Урок "Здорове харчування"

Про матеріал
  • Джерело енергії і росту
  • Вітаміни у житті людини
  • Визначення вітамінів
  • Вода і поживні речовини
  • Робота в групах
  • Вітаміни і мінеральні речовини
  • Приготування їжі
Перегляд файлу

Тема. Здорове харчування.

 Мета. Поглибити знання учнів про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоровя; довести перевагу натуральних продуктів; розповісти про негативний вплив смажених страв; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоровя; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоровя їжі.

                                                Хід  уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його вплив на здоровя людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоровя, що містять вітаміни різних груп.
  1. Вивчення нового матеріалу.
    1. Робота за підручником (с.42)

Читання статті «Джерело енергії і росту»

  • Що ви відчуваєте,коли голодні?
  • Що ви відчуваєте, коли хочете пити?
  • Чим їжа забезпечує організм?
  • Розгляньте малюнок на с.42. Розкажіть, який шлях проходить їжа в нашому організмі.
  • Запамятайте! Їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для росту.
    1.  Розповідь учителя.
  • Щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Вони мають бути багаті на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту і розвитку. Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя». Вітаміни підвищують стійкість організму до захворювань. Вони містяться в овочах, фруктах, ягодах, а також у різних крупах, м’ясі, яйцях, молоці та інших продуктах.
  • У наш час відомо близько 30 вітамінів. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту – А, В, С тощо.

Бесіда про вітаміни А,В,С.

  • Нестача вітамінів може призвести до порушення здоровя і розвитку. Наприклад, коли бракує вітаміну А,дитина погано росте. Нестача вітаміну В призводить до порушення діяльності нервової  системи тощо.
  • Для нормальної роботи організму потрібні також мікроелементи – кальцій, фосфор, залізо та інші. Вони містяться в їжі у незначній кількості. Кожний мікроелемент виконує  певну роль в організмі. Так, кальцій і фосфор потрібні для росту здорових зубів і кісток. Вони містяться в молоці, молочних продуктах, рибі.
  • Залізо входить до складу крові і бере участь у забезпеченні організму киснем. Якщо в крові бракує заліза, то може зявитися головний біль, шум у вухах, запаморочення, слабкість. Залізо міститься в таких продуктах, як печінка, яйця, яблука, капуста, петрушка, квасоля, мясо.
    1.  Фізхвилинка.
  1. Узагальнення й систематизація знань.
    1. Продовження роботи за підручником (с.43-45)
  1. Вода і поживні речовини.
  • Доведіть, що без води людина не може жити.
  • Чим можна втамувати спрагу?
  • Яких поживних речовин потребує наш організм?
  • Причитайте пояснення слів білки, жири, вуглеводи  у словничку на с.156.
  • Розгляньте таблицю на с.43. Для чого потрібні білки, вуглеводи, жири? У яких продуктах вони містяться?
  1. Робота в групах.
  • Обєднайтесь у групи й уявіть, що вам необхідно купити в магазині три корисні продукти. Один із них має містити багато білків, другий – жирів, третій – вуглеводів. Намалюйте свій кошик і поясніть свій вибір.
  1. Вітаміни і мінеральні речовини.
  • Прочитайте пояснення слів вітаміни, мінеральні речовини у словничку.
  • До чого може призвести нестача мінеральних речовин? Поясніть свою думку.
  • Чому свіже яблуко чи апельсин корисніші, ніж джем або  мармелад?
  1. Читання віршів про вітаміни.
  2. Способи приготування їжі.
  • Поясніть, чому не всі продукти можна їсти сирими. Поясніть, як корисність страви залежить від способу її приготування.
  • Як можна приготувати найкорисніші страви? Чому?
  1. Робота в групах.
  • Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з овочів.
    1.  Робота над загадками.
  1. Підсумок уроку.
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Для чого людині потрібно їсти?
  • Як вітаміни і мікроелементи впливають на здоровя?
  • Якою має бути їжа?
  • У чому полягає перевага натуральної їжі від штучної?
  • Чому шкідливо їсти смажену їжу?

 

docx
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
2400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку