Урок "Коротка форма пояснення письмового додавання. Творча робота над задачею"

Про матеріал

Закріплювати в учнів уміння додавати двоцифрові числа з короткою формою пояснення; формувати навички швидких обчислень; вправляти в складанні задач за поданим виразом;розвивати логічне мислення, математичну мову учнів; виховувати позитивне відношення до праці.

Перегляд файлу

 

                                                                  Урок з математики в 2 – Б класі                                                              

                                                                                  (урок – казка)                                                                                                                             

      Тема: коротка форма пояснення письмового додавання. Творча робота над задачею.

Тип уроку: комбінований.

Мета: закріплювати в учнів уміння додавати двоцифрові числа     з короткою формою  пояснення; формувати навички швидких обчислень; вправляти в складанні задач за поданим виразом;розвивати логічне мислення, математичну мову учнів; виховувати позитивне відношення до праці.

Обладнання: казкові герої ( Незнайка, Снігуронька, Буратіно, Айболить, Червона Шапочка, Дід Мороз ); індивідуальні картки ( у вигляді пера ), сніжинки, ялинкові прикраси, таблиці з коротким записом задач.

 Організація класу

        Учитель усміхається

D:\Робота мама\6 лет. 2013\1 Б 2013 фото\Новий рік 1 Б 2014\PC260187.JPG        урок розпочинається.

        Голівки всі схиляються

       Школярики стараються.

 

Мотивація навчальної діяльності

Наш урок математичний

Сьогодні він у нас незвичний

Ми покажем, що умієм:

Як задачі розумієм.

Будем вправно рахувать:

додавать і віднімать.

    - Чи любите ви казки?

Казок чимало є на світі

І веселих і сумних.

 Чи можемо ми  прожити без них?

 

  • Ось і зараз казка запрошує вас у гості. Ця казка незвичайна, а новорічна та ще й математична.

Вирушаємо у путь –

Нас цікаві речі ждуть.

Ялинку прикрашає

Мороз на Новий рік,

Дарунки всім вручає

Казковий чарівник.

На нашій ялиночці ви бачите  сніжинки, вони не прості, а чарівні. На кожній написано завдання, якщо правильно виконуєте його, то  сніжинки перетворяться на ялинкові прикраси. А ще до новорічної ялинки нам треба зібрати всіх казкових героїв, які допомагали нам на попередніх уроках.

Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Ось і перший з них стукає у наші двері.  До нас на ялинку завітав казковий хлопчик.

            Мудрим він себе вважає,

            Каже,що багато знає.

            Навпаки, завжди на ділі:

            В нього руки геть невмілі.

            Він невдаха, ще й зазнайка.

            А хлопчиська звуть ( Незнайка ).

Так, це Незнайка, який пішов на полювання за Жар – птицею, щоб направити його в правильному напрямку відкриємо зошит і напишемо.. (число, класна робота).

- А зараз на 1 сніжинці я прочитаю, що треба зробити Незнайкові і вам на полюванні.

1.Урок почнемо без зупинки,

      з каліграфічної хвилинки.                                                                                                   

   99– Скільки десятків у цьому числі? А одиниць? 99 найбільше двоцифрове число, 99 натуральне число бо більше 0, попереднє 98, наступне 100. 

- Молодці, 1 сніжинка перетворилася у яскраву кульку.

2. Індивідуальна робота по карткам. ( Низький рівень ).

Поки ми працювали Незнайка зловив Жар-птицю.

Так, я пташка  неземна.

Я – Жар – Птиця чарівна.

Вмію я дива творити.

Тільки прошу відпустити,

А за це я дам тобі  свої пір я чарівні.

Які теж прикрасять вашу  ялинку.

( Учні виконують завдання самостійно. Картки у вигляді пір я).

- Вже 2 прикраса з являється на ялиночці.

3.Усний рахунок

Що ж я можу побажати?

Я й не знаю, що казати.

Хай герої всіх казок

Завітають хоч разок!

          Ти чаруй, перо чаруй, C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (2)\P1010024.JPG

          Гарну казку подаруй!

Звуть мене Снігуронька,

Я біла мов сніжок,

Із лісу із далекого

Прийшла я до діток.

 ( Допоможіть мені розшифрувати слова і ви дізнаєтесь, хто ще завітає до нас).

 а) « Шифрувальники». За алфавітом визначити, яке слово записано.

   29-23=6                     89-72=17            20-1=19

   З6-24=12                   29-1=19               100-90=10

   20-14=6                     14+7 =21          (Дід Мороз  ще 1 кулька).

- Правильно, це Дід Мороз і він допоможе нам перетворити наступні сніжинки у кульки.

  б). Задачі - вірші .

 30 риб спіймав я вперше.                            12 книжок є у                                                                                         

Гриць впіймав на 10 менше.                         мене.   І на 5                             

Ну, а хто з вас відгадав,                                  більше – у Семена.                                                                                                                   

Скільки рибок Гриць впіймав ?                    Загадаю вам урок:                                                                                                     

                                                            Скільки разом в нас книжок?  

- Дід Мороз повісив 3 кульку. 

4. Тести.

Ви ще перетворили сніжинку в кульку.

5. Фізкультхвилинка для очей.

6. Робота за підручником с.79

Добре, молодці ви допомогли Снігурочці. А чи відгадаєте  наступного героя?

Народився він з поліна,

Його подруга – Мальвіна.

В землю гроші закопав,

Ключик золотий шукав.

 Фронтальна робота.

1). Виконання завдання № 439.

2). Виконання завдання № 440 з коментуванням.

3). Самостійна робота № 441 (2 приклада з коментуванням на дошці і за це 2 кульки).

4). Взаємоперевірка.(3 приклада).

За гарну роботу отримали нову прикрасу.

7. Фізкультхвилинка. Прийшов до нас на відпочинок новий герой.

Стережись, хвороба грізна –                                                                  Все в порядку,                                          

Грип, ангіна, дифтерит                                                                             спочивайте..                                                       

Всіх на бій він викликає                                                                           Дружно руки піднімайте,                                       

         Славний лікар…( Айболить).                                                         Все прекрасно, опускайте.                                                                                                  

                                                                                                                       Нахиліться…розігніться…

                                                                                                                       Станьте прямо…усміхніться!

 

Лікар Айболить причепить  кульку за вашу спритність.

8. Розвиток математичних умінь. Робота над задачами.

До нас завітала із лісу дівчинка.

До бабусі в гості я

Іду по стежинці

Із собою принесу

Їй різні гостинці.

Які гостинці несла Червона Шапочка ми дізнаємося,якщо правильно                        

 розв яжемо задачі.

а ). Робота над задачею № 442.

  • Нагадайте з яких частин складається задача ?
  • Прочитайте  задачу .
  • Що нам відомо в задачі? ( що 1 група вишила 14 серветок ).
  • Про що ще повідомляється? ( що 2 група на 5 серветок більше вишила ).
  • Про що можна дізнатися обчисливши ці вирази ?

14+5 =19( с.) – вишила 2 група.

14+(14+5)=33 (с.) – вишили 2 групи разом.         (Складена задача)  

  • Яке ж питання буде в задачі ?
  • Розкажіть умову і питання задачі. 
  • Ви дуже добре розв язали задачу і за це,ще 1 кулька на нашу ялинку.    
  • Допоможіть казковому діду розв язати задачу.

Добрий день, мої хороші,

D:\Портфолио 4 Б\Фото\4 Б\4-Б Рукавичка\P1010026.JPGХлопчики, дівчатка гожі!

Я -  казковий сивий дід,

Мене знає цілий світ.                                                   

       б ). Робота над задачею № 444. ( розв’язати задачу  з коментуванням ).                                                                                                      

- Пригадайте як знаходять невідомий від ємник.

- Прочитайте задачу.

- Що нам відомо в задачі ? ( у книжці 64 сторінки ).

- Що ще відомо ? ( залишилося прочитати 34 сторінки ).

- Що запитується в задачі ? ( скільки прочитала ).                                                                            

- Чи можна про це дізнатися одразу?  ( Так ). Якою дією ? ( відніманням, бо треба знайти від ємник 64 -34=30 ).

Хто вже справився подумайте і складіть подібну задачу, про діда Мороза Скласти короткий запис.

Діду  Морозу треба подарувати 75 іграшок. Він залишив для звірят  22 іграшки. Скільки іграшок він вже подарив ? 75 – 22 = 53

Подарувати – 75 к.                                                                                                                         

Залишив – 22 к.                                                                                                            

    Подарив -?                                                                                                         

 -Молодці, гарно справилися із задачами і кулька ваша.

9. Гра « Лісова ялинка ».                                                                                                                                 

     В класі ялинка сьогодні зрання,                                                                                                  

      Дуже красиве в ялинки вбрання.                                                                   

D:\Робота мама\6 лет. 2013\1 Б 2013 фото\Новий рік 1 Б 2014\PC260194.JPG Зверніть увагу на те, що на іграшках написані приклади. Їх треба розв язати, щоб знати, куди повісити кожну іграшку. Число на ялинці відповідає певній іграшці.

35+40                      19-15                      29-16                 

48-24                       49-7                        39+14

4,  51,  75,  42,  24,  13.

Підсумок уроку.                                                                                                                                     

   Всі ви дітки молодці,                                                                                                          

         Гарно працювали!                                                                                                                    

      Ялинку прикрашали.                                                                                                                

         На гілках горять вогні,                                                                                               

        Сяють іграшки скляні.                                                                                                        

        – Подивіться скільки сніжинок перетворилося на ялинкові новорічні прикраси.                                                                                                                                               У подальшому навчанні ми дізнаємося ще більше цікавого. Бажаю вам успіхів!                                                                                                                                                         Пам ятайте:                                                                                                                                             

    У наш час, щоб будувати                                                                                                               

      І машиною керувати,                                                                                                         

      Треба в школі дуже добре                                                                                     

docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку