20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок-квест "Лабіринтами зарубіжної літератури". Узагальнення та систематизація знань вивченого впродовж навчального року у 8 класі.

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати вивчений протягом навчального року матеріал, розвивати зв'язне мовлення учнів, розвивати навички роботи в групах, вміння систематизувати і узагальнювати вивчений матеріал, ознайомити із перспективами вивчення зарубіжної літератури у 9 класі.
Перегляд файлу

 Урок-квест

 «Лабіринтами зарубіжної літератури».

 Узагальнення та систематизація знань вивченого впродовж навчального року в 8 класі.

Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений протягом навчального року матеріал; ознайомити із перспективами вивчення світової літератури у 9 класі; розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння систематизувати і узагальнювати вивчений матеріал; розвивати навички роботи в групах; виховувати шанобливе ставлення до літератури, її ролі у формуванні життєвих цінностей людини.

Обладнання: виставка художніх творів, які вивчатимуться у 9 класі, демонстраційні слайди, обладнання для демонстраційних слайдів,  картки до вправи «Встанови відповідність», «скринька знахідок».

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Епіграф уроку: Читайте! Нехай не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоча б однієї сторінки з нової книжки (К.Паустовський)

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Впродовж навчального року ми познайомилися з цікавими художніми творами, які входять до скарбниці світової літератури. Деякі з них стали вашими улюбленими, інші, можливо, ви захочете ще перечитати, щоб зрозуміти їхню справжню суть. Сьогодні у нас є можливість знову перегорнути сторінки вивчених творів.

ІІ. Робота над темою уроку

1. Оголошення теми , мети уроку.

2. Гра «Впізнай письменника». Демонстрація мультимедійних слайдів із зображенням портретів письменників, твори яких вивчалися в 8 класі.

За ознаками творчості письменника (від складнішого до простого) учні впізнають письменника і називають його ім’я, потім з’являється на слайді його портрет та ім’я.

3. Вправи «Встанови відповідність» (робота в групах)

Завдання 1. Визначити відповідність поняття щодо пояснення. (Під час перевірки учні зачитують визначення літературознавчих термінів).

І група

 1. Ода.

А) Жанр східної поезії, закінчений за змістом і художньою формою чотиривірш.

 2.Лірика.

Б) Твір, в основу якого покладено повчально-алегоричний сюжет, побудований на прихованому порівнянні.

 3.Рубаї.

В) Вірш, що висловлює високі почуття, викликані важливими історичними подіями, діяльністю історичних осіб.

 4. Пародія

Г) Літературний твір-насмішка, створений за мотивами художнього тексту, що вже існує, але зі спеціальним комічним ефектом.

5. Притча.

Д) Рід літератури, у якому відображено думки, настрої, почуття людини, душевний стан автора.

Відповіді: 1 – В), 2 – Д), 3 – А), 4 – Г), 5 – Б).

ІІ група

 1. Елегія.

А) Вірш із чотирнадцяти рядків, які утворюють два катрени і два терцети.

 2. Драма.

Б) Гостра критика з висміюванням, а почасти й гнівним засудженням вад і негативних явищ приватного, суспільного й політичного життя.

 3. Сонет.

В) Ліричний жанр, що у вільній віршовій формі передає почуття, роздуми надскладними проблемами життя.

 4. Діалог.

Г) Розмова кількох персонажів, під час якої розкриваються їхні почуття, думки й наміри.

5. Сатира

 

Д) Рід літератури, у якому життя зображено не через авторську оповідь, а через діалоги та вчинки дійових осіб.

 

Відповіді: 1 - В), 2 – Д), 3 – А), 4 - Г), 5 – Б).

Завдання 2. Визначити відповідність літературного твору до жанру.

І група

1. Гомер «Іліада»

А) героїчна поема

2. Есхіл «Прометей закутий»

Б) поема

3. «Пісня про Роланда»

В) повість

4.Р. Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»

Г) трагедія

Відповіді: 1 – Б), 2 - Г), 3 – А), 4 – В).

ІІ група

1.В. Шекспір «Ромео і Джульєтта»

А) казка-притча

2.А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Б) комедія

3. Лі Бо «Печаль на яшмовому ґанку»

В) вірш

4. Мольєр «Міщанин-шляхтич»

Г) трагедія

Відповіді: 1 – Г), 2 - А), 3 - В), 4 – Б).

4. Вправа «За віршованими рядками встановити твір та його автора».

Учні читають та називають твір та його автора.

1

.Чоловікам він був милий, жінок чарував за життя він –

 Буде прекрасний тепер, впавши у перших рядах.

 Отже, готуючись, кожен хай широко ступить і стане,

В землю упершись міцніш, стиснувши міцно уста.

2

Мій пам′ятник стоїть триваліший від міді.

Піднісся він чолом над царські піраміди.

Його не сточить дощ уїдливий, гризький,

Не  звалить налітний північний буревій.

3

Йому тут воля –

тож дме він і вдень і вночі.

 Затінений стовбур

Покрився плямами моху.

4

Любов- це сонечко, що Всесвіт огріває,

Любов – чудесний птах, що в квітнику співає.

Її не знає той, хто плаче солов′єм,

Вона в душі того, хто мовчки умирає.

 

5

В своїх очах несе Кохання, -

На кого гляне, ощасливить вмить;

Як десь іде, за нею всяк спішить,

Тріпоче серце від її вітання.

6

Коли торкнувсь рукою недостойно

І осквернив я цей олтар святий,

Уста – два пілігрими – хай пристойно

Цілунком ніжним змиють гріх тяжкий.

Для перевірки:

  1. Тіртей «Добре вмирати тому…».
  2. Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени».
  3. Лі Бо «Сосна біля південної галереї».
  4. Омар Хайям «Рубаї».
  5. Данте Аліг′єрі «Сонет 11».
  6. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта».

5. Гра «Скринька знахідок».

Із скриньки вчитель виймає предмети і пропонує учням назвати, яким літературним героям належать вони.

 

 

Картинки по запросу дерев'яний кінь                                                    C:\Users\Admin\Desktop\depositphotos_5273789-stock-photo-chain-concept.jpg

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу снодійне                               Картинки по запросу щит


 

 

 

Картинки по запросу перстень                         Картинки по запросу троянда

 

 

 

1

Дерев′яний кінь

Греки (міф,  «Падіння Трої»)

2

Ланцюг

Гефест (Есхіл, трагедія «Прометей закутий»)

3

Снодійне

Джульєтта  (В. Шекспір, «Ромео і Джульєтта»)

4

Щит

Дон Кіхот (М. де Сервантес «Премудрий Гідальго Дон Кіхот з Ламанчі»)

5

Перстень

Дорімена (Мольєр, «Міщанин-шляхтич»)

6

 Троянда

Маленький принц  (А. Екзюпері «Маленький принц»)

 

  1. Ребуси Мігель Сервантес «Дон Кіхот».

 

 

http://1.bp.blogspot.com/-xLORQ6ihe-4/Uo32CSufCkI/AAAAAAAAAEE/ysS2MD6yMw0/s1600/3.bmp

 

Відповіді:

  1. Сервантес.
  2. Відродження.
  3. Іспанія.
  4. Дон Кіхот.

 

 

7. Мікрофон.

Твір, який найбільше мені сподобався…

ІІІ. Підсумок уроку

  • Вчитель про виховне та пізнавальне значення літератури.
  • Усна екскурсія виставкою літературних творів, які вивчатимуться у 9класі.
  • Звернення до епіграфу уроку.

Використана література:

1. Волощук Є., Слободянюк О.,  Зарубіжна література: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх закладів. – К.:Генеза, 2016.

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
22 березня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку