Урок-квест "Краса людини – доброта"

Про матеріал
Підготувала перший урок-квест у 2 класі . Для проведення залучила батьків, які керували станціями ( на території та в межах школи) та супроводжували групи учнів за маршрутними листами (потрібно до 10 відповідальних осіб, для яких перед уроком провела чіткий інструктаж). Сподобалося працювати як учням, так і батькам. Для уроку використала ідеї колег ( вдячна всім). У додатках ви знайдете розроблені маршрутні листи для кожної групи, роздаткові матеріали, демонстраційні. Надіюсь, це полегшить підготовчу роботу до уроку.
Перегляд файлу

Урок-квест

Краса людини –  доброта

Мета : Навчати учнів помічати красу в людях і в собі , бачити красу    довкола себе; формувати в учнів поняття про зовнішню й внутрішню красу, про моральні якості добра і доброти; розширювати поняття «краса людської душі»,  спонукати до виконання загальнолюдських правил суспільного життя, творити оточуючим добро; розвивати товариські якості, вміння працювати у групах; розвивати доброзичливу  атмосферу  у класі;  виховувати  зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути позбутися своїх недоліків.

Батьків-помічників потрібно 9осіб.

Хід уроку

Ранкове коло.

- Відчуйте в собі тепло, доброту.

- Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра і «передайте» її однокласнику. Подаруйте щиру посмішку один одному. Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою Добра й мудрих вчинків. Отже, вирушаємо. Прошу зайняти свої місця.

( Звучить мелодія « Годинники»)

- В руках я тримаю листа , адресованого для учнів 2 класу.

Добрий день, діти! Я —Квітик, звертаюся до вас від імені всіх коротульок. Вітаю вас! Але  хочу попередити, що ваш урок буде нелег­ким, коротульки зашифрували його тему. Щоб отри­мати підказки, необхідно виконати завдання, які є на цих аркушах. За кожне за­вдання ви одержуватимете букви, з яких складете слово. Чим швидше ви зберете з цих частин ціле слово,тим швидше приступите до цікавихзавдань від коротульок.

Сьогодні ви працюватимете в групах, тож потрібно встановити правила роботи:

  • Починайте висловлюватись спочатку за бажанням, а потім по черзі.
  • Дотримуйтесь правил активного слухання, головне - не перебивайте один одного.
  • Обговорюйте ідеї, а не особистості, які висловили цю ідею.
  • Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
  • Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.
  • Дотримуйтесь тиші під час руху групи.

Коротульки підготували для вас кольорові кружечки,які ви візьмете за вподобанням. Бережіть їх, бо вони нам допоможуть закінчити урок.

( Із кошика діти беруть кружечки червоні, помаранчеві та жовті. За цими кольорами формую три групи по 10 учнів. Маршрутні листи та букви надруковані на кольорових аркушах. На станціях групи виконують однакові завдання, кожна за своїм листом. За виконане завдання група отримує букву, відповідно до кольору листа. На кожній станції є батько, який оголошує, пояснює завдання, перевіряє його виконання і видає букву. Кожну групу супроводжує батько, який відповідає за виконання завдань та дотримання правил роботи групи. Група з червоним кольором на останній станції отримує дзеркало у мішку, а з жовтим – дві букви.)             

Щасливої вам дороги! Отож, вирушаємо!

( Виконання завдань, складають слово, кріплять на дошку під моїм керівництвом.)

   Усе, що ми бачимо довкола, ми сприймаємо по-різному. Одне нам подобається, викликає захоплення та радість, а інше справляє неприємне враження. Але більше, мабуть, у світі гарного, адже в ньому попри все панує краса.

Сьогодні на уроці ми спробуємо з вами розібратися з поняттями «краса» та «доброта» , зрозуміти, в чому ж справжня краса людини.

Гра « Ромашка»

Ромашку розкладаю на дошці. Учні за бажанням і запрошен­ням учителя по черзі відривають пелюстки, читають уголос завдання і виконують його.

 

Краса—характеристика персони, місця, об’єкта чи ідеї, що приносить відчуття приємності, яка відповідає задоволенню. Краса – це те, що приємно і подобається всім людям без винятку, це все те добре і пречарівне, що оточує людину і що викликає в ній радість. 

Світ краси — багатий та розмаїтий. Буває краса, яку ми бачимо. Це, наприклад, зоряне небо, квітучий луг, розкішне дівоче волосся, стрункий олень, майстерно вишитий рушник… А бувають красиві вчинки або поведінка. Це, діти, краса внутрішня. Вона притаманна людям.Тому що такі вчинки викликають радість, вони добрі.

Від краси всім стає радісно на душі (з’являється радість всередині), людина стає доброю і теж хоче зробити що-небудь гарне в житті. Краса і добро єдині.

А що таке добро?

Добро - усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям; благо; добра, корисна справа, вчинок; це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.

Доброта – це один із виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра. Доброта – робота нашого серця.

Доброта — це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Таке визначення подається в тлумачному словникові української мови.

Доброта — це й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов. Але добра людина з прихильністю і з любов’ю ставиться не лише до людей, а й до рослин і тварин. Адже всі ми — частинка живої природи. Всім однаково боляче, коли нас ударять, всім однаково образливо, коли нас принижують. Тому добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю.

- Чи можна доторкнутися до добра?
- Чи можна його скуштувати? 
-Чи можна понюхати? 
- Отже, це категорія не матеріальна, а духовна.

- Якщо добро зобразити у вигляді музики, яка це буде музика? (Весела, сумна, жанр) 
- Яким кольором ви намалювали б добро? 
- Отже, добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.

Чиста людська душа, яка старається кожному подарувати любов, доброту, щастя і є прикладом справжньої краси. Людина може мати найкрасивішу в світі зовнішність, але чого вона варта, коли душа пуста? Хіба приємно проводити час з кимось красивим, але пустим? Зовнішньо людина може бути прекрасною, але поводиться з вами чи взагалі, з її оточенням, зовсім некрасиво. Таку людину навряд чи можна назвати красивою.

Краса – в кожному з нас і тільки від того, які ми всередині залежить те, скільки ми побачимо в навколишньому світі. Адже світ – це зображення нас самих. Чим добрішою є людина, тим більше вона красивого бачить навколо себе. І навпаки, злі люди, душа котрих не наповнена добротою, не можуть знайти красу навіть в тих речах, які є красивими для всіх. І як каже народна мудрість – краса в очах того, хто дивиться.

Дидактична гра «В якому вчинку живе добро»

Діти визначають вчинок і піднімають картку з усміхненим або сумним смайликом.

  • Допомагати другові в біді
  • Когось образити
  • Захистити слабкого
  • Когось обдурити
  • Ділитись тим, що маєш
  • Не слухатися старших
  • Вихвалятися перед кимось
  • Радіти з чужої біди
  • Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
  • Дражнитись
  • Ображатись через дрібниці
  • Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив
  • Поважати інших

А зараз пропоную вам відповісти на невеличку анкету. Відповідати на неї треба «так» або «ні».  

           Анкетування учнів:

  • Чи можна примусити людину бути доброю?
  • Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?
  • Чи можна ставати добрим лише на деякий час?
  • Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?
  • Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?
  • Чи легко бути добрим?
  • Чи можна доброту порівняти з сонцем?
  • Чи є у вас бажання творити добрі справи?

Порахуйте, яких відповідей у вас виявилося більше: «так» чи «ні». Якщо більше відповідей «так», то ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Я впевнена , що ви у своєму житті вже встигли зробити чимало добрих справ, про які ви зараз згадаєте.

Гра « Люстерко та сміттєвий кошик»

Одна із груп принесла нам мішок. Давайте поглянемо, що тут є.

Як ви думаєте, чому саме дзеркало коротульки поклалиу мішок?

Як ви розумієте вислів « дзеркало твоєї душі»?

Завдяки фотошопу ми можемо змінити себе, завдяки гриму загримувати, але в душі ви усі залишаєтеся собою.

А тепер давайте поспілкуємось із люстерком відверто. Дивлячись у дзеркало, напишіть на аркуші, якої негативної риси характеру ви б хотіли позбутися вже в 2 класі. Це нелегко, але у вас є таке бажання. Викиньте свій листок у цей мішок все це ми викинемо у сміття.

Закiнчуючи урок, хочу побажати вам стати красивими людьми, нехай промениться доброта у ваших очах, а iз серця струменить спiвчуття, милосердя, повага до людей. Нехай вашi вчинки і ваше ставлення до людей завжди викликають у них позитивне, добре, шанобливе ставлення до вас.

- А зараз пофантазуйте і намалюйте обличчя добра на кружечках, що ви вибрали на початку уроку, та прикріпіть на дошку.

 

 

 

 

 

 

 

                 

Додатки

Маршрутний лист ( черв.)

  1. Станція « Сонечко доброти» (бібліотека).
  2. Станція « Чарівні пазли» (актова зала).
  3. Станція « Шифрувальна» (їдальня).
  4. Станція « Добрий дощик» ( 4 поверх).
  5. Станція « Казкова» (стадіон).
  6. Станція « Колограма» (стадіон).

Маршрутний лист (помар.)

  1. Станція « Казкова» (стадіон).
  2. Станція « Колограма» (стадіон).
  3. Станція « Сонечко доброти» (бібліотека).
  4. Станція « Чарівні пазли» (актова зала).
  5. Станція « Шифрувальна» (їдальня).
  6. Станція « Добрий дощик» ( 4 поверх).

Маршрутний лист (жовт.)

  1. Станція « Добрий дощик» ( 4 поверх).
  2. Станція « Казкова» (стадіон).
  3. Станція « Колограма» (стадіон).
  4. Станція « Сонечко доброти» (бібліотека).
  5. Станція « Чарівні пазли» (актова зала).
  6. Станція « Шифрувальна» (їдальня).
  7.            Доброго тримайся, поганого цурайся.
  8.            Доброму всюди добре.
  9.            Хочеш собі добра, не роби нікому зла.
  10. Де є добрі люди, там біди не буде.
  11. Від добра ніхто не тікає.
  12. Добре ім'я краще багатства.
  13. Добре роби - добре й буде.

Без названия (1)

C:\Users\lubov\Desktop\в'язання схеми\Без названия (2).jpg

C:\Users\oleG\Desktop\ugrumyy-smayl.jpgC:\Users\oleG\Desktop\ugrumyy-smayl.jpgC:\Users\oleG\Desktop\ugrumyy-smayl.jpgC:\Users\oleG\Desktop\ugrumyy-smayl.jpgC:\Users\oleG\Desktop\ugrumyy-smayl.jpgC:\Users\oleG\Desktop\ugrumyy-smayl.jpg

C:\Users\oleG\Desktop\images.jpgC:\Users\oleG\Desktop\images.jpgC:\Users\oleG\Desktop\images.jpgC:\Users\oleG\Desktop\images.jpgC:\Users\oleG\Desktop\images.jpgC:\Users\oleG\Desktop\images.jpg

Колограма

 д о

 б   о

 р   п

 о   ч

 и   н

 

 а   є

 т   ь

 с   я

 з   т

 е   б

 е

 

 

 

 

  1. 8.-Утренник-детей-в-масках.-Маска-тучки.-Распечатать-маску-для-головы-ребенка-с-ободком-поверх-волос.

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
2 вересня 2020
Переглядів
3495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку