Тема. Здорове харчування.
Мета. Поглибити знання учнів про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я; довести перевагу натуральних продуктів; розповісти про негативний вплив смажених страв; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі.
Хід уроку
-
Організаційний момент.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його вплив на здоров’я людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, що містять вітаміни різних груп.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота за підручником (с.42)
Читання статті «Джерело енергії і росту»
-
Що ви відчуваєте,коли голодні?
-
Що ви відчуваєте, коли хочете пити?
-
Чим їжа забезпечує організм?
-
Розгляньте малюнок на с.42. Розкажіть, який шлях проходить їжа в нашому організмі.
-
Запам’ятайте! Їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для росту.
-
Розповідь учителя.
-
Щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Вони мають бути багаті на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту і розвитку. Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя». Вітаміни підвищують стійкість організму до захворювань. Вони містяться в овочах, фруктах, ягодах, а також у різних крупах, м’ясі, яйцях, молоці та інших продуктах.
-
У наш час відомо близько 30 вітамінів. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту – А, В, С тощо.
Бесіда про вітаміни А,В,С.
-
Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку. Наприклад, коли бракує вітаміну А,дитина погано росте. Нестача вітаміну В призводить до порушення діяльності нервової системи тощо.
-
Для нормальної роботи організму потрібні також мікроелементи – кальцій, фосфор, залізо та інші. Вони містяться в їжі у незначній кількості. Кожний мікроелемент виконує певну роль в організмі. Так, кальцій і фосфор потрібні для росту здорових зубів і кісток. Вони містяться в молоці, молочних продуктах, рибі.
-
Залізо входить до складу крові і бере участь у забезпеченні організму киснем. Якщо в крові бракує заліза, то може з’явитися головний біль, шум у вухах, запаморочення, слабкість. Залізо міститься в таких продуктах, як печінка, яйця, яблука, капуста, петрушка, квасоля, м’ясо.
-
Фізхвилинка.
-
Узагальнення й систематизація знань.
-
Продовження роботи за підручником (с.43-45)
-
Вода і поживні речовини.
-
Доведіть, що без води людина не може жити.
-
Чим можна втамувати спрагу?
-
Яких поживних речовин потребує наш організм?
-
Причитайте пояснення слів білки, жири, вуглеводи у словничку на с.156.
-
Розгляньте таблицю на с.43. Для чого потрібні білки, вуглеводи, жири? У яких продуктах вони містяться?
-
Робота в групах.
-
Об’єднайтесь у групи й уявіть, що вам необхідно купити в магазині три корисні продукти. Один із них має містити багато білків, другий – жирів, третій – вуглеводів. Намалюйте свій кошик і поясніть свій вибір.
-
Вітаміни і мінеральні речовини.
-
Прочитайте пояснення слів вітаміни, мінеральні речовини у словничку.
-
До чого може призвести нестача мінеральних речовин? Поясніть свою думку.
-
Чому свіже яблуко чи апельсин корисніші, ніж джем або мармелад?
-
Читання віршів про вітаміни.
-
Способи приготування їжі.
-
Поясніть, чому не всі продукти можна їсти сирими. Поясніть, як корисність страви залежить від способу її приготування.
-
Як можна приготувати найкорисніші страви? Чому?
-
Робота в групах.
-
Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з овочів.
-
Робота над загадками.
-
Підсумок уроку.
-
Що нового ви дізналися на уроці?
-
Для чого людині потрібно їсти?
-
Як вітаміни і мікроелементи впливають на здоров’я?
-
Якою має бути їжа?
-
У чому полягає перевага натуральної їжі від штучної?
-
Чому шкідливо їсти смажену їжу?