при сильному застудному кашлі, бронхіальній астмі, гострому ларингіті, втрати голосу простудного характеру, безсонні, серцебитті, хворобах сечового міхура (2 столові ложки подрібненого коренеплоду варять 15 хвилин у склянці окропу і п'ють по 1/4 склянки на день або по склянці на ніч). Теплим відваром полощуть рот при зубному болю. Розтерту варену ріпу прикладають до уражених місць при подагрі і ревматизмі
МОРКВА
Морква була одним з перших коренеплодів, з яким познайомився чоловік. Її історія налічує більше 4000 років. В Середньовічній Європі морква вирощувалася виключно на земельних ділянках при монастирях. І саме ченці, які володіли багатьма знаннями в області лікування, знали про корисні властивості моркви і застосовували помаранчевий коренеплід для лікування ран, опіків, захворювань печінки та легенів . Моркву можна вживати в сирому і печеному вигляді, готувати з неї солодкі десерти і вітамінні соки. Сік моркви, так само багатий корисними властивостями і застосовується для лікування глистової інвазії, діареї, ендокринних порушень, зміцнення імунітету, підвищення апетиту Не менш корисною буде і терапія змішаними видами соків: морква з буряком (незамінний засіб при анемії); морква з капустою (загоює ранки в ротовій порожнині і очищає організм); морква з лимоном (зміцнює імунітет і сприяє зростанню міцних нігтів). Крім соку, морква може принести користь людині і у вигляді компресів з натертого коренеплоду. Кашка з натертого коренеплоду вилікує опіки та гнійні рани.
БУРЯК.
Ще в стародавні часи буряк вживали в їжу і почали використовувати для лікування. Тоді він ще не мав великого коренеплоду і їли тільки листя буряків. Цілющі властивості соку буряка обґрунтовані і підтверджені дослідженнями сучасних вчених. Цілющі властивості бурякового соку полягають у великому вмісті заліза, він з успіхом застосовується при анемії для збільшення утворення еритроцитів і підвищення гемоглобіну. Його рекомендують для застосування при стресових станах, нервових перевантаженнях, безсонні, для поліпшення пам'яті при атеросклерозі.
--Дякую вам ,діти за цікаві повідомлення.
А ми продовжуємо нашу мандрівку. Слідуюча наша зупинка кореневі бульби або кореневі шишки. Вони утворюються в результаті потовщення додаткових коренів, це відбувається у жоржина , батата, пшінки.Кореневі бульби короткі, сильно потовщені, кулястої або витягнутої форми. Такі корені дають змогу рослині пережити несприятливий для росту період . Наприклад батат, або солодку картоплю, вирощують в тропічних і субтропічних країнах. Його бульбоподібні потовщені бічні корені дуже калорійні і мають солодкий смак. У деяких країнах це основна харчова рослина. ( Подивіться на екран)
2. Станція - дихальні корені.
У тропічних дерев, що живуть на бідних киснем грунтах, або у тих,що живуть на прісноводних тропічних болотах, розвиваються спеціальні дихальні корені. Представником таких рослин є кипарис. Розвиваються вони з підземних бічних коренів і ростуть вертикально вгору, піднімаючись над водою або грунтом. У деяких дерев дихальні корені мають форму колін або петель. Їх значення полягає в постачанні підземних частин повітрям. Чому сприяє постійне злущування кори. Іноді на таких деревах з дихальних коренів утворюються цілі бороди , збільшують всмоктувальну силу кореневої системи.
3. Станція - опорні корені.
Найбільш часто вони зустрічаються у видів роду панданус і є важливим пристосуванням до проживання в умовах сильних, а іноді й ураганних вітрів на тропічних океанічних островах. Здатність цих коренів протистояти сильним навантаженням пояснюється наявністю механічних тканин в центральної і периферичної частинах. Опорні коріння відходять від стовбурів і утворюють додаткове коріння, після цього вони вростають в землю. У панданусов відсутній стрижневий корінь, і вся рослина тримається на опорних коренях, як на ходулях, ці корені виконують функцію - забезпечення рослини водою з усіма мінеральними речовинами. Один панданус лабіринтовий зі своїм корінням підпорами може утворювати цілий ліс. Опорні або ходульні корені розвиваються у фікусів, баньяна, численні додаткові корені якого ростуть не від стовбура, а від гілок, досягаючи грунту вони розвивають власну кореневу систему і одне дерево баньяна розростається в цілий гай, яка може займати площу в кілька сотень м3 і навіть більше. У стародавньому описі зазначено, що в тіні одного фікуса відпочивали загони з 6-7 тисяч воїнів. Цей гігант мав 4300 стовбурів, утворених опорним корінням. В Індії росте баньян у якого налічується 3000 великих і 3000 дрібних коренів - підпірок. Висота цього дерева більше 60 м, а вік 3000 років.
Учень: А я читав, що наша кукурудза теж має опорні корені, які допомагають їй не лише краще утримуватися в грунті, а й можеть утварювати бічні корені, що забезпечують додаткове хорчування рослини. Кукурудза відома повсюдно, ця однорічна злакова культура обробляється в сільському господарстві багатьох країн світу і вважається цінною харчовою і лікарською рослиною. У лікуванні різних захворювань застосовують як зерна кукурудзи і борошно, так і стовпчики - кукурудзяні рильця. Кукурудзяні рильця мають жовчогінну та сечогінну
дію , зменшують щільність жовчі і вміст білірубіну. Екстракт кукурудзяних рилець широко застосовують у лікуванні таких захворювань, як холецистит, гепатит, холангіт, жовчокам'яна хвороба. Продукти з кукурудзи містять селен, смачні і дуже поживні. Раціон, що містить страви з кукурудзи, допомагає організму протистояти процесам старіння і розвитку онкологічних захворювань.
4. Станція – досковидні корені.
Такі коріння характерні для великих дерев дощового тропічного лісу. Ці утворення являють собою бічні корені, що виступають над поверхнею грунту. Ці корені нагадують притулені до дерева плоскі дошки. В дощовому тропічному лісі висота досковидних коренів біля основи дерева перевершує людський зріст. Цікаво, що у таких дерев відсутній головний корінь і вся коренева система складається з поверхневих бічних коренів.
5. Станція - корені-причіпки.
У плюща та інших де-яких рослин є додаткове коріння-причеплення,
утворені на стороні стебла, зверненій до дерева або іншої опори. Вони сприяють прикріпленню і просуванню рослини по різних субстратах. Проникаючи в тріщини або щілини, вони товщають, закупорюючи отвір подібно додобре приганої пробки, і міцно утримують рослину на опорі. Якщо коріння плюща наштовхуються на гладку поверхню, то воно проявляє абсолютно дивовижні здібності до закріплення. Кінець корінця розширюється і виділяє клейкий сік, за допомогою якого воно сильно прикріплюється до поверхні. Нижні корінці прикріплюються, а молоді шукають нову опору. Так повільно і крокує плющ своїми корінцями по поверхні.
6 Станція. Корені - присоски
Чи знаєте ви, що у деяких паразитних рослин корені змінили функцію і перетворилися на присоски, які проникають в провідні тканини рослини-господаря і відтягують звідти поживні речовини. Деякі з них є паразитами — повністю забезпечують свою життєдіяльність за рахунок рослини-хазяїна і не здатні до фотосинтезу (повитиця,) або напівпаразити (наприклад, омела) за рахунок рослини-хазяїна лише частково задовольняють свої потреби у воді, зберігаючи зелений колір і здатність до фотосинтезу .
7. Станція – повітряні корені.
Повітряні корені пристосовані до існування в повітрі. Вони характерні для більшості орхідей та інших мешканців вологих тропічних лісів , а з кімнатних рослин — для монстери. Повітряні корені поглинають воду під час опадів не кореневими волосками, а особливою губчастою тканиною.
V. Узагальнення, систематизація, контроль знань і вмінь учнів
Ось і закінчилася наша подорож. А чи все вам було зрозуміло? Чи все ви запам’ятали? Пропоную вам ще раз поглянути на видозміни коренів в підручнику ( с.109-110) та знайти їх опис в додатковій літературі та заповнити таблицю: морква, буряк
Робота у парах : Знайти і виправити біологічні помилки в тексті .
Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .
Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені .
Ви пам’ятаєте,що Марійка прохала нас дати відповідь на ще одне питання:
--Допоможіть знайти на цих малюнках корінь : морква , буряк , повитиця , баньян , орхідея , петрушка.То що ми їй відповімо?
Так ви праві – це все видозміни коренів.
Ми з вами дуже добре попрацювали і я вам вдячна за роботу. Але кожна праця вимагає оцінки, тому я пропоную вам підрахувати фішки, отримані вами на протязі уроку. Як я і говорила це і є ваша оцінка за урок.
УІІ. Рефлексія
-Що нового ви дізналися на уроці?
-Що вас зацікавило?
- Про що ще ви б хотіли дізнатися?
УІІІ. Домашнє завдання
.
Ріпа відома з глибокої давнини протицингового, сечогінну, відхаркувальну, знеболюючим, антисептичним і ранозагоювальну дію. Відвар коренеплоду і кип'ячений сік застосовують при сильному застудному кашлі, бронхіальній астмі, гострому ларингіті, втрати голосу простудного характеру, безсонні, серцебитті, хворобах сечового міхура (2 столові ложки подрібненого коренеплоду варять 15 хвилин у склянці окропу і п'ють по 1/4 склянки на день або по склянці на ніч). Теплим відваром полощуть рот при зубному болю. Розтерту варену ріпу прикладають до уражених місць при подагрі і ревматизмі
МОРКВА
Морква була одним з перших коренеплодів, з яким познайомився чоловік. Її історія налічує більше 4000 років. В Середньовічній Європі морква вирощувалася виключно на земельних ділянках при монастирях. І саме ченці, які володіли багатьма знаннями в області лікування, знали про корисні властивості моркви і застосовували помаранчевий коренеплід для лікування ран, опіків, захворювань печінки та легенів . Моркву можна вживати в сирому і печеному вигляді, готувати з неї солодкі десерти і вітамінні соки. Сік моркви, так само багатий корисними властивостями і застосовується для лікування глистової інвазії, діареї, ендокринних порушень, зміцнення імунітету, підвищення апетиту Не менш корисною буде і терапія змішаними видами соків: морква з буряком (незамінний засіб при анемії); морква з капустою (загоює ранки в ротовій порожнині і очищає організм); морква з лимоном (зміцнює імунітет і сприяє зростанню міцних нігтів). Крім соку, морква може принести користь людині і у вигляді компресів з натертого коренеплоду. Кашка з натертого коренеплоду вилікує опіки та гнійні рани.
БУРЯК.
Ще в стародавні часи буряк вживали в їжу і почали використовувати для лікування. Тоді він ще не мав великого коренеплоду і їли тільки листя буряків. Цілющі властивості соку буряка обґрунтовані і підтверджені дослідженнями сучасних вчених. Цілющі властивості бурякового соку полягають у великому вмісті заліза, він з успіхом застосовується при анемії для збільшення утворення еритроцитів і підвищення гемоглобіну. Його рекомендують для застосування при стресових станах, нервових перевантаженнях, безсонні, для поліпшення пам'яті при атеросклерозі.
Учень: А я читав, що наша кукурудза теж має опорні корені, які допомагають їй не лише краще утримуватися в грунті, а й можеть утварювати бічні корені, що забезпечують додаткове хорчування рослини. Кукурудза відома повсюдно, ця однорічна злакова культура обробляється в сільському господарстві багатьох країн світу і вважається цінною харчовою і лікарською рослиною. У лікуванні різних захворювань застосовують як зерна кукурудзи і борошно, так і стовпчики - кукурудзяні рильця. Кукурудзяні рильця мають жовчогінну та сечогінну
дію , зменшують щільність жовчі і вміст білірубіну. Екстракт кукурудзяних рилець широко застосовують у лікуванні таких захворювань, як холецистит, гепатит, холангіт, жовчокам'яна хвороба. Продукти з кукурудзи містять селен, смачні і дуже поживні. Раціон, що містить страви з кукурудзи, допомагає організму протистояти процесам старіння і розвитку онкологічних захворювань.
ВІД МАРІЙКИ
ВІД МАРІЙКИ
ВІД МАРІЙКИ
ВІД МАРІЙКИ
ВІД МАРІЙКИ
ВІД МАРІЙКИ
ВІД МАРІЙКИ
Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .
Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені .
Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .
Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені .
Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .
Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені .