26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок-крос "Дивинки осені" по темі "Перевірка дій додавання відніманням.Знаходження периметра трикутника і прямокутника."

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю навчити учнів перевіряти додавання відніманням і віднімання додаванням,формувати вміння виконувати завдання на знаходження периметра трикутника і прямокутника,розвивати навички швидкої лічби.
Перегляд файлу

Дата:18.10.2016

Урок-крос з математики « Дивинки осені» .

Тема «Перевірка дій додавання і віднімання. Знаходження периметрів трикутника і чотирикутника».

МЕТА: навчити учнів перевіряти додавання відніманням, а віднімання – додаванням ; формувати вміння розв’язувати завдання  на знаходження периметрів трикутника і чотирикутника ; розвивати навички швидкої лічби,спостережливість, увагу, мовлення ; виховувати інтерес до навчання; вчити бачити красу природи восени.

ТИП УРОКУ : УРОК ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ОБЛАДНАННЯ : НОУТБУК, ТАБЛИЦІ,картки,осіннє дерево з листочками,ілюстрації.

                                             ХІД УРОКУ

І. ОРГМОМЕНТ

Встаньте всі рівненько, вийдіть із-за парт.

Урок математики час нам розпочать.

Дзвоник пролунав веселий,дружно всіх він кличе в клас.

Що ж цікаве на уроці пропоную я для вас?

Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе нам здійснити разом з красунею осінню подорож до осінніх несподіванок.

Вашими друзями сьогодні будуть:

/ учні розгадують ребуси і читають слова на зворотному боці

ві 3 ла /кмітливість/ ві 3 на /розум/ 100 лиця /організованість/ 40а/спритність/.

Розпочнемо урок математики під назвою «Урок- крос». КРОС- це командні змагання

К-кмітливих

Р-розумних

О-організованих

С- спритних учнів

ІІ ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК

- Чи є в нашому класі нахмурені личка?

-Поверніться , будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному усмішку.Покажіть свій кольоровий настрій.  У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою./Учні показують на картках кольоровий настрій /.  

ВПРАВА « НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ»

  • Висловьте  свої очікування від уроку одним словом.
  • Я очікую від уроку /цікавого уроку, цікавих ігор, змагання, нових знань, відкрити нове/

ДЕВІЗ УРОКУ:

Сидимо-/рівно!/

Міркуємо-/ швидко!/

Відповідаємо- /правильно!/

Пишемо-/гарно!/.

Настрій-/супер!/

Погода?-/клас!/

-До роботи!-/ все гаразд!/

УЧНІ: Ми дружні, працьовиті,добємося свого.

          Девіз нашого класу :» Один за всіх і всі за одного!»

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

МАТЕМАТИКА/ які ще слова заховані в слові?-мама кит так/Тема уроку:

Сьогодні ми будемо з вами вчитися перевіряти додавання відніманням, а віднімання- додаванням, рішати задачі на знаходження периметрів трикутника і чотирикутника, розвивати навички усної лічби. Всі несподіванки нашого уроку красуня осінь тримає в таємниці. Тому , ми повинні , як і природа, підкорятися осені і виконувати всі її завдання.

ЕТАПИ УРОКУ /МЕТОД КУБУВАННЯ/

  1. Трішки помудруйте, трішки попрацюйте.
  2. У підручник заглядайте, правило запам’ятайте.
  3. Разом працювати час і завдання ці для вас.
  4. Працювали, відпочивали. Але ще ми не грали.
  5. Нашу працю підсумуємо. Де ж знання ми застосуємо?

 

ІУ АКТУАЛІЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

№207

36-20-8=8                    16-7+4=13

7+5-10=2                      54-50+8=12

8+5+42=55                   13-8+23=28

№208

8+8=16 /П./

ВІДПОВІДЬ: 16 поверхів має бути у новому будинку.

ІІ УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ

Перш ніж почати виконувати завдання осені, давайте придумаємо назви командам і виберемо капітанів, які будуть керувати діями команд.

Вчитель: /показує на дитячі малюнки зображення осені/

/На фоні відео «Осінь іде по Україні»/

Вересень зеленим осінь залишила,

Бо в траві високій пензлика згубила.

Аж у жовтні осінь пензлика знайшла

Й малювати фарбами скрізь розпочала.

Золотим й червоним змалювала гай,

Річку- темно- синім й синім небокрай.

Ще милує око листячко зелене,

Та пожовкли липи,

В позолоті клени.

Вже птахів гуртує в небі чиста просінь,

І врожай в комори вносить щедра осінь./ В.Успенська/

За народним переказом осінь- старша донька Сонця. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство, я віддам все своє золото. Будь щедрою і люди любитимуть тебе.»

  • Чи виконує Осінь накази Сонця? /Відповіді учнів./
  • Ти скажи нам, сонечко, чом тепер не грієш,

А на жовтім листячку золотом яснієш?

Посміхнулось сонечко:

-Що на це сказати? Попросило літечко осінь привітати!

АСОЦІАТИВНИЙ  КУЩ

  • Які слова належать до слова осінь?/ учні сигналізують картками/

Виліт птахів     сильні морози   дощ   перші квіти  вітер заморозки

      павутиння                            ОСІНЬ               прохолода

Щедрий врожай   падолист  туман  жовте листя  березовий сік

-На землі немає , напевно, людини, яка б залишалася байдужою, бачачи красу осінньої природи.

  • Тому ми повинні виконувати завдання Осені, щоб сподобатися їй.
  • Яка ж команда покаже найкращі вміння  швидко обчислювати приклади?
  • 209 Етап « Трішки помудруйте, трішки попрацюйте»

 

       4                8                                 18                               5             7
6            +7             3             15        -8          16           9           +7           6

        9               5                             12     13                        8              10

/За вірну відповідь команда отримує жетон/

Вчитель : Ходить осінь в чобітках з посмішкою на вустах.

                    Йде , листочки обриває, вітер їй допомагає.

                    Листя осипається, осінь усміхається.

                       Розстеляє залюбки золоті килимки.

№210

  • У якому наборі числа записані у порядку зростання / від меншого до більшого/?

10  13  45  87  21  95  100

7  17  27  57  67  37  97

94  56  29  24  0  75  20

45  49  51  68  77  90  93

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

-Осінь запрошує вас,дітки, разом з осінніми листочками виконати вправи для очей.     

    -А зараз відкрийте зошити . Покажіть Осені, як ви вмієте красиво,охайно і чітко писати цифри.

Зошит правильно кладіть, ручку правильно тримайте.

Сядьте рівно, не схиляйтесь і писати всі старайтесь!

Сьогодні- 18 жовтня

              Класна робота

Каліграфічна хвилинка

  • Запишемо число 18. 
  • Це одноцифрове чи двоцифрове число?/Двоцифрове/
  • Запишемо суму чисел 1 і 8=9
  • Запишемо різницю чисел 8 і 1=7
  • Запишіть попереднє число числа 18  -  /    17/
  • Запишіть наступне число числа 18-      /19/

У ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

Вчитель : Листя жовте та червоне

Легко з дерева злітає,

Мов метелик на долоні

З тихим шелестом сідає.

Перед вами « Дерево мудрості», на якому ростуть чарівні листочки.

Таких листочків нам осінь принесла багато, але вони незвичайні: кожен листочок несе нам завдання.

Приклади 211/листочок з завданням зриваємо з дерева/

Додай числа частинами

8+5= 13         6+6= 12          9+4 = 13      8+3= 11      7+5=12       6+5=11

  2    3                 4  2                 1   3               2  1             3  2              4  1

ЗАГАДКА

Кличуть нас ліси, поля,  сади,

Дозбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте,

То землею ходить місяць /жовтень/.

Назва цього місяця повязана з кольором, який переважає в цей час.

Жовтень запрошує нас провести осінню фізкультхвилинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА « ОСІНЬ» / учні танцюють з осінніми листочками в руках/

/Вчитель зриває листочок з дерева/

-Листочок запрошує прочитати правила перевірки дій додавання і віднімання.

ЕТАП « У ПІДРУЧНИК ЗАГЛЯДАЙТЕ, ПРАВИЛА ЗАПАМЯТАЙТЕ»

/Учні читають правила на с. 40 підручника/

Дію додавання можна перевірити відніманням:

8+5=13   Перевірка 13-8=5  або  13-5=8

 

Дію віднімання можна перевірити додаванням або відніманням:

13-8=5 Перевірка: 5+8=13   або  13-5=8

Приклади № 212 /листочок з завданням зриваємо з дерева/

Виконай перевірку.

ЕТАП « РАЗОМ ПРАЦЮВАТИ ЧАС І ЗАВДАННЯ ЦІ ДЛЯ ВАС»

 

6+9=14       8+8=16       17-8=8       13-5=8

14-6=8        16-8=8         8+8=16      13-8=5

6+9=15                              17-8=9

 

Задача 213/листочок з завданням зриваємо з дерева/

Ч.-37 к.

Ж.-?,на 12 к.більше,ніж

Д.-?,на 15 к. менше,ніж -?

Рішення

  1. 37+12=49 /к./
  2. 49-15=34 /к./

Відповідь: завезли у магазин 34 дитячих костюма.

ВІДЕО « ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ»

 

Вправа « Мікрофон»

  • Що називається периметром многокутника?/Сума довжин сторін многокутника/

РОБОТА В ПАРАХ/листочок з завданням зриваємо з дерева/

-Знайти периметр трикутника; чотирикутника.

Р     =6+6+3=15/см/

Р     = 4+2+4+3= 13 /см// один учень біля дошки пояснює, як обчислити периметр трикутника,чотирикутника./

УІ ЗАКРІПЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

Приклади 216 /листочок з завданням зриваємо з дерева/

Знайти значення виразу:

17-а, якщо а=8,7,10             с+12,якщо с+6,11,12

17-а  а=8   17-8=9                  с+12    с=6   6+12=18

17-а  а=7  17-7=10                 с+12   с=11    11+12=23

17-а  а=10   17-10=7              с+12   с=12   12+12=24

ПЕРЕГЛЯД МУЛЬТФІЛЬМА «РІПКА»

 

№215

Дід,баба,онучка,собачка,кішка та мишка тягнули ріпку. Скільки рук тягнули ріпку? /6/

ЕТАП « ПРАЦЮВАЛИ, ВІДПОЧИВАЛИ. АЛЕ ЩЕ МИ НЕ ГРАЛИ.»

ВІРШОВАНА  ЗАДАЧА

ВІТЕР ЛИСТЯ ОБРИВАВ

І швиденько рахував.

8 листочків дубових та 7 кленових

Тихо він на землю клав і у діток запитав:

-Скільки ж я листків зірвав? 8+7=15

 

РІШЕННЯ ОБЕРНЕНИХ ЗАДАЧ

  1. У Яни було 15 грн. Вона витратила 10 грн. на сік. Скільки грошей залишилось у Яни? /5 грн./
  2. Яна купила сік за 10 грн. і в неї залишилось 5 грн. скільки грошей було в Яни?/15 грн./

ІНСЦЕНІЗАЦІЯ ЗАДАЧІ

Зустрілися дві синички.

-Чи ти снідала?

- Ні. Ось може якусь комашку в корі знайду.

- Так чого ж ти тут сидиш? Лети до школи.

Задача. В школі хлопчики повісили 5 годівниць, а дівчатка 8.Скільки годівниць повісили діти?/13/

«ДОПОМОГА ЇЖАЧКУ»

Їжачок- хитрячок із голок та шпичок пошив собі піджачок.

І у тому піджачку він гуляє по садку, натикає на голки

Груші,яблука, сливки. І до себе на обід

Він скликає цілий рід.

-Допоможіть Їжачку назбирати грибочків на обід.

/ На грибочках приклади./

13-10   0+6   8+8   12-6   7+7   13-7   6+7   13-6   0+5   9+4   5+8

Гра « Танграм»

Не ходжу я , а стрибаю,бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання перегнав би я коня.

Їм капусту на городах, моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте, хто такий? /заєць/

 

 

 

ХВИЛИНКА ЕРУДИТІВ

-Живуть зайці до 7-8 років.Будь-яка зайчиха,зустрівши на своєму шляху чужих зайченят, обов’язково їх нагодує. Ростуть зайченята дуже швидко.

- Найдовше живуть свійські птахи: гуси- 40 р., кури-до 20 років. Голуби –до 30. Назвіть суму чисел./90/

ГРА «ДОЩИК»/диференціація/

Хмарка сонечко закрила і на землю дощ пролила.

Ми краплиночки будемо збирати і приклади рішати.

 

 

   В.Р.                  Д.Р.                        С.Р.

    36-20             50+7                       5+7  

     42+7               41-30                    16-10

 

 

ГРА «так чи тік-так,це не так!»

-5 пальців на руці-/так/

2 вогники у світлофора-/ні/тік-так, це не так!

У веселки 6 кольорів-/ні/

Тиждень має 7 днів-/так/

У трикутника 3 сторони-/так/

У квадрата 5 сторін-/ні/

За партою сидять 2 учні-/так/

У песика 2 хвоста-/ні/

20+20=40-\ТАК\

У кота 4 лапи.-/так/

СЕНКАН

ІМЕННИК-осінь

Прикметник- різнобарвна,золота

Дієслово- прийшла,завітала..

Речення- до нас прийшла осінь

 Що ти знаєш про це слово?-пора року

УІІ ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

ЕТАП « НАШУ ПРАЦЮ ПІДСУМУЄМО. ДЕ Ж ЗНАННЯ МИ ЗАСТОСУЄМО?»

-Чи справдились ваші очікування?

-Добре працювали на уроці---------------------------

-Перемогла команда------------------------

САМООЦІНКА

-На уроці мені було-/цікаво//повчально/

Мені урок-/сподобався/

Урок навчив мене…/робити перевірку додавання відніманням/

Вчитель : Уроку нашому кінець.

                  Якщо сподобалося вам, то скажіть про це і нам.

                  Як не все у нас вдалося, що ж – ми лише вчимося.

Візьмемо друг друга за руки, веселіше стане нам.

Бо у класі всі ми друзі- усмішки даруємо вам!

ВПРАВА « РЮКЗАК ЗНАНЬ»

  • Якщо ваші очікування від уроку здійснилися, покладіть їх в «РЮКЗАК ЗНАНЬ»

УІІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.40 Пр.217,зад.218

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 серпня
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку