Календарно-тематичний план з математики для 2 класу
за Типовою освітньою програмою під керівництвом О.В. Савченко, до підручника С.О. Скворцова
(140 год, 4 години на тиждень)
№з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Дата |
Примітки |
ЗНАННЯ І ВМІННЯ ЗА 1 КЛАС |
||||
|
Повторюємо нумерацію чисел першої сотні |
Вміють розміщувати числа в натуральному ряді чисел |
|
|
|
Порівнюємо числа |
Вміють порівнювати числа |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа на основі нумерації |
Додають і віднімають числа |
|
|
|
Узагальнюємо знання про арифметичні дії додавання та віднімання |
Оперують арифметичними діями |
|
|
|
Узагальнюємо прийоми додавання та віднімання в межах 10 |
Оперують прийомами додавання і віднімання в межах 10 |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
Записують короткий запис задачі, схему, розв’язують |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
Складають обернені задачі |
|
|
|
Аналізуємо задачу |
Аналізують задачі |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
Розв’язують задачі з двома запитаннями |
|
|
|
Досліджуємо математичні вирази, рівності й нерівності |
Розуміють поняття: рівність, нерівність, розв’язують вирази |
|
|
|
Повторюємо геометричні фігури; величини |
Розрізняють геометричні фігури, величини |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа в межах 100 |
Додають і віднімають числа в межах 100 |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа порозрядно |
Додають і віднімають двоцифрові числа |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа порозрядно |
Додають і віднімають двоцифрові числа |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа частинами |
Додають і віднімають двоцифрові числа частинами |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа різними способами |
Додають і віднімають двоцифрові числа |
|
2 |
|
Вивчаємо одиниці часу: доба, тиждень, місяць, рік |
Встановлюють одиниці вимірювання різних величин, вміють користуватися годинником |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення. Тематична робота №1
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ДОДАЄМО І ВІДНІМАЄМО ЧИСЛА З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК У МЕЖАХ 20 |
||||
|
Знайомимося з математичними виразами, що містять дужки |
Використовують сполучний закон додавання |
|
|
|
Визначаємо порядок виконання дій у виразах |
Визначають порядок виконання дій |
|
|
|
Складаємо задачі |
Складають задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
Обчислюють зручним способом |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження суми трьох доданків |
Розв’язують задачі, з’ясовують відповідність задачі і схеми |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження третього числа за сумою двох чисел |
Розуміють поняття стільки ж, розв’язують задачі |
|
|
|
Додаємо суму до числа. Віднімаємо суму від числа |
Вміють додавати суму до числа й віднімати суму від числа |
|
|
|
Використовуємо переставний закон додавання |
Використовують переставний закон додавання, розв’язують задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі із зайвими числовими даними |
Аналізують задачі |
|
|
|
Досліджуємо таблиці додавання чисел у межах 20 |
Знають склад чисел другого десятка |
|
|
|
Віднімаємо числа на основі взаємозв’язку додавання і віднімання |
Розуміють взаємозв’язок додавання й віднімання |
|
|
|
Обчислюємо периметр многокутника |
Знають, що таке периметр, обчислюють периметр фігур |
|
|
|
Досліджуємо задачі, у яких бракує числових даних |
Доповнюють умову та розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо дві послідовні задачі |
Аналізують та розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо таблиці віднімання чисел у межах 20 |
Розуміють залежність різниці від зміни від’ємника |
|
|
|
Знайомимося із виразами зі змінною |
Розуміють поняття змінна,обчислюють вирази |
|
|
|
Досліджуємо задачі з двома запитаннями |
Аналізують та розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо залежність суми і різниці від зміни одного з компонентів |
Аналізують вирази, роблять висновки, розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента |
Аналізують вирази, роблять висновки, розв’язують задачі |
|
|
|
Порівнюємо математичні вирази |
Аналізують вирази, роблять висновки, розв’язують задачі |
|
|
|
Знайомимося з прийомом округлення |
Розуміють прийом округлення |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа різними способами |
Обчислюють вирази різними способами |
|
|
|
Віднімаємо на основі правила віднімання числа від суми |
Розв’язують вирази на основі правила віднімання числа від суми |
|
|
|
Віднімаємо числа різними способами |
Віднімають числа різними способами, розв’язують задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа різними способами |
Додають і віднімають числа різними способами, розв’язують задачі |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення. Тематична робота №2
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. РОЗВ’ЯЗУЄМО СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ |
||||
|
Знайомимося зі складеною задачею |
Розуміють поняття проста задача, складена задача |
|
|
|
Шукаємо шлях розв’язування складеної задачі |
Міркують від запитання до числових даних задачі |
|
|
|
Ділимо складену задачу на прості |
Складають план розв’язування задачі |
|
|
|
Досліджуємо складені задачі на знаходження різниці й суми |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Записуємо розв’язання задачі виразом |
Розв’язують задачу по діях, виразом |
|
|
|
Розв’язуємо задачі двома способами |
Розв’язують задачу по діях, виразом |
|
|
|
Розв’язуємо задачі різними способами |
Розв’язують задачу по діях, виразом |
|
|
|
Виконуємо дії з величинами |
Виконують дії з величинами |
|
|
|
Досліджуємо задачі на знаходження різниці |
Розв’язують задачі на знаходження різниці |
|
|
|
Досліджуємо задачі, які містять чотири ключові слова |
Розв’язують задачі двома способами |
|
|
|
Перевіряємо додавання і віднімання |
Обчислюють вирази, розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння |
Розв’язують задачі на різницеве порівняння |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення. Тематична робота №2 |
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. ДОДАЄМО І ВІДНІМАЄМО ЧИСЛА З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД У МЕЖАХ 100 |
||||
|
Додаємо і віднімаємо числа |
Обчислюють вирази |
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі на знаходження третього доданка |
Розв’язують складені задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд |
Обчислюють вирази |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд |
Обчислюють вирази |
|
|
|
Розв’язуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння |
Розв’язують задачі на різницеве порівняння |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
Додають і віднімають числа різними способами, розв’язують задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо, застосовуючи прийом округлення |
Додають і віднімають числа способом округлення, розв’язують задачі |
|
|
|
Обчислюємо різними способами |
Додають і віднімають числа різними способами, розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо кут |
Називають геометричні фігури, сторони та вершину кута |
|
|
|
Одержуємо прямий кут |
Вирізняють прямий кут |
|
|
|
Досліджуємо прямокутник |
Знають ознаки прямокутника, чотирикутника |
|
|
|
Досліджуємо прямокутник |
Знають ознаки прямокутника, чотирикутника, вирізняють серед фігур |
|
|
|
Досліджуємо квадрат |
Знають ознаки квадрата |
|
|
|
Визначаємо периметр многокутника |
Визначають периметр фігури |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо коло і круг |
Знають поняття центр кола, радіус кола |
|
|
|
Досліджуємо коло і круг |
Показують центр кола, радіус |
|
|
|
Шукаємо шлях розв’язування задачі |
Розв’язують задачі, міркуючи від числових даних до запитання |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
Додають і віднімають числа частинами |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
Додають і віднімають числа частинами, розв’язують задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
Додають і віднімають числа частинами, розв’язують задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами |
Додають і віднімають числа частинами |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження суми |
Розв’язують задачі на знаходження суми |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження третього числа за сумою двох чисел |
Розв’язують задачі на знаходження третього числа за сумою двох чисел |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на знаходження суми |
Розв’язують задачі на знаходження суми |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа порозрядно |
Додають і віднімають числа порозрядно |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа різними способами |
Додають і віднімають числа різними способами |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Порівнюємо математичні вирази |
Порівнюють вирази |
|
|
|
Використовуємо в обчисленнях прийом округлення |
Обчислюють вирази, використовуючи округлення |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо різними способами |
Додають і віднімають числа різними способами |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа. |
Додають і віднімають числа різними способами |
|
|
|
Досліджуємо величини |
Знають одиниці вимірювання поданих величин, порівнюють іменовані числа |
|
|
|
Перевіряємо додавання і віднімання |
Додають і віднімають числа різними способами |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення. Тематична робота №4
|
|
|
|
РОЗДІЛ V. ВИВЧАЄМО АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ; ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ |
||||
|
Досліджуємо суму однакових доданків |
Читають і обчислюють вирази за схемою по_взяти _разів |
|
|
|
Досліджуємо різницю кількох однакових чисел |
Читають вирази за схемою у _ міститься по_ - ?р. |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо однакові числа |
Додають і віднімають однакові числа |
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Знайомимось із арифметичною дією множення |
Розуміють співвідношення додавання однакових чисел із дією множення |
|
|
|
Знайомимось із арифметичною дією ділення |
Вміють замінити віднімання однакових чисел дією ділення |
|
|
|
Знайомимось із математичними виразами: добуток і частка |
Замінюють додавання множенням, віднімання – діленням. Розуміють поняття добуток, частка |
|
|
|
Вивчаємо назви компонентів і результатів дій множення та ділення |
Називають компоненти дій множення, ділення |
|
|
|
Вивчаємо переставний закон множення; множення з нулем та одиницею |
Знають переставний закон множення, роблять висновки щодо множення з нулем та одиницею |
|
|
|
Досліджуємо взаємозв’язок множення та ділення |
Складають рівності, розв’язують задачі |
|
|
|
Вивчаємо ділення з нулем та одиницею |
Пояснюють ділення з нулем та одиницею |
|
|
|
Відкриваємо спосіб множення та ділення на 10 |
Вміють множити та ділити на 10 |
|
|
|
Вивчаємо ділення на рівні частини. |
Вміють ділити на рівні частини |
|
|
|
Вивчаємо правила порядку виконання дій у виразах |
Знають порядок виконання дій, обчислюють вирази |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення. Тематична робота №5 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблицю множення числа 2; таблицю ділення на 2 |
Орієнтуються у таблиці множення числа 2 |
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі на знаходження остачі |
Розв’язують задачі, обчислюють вирази, користуючись таблицями множення і ділення |
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі на знаходження суми |
Розв’язують задачі, обчислюють вирази, користуючись таблицями множення і ділення |
|
|
|
Знаходимо невідомий множник; невідоме ділене або дільник |
Розуміють зв'язок додавання і множення, віднімання і ділення |
|
|
|
Досліджуємо таблицю множення числа 3; таблицю ділення на 3 |
|
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі на знаходження різниці. |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Розв’язуємо задачі на різницеве порівняння |
|
|
|
|
Досліджуємо таблицю множення числа 4; таблицю ділення на 4 |
|
|
|
|
Розв’язуємо задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Збільшуємо або зменшуємо число в кілька разів |
|
|
|
|
Досліджуємо таблицю множення числа 5; таблицю ділення на 5 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблицю ділення на 5 |
|
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі |
|
|
|
|
Вивчаємо кратне порівняння |
|
|
|
|
Досліджуємо таблицю множення числа 6; таблицю ділення на 6 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблицю ділення на 6 |
|
|
|
|
Розв’язуємо складені задачі на кратне порівняння |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Досліджуємо таблицю множення числа 7; таблицю ділення на 7 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблицю ділення на 7 |
|
|
|
|
Перевіряємо множення та ділення |
|
|
|
|
Досліджуємо таблиці множення числа 8 та числа 9; таблиці ділення на 8, на 9 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблиці ділення на 8, на 9 |
|
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення. Тематична робота №6 |
|
|
|
|
Повторення вивченого |
Розв’язують задачі |
|
|
|
Повторення вивченого |
|
|
|
|
Повторення вивченого |
|
|
|