1
Основи здоров’я 7 клас
Тема: Косметичні проблеми підлітків. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції.
Мета: ознайомити учнів з будовою шкіри, її функціями ,чинниками, що впливають на її здоров’я, косметичними проблемами підлітків; розвивати санітарно-гігієнічні навички,вміння працювати в колективі;виховувати потребу звертатися до фахівців у разі виникнення косметичних проблем, повагу до себе та оточуючих,бережливе ставлення до здоров’я.
Тип уроку:
Форма проведення: тренінг
Хід тренінгу
І. Вступна частина
1.Привітання учасників.
Доброго здоров’я, діти,доброго вам дня!
Хай вам ясно сонце світить у віконечко щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я ,любі діти,в світі головне.
А здоровий і веселий – щастя не мине!
2.Вправа «Знайомство»
Продовжіть речення :«Я задоволена (ий) своєю фізичною формою, якщо ні , то що хочу змінити…»(Починаю з себе: «Я не задоволена своєю фізичною формою, бо маю зайві кілограми)
3.Повторення правил тренінгу
-А які правила нашого тренінгу допоможуть нам у ліквідації наших недоліків у фізичній формі?(Для мене бути активним)(відповіді учнів за бажанням).
4.Стартове завдання.
Розгадування ребусу .(Шкіра)
- Діти чи любите розгадувати ребуси? Давайте спробуємо розгадати.
- Так ,правильно відповідь шкіра.
5.Оголошення теми і мети уроку.
Отож сьогодні тема нашого уроку буде пов’язана з цим поняттям
Тема: Косметичні проблеми підлітків. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції.
Мета: сьогодні ми з вами ознайомимось з будовою шкіри, її функціями , чинниками, що впливають на її здоров’я, косметичними проблемами підлітків; розвиватимемо санітарно-гігієнічні навички,вміння працювати в колективі;виховуватимемо потребу звертатися до фахівців у разі виникнення косметичних проблем, повагу до себе та оточуючих,бережливе ставлення до здоров’я.
Епіграф:В людині все повинно бути прекрасним: і обличчя,і одяг, і душа, і думки.(Чехов)
ІІ. Основна частина.
1. Вступне слово вчителя. Мотивація
- Практично всі підлітки незадоволені власним зовнішнім виглядом, своїм відображенням у дзеркалі. Але це зовсім не привід себе розлюбити. Насправді кожен гарний по-своєму, і ця краса неповторна, індивідуальна. А якщо й трапляються проблеми із зовнішністю (висипання на шкірі, лупа тощо) - це пов’язане зі швидкими змінами, що відбуваються на фізіологічному рівні. Адже недарма кажуть, що шкіра дзеркало всього організму. Тому саме підлітки повинні уважно стежити за власною зовнішністю.
Будова шкіри та її функції
Шкіра-це зовнішнє покриття організму людини,його найбільший орган. Площа шкіри дорослої людини – більш як 2 м кв. ,її вага-близько 5 кг
Складається шкіра з трьох шарів.Верхній шар-епідерміс.Виконує захисну функцію.Клітини шару постійноь ростуть,розвиваються,старіють та відмирають і злущуються.Цей процес іде дуже повільно,і для людини залишається непомітним.
Дерма-середній шар шкіри.Містить кровоносні судини,потові та сальні залози, волосяні фолікули, нервові закінчення.
Давайте проведемо такий дослід: Богдан, підійди до мене ,перед тобою дві склянки води , доторкнись до одного, що відчуваєш? (холодне), а до іншого?(Гаряче)
Отже, спрацювали твої нервові закінчення,ти відчув холодне і гаряче.
Доторкуюсь до нього,а так що відчув? (дотик).Отже завдяки нервовим закінченням людина відчуває дотик,тиск, температуру, холод, біль.
Артем , виходь ти.А спробуй нагнутися, присісти.Шкіра тобі не заважає?(Ні).Це тому ,що мязові волокна та пучки еластичних волокон дерми надають шкірі гладкості ,еластичності та пружності.
Підшкірний жир.Нижній шар шкіри.Містить жирові клітини й багато кровоносних судин.Кількість жирових клітин залежить від віку,статі, харчування, рухової активності.Забезпечує терморегуляцію організму.
Підсумок:Отже,шкіра надійно захищає організм від зовнішніх впливів.Чиста неушкоджена шкіра-перепона на шляху проникнення в організм хвороботворних мікроорганізмів.Шкіру називають кордоном імунітету.Шкіра підтримує сталу температуру тіла,захищає від сонячної радіації, містиь теплові і больові рецептори.
На різних частинах тіла товщина шкіри неоднакова.Вона товстіша на спині,черепі, долонях та стопах.На поверхні шкіри неозброєнимоком можна побачити сітку ліній.У кожної людини лінії обєднуються в неповторний малюнок.Цю властивість використовують у криміналістиці,коли знімають відбитки пальців.
3.Робота в зошиті
Вправа 1 стор.29 зошит (коментуємо по черзі)
4.Робота в групах
Чинники, що впливають на здоров’я шкіри
У здорової людини свіжа й гарна шкіра.Вигляд шкіри залежить від роботи внутрішніх органів,а найбільше від способу життя.
Отож наступне наше питання – які чинники впливають на здоров'я шкіри? Для цього ми об'єднаємось в дві групи «день-ніч»
Група «День» (перші чотири чинники)підручник стор. 48
Група «ніч» (чотири останні чинники)
Завдання :ознайомитися з матеріалом підручника та створити колажі з картинок, які вирізані з журналів,газет .
5.Презентація колажів.
6.Руханка «Приймаємо душ»
- Стаємо у коло і повторюємо за мною:
«Відкриваємо воду (гладять себе по голові ,плечах).
Намилюємо руки,ноги,тіло (труть їх уявною мочалкою),потремо один одному спину (повертаються до сусіда справа,труть спину),
Змиваємо мило (гладять себе по голові,плечах)
Витираємося.
-А чиєю мочалкою ви терли спину сусідові (його чи своєю)?Аяк це треба робити?
7. Інформаційне повідомлення «Косметичні проблеми підлітків»
- Діти,давайте поглянемо на слайд і назвемо ,які бувають косметичні проблеми підлітків?
Найболючіша проблема для підлітків-це вугрі. Вони з’являються при закупорюванні проток сальних залоз. Сальні пробки з’являються через надлишок шкірного сала,яке виробляють сальні залози в підлітковому періоді. На шкірі затримується бруд,злущені клітини верхнього шару шкіри.У закупорених порах починають розмножуватися мікроорганізми,що призводять до запалення шкіри,появи вугрів,прищів,гнійників. Щоб уникнути цього,слід правильно доглядати за шкірою ,збалансовано харчуватися,займатися фізичною культурою. Корисно перебувати на сонці та свіжому повітрі. Не можна маскувати вугрі товстим шаром пудри або крему. Це може спричинити подразнення. Щоб запобігти інфікуванню шкіри,не варто видавлювати прищі й вугрі,доторкатися до обличчя брудними руками. Власними силами можна впоратися тільки з легкою формою вугрів. Митися слід антибактеріальним милом,потім ретельно витиратися рушником. Усі предмети особистої гігієни мають бути індивідуальними й чистими. У разі потреби слід звернутися до лікаря-дерматолога,який займається лікуванням хворої шкіри,а можливо ,з поради дерматолога і до косметолога,який здійснює маніпуляції по догляду за шкірою:очищення,накладання масок,масаж.
Причиною появи вугрів можуть бути також порушення функціонування щитоподібної залози чи діяльності шлунково-кишкового тракту. У цьому разі потрібно звернутися до лікаря-терапевта.
Висновок:пам’ятайте діти, які б косметичні проблеми у вас би не виникли ,їх можна вилікувати , а запам’ятайте головне :по справжньому красива людина не та,яка накладає тонни пудри і помади, а та, у якої чиста,гладенька і пружна шкіра,здорове волосся,ясні очі, гарна постава і доброзичлива усмішка.
ІІІ. Заключна частина
1.Вправа «Зворотній зв'язок»
Продовж речення:
2. Д/З
Опрацювати параграф 11,вправа 2,6 стор29-30
*написати міні-твір «Чому шкіру називають дзеркалом здоров’я?»
3.Оцінювання
Найактивнішими на уроці були:…Щоденники подайте на перерві.
4.Завершення тренінгу
Краса мине і молодість мине…
І відцвіте ,немов вишнева гілка.
Якщо ж душа залишиться черства-
Тоді усе життя – помилка.
Беремося за руки і говоримо «Будьмо здорові!»