Урок математики. Досліджую многокутники та їх периметр.

Про матеріал
Тема уроку. Досліджуємо многокутники та їх периметр. Мета уроку: Сформувати поняття про многокутник та його елементи, периметр многокутника, ознайомити з видами многокутників, продовжувати роботу над задачею; розвивати творчість, просторову уяву, логічне мислення, увагу; виховувати взаємоповагу, культуру мовлення. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, лінійка, олівець. Тип уроку: комбінований. Хід уроку I. Організація класу до уроку Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, А старанно працювати.
Перегляд файлу

Тема уроку. Досліджуємо многокутники та їх периметр.

Мета уроку:

 Сформувати поняття про многокутник та його елементи, периметр многокутника, ознайомити з видами многокутників, продовжувати роботу над задачею;

 розвивати творчість, просторову уяву, логічне мислення, увагу;

виховувати взаємоповагу, культуру мовлення.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, лінійка, олівець.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  Організація класу до уроку

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

II.  Актуалізація опорних знань

  1. Вступна бесіда

- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Так як у нас з вами тема тижня «Земля наша рідна планета», тема дня «Космос». Космос – це простір у Сонячній системі, який знаходиться між планетами. То до нас в гості завітав казковий персонаж. А щоб дізнатися хто це ви повинні розв’язати приклади.

2. Усний рахунок . Розв’язування прикладів на пазлі .

- Молодці, діти, ви гарно впоралися з цим завданням. Отже наш сьогоднішній гість – це головний герой з мультфільму «Фіксики» - Дім Дімич.

- Діти,   дуже мріє про подорож у космос. А за допомогою чого можна потрапити у космос? Правильно за допомогою космічної ракети. Отож давайте допоможемо Дім Дімичу зайняти місце у ракеті. І першим завданням буде доповнити числа до 15.

 

 

 Діти, ви молодці і допомогли Дім Дімичу потрапити на першу планету. Але на  ній його також чекає завдання.

3.  Наступним завданням буде групова  робота.

На парті лежать геометричні фігури. Знайдіть серед них: прямокутники, трикутники, кола, п’ятикутники. Об’єднайте одинакові  фігури у групи.

-Діти, ви чудово  впоралися з завданням і допомогли Дім Дімичу. Він успішно подолав відстань у космічний простір і приземлився на наступній із планет, де його чекав ще один казковий космічний герой – Нолик. А на якій саме  планеті ви дізнаєтеся, коли виконаєте завдання №2 на сторінці 78.

       Книжка вчить чудес без ліку

      Мудрим наймиліша

      Тому відкриємо її

      І попрацюємо скоріше

- Добре, молодці. Отже наш герой приземлився на планеті під номером 4. А яка відстань між планетами  допоможе нам дізнатися наступне завдання.

4. Гра «Яка відстань між планетами»

- Подивіться уважно у вигляді чого зображено рух ракети?

 

 

 

 

 

Що потрібно зробити щоб дізнатися довжину ламаної?

2 см + 1 см + 1 см + 3 см =7 см

Молодці, діти, і з цим завданням ви впоралися гарно. Ви допомогли Дім Дімичу знайти свою планету, він вам дуже вдячний за це. Але він буде за вами уважно спостерігати. Отже не лінуйтесь. І наступне завдання

5. Каліграфічна хвилинка.

- Відкрийте, діти, зошити. Запишіть число, класна робота.

         Щоб правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба розпочати.

Сядемо рівненько,

Цифри виведемо гарненько.

 

     Пропишіть рядочок числа 8, тобто  скільки планет  у Сонячній системі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовча робота.

Діти, до нас на урок завітала ще одна гостя це жителька країни Геометрія Точка-мандрівниця. Вона прийшла не сама, а привела з собою своїх друзів. Пригадайте, як їх звати.(Відрізок, кут, крива, пряма).

  • Робота  усно біля дошки.
  • Покажіть де на дошці зображено відрізок? Кут? Ламана? Пряма?

За допомогою цих геометричних фігур ми можемо утворювати многокутники.

Розгляньте їх у підручнику, ст..78 №3

  • Які многокутники ви бачите?
  • За якими ознаками їх поділяють на трикутники, чотирикутники, п’ятикутники?
  1. Виконання завдання 3 (усно)
  • Виміряйте сторони чотирикутника.
  1. Фізкультхвилинка
  2. За допомогою значень кожної сторони многокутника ми  з вами можемо визначити периметр фігури.

Периметр це сума всіх сторін. Тому,щоб знайти периметр нам з вами потрібно  додати всі сторони многокутника. Під час запису периметру в зошит  його позначають великою латинською буквою Р. Давайте запишемо знаходження периметра чотирикутника в зошит.

  1. Прийом «Мозковий штурм»

— Що таке периметр?

— Як знайти периметр?

IV.   Узагальнення і закріплення знань

1. Вправа  «Коло ідей». Групова робота (№ 167).

— Прогуляємось  космосом. Скільки планет сьогодні на уроці відвідав Дім Дімич ( 3) . А скільки всього планет у Сонячній системі ? А як ми можемо дізнатися скільки планет йому ще потрібно відвідати?

— Складемо короткий запис задачі і запишемо розв’язання її в зошит.

      Ми активно знову працювали над задачею творчо мудрували

      V.   Підсумок уроку

1. Вправа  « Ромашка Блума».

— Многокутник, у якого чотири сторони, називають … .

— П’ятикутник — це многокутник, у якого п’ять … .

— Периметр — це … .

Діти, ви сьогодні були великі молодці. Ви дуже активно працювали.

А зараз візьміть свої смайлики і підніміть той смайлик яким ви  оціните нашу роботу  на сьогоднішньому уроці.

Всі ви діти молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку