Урок "Кут. Види кутів" .

Про матеріал
Матеріал уроку розрахован для роботи з учнями 2 класів. Мета:• продовжувати працювати надформуванням математичної грамотності; • познайомити учнів з поняттям «прямий кут»; • формувати практичні навички визначення прямого кута за допомогою трикутника і без нього; • розвивати пізнавальну активність, увагу, пам’ять, спостережливість, логічне мислення, просторове уявлення, культуру математичного мовлення; • виховувати почуття відповідальності, толерантного ставлення один доодного.
Перегляд файлу

Урок-подорож з математики

 

2 клас

 

Тема. Кут. Види кутів

 

Мета:

продовжувати працювати надформуванням математичної

грамотності;

познайомити учнів з поняттям «прямий кут»;

формувати практичні навички визначення прямого кута за

допомогою трикутника і без нього;

• розвивати  пізнавальну активність, увагу, пам’ять, спостережливість,

логічне мислення, просторове уявлення, культуру математичного

мовлення;

• виховувати почуття відповідальності, толерантного ставлення один

доодного.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Обладнання: кутники,картки із задачами, комп’ютер, екран, презентація, відеозапис фізкультхвилинки.

 

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи.

Вч.- Сьогодні на уроці нам знадобиться підтримка і допомога друзів.

- Поставте долоньки один до одного (в парі). А тепер торкаючись по черзі

пальцями своєї руки пальців однокласника повторимо такі слова:

- Ми разом (торкаються великі пальці).

- У нас все вийде (торкаються вказівні пальці).

- Ми підтримаємо один одного (середні пальчики)

- Я зможу (безіменний)

- Ти кращий (мізинець).

ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація учбової діяльності.

Вч.- Ми з вами вирушимо у подорож до країни КУТляндії. Цікаво? Ви чули таку назву? Так, ця назва незвичайна, але уважні вже побачили в цьому слові знайоме поняття. Яке саме? (Кут)

Вч.- Правильно. Кути нас оточують у повсякденному житті. Подивіться на екран.  (Додаток № 1)

Вч.- Але чи всі кути однакові? Чим різняться вони? Як називаються? Все це ми дізнаємося з нашої подорожі до країни КУТляндії.

- Перш ніж вирушити ми повинні перевірити себе на увагу, бо в подорожі  треба бути уважним і спостережливим.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вч.- Відповідальні люди завжди в повазі. Ви всі такі, бо не забуваєте виконувати домашнє завдання. Давайте перевіримо його за допомогою гри «Спіймай відповідь»(вчитель називає відповідь прикладів домашньої роботи, учні плескають в долоні, якщо така відповідь є).

- Спостережливі, уважні. З такими дітьми можна вирушати у подорож.

IV.Актуалізація опорних знань.

Вч.- Господарі країни КУТляндії дуже обережні з гостями (Додаток 2). Перш ніж пустити до себе на територію вони влаштовують невеличке випробування. Але нам немає чого боятися, бо ми разом, ми впораємося.

1. Гра «Розділи та обґрунтуй».

Вч.- Нам необхідно розподілити лінії та фігури на групи. І пояснити чому саме так виконали це завдання. Працюємо в парі з повагою один до одного (Додаток 3).

Вч.- Оголосіть, будь ласка, свої рішення.(Відповіді учнів)

2. Встановлення відповідності. Каліграфічна хвилинка. Гра «Врятуй та запиши».

Вч.- Дуже добре. Ви допомагали один одному, підтримували. Але на нас чекає наступне завдання. Подивіться на цю гусеницю (Додаток4).

Вч.- Нам необхідно врятувати і повернути розгублені кружечки Гусениці, що охороняє територію КУТляндії. Інакше нам не познайомитися з мешканцями чарівної країни.

Вч.- Пропонуйте варіанти. Доводьте свою думку. Можна помилятися, так ми дійдемо до правильної відповіді. (Загубилися парні числа. Кружечки збільшуються на два. То наступні числа 18, 20, 22, 24).

Вч.- Правильно. Ці числа ми і запишемо каліграфічно, щоб показати що ми вміємо красиво писати. (Запис чисел у зошити, одна учениця біля дошки для зразка).

3. Усний рахунок. Гра «Математичний дешифрувальник».

Вч.- Наступне випробування пов’язане з обчисленням. Вам необхідно продемонструвати обчислювальні навички. Розв’язавши приклад під ним розкриється літера. Відкривши і встановивши в правильному порядку всі букви ми зможемо прочитати запис і нарешті потрапити до країни «КУТляндії»(Додаток 5).

Фізкультхвилинка. Гра «Знайди другу»

Вч.- Підведіться, озирніться, на мене подивіться. Ми зайшли до країни КУТляндії. Геометричну фігуру яку я покажу, очима знайдіть, всім укажіть. (По класу на стінах розвішані геометричні фігури).

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Порівняльний аналіз багатокутників. Гра «Їм кут ім’я подарував».

Вч.- Цікаво в країні КУТляндії?Ми отримали дозвіл на знайомство з мешканцями країни. Подивіться, перед вами геометричні фігури, що в них спільного?(Додаток 6)

( Вони утворені за допомогою кутів. В назві кожного є частина пов’язана з кутом.)

Вч.- А що відмінне помітили? (Різна кількість кутів.Назви співпадають з кількістю кутів у фігурі.)

Вч.- А чи всі кути у фігурах однакові?( Відповіді учнів).

Вч.- Так само як і у людей. Ми всі люди, але всі різні. Це треба пам’ятати і з повагою ставитися один до одного.

2. Практична робота.

2.1 Креслення кута в зошитах.

Вч.- Головний герой країни КУТляндії – Кут, просить виконати його завдання. Відступіть від полів 3 клітинки, а вниз – 5 клітинок. Поставте крапку О. Від цієї точки проведіть два променя як на слайді.(Додаток 7)

Вч.- Добре. А тепер всі разом прочитаємо визначення поняття кут. От і познайомилися ближче з героєм уроку.

2.2 Порівняння кутів.

Вч.- Подивіться на зображення (Додаток 7). Помітили, що тут він виглядає по різному, наш герой дуже любить фотографуватися. Він показує нам свої світлини. Подивіться яким він може бути.

Вч.- Різні види таназви кутів. Давайте проаналізуємо, а допоможе в цьому нам кутник. У кожного він є на парті. Роздивіться його. А чи можемо ми утворити прямий кут за допомогою частин тіла?

Прямий кут можна запам’ятати по положенню нашої руки. Якщо передпліччя та плече прямі, то утворюють прямий кут. Повторіть і покажіть мені прямий кут за допомогою руки.Порівняйте із зображенням на дошці.

- А тепер подивіться як допомагає це нам з’ясувати кутник (Додаток 7).

• Тепер тримаючи прямий кут закрийте руку трошки. Ваш лікоть став гострим, болючим якщо зачепитися, і кут в середині теж став гострим. Порівняйте з гострим кутом на слайді.

• Якщо ви відкриєте руку, то кут з гострого перетвориться на тупий. Зачепивши такий кут, чи лікоть, дуже болячи не буде. Порівняйте зображення.

Вч.- От же можна зробити висновок. Оберіть кінцівку речення.

Гра «Доповни словом».

- Гострий кут порівняно з прямим кутом (більший, менший).

- Тупий кут порівняно з прямим кутом (більший, менший).

Вч.- Перевірте свої висновки із записом на екрані (Додаток 7).

Фізкультхвилинка.

Вч.- Втомилися? Зараз відпочинемо. Ми пограємо у гру «Живий кут».

- Я називаю вид кута і частину тіла, яка буде його показувати. Наприклад: 

« Гострий, права рука» або « Тупий, ліва нога». Щоб було веселіше робимо

 це під музику.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Практична робота.Побудова кутів різних видів за інструкцією (Додаток 8).

Вч.- Ми познайомилися тільки з одним героєм країни. Далі ми будемо дізнаватися про КУТляндію багато цікавого. А щоб довести свою повагу мешканцям з країни нам треба виконати завдання на побудову кутів. Бо господарі дуже турбуються чи зрозуміли ми їх значимість?

- Поки ви будете креслити за інструкцією на слайдах, я буду допомагати при необхідності.

Вч.- Ви добревпоралися із цим завданням. Ми майже довели, що зрозуміли цікавинку КУТляндії.

  1. Самостійне розв’язання задачі з подальшою самоперевіркою за зразком.

Вч.- Мешканці цієї країни дуже творчі. Вони ще і задачі складають про кути. Спробуємо і ми їх розв’язати. Задачі записані у вас на картках по варіантах. Запишіть самостійно їх розв’язання. А два бажаючих учня попрацюють біля дошки, щоб потім порівняти відповіді.

Варіант 1.

В першій фігурі шість кутів, в другій фігурі на три кута менше. Скільки кутів в третій фігурі, якщо їх на два більше ніж в другій?

Варіант 2.

В першій фігурі вісім кутів, а в другій на чотири  кута менше. Скільки кутів в третій фігурі, якщо їх на два менше ніж в першій?

Вч.- Давайте порівняємо записи у зошитах із записами на дошці. (Учні які працювали біля дошки захищають свої роботи. Всі інші порівнюють із власними записами).

VIІ. Підсумок уроку.

Вч.- Добре попрацювавши, ми із вдячністю до мешканців країни КУТляндії повертаємося додому. А щоб дорога не була сумною ми пригадаємо що дізналися, що зрозуміли, чому навчилися. (Додаток 8)

Вч.- Мені дуже приємно було бачити ваше бажання дізнатися нове, спроби навчитися незнайомому, відчувати добре ставлення один до одного. Я відчуваю гордість. Спасибі за урок.

( Домашнє завдання структурою передбачено).


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шестакова Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
10539
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку