Тема уроку. Досліджуємо многокутники та їх периметр.
Мета уроку:
Сформувати поняття про многокутник та його елементи, периметр многокутника, ознайомити з видами многокутників, продовжувати роботу над задачею;
розвивати творчість, просторову уяву, логічне мислення, увагу;
виховувати взаємоповагу, культуру мовлення.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, лінійка, олівець.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
II. Актуалізація опорних знань
- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Так як у нас з вами тема тижня «Земля наша рідна планета», тема дня «Космос». Космос – це простір у Сонячній системі, який знаходиться між планетами. То до нас в гості завітав казковий персонаж. А щоб дізнатися хто це ви повинні розв’язати приклади.
2. Усний рахунок . Розв’язування прикладів на пазлі .
- Молодці, діти, ви гарно впоралися з цим завданням. Отже наш сьогоднішній гість – це головний герой з мультфільму «Фіксики» - Дім Дімич.
- Діти, дуже мріє про подорож у космос. А за допомогою чого можна потрапити у космос? Правильно за допомогою космічної ракети. Отож давайте допоможемо Дім Дімичу зайняти місце у ракеті. І першим завданням буде доповнити числа до 15.
Діти, ви молодці і допомогли Дім Дімичу потрапити на першу планету. Але на ній його також чекає завдання.
3. Наступним завданням буде групова робота.
На парті лежать геометричні фігури. Знайдіть серед них: прямокутники, трикутники, кола, п’ятикутники. Об’єднайте одинакові фігури у групи.
-Діти, ви чудово впоралися з завданням і допомогли Дім Дімичу. Він успішно подолав відстань у космічний простір і приземлився на наступній із планет, де його чекав ще один казковий космічний герой – Нолик. А на якій саме планеті ви дізнаєтеся, коли виконаєте завдання №2 на сторінці 78.
Книжка вчить чудес без ліку
Мудрим наймиліша
Тому відкриємо її
І попрацюємо скоріше
- Добре, молодці. Отже наш герой приземлився на планеті під номером 4. А яка відстань між планетами допоможе нам дізнатися наступне завдання.
4. Гра «Яка відстань між планетами»
- Подивіться уважно у вигляді чого зображено рух ракети?
Що потрібно зробити щоб дізнатися довжину ламаної?
2 см + 1 см + 1 см + 3 см =7 см
Молодці, діти, і з цим завданням ви впоралися гарно. Ви допомогли Дім Дімичу знайти свою планету, він вам дуже вдячний за це. Але він буде за вами уважно спостерігати. Отже не лінуйтесь. І наступне завдання
5. Каліграфічна хвилинка.
- Відкрийте, діти, зошити. Запишіть число, класна робота.
Щоб правильно писати,
Хвилинку каліграфії треба розпочати.
Сядемо рівненько,
Цифри виведемо гарненько.
Пропишіть рядочок числа 8, тобто скільки планет у Сонячній системі.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Діти, до нас на урок завітала ще одна гостя це жителька країни Геометрія Точка-мандрівниця. Вона прийшла не сама, а привела з собою своїх друзів. Пригадайте, як їх звати.(Відрізок, кут, крива, пряма).
За допомогою цих геометричних фігур ми можемо утворювати многокутники.
Розгляньте їх у підручнику, ст..78 №3
Периметр це сума всіх сторін. Тому,щоб знайти периметр нам з вами потрібно додати всі сторони многокутника. Під час запису периметру в зошит його позначають великою латинською буквою Р. Давайте запишемо знаходження периметра чотирикутника в зошит.
— Що таке периметр?
— Як знайти периметр?
IV. Узагальнення і закріплення знань
1. Вправа «Коло ідей». Групова робота (№ 167).
— Прогуляємось космосом. Скільки планет сьогодні на уроці відвідав Дім Дімич ( 3) . А скільки всього планет у Сонячній системі ? А як ми можемо дізнатися скільки планет йому ще потрібно відвідати?
— Складемо короткий запис задачі і запишемо розв’язання її в зошит.
Ми активно знову працювали над задачею творчо мудрували
V. Підсумок уроку
1. Вправа « Ромашка Блума».
— Многокутник, у якого чотири сторони, називають … .
— П’ятикутник — це многокутник, у якого п’ять … .
— Периметр — це … .
Діти, ви сьогодні були великі молодці. Ви дуже активно працювали.
А зараз візьміть свої смайлики і підніміть той смайлик яким ви оціните нашу роботу на сьогоднішньому уроці.
Всі ви діти молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.