УКРАЇНСЬКА МОВА
122 години
(3.5 год/тиждень)
за підручником Кравцової Н., Придаток О., Романової В.
«Українська мова та читання. 3 клас. У 2-х частинах. Частина 1»;
Зведений перелік перевірних робіт,
які проводяться в 3 класі
Вид перевірки |
3 клас |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Списування |
1 |
1 |
Диктант |
1 |
2 |
Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
2 |
Письмовий переказ |
1 |
- |
Усний твір |
- |
1 |
Діалог (усно або письмово)** |
1 |
|
Загальна кількість перевірок за семестр |
5 |
6 |
№ |
Тема уроку |
Вправа |
Дата |
І семестр |
|||
Звуки і букви. Алфавіт. Наголос |
|||
1 |
Вступний урок. Привітання. Повторення вивченого у 1–2 класах. |
1 - 4 |
|
2 |
Повторення вивченого. Апостроф. |
5 - 8 |
|
3 |
Повторення вивченого. Написання слів із апострофом. Вхідна діагностувальна робота. |
|
|
4 |
Повторення вивченого. Правильна вимова слів зі звуком (г). |
9 - 12 |
|
5 |
Повторення вивченого. Правильна вимова слів зі звуками [͡дз], [͡дз׳], [дж]. |
13 - 16 |
|
6 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 1. Усний переказ за планом «Велике бажання». Вимова і правопис слова акваріум. |
25 - 27 |
|
7 |
Повторення вивченого. Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками. |
17 - 20 |
|
8 |
Повторення вивченого. Алфавіт. Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери. |
21 - 24 |
|
9 |
Повторення вивченого. Використання алфавіту під час роботи з навчальними словниками. Вимова і правопис слів асфальт, апельсин. Підсумковий урок за темою «Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». |
28 - 35 |
|
Слово. Значення слова |
|||
10 |
Розпізнавання найуживаніших багатозначних слів, пояснення їх різних значень. |
36 - 40 |
|
11 |
Діагностувальна робота. Списування 1 «Шторм». |
|
|
12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Пряме і переносне значення слів. |
41 - 44 |
|
13 |
Синоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших синонімів. Вимова і правопис слова приязний. |
45 - 48 |
|
14 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 2. Складання казки за початком, сюжетними малюнками і планом «Мрії збуваються». Вимова і правопис слова велосипед. |
49 - 51 |
|
15 |
Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших антонімів. |
52 - 57 |
|
16 |
Роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті. Вимова і правопис слова вогнище. |
58 - 61 |
|
Дослідження будови слова |
|||
17 |
Форми слова. Закінчення. |
62 - 65 |
|
18 |
Визначення закінчення у слові. Нульове закінчення. |
66 - 69 |
|
19 |
Основа слова. |
70 - 73 |
|
20 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 3. Складання твору- опису на основі власних спостережень «Айстра». Вимова і правопис слова айстра. |
74 - 76 |
|
21 |
Діагностувальна робота. Диктант 1 «Допомога матері». |
|
|
22 |
Аналіз діагностувальної роботи. Корінь. Роль кореня. |
77 - 80 |
|
22 |
Визначення кореня в споріднених словах. Вимова і правопис слова фермер. |
81 - 84 |
|
23 |
Розрізнення спільнокореневих слів і форм того самого слова. Вимова і правопис слова кишеня. |
85 – 89 |
|
24 |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. |
90 - 99 |
|
25 |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом.
|
94 - 99 |
|
26 |
Користування орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Вимова і правопис слів депутат, президент. |
103 - 106 |
|
27 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 4. Складання розповіді за планом. Вимова і правопис слова електрика. |
100 - 102 |
|
28 |
Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу перед глухим. |
107-112 |
|
29 |
Підсумковий урок за темою «Корінь слова» |
|
|
30 |
Діагностувальна робота. Діалог 1 «У магазині» («У лікарні», «Моя школа») (усно, тема – за вибором). |
|
|
31 |
Аналіз діагностувальної роботи. Префікс. Словотворча роль префіксів. |
113-116 |
|
32 |
Словотворчі вправи з використанням префіксів. |
117-120 |
|
33 |
Слова з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова директор. |
124-127 |
|
34 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 5. Складання твору за серією малюнків та кінцівкою. Вимова і правопис слів милосердний, вдячний. |
121-123 |
|
35 |
Перенос слів з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова апетит. |
128-131 |
|
36 |
Слова з префіксами з- (с-). |
132-136 |
|
37 |
Слова з префіксами роз-, без-, з-, с-. Вимова і правопис слова коридор. |
137-140 |
|
38 |
Суфікс. Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет. |
141-144 |
|
39 |
Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів. |
|
|
40 |
Діагностувальна робота. Мовна тема 1 «Слово. Будова слова». |
|
|
41 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 6. Складання твору за заголовком та опорними словами. Вимова і правопис слова гармонія. |
145-147 |
|
42 |
Аналіз діагностувальної роботи. Творення слів з найуживанішими суфіксами. Вимова і правопис слова черешня.
|
148-150 |
|
Досліджуємо частини мови. Іменник |
|||
43 |
Формування поняття про іменник. |
151-154 |
|
44 |
Іменники — на́зви істот і неістот. |
155-158 |
|
45 |
Іменники, які називають опредмечені дії. Вимова і правопис слова внесок. |
159-163 |
|
46 |
Іменники, які називають опредмечені ознаки. |
164-167 |
|
47 |
Власні та загальні іменники. |
170-175 |
|
48 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 7. Письмовий твір з елементами характеристики. Вимова і правопис слова колектив. |
168-169 |
|
49 |
Змінювання іменників за числами. |
176-179 |
|
50 |
Рід іменників. |
180-182 |
|
51 |
Змінювання іменників за числами, визначення роду іменників. Тренувальні вправи |
|
|
52 |
Діагностувальна робота. Письмовий переказ 1 «Як білка і заєць одне одного не впізнали». |
|
|
53 |
Аналіз діагностувальної роботи. Підсумковий урок за темою «Іменник». Вимова і правопис слова тривога. |
183-186 |
|
54 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 8. Карнавал. Створення простих медіапродуктів (запрошення). |
187-189 |
|
ІІ семестр |
|||
Досліджуємо прикметники |
|||
55 |
Формування поняття про прикметники. |
190-193 |
|
56 |
Роль прикметників у мовленні. Зв’язок прикметників з іменниками. |
194-197 |
|
57 |
Побудова словосполучень прикметників з іменниками. |
194-197 |
|
58 |
Граматичний зв’язок прикметників з іменниками за допомогою питань. |
198-201 |
|
59 |
Змінювання прикметників за родами та числами (словосполучення «іменник + прикметник»). |
202-205 |
|
60 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 9. Переказ тексту за планом. |
211-214 |
|
61 |
Змінювання прикметників за родами (словосполучення «іменник + прикметник»). Вимова і правопис слова пиріг. |
206-210 |
|
62 |
Розпізнавання граматичної форми прикметників за родовим закінченням, поставленим питанням, та іменником, з яким він зв’язаний. Вимова і правопис слова горизонт. |
215-219 |
|
63 |
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. |
220-223 |
|
64 |
Діагностувальна робота. Мовна тема 2 «Слово. Частини мови. Іменник. Прикметник». |
|
|
65 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення вивченого про прикметник. |
|
|
Досліджуємо числівники |
|||
66 |
Формування поняття про числівник. |
224-227 |
|
67 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 10. Складання правил безпечної поведінки на вокзалі. Вимова і правопис слова вокзал. |
232-234 |
|
68 |
Вимова і запис числівників, які використовують для запису дати в зошиті. Вимова і правопис слів сантиметр, дециметр. |
228-231 |
|
69 |
Правильне читання числових виразів. |
235-238 |
|
70 |
Підсумковий урок за темою «Числівник». Вимова і правопис слів хвилина, секунда. |
|
|
71 |
Діагностувальна робота. Диктант 2 «Сонячний день». |
|
|
Досліджуємо дієслова |
|||
72 |
Аналіз діагностувальної роботи. Формування поняття про дієслово. |
239-243 |
|
73 |
Роль дієслів у мовленні. |
244-247 |
|
74 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 11. Вимова і написання слова криниця. |
254-255 |
|
75 |
Часові форми дієслів. |
248-253 |
|
76 |
Змінювання дієслів за часами. Вимова і правопис слова гриміти. |
256-260 |
|
77 |
Правопис не з дієсловами. |
261-264 |
|
78 |
Доречне вживання дієслів-синонімів у власних висловленнях |
265-268 |
|
79 |
Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях. |
269-272 |
|
80 |
Доречне вживання дієслів з прямим і переносним значенням у власних висловленнях. |
273-277 |
|
81 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 12. Створення власного висловлювання на основі життєвого досвіду та спостережень. Вимова і правопис слова абрикос. |
282-285 |
|
82 |
Підсумковий урок за темою «Дієслово». Вимова і правопис слова кипіти. |
278-281 |
|
83 |
Діагностувальна робота. Мовна тема 3 «Слово. Частини мови. Дієслово». |
|
|
Досліджуємо речення |
|||
84 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення вивченого про речення. |
286-290 |
|
85 |
Речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення. |
291-294 |
|
86 |
Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні). |
295-298 |
|
87 |
Звертання. Речення зі звертанням. Використання кличного відмінка під час звертань. |
299-303 |
|
88 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 13. Складання казки за малюнковим планом та кінцівкою. |
309-311 |
|
89 |
Головні члени речення (підмет і присудок). |
304-308 |
|
90 |
Визначення в реченні другорядних членів речення (без поділу на види). |
312-316 |
|
91 |
Граматичні зв’язки між словами у простому реченні за допомогою питань. |
317-320 |
|
92 |
Зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні. |
321-324 |
|
93 |
Словосполучення в групі підмета і групі присудка. |
325-329 |
|
94 |
Побудова різних видів простих речень. |
|
|
95 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 14. Складання переказу за опорними словами. Вимова і правопис слова космонавт. |
330-332 |
|
96 |
Узагальнення знань про речення. |
|
|
97 |
Діагностувальна робота. Усний твір 1 «Моя улюблена пора року». |
|
|
Досліджуємо текст |
|||
98 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення відомостей про текст. |
333-336 |
|
99 |
Будова тексту. Тема і мета тексту. |
333-336 |
|
100 |
Текст-розповідь та текст-опис. |
337-340 |
|
101 |
Текст-міркування. |
341-344 |
|
102 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 15. Навчальний переказ. Вимова і правопис слова адреса. |
349-352 |
|
103 |
Текст-есе. |
345-348 |
|
104 |
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх текстів. Тема і мета художніх текстів. |
353-357 |
|
105 |
Спостереження за найголовнішими ознаками науково- популярних текстів. Тема і мета науково-популярних текстів. |
358-362 |
|
106 |
Спостереження за найголовнішими ознаками ділових текстів. Тема і мета ділових текстів. |
363-366 |
|
107 |
План тексту. Абзаци в оформленні текстів на письмі. Заголовок відповідно до теми тексту. |
367-372 |
|
108 |
Зв’язок речень у тексті за допомогою займенників, прислівників, близьких за значенням слів. |
373-375 |
|
109 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 16. Складання привітання «Вітаємо маму зі святом!» («Мандруємо зі словом. 3 клас» с.63-64). |
|
|
110 |
Узагальнення відомостей про текст. |
376-377 |
|
111 |
Підсумковий урок за темою «Текст». |
|
|
112 |
Діагностувальна робота. Диктант 3 «Яблунька». |
|
|
Повторення вивченого в 3 класі |
|||
113 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. Наголос. Слово. Значення слова. |
|
|
114 |
Повторення. Будова слова. |
|
|
115 |
Повторення. Будова слова. |
|
|
116 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 17. Вчимося писати есе «Яким повинен бути справжній друг» («Мандруємо зі словом. 3 клас» с.65-66). |
|
|
117 |
Повторення. Частини мови. |
|
|
118 |
Повторення. Частини мови. |
|
|
119 |
Повторення. Речення, текст. |
|
|
120 |
Повторення. Речення, текст. |
|
|
121 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
122 |
Резервний урок. |
|
|
1