Урок "Культура харчування"

Про матеріал
  • Гра "Як ви відрізняєте корисну їжу від некорисної"
  • Установити відповідність
  • Захист своїх рецептів
  • Вивчення нового матеріалу. Робота в групах.
  • Вивчення правил харчування.
  • Інсценізація (ложка і виделка).
  • Виготовлення серветок
  • Колективне складання порадника "Правила поведінки за столом"
Перегляд файлу

Тема.  Культура харчування.

Мета.  Познайомити учнів з основними правилами харчування; учити дотримуватися елементарних правил режиму харчування,правил поведінки за столом; виховувати культуру харчування.

                                       Хід уроку

1. Організація класу.

2 .Актуалізація опорних знань,мотивація навчальної діяльності.

  • На попередньому уроці ми з вами говорили про правильне харчування.Які продукти потрібно вживати щоб бути здоровим?
  1. Гра « Як ви відрізняєте корисну їжу від некорисної»

Хто отримує м'яча той відповідає  Так чи ні :

  • Корисно об'їдатися цукерками та тістечками?
  • Ви повинні їсти різноманітні продукти - м'ясо, рибу, молоко?
  • Ви повинні їсти 16 разів на день?
  • Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров'я?
  • Вам корисно їсти тільки макарони?
  • Ви повинні їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів?
  • Корисно їсти смажену масну їжу?
  1. Установіть відповідність:

Корисна їжа                          овочі       тістечка          цукерки      фрукти           молоко

Не дуже корисна їжа                   жуйка

  1. Захист своїх рецептів
  • Ви вдома підготували рецепти своїх улюблених страв. Потрібно довести,що ця страва корисна для здоров'я.
  • Які відчуття у вас виникли, коли ви слухали рецепти?
  • З їжею у людей пов язані приємні відчуття. Важливі події в житті людей супроводжуються прийомом їжі( дні народження  новий рік)
  • Для чого людині потрібна їжа?( для росту, щоб не хворіти, як джерело енергії)

3.   Повідомлення теми і мети уроку .

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про культуру харчування

4.  Вивчення нового матеріалу .

4. 1. Робота з підручником . с 42-45

  • Що означає дотримуватися режиму харчування?
  • Пригадайте о котрій годині ви снідаєте, обідаєте, вечеряєте?
  • Розгляньте малюнок на с 42. Поміркуйте:
  1. Цей стіл накритий до сніданку, обіду чи вечері?
  2. Які зі страв є закускою першою стравою, другою стравою, десертом?
  3. Що таке гарнір? Яким він буває?
  4. Які страви їдять спочатку, а які – після них?

- Чому сніданок – найважливіший у харчуванні?

- Для чого школярам потрібен сніданок?

- Розгляньте малюнок на с 43 і скажіть, що діти полюбляють їсти вранці. Розкажіть, який ваш улюблений сніданок .

                 Робота в групах.

  • Об'єднайтеся у групи і «накрийте» стіл до сніданку, обіду, вечері. Намалюйте про це малюнки.
  • Прочитайте вірш Л. Вознюк « Манка та Іванко» с 44
  • Чи любив Іванко манну кашу? 
  • Чи любите ви її?

Фізхвилинка

5.Узагальнення та систематизація отриманих знань.

5. 1. Вивчення правил харчування .           слайд (правила харчування)

  1. Їжте різноманітну їжу, щоб організм отримував усі необхідні йому поживні речовини.
  2. Їжте щодня в один і той самий час.Організм звикає до певного режиму і тоді їжа краще засвоюється.
  3. Їжте сидячи за столом.
  4. Не розмовляйте, не читайте під час їди.
  5. Їжте неспішно , добре розжовуйте їжу.
  6. Їжа не має бути дуже гарячою.
  7. Уранці перед школою потрібно обов'язково снідати.
  8. Вечеряти треба не пізніше ніж за 2 години до сну.
  9. При вживанні їжі строго дотримуйтеся гігієни харчування:
  • Мийте руки перед  їдою;
  • Їжте з окремого чистого посуду

5. 2. – За допомогою яких столових приборів їдять:

  • Суп кашу
  • Салат
  • Другі страви
  • Десерт

                                             Інсценізація

  • У гостях, удома в шкільній їдальні вам часто доводиться сідати за стіл зі своїми рідними, однокласниками,  друзями. А для цього необхідно знати правила поведінки за столом.
  • До нас у гості завітали знайомі предмети. Це - сім'я столових приборів. Кожен хоче розповісти про себе.

Ложка.  Я ложка, ніби створена для гарячих страв. Чи вмієте ви мене правильно тримати? Мене слід тримати у правій руці пальцями, не брати мене в кулак . А ліва тим часом лежить на столі. Часто у вашій їдальні я чую хлюпання, плямкання. А чи знаєте ви як уникнути цього? Не наповнюйте ложку по самі вінця, її просто перехиляють до рота із загостреного краю, не засовуйте всю до рота. Поївши, ложку кладуть у тарілку. У мене є сестричка – маленька ложечка. Нею кладуть цукор у чай і розмішують, дістають фрукти і ягоди з компоту, їдять тістечка. Розмішавши цукор, ложку треба покласти на тарілочку, а не залишати в чашці.

Виделка.  Ви мабуть розумієте для чого у мене зубчики. Так, щоб наколювати їжу. Мене слід тримати повернувши опуклим боком догори .Так роблять коли їдять м'ясо, котлети,вареники. А щоб їсти виделкою овочі картоплю чи інший гарнір необхідно перевернути «спинкою» донизу.                                                                                                                                                        ( Слайд з приборами)

  • Перед вами є одноразові столові прибори. Зараз перевіримо чи вмієте ви тримати ложку, виделку і столовий ніж.
  • Як треба тримати ложку, виделку, ніж?
  • Як слід брати хліб з тарілки?(руками)
  • Як брати сіль із сільнички? (чистим ножем)
  • Як брати цукор? (окремою маленькою ложечкою)
  • Куди покласти ніж виделку ложку після їди?(на тарілку)
  • Чи можна вставати з – за столу, якщо дорослі ще їдять?
  • Що потрібно зробити, якщо треба вийти з- за столу?
  • Чи можна відламувати шматочок хліба з хлібниці, відкладати недоїдені печиво, цукерки і братися за інший десерт?
  • Чим і як витирають руки за столом?
  • Сьогодні ми навчимося з вами робити гарні серветки, якими ви будете прикрашати ваш стіл.

           Слайд ( виготовлення серветки)

 

  • Подивіться на малюнок і скажіть, які помилки допустили діти.      Слайд (діти за столом)

5. 3.  Колективне складання порадника «Правила поведінки за столом»                            

                         Слайд(порадник)

  • Зараз ми з вами складемо порадник ,як потрібно поводитися за столом.
  1. Ніколи не сідайте до столу з невмитим обличчям і брудними руками.
  2. Сидіти за столом потрібно прямо,не на краю стільця. Лікті не повинні лежати на скатертині. Не можна гойдатися на стільці.штовхати сусідів.
  3. Дуже гарно, коли діти вміють користуватися виделкою і ножем. Для цього ніж кладеться праворуч від тарілки, а виделка – ліворуч.
  4. Не треба братися до їжі доки всі гості не сядуть до столу. Перед тим як покласти собі треба запропонувати сусідам.
  5. Негарно вибирати найкращі ягоди, фрукти, тістечка. Беріть те, що лежить найближче до вас.
  6. Ніколи не беріть виделкою весь шматок м'яса, а ріжте його ножем на ще менші шматки. Ніж слід тримати в правій руці, а виделку – в лівій.
  7. Якщо на дні склянки від компоту лишилися ягоди, діставайте їх тільки маленькою ложечкою. Кісточки обережно випльовуйте в ложечку.
  8. Пам ятайте, що плямкати за столом, сьорбати, длубати в  роті під час їди дуже непристойно.
  9. Негарно залишати їжу в тарілці, краще заздалегідь попросити малу порцію.
  10.                 Під час їди не займайтеся сторонніми справами – не читайте і не розмовляйте.
  11.                 Ніколи не забувайте подякувати батькам або господині, якщо ви в гостях. Якщо бачите, що хтось ще їсть побажайте « смачного».
  • А зараз перегляньте мультфільм і скажіть, чи дотримуються герої поведінки за столом. 

           Слайд ( мультфільм)

6.  Підсумок уроку.

  • Для чого людина їсть?
  • Які основні правила харчування ви запам'ятали ?
  • Які правила поведінки за столом ви запам'ятали?
  • Що нового ви дізналися про те як правильно харчуватися?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шаповал Анна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
3486
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку