Урок-квест "Пригода у Веселому місті"

Про матеріал
Актуалізувати знання учнів про прикметник як частину мови; вчити правильно вживати прикметники в усному і писемному мовленні; закріплювати знання про прикметники-синоніми та прикметники-антоніми; розвивати зв’язне мовлення учнів; розширювати уявлення учнів про значення прикметників у мовленні; закріплювати вміння розв’язувати нестандартні завдання, формувати швидкість та гнучкість мислення, здатність до переключення на іншу ідею; збагачувати словниковий запас, допитливість; пробуджувати у дитини радість творчості та пізнання; виховувати уважність та відповідальність, почуття товариськості, взаємодопомоги. виховувати культуру мовлення; виховувати свідоме відношення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

 

ПРИГОДА У ВЕСЕЛОМУ МІСТІ

 

Закріплення знань учнів про прикметник, як частину мови

Мета: актуалізувати знання учнів про прикметник як частину мови;

вчити правильно вживати прикметники в усному і писемному мовленні; закріплювати знання про прикметники-синоніми та прикметники-антоніми; розвивати зв’язне мовлення учнів; розширювати уявлення учнів про значення прикметників у мовленні; закріплювати вміння розв’язувати нестандартні завдання, формувати швидкість та гнучкість мислення, здатність до переключення на іншу ідею; збагачувати словниковий запас, допитливість; пробуджувати у дитини радість творчості та пізнання; виховувати уважність та відповідальність, почуття товариськості, взаємодопомоги, виховувати культуру мовлення; виховувати свідоме відношення до свого здоров’я.

Обладнання: лист, мапи міста Веселого, завдання для команд.

Тип уроку: урок-квест

Тривалість: 40 хвилин

Сюжет. Юні детективи агентства «Слід» відправляються на пошук зниклого хлопчика Пізнайка. Він виявився зачиненим у чужому будинку. Їх завдання якнайшвидше знайти і звільнити Пізнайка. Під час гри юні детективи виконують різноманітні завдання від жителів Веселого міста.


Механіка гри. У квесті беруть участь дві команди. Вони повинні якнайшвидше знайти Пізнайка у зачиненому будинку і врятувати його. Команди під час подорожі беруть карти міста Веселого і позначають на ньому точку відправлення. Про наступну зупинку детективи дізнаються після виконання попереднього завдання. Мешканці міста Веселого за правильне виконання завдань вказують юним детективам їх подальший маршрут. На кожній зупинці вони виконують певне завдання. За правильне виконання команда отримує підказку від жителя міста з напрямком руху. Перемагає та команда, яка першою відшукає Пізнайка.

Місце проведення: класна кімната.

На дошці прикріплена вивіска Детективне агентство «Слід».

 

 

Перебіг квесту

І. Організація класу

  1. Вправа «Вітання»

Доброго здоров’я, діти, доброго дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня. Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт. Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне, А здоровий і веселий – щастя не мине!

 

  1. Емоційне налаштування на урок

-     Рада знову вітати вас, мої юні детективи, у нашому детективному агентстві «СЛІД». Сьогодні у нас справ немає, тож давайте будемо відпочивати, гратися.

Давайте пограємо у гру «Коло дружби».

Запрошую вас на наш килимок. Станьте у коло, візьміться за руки. Спробуйте одночасно присісти, сісти простягнувши ноги. Потім одночасно піднятися, не розриваючи кола. (Вправа виконується під веселу музику).


Поки ми гралися, у відчинене вікно до нас залетів аркуш паперу з написом «ДОПОМОЖІТЬ». Давайте прочитаємо.

 

 

 

 

 

 

Любі друзі!

Прошу вашої допомоги. Я не знаю до чиїх рук потрапить мій лист, але маю надію, що ви добрі, сміливі та не залишите мене у біді.

Мене звати Пізнайко. Я дуже люблю подорожувати містом Веселим. Одного разу, вийшовши з дому, я довго гуляв і опинився біля прекрасного будинку. Він одразу привернув мою увагу, адже на ньому були зображені дивовижні звірі. Я захотів поближче їх роздивитися. Підійшов до будинку і провалився у підвал. Двері зачинилися і я в повній темряві почав голосно кричати. Але ніхто мене не чує. Добре, що бабуся привчила мене носити із собою записничок, олівець і ліхтарик. Я вирішив       написати цього листа про допомогу. Можливо вітер  принесе його до добрих людей. Ви – моя остання надія. Мені дуже страшно і холодно. Друзі, будь ласка, допоможіть!!!

Не пам'ятаю, як я сюди потрапив, але моя подорож розпочалася із вулиці Ігрової. Там вам підкажуть, куди я подався далі. Мене всі запам'ятали!

Коротенько опишу себе: я середнього зросту, русявий, худорлявий із блакитними очима.

Друзі, допоможіть, будь ласка!


-  Ну що, юні детективи, допоможемо Пізнайкові ?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-      Видно, відпочити сьогодні нам не вдасться, берімося за роботу. Будемо шукати Пізнайка у Веселому місті? (Відповіді дітей). Під час пошуку нам будуть потрібними гострий розум, увага, пам’ять, спостережливість.

https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1og0DNXXXXXbVXFXXq6xXFXXXW.jpg
Для пошуків нам знадобиться карта міста Веселого. Кожна команда на карті міста має відшукати вулицю Ігрову, з якої і розпочнемо пошуки Пізнайка Рушаймо!

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку. Пригода у Веселому місті.

1. Створення команд

Для того щоб нам швидше відшукати нашого героя, давайте поділимося на 2 команди. Долю вирішить жереб. Витягніть з мішечка пов'язку на руку-синю або червону.

У кого червона пов'язка, той буде у команді «Шукачі пригод», а в кого синя - « Розумники ».

Але не забуваємо правила.

Кожна команда вибирає собі капітана. Виграє та команда, яка буде працювати дружно і швидко. Не забуваємо девіз нашого агентства: «Очі бачать і все помічають, вуха слухають і чують, а голова думає». Виграє та


команда, яка пройде всі випробування швидко, завдання будуть виконанні правильно.


Чим будемо рухатися, ви дізнаєтеся, коли виконаєте завдання. Розшифруйте анаграму.

(велосипед)

Чому саме на велосипедах? Тому що ми – за здоровий спосіб життя! А велосипедний спорт сприяє розвитку мускулатури (переважно нижніх кінцівок), органів дихання і кровообігу, а також загальної фізичної витривалості. Завдяки незначному навантаженні спокійна їзда на велосипеді доступна та корисна для людей з дитинства до похилого віку.

Отже, сьогодні ми не тільки врятуємо Пізнайка, але й проведемо час з користю для нашого здоров'я. А в народі кажуть: «Здоровому все здорово». Ну що ж, наша пошукова операція розпочинається! Всім успіху!!

 

Зупинка 1. Вулиця Ігрова

На листку зображені два будиночки з надписами ОДНИНА, МНОЖИНА. Між ними написані слова. Завдання: з’єднати стрілочкою слова  з будинками, в яких вони живуть.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Мешканці будинків дякують, що ви правильно їх розселили. І вказують вам стрілочкою на наступну зупинку. (Помічають на карті)


  1.   Зупинка. Кафе «Ситий і голодний» на вулиці Антонімів.

Завдання: дібрати і написати антонім на другому стільці.

 

 

 

D:\Квест\їдальня.jpg

 

 

Офіціант радить скуштувати у кафе найпопулярніші українські страви, до того ж дуже корисні.

https://i.ya-webdesign.com/images/waiter-clipart-professional.jpghttp://sochiskazka.ru/wp-content/uploads/2018/05/borsch.jpgЦе, звичайно, борщ і вареники з вишнями. Борщ підвищить загальний тонус. І пісний,

і м'ясний борщ є джерелом вітамінів і мінералів. Відвар з овочів і зелені в поєднанні з клітковиною і білками надає зміцнюючу дію на організм, покращує травлення, очищає кишечник. Те, що

http://pizza.usesterpizza.com.ua/image/data/nive/vareniki.jpgсвіжі овочі корисніші - неправда. Відварені овочі мають змінену структуру, яка допомагає засвоєнню поживних речовин, тоді як при поїданні свіжих салатів велика частина повільних вуглеводів з овочів залишається неперетравленою.

Вареники з вишнями допоможуть налагодити метаболізм. Вишні покращують      травлення      і      обмін       жирів       в       організмі. Вареники з вишнями можуть бути і основною стравою і десертом.

За словами офіціанта, далі Пізнайко подався до Козацького майдану.


(Діти позначають на карті Зупинка 3. Майдан Козацький. )

 

 

  1.   зупинка. Майдан Козацький.

Тут нас зустрічає справжній козак Крутивус і пропонує виконати таке завдання: від іменників утворити прикметники із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-

. Скласти словосполучення. (Н-д: Крим  кримські артисти)

D:\Квест\листи.jpg

 

 

 

 

все тому, що під час верхової їзди задіяні всі групи м’язів, закріплюється м’язовий корсет навкруг хребта. Верхова їзда допомагає попередити розвиток сколіозу, корисна при захворюванні серця.


Звичними речами для козацького раціону були гарбузове насіння та

«жуйка». Сире підсушене насіння, багате на цинк та мідь, служило очисником організму. А жуйки були, так би мовити, природними бджолиний віск, клеї з патьоків вишні, черемхи, терену, горобини, диких груш і яблунь. Таким чином не знали січовики ні карієсу, ні інших хвороб зубів та ясен.

Багато сили і спритності потрібно, щоб затанцювати ГОПАК бойовий танок запорізьких козаків.

Ось чому козацьке здоров'я нікому не завадить!

Козак підказує, що бачив нашого Пізнайка. Він подався по вулиці Будівельній.

 

https://avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/1885164/pub_5dda77568798bb77f7267cc0_5dda77e2ac2c132205518569/scale_1200Зупинка 4. Вулиця Будівельна.

На вулиці зводять нову багатоповерхівку. Майстер Умільченко підготував вам завдання: пофарбувати стіну, розмальовуючи синоніми одним кольором.

 

 

брудний

привітний

нечистий

невеселий

великий

сумний

замурзаний

чемний

журний

хоробрий

гігантський

безстрашний

здоровенний

ввічливий

відважний

 

 

брудний

привітний

нечистий

невеселий

великий

сумний

замурзаний

чемний

журний

хоробрий

гігантський

безстрашний

здоровенний

ввічливий

відважний


Зупинка 5. Вулиця Розсипана.

https://c1316.c.3072.ru/pluginfile.php/624/course/overviewfiles/%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA.jpgРанок. А двірник вже працює. Він турбується про чистоту нашого Веселого міста. Адже чистота - запорука здоров’я. Давайте йому допоможемо, а він підкаже нам наступну зупинку.

Завдання: виберіть із хмари слів тільки прикметники. Посортуйте слова за родами, розклавши прикметники у три коробки.

 

 

 

 

D:\Квест\МАЛЮНКИ КВЕСТ\Word Art голуб.jpeg


http://pngimg.com/uploads/box/box_PNG85.pnghttps://images.onlinelabels.com/images/clip-art/sheikh_tuhin/sheikh_tuhin_Box.pnghttps://ikeamall.com.ua/images/products/S5/0171824_PE325986_S5.JPGD:\Квест\МАЛЮНКИ КВЕСТ\Word Art у.jpeg

 

 

 

 

 

ч.р.

 

ж.р. .

 

с.р.

 

 

 


Зупинка 6. Спортивний клуб «Здоров'я».

https://www.prlog.org/11604491-ask-soccer-classroom.pngДіти, як ви думаєте, що потрібно для того, щоб бути здоровим? От зараз ми і дізнаємося, коли впораємося із завданням від тренера Миколи Сильного.

Завдання: Дописати закінчення у прикметниках.

Визначити рід, число.

Міцн… сон, чудов… настрій, корисн… фрукти, солодк… груша, велосипедн… спорт, повітрян… ванни, весел… гра, міцн… здоров'я, гігієнічн… навички, активн… відпочинок, свіж… повітря, активн… відпочинок.

Тренер нам розповів, що русявий хлопчина дійсно тут грав у футбол, але потім побіг до крамниці «Вітамінної».

 

Зупинка 7. Крамниця «Вітамінна»

Завдання: намалюй предмет, що відповідає цим ознакам.

Солодке, спіле, соковите, кругленьке, червоне Кислий , жовтий, пахучий, корисний

Червона, соковита , ароматна, солодка, корисна

 

 

У вітамінній крамниці очі розбігаються від розмаїття кольорів та ароматів. Все таке гарне, смачне та ще й корисне.

Слово вітаміни походить від латинського слова «віта»-життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина починає важко хворіти. Людина, котра одержує з їжею достатню кількість вітамінів, рідше хворіє, має здорові зуби, волосся, шкіру. Позначаються вітаміни буквами латинського алфавіту-А, В, С, Д , Е.


https://product-store.ru/upload/iblock/f54/bad31be5-bb66-11e1-9a51-001377021c1b_3dff2786-bf8e-11e1-9a56-001377021c1b.jpegВітамін А благотворно впливає на зір, а ще його називають вітаміном росту. Міститься він у моркві, малині, абрикосах, персиках, тикві, помідорах, зеленій цибулі,кабачках.

https://fs01.vseosvita.ua/01003my0-7022/00c.jpghttps://zhinka.net.ua/wp-content/uploads/1395901811_16cb.jpgВітамін С – запобігає застуді, сприяє росту, вбиває мікроби та зміцнює імунітет. Міститься він у капусті, цибулі, солодкому перці, баклажанах, моркві, картоплі, чорній смородині, вишні, шипшині та в усіх цитрусових.

https://comolopuedohacer.com/Upload/uploads/Comoquitarelolorapescadodelrefrigerador3.jpgВітамін D – зміцнює кістки, зуби та особливо цей вітамін потрібен дітям для росту організму. Міститься він у свіжій зелені, капусті, моркві та насіннях соняшника. А ще ми отримуємо багато вітаміну D, коли влітку загораємо на сонці.

Вітамін В – сприяє хорошій роботі серця, допомагає нам впоратися зі стресами, зміцнює нашу нервову систему. Міститься він у яблуках, бананах, капусті, квасолі, картоплі.

Всі вітаміни смачненькі І солодкі, і кисленькі.

Їжте діти їх охоче Кожен, хто коли захоче. І красиві й рум’яненькі,

Щоб росли міцними й дужими, До хвороб були байдужими.

https://st3.depositphotos.com/2879145/15295/v/950/depositphotos_152952116-stock-illustration-pink-fairytale-castle.jpgМи купили Пізнайкові смачних фруктів і мандруємо далі. Продавець магазину підказав нам, що він довго і ретельно розглядав сусідній будинок. Мабуть, там нам його і треба шукати.

Зупинка 8. «Кінцева»

Ми одразу впізнали будинок,

який зацікавив нашого героя. Він дійсно був чудовий. Ми підійшли і почали кликати Пізнайка. Він відгукнувся , але двері були зачинені. Щоб підібрати ключ, потрібно розгадати ребус.


 

(Вода - джерело життя.)

 

 

Пізнайко     врятований!     Вітаємо     команду

E:\Квест\МАЛЮНКИ КВЕСТ\пізнайко.png«******», яка правильно і найшвидше виконала всі завдання.

Отже, ключем до порятунку Пізнайка стала вода. І це не дивно! Усім відомо, що вода потрібна для повноцінної діяльності органів слуху та зору, для правильного кровообігу та травлення. Вода контролює температуру тіла, не допускаючи перегріву, зменшує відчуття втоми та тривоги. Вона виводить шлаки та токсини і бореться з інфекціями. Труднощі з

концентрацією уваги та погана пам'ять - сигнал мозку про те, що в організмі мало рідини. Вода поверне шкірі еластичність і здоровий колір. Вода – це дійсно джерело життя.

 

ІV. Підсумок уроку-квесту.

  1. Вправа «Емоційний ланцюжок»

-      Покладіть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним подякуйте сусідові ліворуч за хорошу роботу, позитивні емоції, висловіть побажання.

 

  1. Інтерактивний прийом  «Кубик Блума».

Діти у своїй команді підводять підсумок уроку-квесту, кидаючи

E:\Квест\МАЛЮНКИ КВЕСТ\Куб Блума кольоровий.png«Кубик Блума», на гранях якого написано:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грань, що випала, вкаже, якого типу питання слід задати.(Н-д: Назви завдання, які були для тебе найважчими? Поділись враженнями від уроку- квесту?)

-  Чи досягли ми своєї мети?

-Яка цікава інформація стане вам у нагоді для зміцнення свого здоров’я?

-До нових зустрічей у нашому детективному агентстві.


 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку