ЯДС урок Мої домашні улюбленці 2 клас

Про матеріал
Цікавий урок з використанням сучасних інтерактивних методів навчання для 2 класу.
Перегляд файлу

Я досліджую світ         2 клас 

Тема: Мої домашні улюбленці.

Мета:формувати компетентності: ключові ( вміння вчитися – пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальна – продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, висловлювати власну думку; загальнокультурна -  дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальна-  адекватно оцінювати свої здібності та внесок в роботу  групи;)  та предметні систематизувати знання  дітей про тварин  домашніх улюбленців, про правила догляду за тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення.

Обладнання: відео про тварин; мультфільм безпеки з тітонькою Совою,  завдання для роботи в групі, фото колаж учнів із домашніми улюбленцями, діаграма, плакат «Цікаві факти про домашніх улюбленців», картки-пазли, подарунки-інструкції.

                                                                    Хід уроку

І. Ранкове коло

1. Вітання.

Створення позитивного настрою.

- Добрий день усім присутнім!

Діти.  Ми вам раді, люди добрі,

           І вітаєм щиро Вас.

           Та запрошуєм ласкаво

           На урок у другий  клас.

Продовжуємо наш урок з привітання до природи і кожного з нас.

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, хмаринко прекрасна!

Доброго ранку, повітрячко чисте!

Доброго ранку, джерельна водичко!

Доброго ранку, рослинко, тварино!

Доброго ранку, щаслива людино!

Хай кожного з нас оминають негоди,

Адже ми всі – це частинка природи!

-- Кожен привітає свого сусіда  праворуч та ліворуч , вибравши будь який спосіб привітання і побажайте щось приємне один одному.

2. Щоденні новини

--Я думаю, що з таким позитивним настроєм наш урок буде цікавим, корисним, пізнавальним, веселим.

-- І щоб ніщо нам не завадило б, послухаємо , що скаже наш синоптик - Вікторія.

 Вправа «Синоптик» (наперед поставити число…)

---  Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.

За вікном -  ВЕСНА ,  сьогодні     березня,   четвер.

Дні  вже стають довшими, ночі коротшими.

На заході нашої країни,  у селі Волиця

 сьогодні температура повітря  _______,

 опадів немає. 

Нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди!

З вами була синоптик  Вікторія Хомік.

Гарного вам дня та хорошого настрою.

3. Повідомлення теми і мети уроку.

-- Діти, сьогодні ми здійснимо цікаву подорож. Разом з нами подорожуватимуть усім знайомі незнайомці. А хто це? Ми дізнаємось, склавши пазли.

4. Робота в групах. Складання пазлів-малюнків домашніх улюбленців

--- Кожна команда отримає конвертик у якому малюнок тваринки розрізаний на декілька частин

Необхідно швидко скласти і склеїти із фрагментів тваринку)

5. Представлення результатів

 

 --Якою назвою ми об’єднаємо всі ці малюнки?  (на дошці відкривається запис на картках)

ДОМАШНІ УЛЮБЛЕНЦІ

--З одним із цих улюбленців ми вирушило у подорож.

 --А з ким саме,  ми дізнаємось, коли відгадаємо загадку.

6. Робота з загадкою.

     Чи то миша, чи то ні –
      Щоки чимось напхані,
      Поза щоки зерна так
      Напихає цей  ….. . (хом’як)

Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про тварин дізнаємося ще більше про тварин найближчого нашого оточення.

--Які ознаки тваринки допомогли  відгадати загадку?

--До якої природи відносять тварин?

-- Яких ще тваринок, крім тих які у нас на дошці, люди утримують у себе вдома?

7. Проблемні питання

- Діти, на які питання про цих тваринок,  ви хотіли б отримати відповідь у ході нашого уроку?

Орієнтовні питання:  1. Чи знаємо, як правильно за ними доглядати?

                                        2. Що вони відчувають?

                                        3. Чи достатньо уваги ми їм приділяємо?

                                       

- Отже, щоб отримати відповідь на ці питання, ми будемо подорожувати з хом’ячком, якого звати Хомка. Він дуже любить бігати і крутити колесо. І для вас він підготував не просто колесо, а чарівне колесо із завданнями.

--Ми будемо по черзі виконувати завдання і на кінець уроку отримаємо головне правило у поводженні з нашими улюбленцями.

( Завдання відповідного кольору лежать у конвертиках на партах.)

ІІ. Робота над  новим  матеріалом

 - Отож, розпочнемо нашу подорож!

1. ПЕРША ЗУПИНКА  нашої подорожі

   ІНФОРМАЦІЙНА  (зачитують підготовлені учні)

Про хом’ячків

      Хом’яки, якщо тримати їх в якості домашніх тварин – це чудові маленькі створіння. Вони люблять увагу і обожнюють грати зі своїми господарями. Вони милі, веселі і надзвичайно активні ,особливо вночі, коли заходить сонце. Хом’яки більш активні в нічний час і сплять протягом дня. Хом’яки можуть зберігати їжу в своїх щоках, щоб з’їсти її пізніше.

Про собак

  Ми зустрічаємося з собаками щодня.   Вони живуть поруч з нами вже більше ніж 30 тисяч років. Ми піклуємося про них, вони люблять і тішать нас. У когось вони живуть вдома, ми бачимо їх на вулиці, про них знімають кіно та серіали, розповідають у новинах, складають пісні. Ці тварини супроводжують нас усе життя.

Про котів

      Сімейство котячих – це тварини, які володіють неймовірною гнучкістю, а коти і кішки, що живуть у будинку можуть розсмішити кого завгодно.

      Коли ваша кішка нявкає – це означає, що вона намагається поговорити з вами. Так як з іншими кішками вона за допомогою  нявкання не спілкується.

 

Папуги

      Папуги — одні з найкрасивіших екзотичних птахів, яких приручила людина. Вони дивують своїми розумовими здібностями і веселою вдачею. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин.

 

Папуга має добру пам’ять. Грається іграшками, дзеркалом. Обожнює якщо його гладять, чухають. Їдять фрукти, п’ють солодкий сік, з ним обов’язково треба розмовляти.

Акваріумні рибки.

Батьківщина золотих рибок — Китай.

Акваріумні рибки  прикрасять життя кожної людини. Вони яскраві та різноманітні. Їх дуже багато більше 300 видів. Доглядати за ними легше за собак.

 

- Дякуємо нашим інформаторам за такі корисні і цікаві повідомлення.

(смайлики, аплодисменти)

 

 

2. ДРУГА ЗУПИНКА  нашої подорожі називається

    ЖУРНАЛІСТИ

-  Другокласники  проводили опитування серед учнів нашої школи і визначили, які тваринки найчастіше зустрічаються у наших домівках. (Презентація діаграми учнем)

 

Вчитель: Найчастіше людина утримує цих тваринок задля свого емоційного комфорту.

І, дійсно, найпопулярніші домашні улюбленці – коти і собаки.

Але ще, у ході дослідження, з’ясувалося, що  тваринки часто стають справжніми друзями для людей.

Про це готував відео з мамою наш Матвій Зименок.

(Учень коротенько описує зміст відеоролика)

Перегляд відео.         (Бесіда)                  –Чим сподобалось вам відео?

 

3.ТРЕТЯ  ЗУПИНКА 

    ВІДПОЧИНКУ        Руханка  «Котик»

Кіт збирався до роботи (потягуються)

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)

Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")

Накрутити вуса, (колові оберти)

Почесати живота. (гладять живіт)   

І помити носа. (потерти пальчиками біля носа)

Вушка розім’яти хутко, (масажуємо вушка)

Лапками попрацювати швидко (біг на місці)

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

 

4. ЧЕТВЕРТА   ЗУПИНКА 

   ФОТОГРАФИ     

-У нашому класі багато батьків виявилися чудовими фотографами і надіслали такі гарні світлини з вашими улюбленцями. Я бачу, що ви добрі дітки і дуже любите своїх тваринок, а хто  з вас хоче  коротенько розказати про свого улюбленця?

(Діти коментують тварин на світлинах)

Вчитель: Але про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі? 

-         Про такі основні правила ми зараз послухаємо невеличкі повідомлення.

— Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей. 
 

— Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою. 
 

— Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки. 

 

— Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухатися, щоб не розтовстіти. 
 

— Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок. 

 

Вчитель - Дякуємо вам за гарні поради. Ми обов’язково скористаємося ними . (Смайлики) - Давайте поаплодуємо діткам, які готували світлини та  інформацію.

5. ПЯТА   ЗУПИНКА 

   МАТЕМАТИЧНА

 У кожної групи у салатовому конверті є завдання н-д:

  1. В Оксанки є  200 гривень.  Які речі  вона може придбати для свого улюбленця?(Котика)

Запропоновані предмети:  мисочка для їжі – 30грн;  іграшкова мишка – 20грн; щіточка для догляду за хутром – 20грн;  корм для кішок – 50грн; м’яка хатинка -  100грн;  рибка – 10грн; кістки -20грн.

6. ШОСТА   ЗУПИНКА 

   БЕЗПЕКИ

На цій зупинці ми  зіграємо у гру «Займи позицію» (Вибери – «так або ні»)

Так

Проблема

Ні

 

Чи завжди домашні тварини безпечні для людини?

 

 

Чи може людина завдати шкоди тваринам?

 

ЛЕГО  (якщо – так, зелений кол.,  якщо – ні –червоний)

      Щоб перевірити наші припущення, ми завітаємо у гості до Тітоньки Сови і вона про все нам розповість.

Робота з підручником.

7.(СЬОМА ЗУПИНКА)

Нагодуй тварину.(на дошці)

8. ВОСЬМА  ЗУПИНКА

    ТВОРЧА

Робота в групах з набором геометричних фігур.

-З геометричних фігур спробуйте створити силует однієї з тих тваринок , про яких ми говорили сьогодні на уроці . Назва вашої групи підкаже , яку тварину вам потрібно скласти . Не забудьте дати їй кличку .

І група Котики

ІІ група хомячки

ІІІ група Папужки

IV група Собачки

V група рибки

Лідери груп демонструють виконане завдання , називають домашніх тварин та їх клички .

 

- Ось підійшла до кінця наша мандрівка і перед нами відкрилося основне правило  це слова відомого французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили.»

VII. Підсумок уроку

- Як ви розумієте цей вислів? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини)

Мати домашню тварину дуже відповідально. Про неї потрібно постійно дбати: доглядати, годувати, виховувати. (На екрані)

- Чи можемо тепер ми дати відповіді на питання, які у нас виникають до братів наших менших. Кожен подумає і дасть відповідь сам.

     Чи достатньо уваги ми їм приділяємо?

     Чи комфортно їм поряд із нами?

     Чи знаємо, як правильно за ними доглядати?

     Для чого людина тримає домашніх тварин?

Самооцінювання

-- Оцініть свою роботу на уроці.

C:\Users\User\Desktop\124245.015.png

   Кожного дня  і кожну хвилину,

Оберігайте всяку тварину.

Тільки добра їм потрібно бажати

І намагайтеся не ображати.

Кожна хай зустріч несе відкриття:

Ціннішого в світі нема, ніж життя!.

--Наш хом’ячок Хомка дуже дякує вам, дітки, за цікаву мандрівку і дарує невеличкі подарунки.

--Сподіваюся, що ви будете дотримуватись цих правил і станете найкращими друзями братам нашим меншим!

 

 

docx
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку