Урок – квест «На які корисні копалини багата українська земля?»

Про матеріал

Урок допоможе закріпити знання учнів, набуті в 3 класі, про корисні копалини. Вчити працювати з картою, додатковою літературою, визначати на карті родовища корисних копалин. Розвивати спостережливість, творчу уяву, мислення, мовлення, вміння працювати в групі. Виховувати економне використання корисних копалин, наполегливість, дружнє ставлення до однокласників.

Перегляд файлу

Тема. Урок – квест із природознавства.

«На які корисні копалини багата українська земля?»

Мета. Закріпити знання учнів, набуті в 3 класі, про корисні копалини. Вчити працювати з картою, додатковою літературою, визначати на карті родовища корисних копалин. Розвивати спостережливість, творчу уяву, мислення, мовлення, вміння працювати в групі. Виховувати економне використання корисних копалин, наполегливість, дружнє ставлення до однокласників.

Обладнання: мультимедійна дошка, сигнальні картки, маршрутний лист, фізична карта України, карта корисних копалин України, картки з завданням, пазли, набір корисних копалин.

 

1. Дзеленчить уже дзвінок,

Всіх скликає на урок.

Будемо дружно працювати,

Знання і вміння здобувати.

2. – Що очікуєте від уроку? Яким бачите урок?

3. Почнемо урок зі спостереження за погодою.

- Яка пора року?

- Яка дата?

- Стан неба?

- Температура? Чому підвищилася температура?

- Вітер?

- Природні явища: бурульки тануть, падають, потрібно бути обережним і не ходити під дахами будинків.

4. Перевірка домашнього завдання.

1) Про розташування України на карті.

2) Про розташування Сумської області на карті.

Підсумок.

5. Про те, що будемо вивчати на уроці дізнаєтеся, відгадавши загадку.

З-під землі їх дістають
І корисними всі звуть.
Ну, а користі багато: буде тепла у вас хата,
Зготувати можна їсти, в транспорт покататись сісти.
Що ж таке там дістають, що «корисними» всі звуть? 

(Корисні копалини)

 

Тема нашого уроку:

«На які корисні копалини багата українська земля?»

 

Урок незвичайний, називається урок – квест. Квест значить пошук. Всі команди будуть йти за однаковим маршрутом, Завдання для виконання спочатку потрібно знайти, а потім виконати. Правила роботи в групі ви знаєте. Для того,щоб швидше групи знайшли завдання, я дам підказки, в якому місці в класі шукати ці завдання.

Вчитель вивішує на дошку маршрутний лист.

Команди спочатку відвідають село Пригадайкове, потім - ліс Відповідайків. Після цього потрібно зайти на міст Позначка і перейти річку Найду. Далі групи відвідають місто Розповідай і перейдуть через поле Показухіне. Таку відстань ми подолаємо, щоб більше дізнатися про корисні копалини України.

Готові до мандрівки?

6. Підказка 1.

Знайдете завдання і свою корисну копалину в класі, де написані назви команд:

1) «Нафта»

2) «Камяне вугілля »

3) «Залізна руда»

4) «Глина»

5) «Камяна сіль»

Завдання 1.

Команди прийшли до села Пригадайкового. На поданих аркушах читають текст. У підручнику вивчають останній абзац на с.130, розглядають свою корисну копалину.

Після вивчення матеріалів капітани піднімають зелену сигнальну картку. Село Пригадайкове пройшли. Наступний пункт маршруту - ліс Відповідайків.

 

7. Підказка2.

Загадка. Говорить доріжка – два вишитих кінця: «Я для вимитих рук і для лиця».

Там, де лежить цей предмет, знайдете завдання, виконаєте. Після виконання капітани піднімають зелену сигнальну картку. Від кожної команди виходять представники і показують правильні відповіді на питання за допомогою карток - букв. Та команда, яка відповіла правильно, подолала густий ліс Відповідайків.

 

Завдання 2.

Тести

1*. Гірська порода - це

а) природні тіла,які знаходяться на поверхні Землі;
б) природні тіла,які знаходяться в глибинах Землі;

в) природні тіла, які знаходяться в глибинах Землі  та на її поверхні.

2*. Що таке корисні копалини?

а) усі гірські породи,що використовуються людьми;
б) деякі гірські породи;
в) деякі речовини, які горять і виділяють тепло.

3*. Як називаються місця, де залягають корисні копалини?

а) родовища;

б) кар’єри ;

в) бурові вишки.

4*. В яких станах перебувають корисні копалини?

а) охолоджений;

б) розпечений;

в) твердий, рідкий, газоподібний.

5*. Хто допомагає знаходити родовища корисних копалин?

а) моряки;

б) геологи;

в) скульптори.

6*. Чи вичерпні корисні копалини?

а) так;

б) ні;

в) не можу сказати.

Фізкультхвилинка

Показати, які фізичні вправи виконують геологи в своїй роботі.

8. Підказка 3.

Загадка. Хто на літо одягається, а на зиму роздягається?

На цьому предметі ви знайдете завдання для команди. Після його виконання капітани піднімають зелену сигнальну картку. Від кожної команди виходять представники і показують правильні відповіді на питання за допомогою карток - наліпок. Та команда, яка відповіла правильно, подолала міст Позначку через річку Найду і рушила до міста Розповідай .

Завдання 3.

Вивчити в підручнику на с.131(угорі) умовні позначки корисних копалин і приклеїти наліпки на голубий аркуш із завданням.

 

Кам’яне вугілля - ?

Нафта - ?

Глина - ?

Залізна руда - ?

Зараз на команди чекає місто Розповідай .

 

9. Підказка 4.

Знайдете завдання для команди в предметі, з яким ходять до лісу по гриби чи по ягоди.

Завдання 4.

Виходить учень з тієї команди, назва якої є продовженням речення.

 

* Для опалення будинків потрібне    .

* Щоб борщ був смачним, потрібна    .

* Для виготовлення металу для машин потрібна    .

* Щоб виготовити глечик, потрібна    .

* Щоб автомобіль рухався, потрібна    .

 

Він розповідає про свою корисну копалину за планом.

1) Корисна копалина.

2) Якого кольору?

3) В якому стані перебуває? (твердий, рідкий, газоподібний)

4) До якої групи корисних копалин належить? (паливні, рудні чи нерудні)

5) Яким способом видобувають? (в шахтах, у кар’єрах , бурять свердловини, на дні солоних озер чи морів)

6) Де використовується людьми?

Після виконаної роботи команди рухаються до поля Показухіного.

10. Підказка 5.

Виконувати завдання відразу біля предмету, на якому пишуть крейдою.

Виходить вся команда.

Завдання 5.

Показати на карті корисних копалин України області, де видобувають вашу корисну копалину.

Кам яне вугілля – Донецька, Луганська, Львівська.

Нафта – Сумська, Львівська, Івано–Франківська.

Глина – Харківська, Дніпропетровська, Миколаївська, Хмельницька.

Залізна руда - Дніпропетровська, Полтавська, Запорізька, Крим.

Камяна сіль – Донецька, Закарпатська, Крим.

 

Всі групи подолали маршрут з однаковою кількістю балів. За виконання останнього завдання і за подолання маршруту командам видається приз – пазл. Від кожної команди виходить представник, і учні збирають пазли.

 

  • Яку корисну копалину означає цей умовний знак? (золото)
  • Прочитайте зі слайду прислів’я, в якому замість слова стоїть цей знак.

(Дружба дорожча за золото).

Сьогодні на уроці перемогла дружба.

  • А чи видобувають золото в Україні? (в Закарпатській області)
  • Чи сподобався урок? Розкажіть, що ви з нього запам’ятали вашим батькам.

 

11. Д/з С. 130 – 131, читати, відповідати на питання, розповісти про корисну копалину, яку видобувають в Україні, за планом. І група – вивчити загадку про корисну копалину.

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
2170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку