Урок " Космічна подорож "

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та курсу " Я досліджую світ " " Космічна подорож
Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та «Я досліджую « у 2 класі

Тема.  Закріплення вивченого матеріалу .  Спрощення виразів. Прямокутник. Розв’язування задач.

            Космос. Планети Сонячної системи.

Мета .  Перевірити  знання учнів з теми « Множення. Таблиця множення на 2»

          Встановити міжпредметні зв’язки математики з «Я досліджую світ» , розкрити поняття про космос , як про безмежний простір , який існує за межами планети Земля , елементарне уявлення про планети Сонячної системи.

          Розвивати логічне мислення , обчислювальні навички ,увагу.

           Формувати на міжпредметній основі ключові компетентності : володіння державною мовою, математичну, екологічну , інформаційно – комунікативну , уміння вчитися .

            Прищеплювати навички самостійної роботи , самоконтролю ,  самооцінювання .

          Виховувати бережливе ставлення  до природи планети Земля.

Тип уроку . Узагальнення та закріплення знань.

Обладнання . Презентація до уроку , кубики лего , телурій , глобус Землі , картки з завданнями , 

                                        Хід уроку

 

  1. Організація класу . Створення позитивного психологічного клімату класу.
  2. Мотивація навчальної діяльності
  •      У нас сьогодні незвичайний урок . Ви мені говорили , що мрієте побувати в космосі . І сьогодні  ваша мрія здійсниться !  Ми полетимо у космос  ! Здійснемо Космічну подорож ! Яка принесе нам багато нових знань , приємних несподіванок .  Вас я буду називати не учнями , а космонавтами . Ми – космонавти ! ( повтор  хором)    Будемо подорожувати в космос за допомогою таблиці множення на 2 , математичних виразів і задач. І , як справжні космонавти , вести записи в бортові журнали . Це наші зошити . Відкрили бортові журнали , поклали їх правильно .        

  Пишемо дату польоту : 

                                           19 січня 

                                  Космічна подорож

Наш маршрут : Відвідати  всі планети Сонячної системи .( деякі сьогодні  на уроці , а інші на наступних уроках)

 Перевіряємо готовність до польоту : правильно сидимо , порядок на робочому місці . Починаємо зворотній відлік  : 5 . 4 . 3 . 2 . 1 Пуск ! Летимооо! 

 

  3 .Актуалізація опорних знань

    

    Сонячна система – це Сонце і всі космічні тіла , які обертаються навколо    нього.

  Читаємо з  великого бортового екрана  назви планет Сонячної системи : 1. Меркурій   2. Венера  3. Земля 4 . Марс  5 . Юпітер  6. Сатурн 7.     Уран  8. Нептун 

1 Зупинка   на планеті Меркурій  .Дані про планету  прочитає з бортового комп’ ютера космонавт  …………………..

      Меркурій

     Меркурій – найменша планета Сонячної системи і найближча до Сонця .Тому зірка обігріває її в 7 разів сильніше , ніж Землю. Меркурій дуже повільно повертається навколо своєї осі . Майже 3 місяці там день , світить Сонце . І стільки ж триває ніч . Вдень температура досягає  + 430 градусів ,  а вночі   - знижується до -  170 градусів.

На Меркуріі ми проведемо усний рахунок та каліграфічне письмо .

 

    Усний рахунок з кубиками лего .

 

1 ) 57- 50 + 8 = 11     11 млн доларів повна вартість скафандра для астронавтів НАСА

2) 84- 4 – 75 = 5         5 млн років тому , сформувалась наша зірка Сонце

3)  100 – 17 = 83        83 кг вага 1 штучного супутника , який запустили з Землі

4)  9 * 2 =  18            саме  1822 планети , які відомі вченим ,  мають назви Останні 30 років відкриттю планет завдячуємо телескопу Хабл

  1. )  8 * 2  + 24 = 40  40 нових зірок народжується в нашій галактиці Чумацький шлях щорічно
  1. Вивчення нового матеріалу

      Планета Венера

Летимо далі. 2 зупинка планета Венера

Слухаємо повідомлення з бортового комп’ютера  космонавта ________

 

   Венера – друга планета від Сонця. ЇЇ називають найгарячішою планетою Сонячної системи. Температура на поверхні буває  + 460 градусів. Планета 2 рази на рік  робить повний оберт навколо Сонця . Венера має щільний шар атмосфери , вся вкутана хмарами ,  ніби ватою .  Не має супутників.

 У нас на кораблі є багато учбової літератури – це підручники з математики . Жоден космічний апарат не зможе летіти без точних математичних розрахунків і обчислень . Ось і ми відкриваємо підручники з математики на стор.    Пишемо в бортові журнали .

 

 Читаємо завдання

 Вирази 561    Колові вирази 

 

Переходимо до виразів 562  Читаємо завдання

   Вирази 563    Самостійна робота

Летимо далі   на Марс  .

Фізкультхвилинка        Вихід у відкритий космос

 

    Планета Марс

Слухаємо повідомлення  про Марс космонавта _________

  Марс – 4 планета від Сонця . ЇЇ називають червоною планетою із – за великої кількості заліза в ґрунті . Середня температура на планеті     -70  градусів. Холодна пустеля , атмосфера відсутня . Марс має 2 супутника.

 

На Марсі ми розв’яжемо задачу 565 Читаємо умову задачі.

  Задача 565

    На екскурсію до космічної станції вирушили 2 мікроавтобуси , по 9 пасажирів у кожному , і 1 великий автобус ,  у якому їхало 38 пасажирів. Скільки  всього осіб поїхало на екскурсію до космічної станції .?

Аналіз умови

  • Про  що говориться в задачі ?
  • Які ключові слова ?
  • Що треба знайти в задачі ?
  • Зможемо зразу 1 дією розв’язати задачу ?
  • Чому?

Пишемо короткий запис умови

Мікроавтобуси – 2 по 9 п.

Автобус  -  38 п.

Всього ?

Розв’язання задачі 

  1. 9 . 2 = 18 ( п)
  2. 18 + 38 = 56 ( п)
  3. Відповідь : 56 осіб поїхало на екскурсію.

Вже час повертатись на рідну  Землю  Для приземлення нам потрібен майданчик прямокутної форми .

 Прямокутник  

Прямокутник – це чотирикутник , у якому всі кути прямі.

Завдання 566 почитати   Показати на кубиках лего довжину та ширину.

   планета Земля

Зараз відбудеться приземлення  Згрупуйтеся  Урааа! Приземлились !

 

     Земля єдина нам  відома планета на якій є життя . Щільна атмосфера Землі захищає її від перегрівання та переохолодження . Наша блакитна красуня , яку треба берегти .

  • Як саме треба берегти нашу планету?

( не забруднювати воду ,  повітря , ґрунт  ; берегти від знищення рослини і тварин ; менше засмічувати Землю ( пластикові пакетики , посуд) , саджати дерева.

Глобус 

  • Що таке глобус?

Глобус – це зменшена модель Землі.

 Беремо квіточки , що є у вас на партах і прикріпляємо їх на глобус . Хай квітне наша планета Земля.

      Дом . завдання

Подумайте гарненько і напишіть невеличкий текст на тему « Чому на планеті Земля існує життя ?» Намалюйте ілюстрації до свого тексту .

На інші планети ми будемо подорожувати на наступних уроках. ( Юпітер , Сатурн , Уран . Нептун)

 5.   Рефлексія

С Кубики лего

Візьміть кубики лего  і покажіть яким для  вас був урок ? 

Що нового дізналися  , чого навчилися  ? 

 

 

Додатковий матеріал

 Бліц – опитування

  1. Яка кількість планет Сонячної системи ?
  2. Чим планета Земля відрізняється від інших планет ?
  3. Чому на планеті Нептун так холодно ? Від -  210   до 224 градусів морозу ?
  4. Назвіть прізвище 1 космонавта Землі .
  5. Назвіть прізвище 1 космонавта України .
  6. Для чого люди винайшли телескопи ?

( збільшують зображення об’єктів)

1 телескоп був заснований астрономом Галілео Галілеєм , він збільшував об’єкти в 3 рази

13 січня  2022 року вперше за 10 останніх років в космос стартував Січ – 2 – 30,   який виготовлено конструкторським бюро

 « Південний» м. Дніпро , а на орбіту його вивела компанія SpaceX Ілона Маска 

Україна знову підтвердила , що вона космічна держава

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
1194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку