Урок "Краса людини - це її доброта"

Про матеріал
Розширювати поняття дітей про те, що таке краса людської душі, про моральні якості добра і доброти; спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро; виховувати зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути доброзичливої атмосфери у класі
Перегляд файлу

«Краса людини – це її доброта»

Мета: навчати учнів помічати красу в людях і в собі, бачити красу    довкола себе; формувати в учнів поняття про зовнішню й внутрішню красу; розширювати поняття дітей про те, що таке краса людської душі, про моральні якості добра і доброти; спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро; виховувати  зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути доброзичливої атмосфери у класі.

 

       Хід уроку
І.Організація класу

Вранці сонце пробудилось,

В росяній траві умилось

перегорнуло календар –

Ось і вересень настав.

Він покликав всіх до школи,

А наш клас зібрав у дружне коло.

          У цей ранковий, добрий час

          Я рада, діти, бачить вас.

Міцно за руки візьмемось,

Разом щиро усміхнемось.

Усміхнемось сонечку:

«Здрастуй, золотаве!»

Усміхнемось одне одному, погляньмо ласкаво.
В нашім класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні ) 
Я і ти, і ми, і ви.
( Тричі  плескають у долоні )
Добрий ранок, тому, хто зліва.
Добрий ранок, тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
В нашім класі друзі  всі.
( Тричі  плескають у долоні )
Я і ти, і ми, і ви.
( Тричі  плескають у долоні )
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Хай сьогодні в кожне серце  наш урок додасть тепла,
А ми разом усміхнемось, побажаємо добра.

Хвилинка релаксації

Вчитель

  • А тепер ще раз поверніться один до одного, торкніться долонями свого сусіда, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.
  • Коли ми даруємо добрі слова, тепло своїх долонь іншим, нам також стає добре, тепло і затишно на душі.

 

ІІ. Актуалізація  життєвого  досвіду та опорних знань учнів

Гра «Квіточка компліментів»

Діти передають по колу квіточку і говорять один одному гарні компліменти

 

III.Колективне визначення теми і мети уроку

Вчитель

Кожен урок має свою тему. Сьогоднішній - не виняток. Я її написала на дошці, але вітерець – пустунець залетів до класу і переплутав слова. Давайте разом з вами побудуємо речення правильно.

Отже, тема нашого уроку – « Краса людини – це її доброта».

Вправа «Обери позицію».

Вчитель

Якщо ви згодні з цим висловом, підійміть  зелену долоньку, якщо не згодні, підійміть червону долоньку.

Вчитель

   Усе, що ми бачимо довкола, ми сприймаємо по-різному. Одне нам подобається, викликає захоплення та радість, а інше справляє неприємне враження. Але більше, мабуть, у світі гарного, адже в ньому попри все панує краса.

Сьогодні на уроці ми спробуємо з Вами розібратися з поняттями «краса» та «доброта», зрозуміти, в чому ж справжня краса людини. Побачимо, чи  не зміниться Ваша позиція наприкінці уроку.

IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу

Вправа «Довідкове бюро»

Вчитель

А тепер, діти, давайте з’ясуємо, що ж таке «краса».

Краса - це те, що приємно і подобається всім людям без винятку, це все те добре і пречарівне, що оточує людину і що викликає в ній радість. 

- Які почуття викликають у нас красиві речі? (Радість, задоволення, захоплення, насолоду.)

- А бувають красиві вчинки або поведінка? (Так.)

- Як ви вважаєте, чому їх так називають? (Тому що такі вчинки також викликають радість, вони добрі.)

Світ краси — багатий та розмаїтий. Буває краса, яку ми бачимо. Це, наприклад, зоряне небо, квітучий луг, розкішне дівоче волосся, майстерно вишитий рушник...

Вправа «Вільний мікрофон»

Подумайте і розкажіть, що ще ви вважаєте зовнішньо красивим. (Учні розмірковують і наводять свої приклади.)

Вчитель

- А бувають красиві вчинки або поведінка? (Так.)

Це, діти, краса внутрішня. Вона притаманна людям.

- Як ви вважаєте, чому її так називають? (Тому що такі вчинки також викликають радість, вони добрі.)

Від краси всім стає радісно на душі (з'являється радість всередині), людина стає доброю і теж хоче зробити що-небудь гарне в житті. Краса і добро єдині. Добро в людині завжди красиво ...

Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.

Доброта – це один із виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра.

Гра « Знайди слова в слові»

Вчитель

Діти, а знайдіть  слова в слові «Доброта» 

(Добро   робота)

 

Фізкультхвилинка. (Діти повторюють руханку «Доброта»)

Вчитель

   Гра « Так, ні.»

А зараз ми пограємо!

Умови гри. Якщо людина повинна робите те, про що я казатиму ви плескаєте у долоні, а якщо ні, то тупніть ногами.

- Бабусі хлопчик допоміг.

Він, діти, добрий хлопчик? (так)

- Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (ні)

- А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно?(так)

- А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (ні)

- Співає хлопчик гарно як,

А вам подобається? (так)

- А як обличчя всіх пісні,

Похмурі, злі? Вам добре? (ні)

- Реве і трощить все чудак,

Це теж погано, діти? (так)

- Тоді і ще скажіть мені:

Як діти б’ються добре? (ні)

- Звичайно, краще в мирі жити

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

У мирі й злагоді жили!

 

Вправа "Мікрофон" + «Незакінчене речення»)
(дівчата) '
- Якби я була Феєю Доброти, то ...
(хлопчики)
- Якби я був добрим Чарівником,..

 

- Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина. Тобто вона починається з кожного із нас. Яким прекрасним могло б бути наше буття, якби кожна людина жила за таким правилом: «Поводься з іншими так, як би ти хотів щоб поводилися з тобою». Тоді б зникли війни, сварки, вбивства, злочини, ворожнеча, помста – всі ті атрибути зла, які несуть людям знищення. Тож давайте щодня намагатися робити добрі справи, дарувати добро всім навколо.

 

V. Підсумок уроку

Вчитель
- За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини Ангела-охоронця, який охороняє її від біди. У вісні ангел цілує дитину тричі: в чоло – аби вона зростала розумною; в личко — щоб була красивою; в груди — аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.

Коли людина робить добрі справи, Ангел радіє, а якщо злі – плаче, тужить, утрачає свої сили. Я бажаю вам,  щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди допомагав вам у скрутні хвилини.
 

Вправа «Обери позицію»

Діти, урок наш добігає до кінця. Давайте згадаємо про наше голосування на початку уроку

Чи не змінили ви свою думку. Краса людини – це її доброта? Так чи ні?

Оберіть свою позицію.

Працює вправа «Мікрофон», якщо у когось із дітей змінилася позиція.

Вправа «Зворотний зв’язок»

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку