Урок "Кожна людина — унікальна "

Про матеріал
Мета заняття - донести дітям, що кожна людина є унікальною і неповторною, відповідальною за все, що відбувається на планеті. Матеріал покликаний розвивати почуття гідності, самоутвердження; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Найважливіша людина на Землі.

Мета: націлювати увагу дітей на те, що кожна людина є відповідальною за все, що відбувається на планеті; розвивати почуття гідності, самоутвердження; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: ілюстративний матеріал, глобус, зірка.

 

                         План і хід уроку 

 

I.                   Організаційний момент.

-         Діти, який у вас настрій?

-         Посміхніться, подаруйте свої усмішки один одному

II.Актуалізація опорних знань учнів.

1.     Вступне слово вчителя.

-         Діти, вчора я дивилася на небо. На ньому мерехтіло тисячі зірок. Раптом одна зірка опустилася. Подивіться, вона завітала до нас в гості. Ця зірка відкрила мені велику таємницю. А я дуже хочу поділитися нею з вами.

Мені зірка відкрила секрет

І на вушко шепнула здаля:

«Є на світі багато планет,

Та найкраща планета – Земля!»

(Петро Мовчан)

2.     Бесіда.

-         На якій планеті ми живемо?

-         Хто населяє нашу планету?

-         Як ви думаєте, чи є найважливіша людина на Землі?

-         Правильну відповідь вам підкаже легенда.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Інсценізація легенди.

- Було в одного батька три сини. Виросли вони і роз’їхалися в різні місця. Один з них вчив людей, другий лікував, а третій вирощував хліб.

Якось приїхали вони до батька на гостину. За вечерею стали сперечатися між собою:

-         Я найважливіший на Землі, адже я навчаю людей!

-         Ні, я,- заперечив другий, - адже я лікую людей, щоб вони були здорові.

-         Ні, я, - сказав третій, - адже я вирощую хліб, щоб люди мали що їсти.

Довго вони сперечалися і вирішили піти до старого мудреця. Вислухав їх мудрець, усміхнувся і сказав:

-         Погляньте в цю скриню, там в чарівному дзеркальці ви побачите найважливішу людину.

Подивилися вони в дзеркало і побачили в ньому всіх трьох. Здивувалися брати, а мудрець сказав:

-         Це правда. Кожен з вас є важливим на Землі. Адже всі ви дбаєте про те, щоб життя на Землі було краще.

Зрозуміли брати, що чим краще вони будуть виконувати свою справу, тим кращою і веселішою буде наша планета.

-         Хто з трьох синів найважливіший? Чому?

-         Ким в майбутньому хочете стати?

-         Який ваш найголовніший обов’язок зараз?

 

Я щасливий, як ніколи!

Яка радість йти до школи!

Усе знать і добре вчиться,

Відкривати таємниці!

 

2. Бесіда

- Як називається наша планета?

- Хто її населяє?

- Чим прекрасна наша планета?

 

3. Розповідь вчителя (супроводжується показом слайдів про красу рідної природи і негативне ставлення до неї людей)

 

-                Діти   , запам’ятайте на все життя, що всі ми живемо на одній планеті – Земля, яка є нашим спільним домом, і є лише частиною природи. Але природа на нашій планеті зараз хвора. І в цьому винні ми, люди. На береги річок люди вивозять сміття, в ріки скидають різний непотріб. В лісах, на полянах після відпочинку залишається багато сміття. Зникло і зникає з лиця землі багато видів рослин і тварин. Якщо дюди і далі так ставитимуться до природи, то вона помре…

-         А ви – майбутнє нашої планети, від вас залежить, якою вона буде. Подивіться на ці картини природи. Вони звеселяють нашу душу, милують око.

-         Хоч ви ще маленькі, але що робите для того, щоб наша природа видужала, щоб наша планета і наша Україна стала ще прекраснішою?

 

(Відповіді дітей)

 

-         Тому бережіть природу, все, що є на нашій планеті, бо воно таке ніжне і прекрасне. Вчіть, пізнавайте природу, бережіть її. І хай ваші серця будуть добрими і щирими, чистими і переповненими любов’ю і ласкою.

Бо всі ми в світ прийшли, щоб жити,

Добро творити на Землі.

Учіться, діточки, любити,

Навчайтеся, поки малі.

 

Не нищіть квіти, не зривайте,

Нехай на них блищить роса,

Усе живе оберігайте,

Бо для дюдей ця вся краса.

 

Усі прийшли в цей світ, щоб жити

Великі звірі і малі.

Людина в світ прийшла -  любити,

Добро творити на Землі.

 

-         А які віршики про красу природи знаєте ви?

 

(Діти розповідають віршики)

 

-         Кожен із вас хоче зробити щось корисне, якусь добру справу. То ж хто із вас найважливіший?

-         Давайте покличемо мудреця, щоб він нам допоміг.

До класу заходить Мудрець, підходить до кожної дитини і дає подивитися їй в скриню.

 

-         Поки ви розглядаєте цю людину, нікому не кажіть, хто це, а почекайте, поки всі подивляться.

-          Розгляньте уважно цю людину, запам’ятайте колір волосся, очей цієї людини. Подумай, хто ця людина, як її звати.

4. Творча робота учнів

- Намалюйте портрет цієї людини і напишіть ім’я.

- Кого ви бачили в скрині? (Кожний своє відображення в дзеркалі)

-         Подивіться на дошку. На ній розміщені портрети кожного із вас. Отже, ви впевнилися, що кожен із вас є найважливішою людиною на Землі.

Є у системі сонячній планета, що зветься Земля.

І вам скажу, що кращої за неї ніде нема.

Річки і озера синії, гори, ліси, поля –

Серед усіх найкраща планета твоя – Земля!

Бачиш – у полі квітки, чуєш – співають пташки,

Всюди сміються діти – все це – тобі берегти.

 

IV. Рефлексія

-         Хто найважливіший на Землі?

-         Від кого залежить, якою буде наша планета?

-         Давайте закінчимо наш урок подякою Господу Богу, що дав нам життя, подарував чудовий край з великою скарбницею – ПРИРОДОЮ.

Боже наш, всесвітній Отче,

Дякуєм тобі за сонце.

І за весь твій любий світ.

За повітря, воду й хліб,

За наш одяг, теплу хату –

 

Дякуєм тобі, наш Тато.

docx
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку