Урок – квест з математики
«Математичний листопад»
5 клас
Тема уроку:
«Узагальнення та систематизація знань з теми «Рівняння. Текстові задачі»
Підготувала
вчитель математики
та інформатики
Скоробогатих О.Б.
Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Рівняння. Текстові задачі»
Мета: Прищеплювати любов до математики, сприяти розвитку вмінь
використовувати здобуті знання у самостійній діяльності; розвивати
пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу
активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, мислити,
працювати в команді.
Обладнання: номери для кабінетів, картки із завданнями, маршрутні листи для команд.
Вступне слово вчителя: Протягом кількох уроків ми з вами вчилися розв’язувати рівняння різного типу та текстові задачі на знаходження відстані, швидкості та часу. Згадаємо правила, за якими шукаємо невідомий доданок, зменшуване, від’ємник, множник, ділене та дільник. (Відповіді учнів). А як можна розв’язати задачі на рух? (знаходження відстані, часу, швидкості). (Відповіді учнів).
Зараз кожний з вас зможе перевірити свою увагу, пам'ять, уміння мислити, вміння працювати в команді.
Квест-гра має чотири етапи, кожен етап складається завдання різної складності. Ваша задача розв’язати запропоновані завдання, знайти кодове число, яке відчинить двері до наступного етапу гри. Головне правило проходження „квесту“ командою: працювати всім, розподіливши завдання, бути уважними, зібраними, мати позитивний настрій та бажання досягти мети . Памятайте: від вашої згуртованості, вміння працювати разом у команді залежатиме кінцевий результат кожного етапу, гри в цілому.
Правила проведення квесту:
Клас ділиться на 4 команди. Вчитель роздає командам маршрутні листи та карточки з першим завданням. Учні мають виконати завдання та дізнатися, в якому кабінеті можна отримати конверт з наступним завданням. Один учень з команди знаходить потрібний клас, називає як пароль розв’язок завдання та у випадку правильного пароля отримує конверт з наступним завданням та фішку у вигляді листочка. У випадку неправильного розв’язання завдання, учень отримує наступне завдання без фішки. Таким чином учні мають виконати всі завдання. Виграє команда, яка першою завершить гру і назбирає найбільшу кількість фішок.
Завдання квесту :
1.Розшифруйте слово, ключем якого є алфавіт та корені рівнянь
|
1.Розшифруйте слово, ключем якого є алфавіт та корені рівнянь
|
||||||
1.Розшифруйте слово, ключем якого є алфавіт та корені рівнянь
|
1. Розшифруйте слово, ключем якого є алфавіт та корені рівнянь
|
2.Знайдіть корінь рівняння (x + 38) - 59 = 125
|
2.Знайдіть корінь рівняння (x -29) + 75 = 154
|
2.Знайдіть корінь рівняння (x – 76) – 85 =104
|
2.Знайдіть корінь рівняння 114 – (x+27) = 39
|
3. Знайдіть корінь рівняння (178 – x ) : 5 = 23 |
3. Знайдіть корінь рівняння (169 – x ) : 4 = 27 |
3. Знайдіть корінь рівняння (152 – x ) : 3 = 47 |
3. Знайдіть корінь рівняння (189 – x ) : 6 = 29 |
4. Розв’яжіть задачу. Відстань між пристанями дорівнює 189 км. Скільки часу знадобиться теплоходу, щоб проплисти туди й назад, якщо власна швидкість теплохода дорівнює 24 км/год, а швидкість течії ріки – 3 км/год?
|
4. Розв’яжіть задачу. Із двох міст, відстань між якими дорівнює 600 км, виїхали одночасно назустріч один одному автомобіль і мотоцикл. Швидкість автомобіля дорівнює 100 км/год, а швидкість мотоцикла 50 км/год. Через який час вони зустрінуться?
|
4. Розв’яжіть задачу. Два пішоходи вийшли одночасно пішли однією й тією самою дорогою. Один пішохід іде зі швидкістю 5 км/год, а другий – 3 км/ год. Яка відстань буде між ними через 2 год?
|
4. Розв’яжіть задачу. Автомобіль і мотоцикл виїхали одночасно з двох міст і зустрілися через 3 год. Швидкість автомобіля дорівнює 80 км/год, а швидкість мотоцикла – 40 км/ год. Чому дорівнює відстань між містами?
|
Завдання для знаходження номера потрібного кабінету:
Маршрутні листи:
Команда «Червоні»
Завдання 1 |
Завдання 2 |
Завдання3 |
Завдання 4 |
|||
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
|
|
|
|
|
|
|
Команда «Оранжеві»
Завдання 1 |
Завдання 2 |
Завдання3 |
Завдання 4 |
|||
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
|
|
|
|
|
|
|
Команда «Зелені»
Завдання 1 |
Завдання 2 |
Завдання3 |
Завдання 4 |
|||
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
|
|
|
|
|
|
|
Команда «Жовті»
Завдання 1 |
Завдання 2 |
Завдання3 |
Завдання 4 |
|||
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
№ класу для наступного завдання |
Розв’язок |
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 1
Номери класів
Додаток 2
Алфавіт
Додаток 3
Відповіді до завдань:
К у т |
146 |
108 |
265 |
48 |
К у т |
63 |
61 |
11 |
15 |
16 год |
4 год |
4 км |
360 км |
К у т |
К у т |