«Краса людини – це її доброта»
Мета: навчати учнів помічати красу в людях і в собі, бачити красу довкола себе; формувати в учнів поняття про зовнішню й внутрішню красу; розширювати поняття дітей про те, що таке краса людської душі, про моральні якості добра і доброти; спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро; виховувати зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути доброзичливої атмосфери у класі.
Хід уроку
І.Організація класу
Вранці сонце пробудилось,
В росяній траві умилось
перегорнуло календар –
Ось і вересень настав.
Він покликав всіх до школи,
А наш клас зібрав у дружне коло.
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Міцно за руки візьмемось,
Разом щиро усміхнемось.
Усміхнемось сонечку:
«Здрастуй, золотаве!»
Усміхнемось одне одному, погляньмо ласкаво.
В нашім класі друзі всі.
( Тричі плескають у долоні )
Я і ти, і ми, і ви.
( Тричі плескають у долоні )
Добрий ранок, тому, хто зліва.
Добрий ранок, тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
В нашім класі друзі всі.
( Тричі плескають у долоні )
Я і ти, і ми, і ви.
( Тричі плескають у долоні )
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,
А ми разом усміхнемось, побажаємо добра.
Хвилинка релаксації
Вчитель
ІІ. Актуалізація життєвого досвіду та опорних знань учнів
Гра «Квіточка компліментів»
Діти передають по колу квіточку і говорять один одному гарні компліменти
III.Колективне визначення теми і мети уроку
Вчитель
Кожен урок має свою тему. Сьогоднішній - не виняток. Я її написала на дошці, але вітерець – пустунець залетів до класу і переплутав слова. Давайте разом з вами побудуємо речення правильно.
Отже, тема нашого уроку – « Краса людини – це її доброта».
Вправа «Обери позицію».
Вчитель
Якщо ви згодні з цим висловом, підійміть зелену долоньку, якщо не згодні, підійміть червону долоньку.
Вчитель
Усе, що ми бачимо довкола, ми сприймаємо по-різному. Одне нам подобається, викликає захоплення та радість, а інше справляє неприємне враження. Але більше, мабуть, у світі гарного, адже в ньому попри все панує краса.
Сьогодні на уроці ми спробуємо з Вами розібратися з поняттями «краса» та «доброта», зрозуміти, в чому ж справжня краса людини. Побачимо, чи не зміниться Ваша позиція наприкінці уроку.
IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу
Вправа «Довідкове бюро»
Вчитель
А тепер, діти, давайте з’ясуємо, що ж таке «краса».
Краса - це те, що приємно і подобається всім людям без винятку, це все те добре і пречарівне, що оточує людину і що викликає в ній радість.
- Які почуття викликають у нас красиві речі? (Радість, задоволення, захоплення, насолоду.)
- А бувають красиві вчинки або поведінка? (Так.)
- Як ви вважаєте, чому їх так називають? (Тому що такі вчинки також викликають радість, вони добрі.)
Світ краси — багатий та розмаїтий. Буває краса, яку ми бачимо. Це, наприклад, зоряне небо, квітучий луг, розкішне дівоче волосся, майстерно вишитий рушник...
Вправа «Вільний мікрофон»
Подумайте і розкажіть, що ще ви вважаєте зовнішньо красивим. (Учні розмірковують і наводять свої приклади.)
Вчитель
- А бувають красиві вчинки або поведінка? (Так.)
Це, діти, краса внутрішня. Вона притаманна людям.
- Як ви вважаєте, чому її так називають? (Тому що такі вчинки також викликають радість, вони добрі.)
Від краси всім стає радісно на душі (з'являється радість всередині), людина стає доброю і теж хоче зробити що-небудь гарне в житті. Краса і добро єдині. Добро в людині завжди красиво ...
Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.
Доброта – це один із виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра.
Гра « Знайди слова в слові»
Вчитель
Діти, а знайдіть слова в слові «Доброта»
(Добро робота)
Фізкультхвилинка. (Діти повторюють руханку «Доброта»)
Вчитель
Гра « Так, ні.»
А зараз ми пограємо!
Умови гри. Якщо людина повинна робите те, про що я казатиму ви плескаєте у долоні, а якщо ні, то тупніть ногами.
- Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик? (так)
- Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (ні)
- А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?(так)
- А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (ні)
- Співає хлопчик гарно як,
А вам подобається? (так)
- А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (ні)
- Реве і трощить все чудак,
Це теж погано, діти? (так)
- Тоді і ще скажіть мені:
Як діти б’ються добре? (ні)
- Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
Вправа "Мікрофон" + «Незакінчене речення»)
(дівчата) '
- Якби я була Феєю Доброти, то ...
(хлопчики)
- Якби я був добрим Чарівником,..
- Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина. Тобто вона починається з кожного із нас. Яким прекрасним могло б бути наше буття, якби кожна людина жила за таким правилом: «Поводься з іншими так, як би ти хотів щоб поводилися з тобою». Тоді б зникли війни, сварки, вбивства, злочини, ворожнеча, помста – всі ті атрибути зла, які несуть людям знищення. Тож давайте щодня намагатися робити добрі справи, дарувати добро всім навколо.
V. Підсумок уроку
Вчитель
- За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини Ангела-охоронця, який охороняє її від біди. У вісні ангел цілує дитину тричі: в чоло – аби вона зростала розумною; в личко — щоб була красивою; в груди — аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.
Коли людина робить добрі справи, Ангел радіє, а якщо злі – плаче, тужить, утрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди допомагав вам у скрутні хвилини.
Вправа «Обери позицію»
Діти, урок наш добігає до кінця. Давайте згадаємо про наше голосування на початку уроку
Чи не змінили ви свою думку. Краса людини – це її доброта? Так чи ні?
Оберіть свою позицію.
Працює вправа «Мікрофон», якщо у когось із дітей змінилася позиція.
Вправа «Зворотний зв’язок»