Уманський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 - колегіум» Уманської міської ради Черкаської області
Розробила вчитель початкових класів
спеціаліст І кваліфікаційної категорії
Олійник Наталія Василівна
Урок з предмету «Я пізнаю світ»
ТЕМА «Я - МАНДРІВНИК» 1 клас.
Позитивне налаштування на сприймання матеріалу. Руханка під пісню «Мандрівка планетою» (Інтелект України). З яким настроєм я прийшов сьогодні до школи? (екран настрою)
- Тему нашого уроку дізнаємося склавши цеглинки у башточку «Я - МАНДРІВНИК»
- Дайте відповідь на запитання. - Куди б я хотів здійснити подорож? - Де би я хотів побувати і чому?
Робота з картою. Запропонуйте на ній відобразити маршрут їхньої мандрівки з України. Кольоровими олівцями попросіть позначити місця, у яких вони планують зробити зупинки. Або позначити заготовленими стікерами місця для подорожі
Веб – квест «Подорожуємо Україною.7 чудес України»
Мета: ознайомити учнів із цікавими місцями, зокрема Сімома чудесами України, вчити шанувати минуле нашого народу; пробуджувати інтерес до культурної спадщини рідного краю; стимулювати бажання розвивати і примножувати знання про національні надбання своїх пращурів, виховувати любов до рідної землі.
Обладнання: презентація, паспорт мандрівника із маршрутом квесту, цеглинки Lego, карта світу
Вчитель: діти, ми продовжуємо нашу мандрівку, а ось куди ми відправимось сьогодні вам потрібно здогадатися… Послухайте вірш Віри Багірової, про що в ньому йдеться?
Як же край той зветься, де ти, хлопче, зріс,
Де твій дім, озерце, дитсадочок, ліс,
Де верхам синіти вічно вдалині,
Де найкращі в світі люди і пісні?.. (Батьківщина.)
Вчитель: Які ж ви розумнички, дійсно сьогодні ми з вами продовжуємо подорожувати Батьківщиною і відвідаємо сім історично - культурних пам’яток нашої держави, які за підсумками Всеукраїнської акції Сім чудес України заслужили на почесне звання Чудо України.
– Хто з вас знає що таке чудо? (Чудо це щось надзвичайно прекрасне ) . І в нашій країні є багато таких чудес але виділяють лише сім. Чи знаєте ви, що число 7 незвичайне?
От наприклад скажіть скільки днів у тижні? – 7!
Скільки нот у нотному стані? – 7!
Скільки кольорів у веселці? – 7!
Скільки чудес Світу? – 7!
Скільки чудес України? – 7!
Вчитель: Отож, сьогодні ми дізнаємось де знаходяться 7 чудес України! Наша мандрівка буде незвичайною та дуже цікавою, адже, щоб дізнатися куди ми будемо подорожувати, вам необхідно буде виконати певні завдання. Ви готові ? Тоді, вперед! (Роздати паспорт мандрівника та карту подорожі)
І завдання: - Що необхідно взяти із собою у подорож? (Паспорт, квиток, гроші, валізу з речами,тощо)
Вчитель: Молодці друзі, ви впорались з першим завданням і ми можемо дізнатись про одне з чудес України – це Хотинська фортеця - це фортеця XIII–XVIII століть у місті Хотині на Дністрі, що у Чернівецькій області.
ІІ завдання. Для того аби продовжити нашу подорож нам потрібно зконструювати із цеглинок транспорт для мандрівки. На якому виді транспорту ви б хотіли продовжувати подорож? (діти будують корабель, літак чи автомобіль) (технології)
Вчитель: Чудово, ви - молодці! Відкриваємо наступну нашу зупинку. І це ще одне із чудес України – Херсонес Таврійський – старогрецьке місто-держава в південно-західній частині Криму (у межах Севастополя). - - - Продовжуємо нашу подорож і наступне завдання для вас це гра.
ІІІ завдання Скільки кольорів у веселці? – 7!
Давайте пригадаємо з яких кольорів складається веселка! (мистецтво)
Гра «Склади кольори веселки»
У кожного з вас є кольоровий папірець, за моєю командою ви повинні взяти свої папірці і об’єднатись в групи за кольором, а потім групи мають сформувати веселку!
Чапля Осінь Жде Завзято Буде Сани Фарбувати
Вчитель: Ми любимо Україну і пишаємось, що одним із семи її чудес є найбільший острів на Дніпрі – острів Хортиця, розташований у районі міста Запоріжжя, нижче Дніпровської ГЕС, відомий усім як Запорізька Січ.
Як відомо, танець Гопак, прийшов до нас саме із Запорізької Січі, його елементи виконували козаки, в переривах між боями, де хизувалися майстерністю виконання рухів.
ІV Завдання Тож давайте і ми зараз виконаємо музичну руханку «Веселий гопачок» (режим доступу https://www.youtube.com/watch?v=TXvo0QFqatU )
Вчитель: Чудово, і наступна наша зупинка це Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра — одна з найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури.
Щоб подорожувати далі, необхідно виконати ще одне завдання…
V Завдання скласти картинку - пазл «Карта України»
Вчитель : Не дивно, що одним із найвизначніших місць на Україні є Софіївський собор — християнський собор в центрі Києва, пам'ятка української архітектури та монументального живопису 11—18 століть, одна з небагатьох вцілілих споруд часів Київської Русі.
Певно, дехто з вас втомився від такої насиченої подорожі? Пропоную хвилинку релаксації (Замки України 1 хв)
Вчитель: Ми опинились з вами у чарівному місті Камꞌянець-Подільський у Хмельницькій області і маємо можливість помилуватись красою стародавньої фортеці!
Наша мандрівка майже завершилась і на карті залишається одне невідоме місце. Як же туди потрапити? Можливо знаєте пісню про нашу Батьківщину? Виконують пісню «Моя країна-Україна» (режим доступу https://www.youtube.com/watch?v=3phkrzppliA )
Після будь якої подорожі, навіть самої цікавої, у будь кого є одне бажання – це повернення додому. Запам’ятайте, діти, найголовніше прислів’я «У гостях добре - а вдома краще».
Ось ми опинилися знову у нашому рідному місті Умань. І ми пишаємось тим, що живемо у найчарівнішому місті де знаходиться одне із 7 чудес України – це наш Дендрологічний парк «Софіївка»! Діти, що ви знаєте про це місце?
Ви молодці! Сподіваюся, що вам сподобалася сьогоднішня подорож.
Вправа «Мікрофон»
Мені цікаво було дізнатися про….
Після подорожі я обов’язково поцікавлюся…
Найбільшим відкриттям для мене було…
Попрацюйте в альбомі історій, розкажіть про свої сьогоднішню подорож.
Роздати мотиваційні браслети за активність.
1