18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок. Кругообіг води в природі

Про матеріал
Матеріал дає змогу поглибити знання учнів про гідросферу; розглянути склад і властивості води та її кругообіг; розвивати вміння спостерігати й робити висновки, а також допитливість, пам’ять, уміння працювати з картами; розвивати зв’язне мовлення; удосконалювати навички самостійної навчально- пізнавальної діяльності; сприяти розвитку інтересу до уроку;
Перегляд файлу

Географія     6 клас                               Урок №___                 Дата__________

Тема. Кругообіг води в природі.

Мета.

Навчальна:  поглибити  знання  учнів  про гідросферу;  розглянути склад і властивості води та її кругообіг;

розвивальна: розвивати вміння спостерігати й робити висновки, а також допитливість, пам’ять, уміння працювати з картами; розвивати зв’язне мовлення; удосконалювати навички самостійної навчально- пізнавальної діяльності; сприяти розвитку інтересу до уроку;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища,  любов до природи, відповідальність за збереження її унікальності, уміння працювати в колективі;

корекційна: корегувати мовлення та осанку.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: схема «Кругообіг води в природі», фізична карта світу, глобус, презентація, підручники, зошити.

Епіграф до уроку: «Світ, що нас оточує – це світ географії, тож давайте його пізнавати!»

Девіз уроку:

                      Думати – колективно,

                      Діяти – оперативно,

                      Сперечатись – доказово.

                      Це для всіх обов’язково!

                                

                                    Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.1. Організаційний момент

     Доброго дня, шановні гості та учні!

     Встали, дітки, всі рівненько

     Посміхнулися гарненько

 Настрій на урок взяли

 Й працювати почали.

        Що б ви побажали одне одному на уроці?

Діти:                     Хай сьогодні нам щастить,

              Хай нам завтра пощастить,

              Хай завжди усім щастить.

             З добрим днем всіх привітайте

             І за парти посідайте.

 1.2. Нервово- психологічна підготовка учнів до уроку

     Діти, зверніть увагу на епіграф уроку: «Світ, що нас оточує – це світ географії, тож давайте його пізнавати!»

Як ви розумієте ці слова? (діти пояснюють)

А про що говорить девіз нашого уроку?)

                      Думати – колективно,

                      Діяти – оперативно,

                      Сперечатись – доказово.

                      Це для всіх обов’язково!

( діти висловлюють свої думки)

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

2.1. Мотивація навчальної діяльності

Метод « Практичність теорії»

   Сьогодні на уроці ми з вами перегорнемо чергову сторінку цікавого світугеографії. Закріпимо вже вивчений матеріал, познайомимося із новою темою, попрацюємо із картою, схемами,  – цим ми закріпимо своє вміння працювати з ними, пограємо в цікаву гру, переглянемо відеофільм та презентацію і звичайно відпочинемо.

  Діти! Але перш ніж рухатися далі, перевіримо, як ви вивчили домашнє завдання.

2.2. Перевірка домашнього завдання:

  • Чого на Землі більше: суходолу чи води?
  • Де є вода на Землі?
  • Чи можуть живі організми існувати без води? Чому?
  • Для чого вода потрібна рослинам і тваринам?
  • Розкажіть, як людина використовує воду.
  • Поясніть прислів’я.

     Без води і трава не росте

     Весняні води землю будять.

     В океані води не зміряєш.

2.3. Нервово-дидактична підготовка

Не можна жити без води:

 вона навкруг, вона в тобі,

 в озерах, річках, океанах,

в дощу краплинах і в фонтанах.

 Вона в емоціях людини:

в сльозах від радощів чи гніву,

 Й краса природи на Землі

 не може жити без води.

Чудова наша гідросфера,

 Існує все навколо неї:

 і людство, й фауна, і флора, 

 і все, що є у нас навколо.

 А не було б її, життя все зникло на Землі.

Демонстрація відеофільму про воду: https://www.youtube.com/watch?v=tBvVrEfTr6Y

Методичний прийом  “Мікрофон”:

1. Яка речовина покриває більшу частину поверхні Землі?

2.Яке значення води в природі?

3.Що довела щодо водної оболонки Землі навколосвітня подорож експедиції Ф.Магелана?

2.4. Повідомлення теми уроку

Відома з віку рідина

 Усяк ії вживає.

 Буває хмаркою вона,

 Пушинкою буває,

 Бува як скло, крихка, тверда –

 Звичайна (підкажіть)….(вода)

-         Чи здогадались ви про тему нашого уроку ?

-         Чи знаєте ви, що у світі найсильніше? Виявляється – вода!

-         Що  ви знаєте про воду? Що хотіли б дізнатися?    

Тема. Кругообіг води в природі.

Робота в зошитах.  

Запишіть в зошитах дату та тему уроку. (Діти записують у зошитах)

  1. Повідомлення нового матеріалу

- Усі  ми звикли дивитися на воду,як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом землі  (світу). Тому ми не можемо не говорити про неї

- Уявіть собі,що було б на Землі, як би не було води?(не зеленіла б трава,росли б дерева, не було птахів, звірів  і нас – людей)

 Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ».

-Де в природі ми бачимо воду?

                                                      

 

 

 

 

 (учні дають відповіді та заповнюють  схему на дошці)

   Якщо  швидко  покрутити глобус, то  він увесь здається голубим. Нашу Землю так і називають – голуба  планета. Якщо всю Землю умовно поділити на 4 частини,  то три з них – вода:  океани, море , річки,озера…. 

  Але  вода є на Землі не тільки у  водоймах.  Усі ми бачили джерела, які б’ють із землі. Звідки ж тут береться вода? Адже вода тече багато   років, та  джерела не висихають, не зникають. Так, під  землею теж є вода . Колодязі, криниці--  це  отвори для добування  підземної води.

Вода є в повітрі, у земній атмосфері: це дощ,сніг,хмари,туман. Ось як багато води на Землі.

  Демонструє відеофільму “ Подорож краплинки” (https://www.youtube.com/watch?v=4C71xHLXQmQ ).  Як ви можете назвати це явище в природі? Так, кругообіг води в природі.

 Кругообіг води в природі — це постійний обмін вологою між водною поверхнею, атмосферою й земною поверхнею. Вода постійно випаровується з поверхні водойм і ґрунтів, а потім знову повертається на землю у вигляді опадів (дощу, снігу, роси). Це дозволяє підтримувати постійну течію річок і струмків та постійний рівень водойм.

 Під час переміщення води у процесі кругообігу відбуваються такі фізичні явища, як текучість, випаровування, рух водяної пари в атмосфері, охолодження поверхні, з якої випаровується вода тощо.

І так, перетворення води з одного стану в іншій відбувається в природі постійно.

-  Розкажіть про подорож крапельки води, користуючись схемою

48

   Подивіться на схему. Сонце зігріває землю . З поверхонь річок,ставків, озер, океанів, ґрунтів, рослин випаровується вода. Легка водяна пара піднімається високо в небо. Там  набагато  холодніше ніж на землі. Водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води. З них утворюються дощові хмари. У хмарах краплинки зливаються. Вони стають важкими  і падають у вигляді дощу  при температурі вище 0 С  і у вигляді снігу при температурі 0 С. Отже,вода, що випаровувалася повертається у вигляді опадів  (дощу,снігу, граду).

   Частина цієї води знову просочується у грунт,потрапляє в озера, річки, моря. А решта води знову випаровується з поверхонь суходолу, водойм  і рослин. Вода в природі постійно рухається. Перетворення води в природі з одного стану в іншій називають кругообігом води.

Висновок:     Вода  в природі  рухається по замкненому колу.

 

  1.        Фізкульт хвилинка

Щось втомились ми сидіти,

Треба трохи відпочити.

(виконують  вправи під мелодію «Руханка – танок «Зима»

Дружно всі присядемо

І за парти сядемо.

  1.        Закріплення нового матеріалу:
  • Робота з підручником

Прочитати на сторінці 76 визначення – Що  називається кругообігом води та виписати його в зошити.

  • Відповіді на запитання
  • В яких станах може перебувати вода?
  • Що відбувається з водою в океанах і морях під дією сонячних променів?
  • Як утворюються хмари? Куди вітер жене хмари з моря?
  • Як вода з морів знову потрапляє на землю?
  • Завдяки чому вода в природі не вичерпується?
  • Чому краплинка не залишилась на землі?
  • Що сталося з краплинками високо у небі?
  • Чому вони знову упали на землю?
  • Як рухалися краплинки?
    1.        Запис і пояснення домашнього завдання:

Опрацювати матеріал підручника на ст. 75-77. Читати та відповідати на питання.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

3.1. Рефлексія  Прийом «Ланцюжок думок».

(Учні висловлюють свої думки з приводу того, чи сподобався їм урок)

  • Чи сподобався вам урок?
  • Яку тему вивчали?
  • Що робили на уроці?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Опиши ситуацію коли тобі було найскладніше

3.2. Бальне оцінювання

3.3. Зняття нервової напруги (звучить  «Інструментальна різдвяна музика: фортепіано та традиційна різдвяна музика "Різдвяна кабіна" Тіма Яніса)

               Збіг урок наш, як коротка мить.

               Дуже швидко час біжить.

                Ще попереду у нас багато кроків,

                І цікавих, і важких уроків.

                Завдання покличуть у майбутнє,

                Найскладніше ж завдання ЖИТТЯ.

                Так старайтесь вправно все вивчати!

                Пам’ятайте:  учня скарб  ЗНАННЯ!

 

На цьому ми  завершуємо  наш урок.

docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 січня
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку