Урок:"Кореневі системи. Видозміни кореня"

Про матеріал
Розробка уроку призначена для проведення уроку біології в 6 класі при вивченні теми: " Корінь"
Перегляд файлу

6 клас.                                          Урок № 29

Кореневі системи. Видозміни кореня

Мета:

освітня: продовжити формування знань учнів про будову кореня, ознайоми­ти з видами коренів: головним, додатковими і бічним, типами кореневих систем рослин: стрижневою і мичкуватою, особливостями їх будови, ознайомити з видозмінами кореня і їх значенням;

розвивальна: формувати науковий світогляд учнів, показуючи можливості пізнання будови, процесів утворення й розвитку коренів рослини, практичне значення цих знань для управління ростом рослин, одержання висо­ких урожаїв сільськогосподарських культур;

продовжити формувати вміння і навички працювати з текстом і ма­люнками підручника та додаткової літератури, прищеплювати практичні вміння розпізнавати та визначати види коренів і типи кореневих систем, працювати з натураль­ними об’єктами, робити відповідні підсумки, розвивати в учнів біологічну мову і біологічне мислення, розуміння необхідності знань про будову органів рослин для подальшого вивчення біології;

  • виховна: виховувати розуміння єдності всього живого і бережливе ставлення до природи.

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний, репродуктивний.

Базові поняття і терміни уроку: корінь, видозміни кореня, коренеплід, кореневі бульби, повітряні корені, дихальні корені, ходульні корені, корені-присоски, чіпкі корені, мікориза.

Тип уроку: комбінований урок.

Наочність та обладнання: паростки , гороху, пшениці, укорінені пагони кімнатних рослин, цибулина з пророслими додаткови­ми коренями, гербарні зразки рослин з різними типами кореневих систем, натуральні об’єкти: коренеплоди моркви, буряка, кімнатні рослини (плющ, хлорофітум), таблиці «Типи кореневих систем», комп’ютерні зображення рослин з різними типами кореневих сис­тем, видозмін кореня, комп’ютер, електронні засоби навчання.

                              Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

Ми в букет зібрали червоні  маки агато блакитних незабудок .

А потім квітів нам стало шкода і ми знову їх посадили в землю  .

Тільки нічого не виходить: від будь-якого вітерцю гойдаються!

Чому обсипалися і в'януть? Чому ж це так? –     (Не мають коренів!)

Без коріння рости і жити не можуть!

Який не тонкий, непримітний під землею корінець,

Але не може жити на світі без нього жодна  квітка!

 

-Який висновок з почутого ми можемо зробити:

-( Не потрібно нищити природу!!!)

Ще раз нагадайте, про які органи квіткової рослини йде мова?

  • ( Про корінь)
  • Діти ,а де ви ще могли чути слово "корінь"?
  • Українська мова: корінь - основна частина слова.
  • • Математика: корінь рівняння.
  • • Біологія: частина волосся, зуба, нігтя.
  • • Як ви розумієте вислів: "Пустити коріння", "Дивитися в корінь", "почервоніти до коренів волосся", "! Їхати нам нікуди, наше коріння тут"?

Пригадайте: які функції виконує корінь рослини?

За кожну правильну відповідь ви будете отримувати жетони ,які і визначать вашу оцінку в кінці уроку.

 

Заповніть таблицю: ( по черзі на дошці)

 

А. Робота з твердженнями «Згоден - не згоден» за завданням: уважно послухайте твердження і визначте, з яким з них ви згод­ні, а з яким - ні,

 1. Корінь забезпечує міне­ральне живлення рослин. +

2. Клітини, що утворюють тканини кореня, подібні за своєю будовою.-

 3. Кореневий чохлик склада­ється з мертвих клітин. -

4. Зона поділу кореня утворена клітина­ми основної тканини. -

5. Кореневі волоски розташовані у всисній зоні. +

6. У зоні кореневих волосків корінь всмоктує воду. +

7. Більшу частину кореня становить провідна зона. +

8. Судини і ситоподібні трубки - провідні елементи кореня.+

 9. По судинах транспортують­ся органічні речовини, а по ситоподібних трубках - мінеральні.-

 

Молодці, діти ви добре попрацювали і хорошо вивчили навчальний матеріал.

( Виставити декілька оцінок)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Прочитати листа від дівчинки Марійки.

Шановні учні 6 класу , пише вам дівчинка Марійка . До мене дійшли слухи , що ви добре знаєте і любите біологію .  Допоможіть мені знайти відповідь на два запитання .

1.     Влітку я була у гостях у дідуся з бабусею. У них був великий город. Бабуся вирощувала на городі багато різних рослин. А я любила допомагати бабусі. У мене була своя грядка, на якій  я  посадила горох. А поруч бабуся посіяла пшеницю. Пшениця повинна була дати зернятка для курочок.     Щодня  я ходила до грядок, але там нічого не зростало. «Може насіння загинуло?» - подумала  я .  Я розрила землю і побачила, що з круглої горошини з'явилося щось подібне до паросточка , але зростав він не вгору а вниз. «Значить, це корінець»- вирішила  я . «Зарий мене швидше» - раптом почула  я тоненький голосок. «Мені дуже незатишно».   Пройшов  деякий час, і над грунтом на обох грядках  зійшли сходи .  Коли вони стали великими я знову вирішила поглянути, що ж стало з   тонкими корінцями.  Обережно розрила землю і побачила, що в горошини корінь подовжився, став товщим, добре помітним, а від нього, як від стрижня відходить безліч інших коренів.  Коріння в пшениці теж виросло, але вони були однакові і їх було дуже багато, цілий пучок.

Чому такі різні корені у пшениці і гороха ? Допоможіть з'ясувати .

2.     Допоможіть знайти на цих малюнках корінь .

 Перед дітьми фотографії рослин : морква , буряк , повитиця , баньян , орхідея , петрушка

На яких фотографіях зображені корені ?

  1. До наших рослин ми повернемось у кінці уроку і перевіримо , чи правильно ми вказали на корені рослин . Ми вже ознайомилися з будовою кореня. Приховані від сторонніх поглядів, корені — невтомні трудів­ники. Вони виконують свою роботу: вбирають з ґрунту воду і мінеральні речовини, подають їх «наверх» до пагона, забез­печуючи цим життєдіяльність рослини. Ми милуємося дере­вами, кущами, травами, зеленню їх листків, різноманітністю квітів. Хіба можна порівняти красу надземної частини рос­лини з підземною? Але ця надземна краса не може існувати без підземних трудівників, які напувають і годують рослину. Які ж вони? Цікаво, ще і таке: природа дозволила кореням незвичайні «відхилення від норми»: корені рослин можуть виконувати й інші, «громадські» доручення. Для цього, зро­зуміло, потрібні зміни в будові кореня. І вони є, такі різні, такі несподівані і такі важливі для життя рослин. Деякі з них вам добре знайомі, а з іншими - невідомими, ознайомимося на уроці.

Отже запишемо тему нашого уроку: «Кореневі системи. Видозміни кореня»

Завдання уроку.

  1. Ознайомитися з видами коренів рослин.
  2. Визначити типи кореневих систем.
  3. З’ясувати особливості будови різних типів кореневих систем.
  4. Ознайомитися з видозмінами коренів, їх значенням у житті рослин і господарстві людини.

               Отже сьогодні на уроці ми:

           -дізнаємося про види коренів та кореневих систем;

           - милуватимемося красою різних видозмін кореня;

            -захоплюватимемося багатством та щедрістю нашої природи

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

Ми вже знаємо, що корінь – це підземний орган рослини. Але коли ми його уважно розглянемо, то зможемо переконатися, що він складається не з одного,а декількох різних або однакових корінців. Як вони називаються?Де утворюються?

Зараз попрацюємо в парах з додатковою літературою.( На партах –зошит з біології)

-         Діти самостійно читають про види коренів ,  а потім іде обговорення .

   ( заповнення таблиці по черзі)

Ви молодці. Все правильно.

Вся сукупність коренів рослини утворює  кореневу систему.

(Працюємо з підручником —ст..108, розгляньте мал.77 різноманітність кореневих систем трав’янистих та деревних рослин)

  Зовнішній вигляд кореневих систем залежить від того, в яких умовах зростає рослина і як вона до цих умов пристосовується Деяким рослинам властиві корені, розташовані лише у поверхневому шарі ґрунту, завтовшки у кілька сантиметрів . Так, поверхневі корені певних видав кактусів сягають 80 м завдовжки. Вони здатні швидко збирати росу з великої площі, адже в пустелі вода, що випадає в ранішні часи, не проникає  глибоко у ґрунт і швидко випаровується.

У дерев вологого тропічного лісу поверхневі корені встигають вловити мінеральні речовини, які утворюються під час дуже швидкого розкладання відмерлих частин рослин. Проте зазвичай корені сягають більшої глибини. Так, у ячменю і озимого рапсу вони заглиблюються майже на 3 м, а виноградної лози — до 16 м. Деякі пустельні рослини, аби досягти водоносних горизонтів ґрунту, заглиблюють корені на 30-50 м.

Ви ,напевно, помітили різницю в будові запропонованих в підручнику вам кореневих систем. В чому вона полягає? Як називаються такі кореневі системи?

Знову попрацюємо в парах з додатковою літературою.( На партах – зошит з біології) Пункт І.

Заповнимо таблицю: ( заповнення таблиці по черзі)

 

Просто чудово. Гарна робота.

---« Навчаючись – учу»---

Пам’ятаєте,Марійка прислала нам листа. А в нього вклала зразки рослин з корінцями, що виросли на бабусиному городі. Вони лежать на ваших партах з підписом « Від Марійки». Розгорніть їх . Можливо хтось із вас зможе допомогти їй  зрозуміти чому такі різні корені у пшениці і гороха?

---Правильно, у гороху –стрижнева коренева система, а у пшениці – мичкувата. Я думаю, що Марійка буде задоволена вашими поясненнями.

-Як ви вважаєте, яка коренева система краще закріплює рослину в грунті?

(- Стрижнева, бо  глибше занурена в грунт.)

А яка ефективніше всмоктує поживні речовини з грунту?

( - Мичкувата, бо більше галузиться)

А ви знаєте,що ми з вами самі можемо збільшити площу кореневої системи? Так, це справді цілком можливо. Люди здавна проводять підгортання картоплі, помідорів та інших с/г культур. Таким чином на стеблах рослин починають відростати додаткові корені , які і збільшують розмір кореневої системи рослини. Крім цього ми можемо провести пікірування, тобто  відщипування у молодих рослин кінчика головного кореня, що припиняє його ріст у довжину і спричиняє посилений ріст бічних коренів у родючому шарі ґрунту. Після відщипування головного кореня розсаду висаджують на постійне місце зростання за допомогою кілочка (пікетки). Звідси й назва процесу — пікірування.

---------------Фізкультхвилинка.

Трава низенька-низенька, ( Всі присіли)

Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору)

Вітер дерева колише-гойдає(Обертаються)

То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо, вліво)

То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад)

То вниз нагинає. (Нагинаються вперед)

Птахи летять – відлітають, (Махають руками)

А учні тихенько за парти сідають.(Всі сідають).

( ПРЕЗЕНТАЦІЯ)

Ми з вами  вже багато говорили про функції коренів. Вони утримують рослини в грунті і поглинають воду з мінеральними речовинами. Крім того корені можуть виконувати цілий ряд інших, не менш важливих і цікавих функцій. Часто це призводить до їх структурних і функціональних змін.

Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося, як змінюються коріння різних рослин у зв'язку з виконуваними функціями. І я пропоную вам відправитися в заочну подорож. В дорозі нас з вами чекає багато цікавого і несподіваного.

Наша перша зупинка  КОРЕНЕПЛІД.

Коренеплід є особливою видозміною, яка утворюється в результаті потовщення і накопичення поживних речовин одразу у трьох органах молодої рослини — головному корені, підсім'ядольному коліні і основі головного пагона. Коренеплоди дозволяють рослині вижити у несприятливі для росту сезони. Люди здавна використовували коренеплоди в їжу і вивели багато різних культурних сортів .

А яких, я пропоную вам зараз відгадати.

Маленька, червоненька, 
Із хвостиком тоненьким. 
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)

Кругла, а не місяць

Жовта, а не масло

З хвостиком, а не миша (ріпа).

Ріпу колись сіяли з рота. Справа в тому, що у ріпи дуже дрібне насіння: у 1 кг їх більше мільйона, і вручну їх просто не розкидати. Однак і плювати - справа не проста, тому кращі "плювальщикі" цінувалися і шанувалися в народі.

В полі хороше мені 
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?                         
Маю диво-корінець, 
Все про нього дбаю, 
Цукор відкладаю. 
(Буряк)

Сидить панна у світлиці
молода, червонолиця.
Хто до неї завітає —
вітамінами вгощає. (Морква)

Є сусідонька в морквиці,
худорлява, блідолиця.
Добре знають борщ і юшка,
що сусідку звуть … (петрушка).

Коренеплоди , людини використовує не тільки для приготування їжі , вона ними ще лікується .

Правильно це коріння в буряка, моркви, редиски, редьки - пов'язані вони з виконуваними функціями (запасаючими). До таких коренів відноситься корінь петрушки - він у неї стрижневий. Відкладаються в такі комори в основному вуглеводи: крохмаль і цукру.


-         Які корисні та цілющі властивості мають коренеплоди ?( Учні!!!)

РІПА

 Ріпа відома з глибокої давнини протицингового, сечогінну, відхаркувальну, знеболюючим, антисептичним і ранозагоювальну дію. Відвар коренеплоду і кип'ячений сік застосовують при сильному застудному кашлі, бронхіальній астмі, гострому ларингіті, втрати голосу простудного характеру, безсонні, серцебитті, хворобах сечового міхура (2 столові ложки подрібненого коренеплоду варять 15 хвилин у склянці окропу і п'ють по 1/4 склянки на день або по склянці на ніч). Теплим відваром полощуть рот при зубному болю. Розтерту варену ріпу прикладають до уражених місць при подагрі і ревматизмі

 МОРКВА

Морква була одним з перших коренеплодів, з яким познайомився чоловік. Її історія налічує більше 4000  років. В Середньовічній Європі морква вирощувалася виключно на земельних ділянках при монастирях. І саме ченці, які володіли багатьма знаннями в області лікування, знали про корисні властивості моркви і застосовували помаранчевий коренеплід для лікування ран, опіків, захворювань печінки та легенів . Моркву можна вживати в сирому і печеному вигляді, готувати з неї солодкі десерти і вітамінні соки. Сік моркви, так само багатий корисними властивостями і застосовується для лікування глистової інвазії, діареї, ендокринних порушень,  зміцнення імунітету, підвищення апетиту Не менш корисною буде і терапія змішаними видами соків: морква з буряком (незамінний засіб при анемії); морква з капустою (загоює ранки в ротовій порожнині і очищає організм); морква з лимоном (зміцнює імунітет і сприяє зростанню міцних нігтів). Крім соку, морква може принести користь людині і у вигляді компресів з натертого коренеплоду. Кашка з натертого коренеплоду вилікує опіки та гнійні рани. 

БУРЯК.

Ще в стародавні часи буряк вживали в їжу і почали використовувати для лікування. Тоді він ще не мав великого коренеплоду і їли тільки листя буряків. Цілющі властивості соку буряка обґрунтовані і підтверджені дослідженнями сучасних вчених. Цілющі властивості бурякового соку полягають у великому вмісті заліза, він з успіхом застосовується при анемії для збільшення утворення еритроцитів і підвищення гемоглобіну. Його рекомендують для застосування при стресових станах, нервових перевантаженнях, безсонні, для поліпшення пам'яті при атеросклерозі. 

--Дякую вам ,діти за цікаві повідомлення.

 

А ми продовжуємо нашу мандрівку. Слідуюча наша зупинка кореневі бульби  або кореневі шишки. Вони утворюються в результаті потовщення додаткових коренів, це відбувається у жоржина , батата, пшінки.Кореневі бульби короткі, сильно потовщені, кулястої або витягнутої форми. Такі корені дають змогу рослині пережити несприятливий для росту період . Наприклад батат, або солодку картоплю, вирощують в тропічних і субтропічних країнах. Його  бульбоподібні потовщені бічні корені дуже калорійні і мають солодкий смак. У деяких країнах це основна харчова рослина. ( Подивіться на екран)

2. Станція - дихальні корені.

У тропічних дерев, що живуть на бідних киснем грунтах, або у тих,що живуть на прісноводних тропічних болотах, розвиваються спеціальні дихальні корені. Представником таких рослин є кипарис. Розвиваються вони з підземних бічних коренів і ростуть вертикально вгору, піднімаючись над водою або грунтом. У деяких дерев дихальні корені мають форму колін або петель. Їх значення полягає в постачанні підземних частин повітрям. Чому сприяє постійне злущування кори. Іноді на таких деревах з  дихальних коренів  утворюються цілі бороди , збільшують  всмоктувальну силу кореневої системи.

3. Станція - опорні корені.

Найбільш часто вони зустрічаються у видів роду панданус і є важливим пристосуванням до проживання в умовах сильних, а іноді й ураганних вітрів на тропічних океанічних островах. Здатність цих коренів протистояти сильним навантаженням пояснюється наявністю механічних тканин в центральної і периферичної частинах. Опорні коріння відходять від стовбурів і утворюють додаткове коріння, після цього вони вростають в землю. У панданусов відсутній стрижневий корінь, і вся рослина тримається на опорних коренях, як на ходулях, ці корені виконують функцію - забезпечення рослини водою з усіма мінеральними речовинами. Один панданус лабіринтовий зі своїм корінням підпорами може утворювати цілий ліс.  Опорні або ходульні корені розвиваються у фікусів, баньяна, численні додаткові корені якого ростуть не від стовбура, а від гілок, досягаючи грунту вони розвивають власну кореневу систему і одне дерево баньяна розростається в цілий гай, яка може займати площу в кілька сотень м3 і навіть більше. У стародавньому описі зазначено, що в тіні одного фікуса відпочивали загони з 6-7 тисяч воїнів. Цей гігант мав 4300 стовбурів, утворених опорним корінням. В Індії росте баньян у якого налічується 3000 великих і 3000 дрібних коренів - підпірок. Висота цього дерева більше 60 м, а вік 3000 років.

 Учень: А я читав, що наша кукурудза теж має опорні корені, які допомагають їй не лише краще утримуватися в грунті, а й можеть утварювати бічні корені, що забезпечують додаткове хорчування рослини.           Кукурудза відома повсюдно, ця однорічна злакова культура обробляється в сільському господарстві багатьох країн світу і вважається цінною  харчовою і лікарською рослиною. У лікуванні різних захворювань застосовують як зерна кукурудзи і борошно, так і стовпчики - кукурудзяні рильця.  Кукурудзяні рильця мають жовчогінну та сечогінну

 дію , зменшують щільність жовчі і вміст білірубіну. Екстракт кукурудзяних рилець широко застосовують у лікуванні таких захворювань, як холецистит, гепатит, холангіт, жовчокам'яна хвороба. Продукти з кукурудзи містять селен, смачні і дуже поживні. Раціон, що містить страви з кукурудзи, допомагає організму протистояти процесам старіння і розвитку онкологічних захворювань.

 

4. Станція – досковидні корені.

Такі коріння характерні для великих дерев дощового тропічного лісу. Ці утворення являють собою бічні корені, що виступають над поверхнею грунту. Ці корені нагадують притулені до дерева плоскі дошки. В дощовому тропічному лісі висота досковидних коренів біля основи дерева перевершує людський зріст. Цікаво, що у таких дерев відсутній головний корінь і вся коренева система складається з поверхневих бічних коренів.

5. Станція - корені-причіпки.

У плюща та інших де-яких рослин є додаткове коріння-причеплення,

утворені на стороні стебла, зверненій до дерева або іншої опори. Вони сприяють прикріпленню і просуванню рослини по різних субстратах. Проникаючи в тріщини або щілини, вони товщають, закупорюючи отвір подібно  додобре приганої пробки, і міцно утримують рослину на опорі. Якщо коріння плюща наштовхуються на гладку поверхню, то воно проявляє абсолютно дивовижні здібності до закріплення. Кінець корінця розширюється і виділяє клейкий сік, за допомогою якого воно сильно прикріплюється до поверхні. Нижні корінці прикріплюються, а молоді шукають нову опору. Так повільно і крокує плющ своїми корінцями по поверхні.

6 Станція. Корені - присоски

Чи знаєте ви, що у деяких паразитних рослин корені змінили функцію і перетворилися на присоски, які проникають в провідні тканини рослини-господаря і відтягують звідти поживні речовини. Деякі з них є паразитами — повністю забезпечують свою життєдіяльність за рахунок рослини-хазяїна і не здатні до фотосинтезу (повитиця,) або напівпаразити (наприклад, омела) за рахунок рослини-хазяїна лише частково задовольняють свої потреби у воді, зберігаючи зелений колір і здатність до фотосинтезу .

7. Станція – повітряні корені.

Повітряні корені пристосовані до існування в повітрі. Вони характерні для більшості орхідей та інших мешканців вологих тропічних лісів , а з кімнатних рослин — для монстери. Повітряні корені поглинають воду під час опадів не кореневими волосками, а особливою губчастою тканиною.

V. Узагальнення, систематизація, контроль знань і вмінь учнів

 

Ось і закінчилася наша подорож. А чи все вам було зрозуміло? Чи все ви запам’ятали? Пропоную вам ще раз поглянути на видозміни коренів в підручнику ( с.109-110) та знайти їх опис в  додатковій літературі та заповнити таблицю:              морква, буряк

Робота у парах : Знайти і виправити біологічні помилки в тексті .

           Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .

Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують  прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені . 

Ви пам’ятаєте,що Марійка прохала нас дати відповідь на ще одне питання:

--Допоможіть знайти на цих малюнках корінь : морква , буряк , повитиця , баньян , орхідея , петрушка.То що ми їй відповімо?

Так ви праві – це все видозміни коренів.

Ми з вами дуже добре попрацювали і я вам вдячна за роботу. Але кожна праця вимагає оцінки, тому я пропоную вам підрахувати фішки, отримані вами на протязі уроку. Як я і говорила це і є ваша оцінка за урок.

УІІ. Рефлексія

-Що  нового ви  дізналися на уроці?

-Що вас зацікавило?

- Про що ще ви б хотіли дізнатися?

 

УІІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати  параграф 25 підручника; дати усні відповіді на запитання в кінці параграфа.
  2. Охочим скласти міні-повідомлення «Корінь та кореневі системи», повідомлення про органічні та мінеральні добрива.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ріпа відома з глибокої давнини протицингового, сечогінну, відхаркувальну, знеболюючим, антисептичним і ранозагоювальну дію. Відвар коренеплоду і кип'ячений сік застосовують при сильному застудному кашлі, бронхіальній астмі, гострому ларингіті, втрати голосу простудного характеру, безсонні, серцебитті, хворобах сечового міхура (2 столові ложки подрібненого коренеплоду варять 15 хвилин у склянці окропу і п'ють по 1/4 склянки на день або по склянці на ніч). Теплим відваром полощуть рот при зубному болю. Розтерту варену ріпу прикладають до уражених місць при подагрі і ревматизмі

 

МОРКВА

Морква була одним з перших коренеплодів, з яким познайомився чоловік. Її історія налічує більше 4000  років. В Середньовічній Європі морква вирощувалася виключно на земельних ділянках при монастирях. І саме ченці, які володіли багатьма знаннями в області лікування, знали про корисні властивості моркви і застосовували помаранчевий коренеплід для лікування ран, опіків, захворювань печінки та легенів . Моркву можна вживати в сирому і печеному вигляді, готувати з неї солодкі десерти і вітамінні соки. Сік моркви, так само багатий корисними властивостями і застосовується для лікування глистової інвазії, діареї, ендокринних порушень,  зміцнення імунітету, підвищення апетиту Не менш корисною буде і терапія змішаними видами соків: морква з буряком (незамінний засіб при анемії); морква з капустою (загоює ранки в ротовій порожнині і очищає організм); морква з лимоном (зміцнює імунітет і сприяє зростанню міцних нігтів). Крім соку, морква може принести користь людині і у вигляді компресів з натертого коренеплоду. Кашка з натертого коренеплоду вилікує опіки та гнійні рани. 

 

БУРЯК.

Ще в стародавні часи буряк вживали в їжу і почали використовувати для лікування. Тоді він ще не мав великого коренеплоду і їли тільки листя буряків. Цілющі властивості соку буряка обґрунтовані і підтверджені дослідженнями сучасних вчених. Цілющі властивості бурякового соку полягають у великому вмісті заліза, він з успіхом застосовується при анемії для збільшення утворення еритроцитів і підвищення гемоглобіну. Його рекомендують для застосування при стресових станах, нервових перевантаженнях, безсонні, для поліпшення пам'яті при атеросклерозі. 

 

 

 

Учень: А я читав, що наша кукурудза теж має опорні корені, які допомагають їй не лише краще утримуватися в грунті, а й можеть утварювати бічні корені, що забезпечують додаткове хорчування рослини.           Кукурудза відома повсюдно, ця однорічна злакова культура обробляється в сільському господарстві багатьох країн світу і вважається цінною  харчовою і лікарською рослиною. У лікуванні різних захворювань застосовують як зерна кукурудзи і борошно, так і стовпчики - кукурудзяні рильця.  Кукурудзяні рильця мають жовчогінну та сечогінну

 дію , зменшують щільність жовчі і вміст білірубіну. Екстракт кукурудзяних рилець широко застосовують у лікуванні таких захворювань, як холецистит, гепатит, холангіт, жовчокам'яна хвороба. Продукти з кукурудзи містять селен, смачні і дуже поживні. Раціон, що містить страви з кукурудзи, допомагає організму протистояти процесам старіння і розвитку онкологічних захворювань.

 

 

ВІД   МАРІЙКИ

ВІД   МАРІЙКИ

ВІД   МАРІЙКИ

ВІД   МАРІЙКИ

ВІД   МАРІЙКИ

ВІД   МАРІЙКИ

ВІД   МАРІЙКИ

           Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .

Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують  прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені . 

 

           Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .

Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують  прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені . 

 

           Корінь – генеративний орган рослини . Існують різні види коренів : головний і бічні . Від головного кореня відходять додаткові .

Сукупність головного і додаткового кореня – становить кореневу систему . В кореневій системі усіх рослин можна виділити головний корінь . Стрижнева коренева система складається з головного і додаткового коренів . Мичкувата коренева система складається з бічних і додаткових коренів . Опорні корені забезпечують  прикріплення рослини до інших рослин, стін і скель. Рослини , що ростуть на заболочених ґрунтах мають дихальні корені . 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
4447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку