Тема. Культура харчування.
Мета. Познайомити учнів з основними правилами харчування; учити дотримуватися елементарних правил режиму харчування,правил поведінки за столом; виховувати культуру харчування.
Хід уроку
1. Організація класу.
2 .Актуалізація опорних знань,мотивація навчальної діяльності.
-
На попередньому уроці ми з вами говорили про правильне харчування.Які продукти потрібно вживати щоб бути здоровим?
-
Гра « Як ви відрізняєте корисну їжу від некорисної»
Хто отримує м'яча той відповідає Так чи ні :
-
Корисно об'їдатися цукерками та тістечками?
-
Ви повинні їсти різноманітні продукти - м'ясо, рибу, молоко?
-
Ви повинні їсти 16 разів на день?
-
Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров'я?
-
Вам корисно їсти тільки макарони?
-
Ви повинні їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів?
-
Корисно їсти смажену масну їжу?
-
Установіть відповідність:
Корисна їжа овочі тістечка цукерки фрукти молоко
Не дуже корисна їжа жуйка
-
Захист своїх рецептів
-
Ви вдома підготували рецепти своїх улюблених страв. Потрібно довести,що ця страва корисна для здоров'я.
-
Які відчуття у вас виникли, коли ви слухали рецепти?
-
З їжею у людей пов язані приємні відчуття. Важливі події в житті людей супроводжуються прийомом їжі( дні народження новий рік)
-
Для чого людині потрібна їжа?( для росту, щоб не хворіти, як джерело енергії)
3. Повідомлення теми і мети уроку .
-
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про культуру харчування
4. Вивчення нового матеріалу .
4. 1. Робота з підручником . с 42-45
-
Що означає дотримуватися режиму харчування?
-
Пригадайте о котрій годині ви снідаєте, обідаєте, вечеряєте?
-
Розгляньте малюнок на с 42. Поміркуйте:
-
Цей стіл накритий до сніданку, обіду чи вечері?
-
Які зі страв є закускою першою стравою, другою стравою, десертом?
-
Що таке гарнір? Яким він буває?
-
Які страви їдять спочатку, а які – після них?
- Чому сніданок – найважливіший у харчуванні?
- Для чого школярам потрібен сніданок?
- Розгляньте малюнок на с 43 і скажіть, що діти полюбляють їсти вранці. Розкажіть, який ваш улюблений сніданок .
Робота в групах.
-
Об'єднайтеся у групи і «накрийте» стіл до сніданку, обіду, вечері. Намалюйте про це малюнки.
-
Прочитайте вірш Л. Вознюк « Манка та Іванко» с 44
-
Чи любив Іванко манну кашу?
-
Чи любите ви її?
Фізхвилинка
5.Узагальнення та систематизація отриманих знань.
5. 1. Вивчення правил харчування . слайд (правила харчування)
-
Їжте різноманітну їжу, щоб організм отримував усі необхідні йому поживні речовини.
-
Їжте щодня в один і той самий час.Організм звикає до певного режиму і тоді їжа краще засвоюється.
-
Їжте сидячи за столом.
-
Не розмовляйте, не читайте під час їди.
-
Їжте неспішно , добре розжовуйте їжу.
-
Їжа не має бути дуже гарячою.
-
Уранці перед школою потрібно обов'язково снідати.
-
Вечеряти треба не пізніше ніж за 2 години до сну.
-
При вживанні їжі строго дотримуйтеся гігієни харчування:
-
Мийте руки перед їдою;
-
Їжте з окремого чистого посуду
5. 2. – За допомогою яких столових приборів їдять:
-
Суп кашу
-
Салат
-
Другі страви
-
Десерт
Інсценізація
-
У гостях, удома в шкільній їдальні вам часто доводиться сідати за стіл зі своїми рідними, однокласниками, друзями. А для цього необхідно знати правила поведінки за столом.
-
До нас у гості завітали знайомі предмети. Це - сім'я столових приборів. Кожен хоче розповісти про себе.
Ложка. Я ложка, ніби створена для гарячих страв. Чи вмієте ви мене правильно тримати? Мене слід тримати у правій руці пальцями, не брати мене в кулак . А ліва тим часом лежить на столі. Часто у вашій їдальні я чую хлюпання, плямкання. А чи знаєте ви як уникнути цього? Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю, не засовуйте всю до рота. Поївши, ложку кладуть у тарілку. У мене є сестричка – маленька ложечка. Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.
Виделка. Ви мабуть розумієте для чого у мене зубчики. Так, щоб наколювати їжу. Мене слід тримати повернувши опуклим боком догори .Так роблять коли їдять м'ясо, котлети,вареники. А щоб їсти виделкою овочі картоплю чи інший гарнір необхідно перевернути «спинкою» донизу. ( Слайд з приборами)
-
Перед вами є одноразові столові прибори. Зараз перевіримо чи вмієте ви тримати ложку, виделку і столовий ніж.
-
Як треба тримати ложку, виделку, ніж?
-
Як слід брати хліб з тарілки?(руками)
-
Як брати сіль із сільнички? (чистим ножем)
-
Як брати цукор? (окремою маленькою ложечкою)
-
Куди покласти ніж виделку ложку після їди?(на тарілку)
-
Чи можна вставати з – за столу, якщо дорослі ще їдять?
-
Що потрібно зробити, якщо треба вийти з- за столу?
-
Чи можна відламувати шматочок хліба з хлібниці, відкладати недоїдені печиво, цукерки і братися за інший десерт?
-
Чим і як витирають руки за столом?
-
Сьогодні ми навчимося з вами робити гарні серветки, якими ви будете прикрашати ваш стіл.
Слайд ( виготовлення серветки)
-
Подивіться на малюнок і скажіть, які помилки допустили діти. Слайд (діти за столом)
5. 3. Колективне складання порадника «Правила поведінки за столом»
Слайд(порадник)
-
Зараз ми з вами складемо порадник ,як потрібно поводитися за столом.
-
Ніколи не сідайте до столу з невмитим обличчям і брудними руками.
-
Сидіти за столом потрібно прямо,не на краю стільця. Лікті не повинні лежати на скатертині. Не можна гойдатися на стільці.штовхати сусідів.
-
Дуже гарно, коли діти вміють користуватися виделкою і ножем. Для цього ніж кладеться праворуч від тарілки, а виделка – ліворуч.
-
Не треба братися до їжі доки всі гості не сядуть до столу. Перед тим як покласти собі треба запропонувати сусідам.
-
Негарно вибирати найкращі ягоди, фрукти, тістечка. Беріть те, що лежить найближче до вас.
-
Ніколи не беріть виделкою весь шматок м'яса, а ріжте його ножем на ще менші шматки. Ніж слід тримати в правій руці, а виделку – в лівій.
-
Якщо на дні склянки від компоту лишилися ягоди, діставайте їх тільки маленькою ложечкою. Кісточки обережно випльовуйте в ложечку.
-
Пам ятайте, що плямкати за столом, сьорбати, длубати в роті під час їди дуже непристойно.
-
Негарно залишати їжу в тарілці, краще заздалегідь попросити малу порцію.
-
Під час їди не займайтеся сторонніми справами – не читайте і не розмовляйте.
-
Ніколи не забувайте подякувати батькам або господині, якщо ви в гостях. Якщо бачите, що хтось ще їсть побажайте « смачного».
-
А зараз перегляньте мультфільм і скажіть, чи дотримуються герої поведінки за столом.
Слайд ( мультфільм)
6. Підсумок уроку.
-
Для чого людина їсть?
-
Які основні правила харчування ви запам'ятали ?
-
Які правила поведінки за столом ви запам'ятали?
-
Що нового ви дізналися про те як правильно харчуватися?