Урок "Критичне мислення та вміння приймати рішення"

Про матеріал
Урок-тренінг з основ здоров'я для 6 класу "Критичне мислення та вміння приймати рішення". До розділіу 3. Психічна і духовна складові здоров'я.
Перегляд файлу

Основи здоров’я 6 клас

Тема. Критичне мислення та уміння приймати рішення

Мета. З'ясувати які види рішень  існують, що таке  критичне мислення; розвивати  здатність  критично  мислити,  обмірковано  й  зважено  приймати  рішення; виховувати  самостійність  та  врівноваженість.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок

 

Вид уроку: урок-тренінг

 

Обладнання: ноутбук, проектор, екран, іграшковий мікрофон, ватмани (4 шт.: 1- для правил тренінгу, 3- для роботи в групах), маркери, скріпки (по кількості учасників), плакат із зображенням пісочного годинника, скринька із надрукованими та розрізаними на 2 частини прислів’ями про здоров’я, картки двох кольорів (по кількості учасників).

 

Хід тренінгу

Вступна частина

І. Створення позитивного емоційного фону – (Слайд 1 – смайлик).

 

ІІ. Знайомство –(Слайд 2)

Вправа «Інтерв’ю»: За допомогою мікрофона учні дають відповідь на запитання:

  1. Твоє ім'я ?
  2. Твоє захоплення?
  3. Твоя улюблена тварина?

 

ІІІ. Прийняття правил тренінгу

Приклад правил:

  1. Бути активним
  2. Говорити гучно і чітко
  3. Бути відвертим
  4. Поважати інших
  5. Бути ввічливим
  6. Дотримуватися часу

 

ІV. Актуалізація знань та досвіду учнів – (Слайд 3)

Питання до учнів:

  • Чи доводилось вам коли-небудь приймати рішення?
  • Наведіть приклади.

 

V. Оголошення теми -  (Слайд 4) Отже, сьогодні ми з вами познайомимося з темою

«Критичне мислення та  уміння приймати рішення

VІ. Оголошення мети - (Слайд 5)

  • З'ясувати які види рішень  існують, що таке  критичне мислення;
  • розвивати  здатність  критично  мислити,  обмірковано  й  зважено  приймати  рішення;
  • виховувати  самостійність  та  врівноваженість.

 

VІІ. Оголошення завдань тренінгу (Слайд 6)

  • Розглянути види рішень, познайомитися з чинниками, що впливають на їх прийняття;
  • Ознайомитися з алгоритмом прийняття рішень;
  • Дізнатися, які рішення є важливими для нашого здоров'я;
  • Закріпити здатність критично мислити та зважено приймати рішення під час виконання практичних вправ

 

VІІІ. Мотиваційний аспект - (Слайд 7)

  • Обговорення вислову :

«У житті немає безвихідних ситуацій, є тільки неприйняті рішення…»

1.Як ви розумієте цей вислів?

2.Чи погоджуєтесь ви з ним?

 

- Вправа «Скріпка»:

Роздати учням по скріпці та запропонувати за 10 сек. зробити цю скріпку якомога рівнішою без допомоги інших предметів. А потім запропонувати ще 10 сек., щоб зробити ці скріпки такими,як вони були на початку.

• Звернути увагу учнів на те, чи скріпки знову мають початковий стан.

• Вказати на те, що ми часто, приймаючи рішення, не замислюємося, що у разі помилки не зможемо повернути все назад. Так само як не змогли надати скріпці початкового вигляду. Кожне наше рішення та дія мають свій результат, змінюють нас, як цю скріпку. Тому нам необхідно вчитися приймати правильні рішення.

 

ІХ. Очікування учнів

Вправа «Пісочний годинник»:

Учні пишуть на стікерах свої очікування від уроку та прикріплюють їх на верхню частину пісочного годинника, намальованого на дошці.

 

 

Основна частина

Х. Розгляд матеріалу нової теми

1. Види рішень - (Слайд 8):

  • Щоденні ті, про які ми з вами говорили на початку уроку, які людина приймає кожного дня ( наприклад, одягти куртку чи светр, піти гуляти чи залишитися вдома, купити цукерку чи морозиво).
  • Прості – приймаються майже без обміркувань, приймаються в залежності смаку чи уподобань людини). (наприклад, які фрукти купити, що вдягнути, який мультфільм подивитися).
  • Складні – ті, наслідки яких є важливими, можуть впливати на здоров’я, безпеку чи навіть долю людини ( наприклад, почати вести здоровий спосіб життя чи залишити все, як є; іти всупереч вимогам компанії чи піддатися її впливу)
  • Зважені – рішення, наслідки і результати яких для здоров’я і життя людина передбачає.

 

2. Що впливає на прийняття рішень? – питання до учнів

(Слайд 9)

  • Книжки, кінофільми
  • Власні бажання
  • Емоції, настрій
  • Дорослі
  • Друзі, однолітки, однокласники
  • Правила, яких слід додержуватися
  • Розуміння наслідків
  • Традиції
  • Засоби масової інформації
  • Реклама

 

3.Рішення, важливі для здоров’я  (Слайд 10):

  • Рухова активність;
  • Позитивне мислення;
  • Раціональне харчування;
  • Повноцінний сон;
  • Загартовування;
  • Інтелектуальний розвиток;
  • Уміння керувати емоціями;
  • Чергування праці і відпочинку;
  • Додержання розпорядку дня;
  • Додержання правил безпечної поведінки;
  • Доброзичливе спілкування;
  • Корисні звички;
  • Додержання правил поведінки

 

4.Як прийняти зважене рішення? (Слайд 11):  «Правило Світлофора»

ХІ. Руханка -поділ на групи

Вправа «Скринька народної мудрості»: зі скриньки учні витягують розрізані на 2 частини прислів’я про здоров’я. Задача – протягом 1 хв. знайти свою пару.

Коли закінчили, прислів’я демонструються на дошці  - (Слайд 12)

За трьома прислів’ями утворюються 3 групи

 

 

 

ХІІ. Робота в групах

Кожна група отримує ситуацію і, за методом «Дерево рішень» - (Слайд 13) , аналізує її, після чого кожна група презентує результат.

Ситуація 1.

Твої старші знайомі пропонують тобі поїхати разом з ними на річку відпочити, покупатися, позасмагати. Які твої дії?

 

Ситуація 2.

Ти йдеш по вулиці зі школи. По дорозі тобі зустрічається незнайомий, який просить тебе провести його до найближчого магазину, бо він сам не місцевий і нічого в цьому місті не знає. Які твої дії?

 

Ситуація 3.

Твої однокласники пропонують тобі одразу після занять зібратися разом і піти на прогулянку до парку. Які твої дії?

 

  • Отже, Критичне мислення – це мислення,  суть  якого  полягає в  ухваленні  ретельно  обміркованих  та  незалежних  рішень.- (Слайд 14)

 

  • Ми з вами говорили, що одним з чинників, що впливають на прийняття рішень, є реклама - (Слайд 15).

                Види реклами: Соціальна та комерційна.

Для того, щоб проаналізувати спрямованість реклами,  нам просто необхідне критичне мислення. Давайте спробуємо зараз це зробити.

 

ХІІІ. Вправа «Займи позицію»

Учням роздаються картки двох кольорів: зелені та помаранчеві, демонструються приклади реклами ( на слайдах), вони обирають, який це вид реклами: зелена картка- соціальна, помаранчева- комерційна. Пояснити свою позицію (Слайди 16- 21).

 

Заключна частина

ХІV. Зняття емоційної напруги

Гра «Доторкнися  до…»

Усі  гравці  одягнені  по-різному. Ведучий  викрикує: «Доторкнися  до…синього!» Усі  повинні  миттєво  зорієнтуватися,  знайти  в  одязі  учасників   щось синє і  доторкнутися до  цього  кольору. Називати можна кольори, речі і т.д.

 

 

 

 

ХV. Рефлексія

  • Вправа «Моя торбинка»

Кожному учню роздається зображення торбинки, на якому вони пишуть, що візьмуть з собою з сьогоднішнього уроку. - По черзі озвучують.

  • Робота з очікуваннями:

 чи справдилися? Чи є хтось, чиї очікування не справдились?.

Перевернути пісочний годинник очікувань (що знаходиться на дошці), якщо вони справдилися.

 

ХVІ. Прощання.

Давайте подивимось одне на одного, посміхнемося, побажаємо поглядом всього найкращого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 лютого
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку