Урок Кров, її основні функції. Транспорт речовин у тварин, 7 клас

Про матеріал

Розробка уроку за новою програмою з біології для учнів 7-го класу. На уроці використовуються методи (вправи і прийоми) такі, як "Градусник", "Хвилинка-цікавинка", "Тренажер", робота в групах тощо.

Перегляд файлу

Руснак Т.М. Біологія тварин. Розробки уроків

 

Урок 35

Тема: Кров, її основні функції. Транспорт речовин  у тварин.

Мета:

  • сформувати поняття про кров та її основні функції, транспортні системи тварин на прикладі кровоносної;
  • розвивати логічне мислення, самостійність у виконанні завдань під час роботи з підручником;
  • виховувати бережливе ставлення до тваринного світу.

Обладнання:

  • роздавальний матеріал:
  • мультимедійна презентація.

Підручник: Біологія. 7 клас / Остапченко Л.І. та ін.. – К. Генеза, 2015.

 

Конструктор уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Початок уроку

Прийом «Градусник»[1]

Прийом спрямований на діагностику емоційного стану учнів, їх готовність до уроку.

  • Учні працюють індивідуально.
  • Час на виконання: до 3 хвилин.
  • Необхідне обладнання: не потребує.

Учням пропонується визначити свій психологічний стан у градусах. Верхні та нижні значення не повинні перевищувати значень шкали від -12 до +12. Якщо значення класу за шкалою знаходяться в плюсовій частині градусника, то можна починати проводити урок. У разі, коли багато значень є у мінусовій частині градусника, вчителю необхідно застосувати інтерактивну технологію, спрямовану на взаємодію між учнями з метою покращення їх емоційного стану.

 

ІІІ. Основна частина уроку

3.1 Мотивація та актуалізація

Вправа «Хвилинка-цікавинка»

Чи знали ви що?

Кров більшості тварин має червоне забарвлення завдяки особливому білку гемоглобіну. Цей білок містить двовалентне залізо, яке зв’язується з киснем і надає крові іржасто-червоного забарвлення.

Кров деяких членистоногих, молюсків, оніхофор має блакитний колір, оскільки містить  гемоціанін – білок, до складу якого входить одновалентний купрум. Купрум, з’єднуючись з киснем, завдає крові блакитного забарвлення.

Хлорокруорін також залізовмісний білок, проте має зеленкувате забарвлення. Зустрічається у деяких кільчастих червів, п’явок і окремих морських безхребетних тварин, які належать до різних типів. Її ще називають кровю хамелеоном, оскільки при насиченні киснем спочатку майже безбарвна кров стає зеленою, а при подальшому насиченні – червоною.

У деяких морських безхребетних тварин кров має фіолетове забарвлення. Вона містить особливий білок гемеритрин, до складу якого також входить залізо. Свого рожево-фіолетового забарвлення кров набуває при насиченні киснем.

 

3.2 Вивчення нового матеріалу

Коментоване читання тексту підручника на с.131-132 про склад крові та її клітини. Складання схеми «Склад крові».

 

Пояснення вчителя про транспортні системи, судини, будову сердець та їх функціональне призначення.

 

Самостійна робота учнів з текстом підручника і заповнення в зошиті таблиці

Тип тварин

Тип кровоносної системи

Серце

Кількість кіл кровообігу

Особливості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в парі

  • Прочитайте текст на с.134  підручника “Яких тварин називають холоднокровними, а яких – теплокровними?”
  • Поміркуйте, яких тварин за цією ознакою в природі більше і чому.

 

3.3 Закріплення знань

Вправа «Тренажер» за посиланням: http://learningapps.org/view2154225

Робота в групах

Заповнити ЛСМ для хордових тварин за променем «Кровоносна  система»

 

IV. Завершення уроку (рефлексія)

Прийом «Продовжити речення»: «Мій психологічний стан на кінець уроку (покращився/погіршився) і становить ___ 0С, тому що…»

 

Домашнє завдання: §31, обміркувати питання для допитливих і кмітливих на с.135

 

 

 


[1] Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання. – К.: 2007, - с.43

docx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
3942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку