Урок-квест з природознавства в 3 класі "Знавці природи"

Про матеріал
Урок формування ключових компетентностей.Формувати здатність визначати мету своєї діяльності, проявляти зацікавленість.
Перегляд файлу

Підсумковий урок-квест з природознавства в 3 калсі «Знавціприроди»

 

Мета: формування предметних компетентностей: Перевірити знання учнів,набуті на уроках природознавства у 3-му класі про природу, рослинний і тваринний світ рідного краю; навчати на практиці застосувати набуті природничі знання та вміння; виховувати впевненість у своїх можливостях; розвивати кмітливість,швидкість мислення; виховувати любов до природи, бережливее ставлення до навколишнього середовища.

Формування ключових компетентностей:

Формувати здатність визначати мету своєї діяльності, проявляти зацікавленість, володіти навичками самоконтролю.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань/урок-квест.

Обладнення: маршрутний лист, картки із завданнями, конверт, телевізор.

Хід уроку

І. Організаціякласу

Доброго дня, сонце і вітер!

Доброго дня, ліс і поля!

Доброго дня плането земля!

А всім присутнім зичимо здоров’я і добра.(повертання до присутніх)

  1. Психотренінг

На дошці – усміхне несонечко.

- Посміхніться, один одному та висловіть слова впевненості в собі, своїх знаннях.

(Я сьогодні добре працюватиму; сьогодні на уроці я буду старатися; мені все вдається і т.д.)

Вчитель. НЕ урок, а справжнє свято,

Бо полинемо в світи

Мандруватимем завзято

Юний друже, я і ти.

Наш дивний світ, такий, як казка.

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум’ям палає, і яснее сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає: «Все в диво світ прийшло щоб жить»

  1. Актуальзація опорних знань.

-Усе, що ми називаємо словом «природа», - це синє небо, швидкі води, рівнини і гори, родючі грунти, рослини і тварини.Спілкування з природою дає найбільшу насолоду і радість. Викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставляться до неї.Природа потребує постійної уваги, турботи, спостережень. Мт повинні берегти природу, охороняти її багатства.

Діти, уважно подивіться на екран.

- що ви побачили і почули

(пташку,  конверт, рибку)

А що нагадав вам звук, який ви почули? (смс повідомлення)

Так це звук, який нагадує нам про повідомлення.

Давайте перевіримо, що за лист нам надійшов.

-Увага! Нам прийшов лист від синьокрилої Сойки та карасика Золотенка.

- Що визнаєте про них?(вони допомагають нам вивчати природу)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. У нас сьогодні незвичайний урок.Підсумковий урок-квест з вивчених тем  «Знавці природи»

Ви візмите участь у грі яка називається квест.

 

 

 

 

Протягом уроку ви будете мандрувати коридорами школи. На станція виконуватимете різноманітні завдання. Зумієте застосувати свої набуті знання про природу, рослинний і твариннийсвіт при виконані тих чи інших завдань, висловлювати свою думку, спілкуватися біль усвідомити, що до природи потрібно ставить дбайливо. За правильні відповідь отримуватимете ключі знань і я сподіваюсь, що наприкінці гри-квест ви з впевністю зможете сказати. Що ви є справжніми знавцями природи.Ваше завдання як найбільше назбирати ключів до знань.

  1. Вправа «Очікування»

- До кажної літери слова квест доберіть слова, які б ви хотіли взятии якость на урок.

  К…(квітливість)

  В…(винахідливість)

  Е…(енергійність, ерудицію)

  С…(справидливість)

  Т…(товариськість)

 

Девіз «Шлях здолати, зернинки знань збирати»

 

Для гри нам потрібно дві команди.(обирання команд), (команда Синьокрила сойка, карасик Золотенко)

- Зараз ми оберемо капітанів команд. Капітан буде вести свою команду по поданому маршруту. Отже, капітаном буде той хто перший відгадає загадку і підніме руку, основна умова не викрикувати відповіді, а дотримуватися правила піднятої руки.

Загадки:

  1. Без сокири, без рук, а дім будує.(Птах)
  2. Не кравець, а все життя з голками ходить.(Їжак)

Правила гри (на слайді)

  1. Подолати всі випробування, де будуть перевірені ваші вміння.
  2. На станція уважно слухати,прочитаних завдань та виконувати їх.
  3. Дотримуватись правил піднятої руки.
  4. Знайти всі ключики та здобути перемогу.
  5. Прозвітувати про виконану роботу.

Отже, чи готові ви починати.

Якими ви маєте бути(дружніми, допомагати один одному)                       - За допомогою смайликів покажіть свій настрій.

А зараз кожна команда отримує маршрутний лист.

(Команди вийшли на старт)

Вчитель.Рушаймо в світ природи, діти. Думайте, міркуйте,відповідайте, робіть висновки і в класс повертайтесь.

(Звучить мелодія звуки природи)

Рушаймо!

  1. Щоб дорога булла легкою, вивчимо скоромку.

1 команда

Цап до цапа в гості йшов,

Цап дороги не знайшов

2 команда

Хитру сороку спіймати морока,

А за сорок сорок, сорок морок.

 

 

Завдання для команд

1 СТАНЦІЯ « ПІЗНАЙКО».Відповісти на запитання.

За виконання всіх завдань-  20 ключів.

1.На якій планеті ми живемо?/На планеті Земля/.

2. Суміш газів – це / повітря/.

3. При нагріванні повітря/розширюється/.

4. При охолодженні повітря / стискається/.

5. Направлений рух повітря – це / вітер/.

6.Усі гірські породи,що використовуються людьми це- / корисні копалини/.

7.Верхній шар землі,на якому ростуть рослини називається / грунтом/.

8. Основна властивість грунту- / родючість/.

9. Здатність тіл виконувати роботу і рухатися називається / енергією/.

10.Джерело світла і тепла на Землі- / сонце/.

11.Що таке рідна земля?/ Це край, де народився і живеш/.

12. Рослини постачають у повітря / кисень/.

13. Рослини,які мають корінь, стебло,листок, квітку, плід і насіння- це /квіткові рослини/.

14.Колекція спеціально зібраних і засушених рослин для наукового вивчення/гербарій/.

15. Найчисленніша группа тварин на Землі/ комахи/.

16. Риб поділяють на два види/ морських та прісноводних/.

17.Тіло птахів укрите/пір’ям/.

18. За допомогою передніх кінцівок-крил-птахи/літають/.

19.Найрозвинутіші істоти серед усіх тварин/звірі/.

20.Тварини, як живуть в умовах господарства або вдома, приносять користь  людям і потребують піклування./Свійські тварини/.

 

 

ДРУГА СТАНЦІЯ « ГАЛЯВИНА МУДРИХ ЗАГАДОК»

За виконання всіх завданнь -10 ключів.

1.Восени опадають, а весною виростають./Листя/

2.Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має./Річка/

3.Зимою біле, навесні чорне,літом зелене,восени стрижене./Поле/

4.Крил не має,скрізь літає,та ще й куряву здіймає./Вітер/

5.Всіх годує,напуває,а про неї не всяк дбає./Земля/

6.Без крил, а літає,ніхто її не б’є,а вона плаче./Хмара/

7.Без очей, а сльози ллє./Роса/

8. Влітку наїдається, а взимку від сипається./Ведмідь/

9.Яка це тварина:самої не видно, а пісню чути./Комар/

10.Що сходить без насіння?/Сонце/

 

Третя Станція «Ребусна»

За виконання всіх завдань 4 ключі.

 

 

 

 

 

 

Четверта Станція «Закінчиприслів’я»

За виконання всіх завдань 4 ключі.

З математикою подружити всіх ключики полічити.

Дерево місце корінням                               та й та працює.

Де лелека водиться                                      коли їстинемає.

Бджола мала,                                                  а людина друзями.

І соловейко не співає                                      там щастя родиться.

 

Підсумок

Кожна команда з’ясовує кількість ключіків.

 

Визначення переможців.

За допомогою кола успіхувизначають як кожен із них працював у команді.

 

 

 

 

 

Вам було дізнатися що «В ріднім краї – най…най…най…»

 

1. Найбільше море,що омиває Україну-/Чорне/.

2. Найбільша річка України-/Дніпро/.

3. Найстаріше дерево України-/дуб/.

4. Найдавніше дерево України,що охороняється законом-/тис/.

5. Найбільший гриб-/трутовик/.

6. Найкисліша рослина країни-/щавель кислий/.

7. Найшвидша твари на суші-/заєць/.

8. Тварина, яка найглибше живе-/бабак/.

9. Найбільшийс еред птахів-/гриф чорний/.

10. Найвищий птах-/журавель сірий /.

11. Найбільше озеро України-/Ялпуг/.

12. Найглибше озеро України-/Світязь/.

13. Найвище дерево в Україні-/модрина європейська/.

14. Найотруйніший гриб-/бліда поганка/.

15. Найважчий птах в Україні-/дрохва/.

16. Найкращий бігун на короткі дистанції-/фазан/.

17. Найбільші крил амає-/беркут/.

18. Найрухливішу голову має/сова/.

19. Найраніше прокидається і співає/горихвістка/.

20. «Найдбайливіші» батьки серед птахів-/синиці/.

 

 Рефлексія

-Чи з’явилося почуття само поваги від роботи на уроці?

- За що можна похвалити свою команду?

Вправа «Вітер дме для тих…»

Кому було цікаво,

Хто був актиним,

Хто хотів б братии участі у гріквест.

За допомогою смайликів вкажіть свій настрій

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Федюк Наталія
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку