Урок –квест з теми: Різноманітність тварин.

Про матеріал
З метою узагальнення знань для учнів 7 класу про будову та функції тваринних організмів, процеси життєдіяльності тварин, значення різноманітності тварин природі та житті людини у форматі уроку-квесту.
Перегляд файлу

Урок –квест з теми: Різноманітність тварин.

Мета:

  1.               Узагальнити знання учнів про будову та функції   тваринних організмів, процеси життєдіяльності тварин, значення  різноманітності тварин природі та житті людини;
  2.               Розвивати логічне мислення, предметну і ключові компетентності учня, його екологічні навички, вміння застосовувати знання у повсякденному житті, встановлювати взаємозв’язки;
  3.               Виховувати загальну культуру, світоглядні орієнтири, творчі здібності, дослідницькі навички і навички життєзбереження.

Тип уроку : урок  узагальнення знань ( урок – квест)

Місце проведення : кабінет біології.

    Хід уроку

 Організаційний момент. Привітання учнів.

Повідомлення теми, мети і завдань квесту.

Підготовка до квесту: - Розробка завдань ;

-         Роз’яснення учням правил квесту;

-         5 маршрутних листків для координатора;

-         Маршрутні листи для команд ;

Правила квесту:

  1. Бути доброзичливим
  2. Підтримувати один одного
  3. Поважати один одного
  4. Бути активним
  5. Не критикувати
  6. Не давати оцінок
  7. Дотримуватись регламенту.
  8. Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним у вашому маршрутному листі.
  9. Отримайте маршрутний лист. Таким чином ви дізнаєтесь, яким маршрутом будете пересуватися.

Маршрутний лист

  1. Станція «Інтуіція» (впізнати тварину за описом)
  2. Станція «Ерудитів» (тестування)
  3. Станція «Розпізнай» (анаграми назв тварин)
  4. Станція «Назви мене» (дано малюнки тварин і треба зробити правильні підписи до них)
  5. Станція «Науковці» (перевірити знання термінів)

 

Маршрутний лист

 

№ СТАНЦІЇ

БАЛИ

ЧАС

Координатор

  1. Станція «Інтуіція»

 

 

 

  1. Станція «Ерудитів»

 

 

 

  1. Станція «Розпізнай мене»

 

 

 

  1. Станція  «Назви мене»

 

 

 

  1. Станція «Науковці»

 

 

 

 

1. Станція  «Інтуіція» (впізнати тварину за описом)

1.Тварини, що мешкають у прісній чистій воді- річках, струмках та озерах. Удень вони ховаються під каменями або в норах, виритих на дні або берегів під корінням дерев. Уночі виповзають зі своїх укриттів у пошуках їжі. Ці тварини всеїдні, харчубться рослинами й іншими тваринами, можуть поїдати живу та мертву здобич. Запах відчувають на великі відстані, особливо якщо труп жаб, риб та інших тварин почали розкладатися. ( Річний рак).

2.Ці тварини є безжалісними вбивцями. Піймавши жертву у павутиння , вони впорскують їй смертельну отруту.Науці відомо близбко 32000 видів цих тварин. Тіла цих тварин складаються з двох відділів: передній( головогруди), звідки ростуть вісім суглобових ніг ; черевце, де знаходяться органи травлення та розмноження, а також павутинні залози. ( Павук).

3.Ці тварини належать до класу Павукоподібні. Майже всі представники цього виду є отруйними, проте на людину нападають з метою самозахисту. Бажання атакувати проявляється в характерно задраному хвості, що містить отруйний шипик. Тварини переважно мешкають у степових посушливих зонах, удень ховаються під камінням, а вночі виявляють активність під час пошуку їжі. ( Скорпіони).

4. Більшу частину життя  ці тварини проводять під землею. Він риє мережу підземних коридорів, які можуть сягати глибини 2-3 м. Тіло складається з сегментів. Під шкірою знаходяться два шари м'язів. Одні тягнуться уздовж внутрішньої сторони тіла, а інші охоплюють тіло  кільцями. Під час руху м'язи витягують тіло або стискують і потовщують його. Сонячне світло становить для цих тварин серйозну небезпеку, оскільки вони вкриті тільки тонким шаром шкіри. Ці тварини не захищені від дії ультрафіолетового випромінювання, тому на поверхні з'являються лише в дощову погоду. Дуже часто вони виходять назовні в дощові ночі, щоб зібрати на землі шматочки соломи, паперу, пір'я, листя й затягнути їх у нірку. ( Дощовий черв’як)

5.Тіло  цих тварин видовжене, на ньому найбільше помітні вкриті лусками і волосками крила — придатки грудей. Голова несе пару антен, які мають різноманітну будову: ниткуваті, булавчасті, веретенисті, пильчасті, гребінчасті та інші. Ротовий апарат завжди сисного типу. По боках голови знаходяться фасеткові очі, часто добре розвинені.

До грудей кріпляться ноги ходильного типу. У деяких видів перша пара ніг недорозвинена і не виконує функції ходіння. Крила часто великі, вкриті подібно до черепиці лусками, що надають крилу забарвлення. Луски містять пігменти різного кольору, що дозволяють їм утворювати малюнок, іноді досить складний. (Метелики)

2. Станція  "Ерудитів" (тестування 5 питань)

 

  1. Ознаки класу Земноводні (Амфібії)
  2. Ознаки класу Комахи
  3. Ознаки класу Павукоподібні

 

Ознаки класу Земноводні (Амфібії) [6]

  1.У скелеті земноводних відсутня :

    А) ключиця

    Б) грудна кістка

    В) вороняча кістка

   Г) плечова кістка             

2. Серце у земноводних :

   А) чотирикамерне

    Б) трикамерне

    В) двокамерне

    Г) пульсуюча судина                 

3. Дихальна система земноводних складається з:

   A) сухої шкіри, однієї легені;

   Б) вологої шкіри, однієї легені;

   B) сухої шкіри, парних легенів;

   Г) вологої шкіри, парних легенів.

4. Жаба належить до ряду:

А) Безногі;

В) Хвостаті;

Б) Лускаті;

Г) Безхвості

5. Кількість шийних хребців у скелеті земноводних:

А) два;

В) один;

Б) три;

Г) жодного

 

 

Ознаки класу Комахи

1.У комах, на відміну від інших членистоногих,

  А) на головогрудях є чотири пари ходильних ніг, черевце не членисте;

  Б) кінцівки прикріплюються до головогрудей і черевця;

  В) м’язи прикріплюються до хітинового покриву;

  Г) тіло складається з 3 відділів, на грудях є крила і три пари ніг

2.Укажіть безкрилих комах:

  А) ґедзі;                  Б) їздці;               В) блохи;                Г) комарі.

3.Який тип ротового апарату характерний для мух?

  А) гризучий;              Б) лижучий;            В) сисний;             Г) колючо-сисний.

4.Скільки ходильних ніг має іксодовий кліщ?

   А) 4;                   Б) 6;                В) 8;                 Г) 3.

5.Крила у комах розташовані на сегментах:

  А) грудей і черевця;                         Б) головогрудей і черевця;

  В) тільки грудей;                              Г) головогрудей.

 

Ознаки класу Павукоподібні

1. Тіло павукоподібних поділене на:                                                                                              А) голову, груди, черевце, хвіст

Б) голову, груди, черевце

В) головогруди і черевце

2. Дихання павука – хрестовика:

 А) трахейне                                Б) легеневе

В) зябрами                                  Г) змішане

3. Органи руху у павуків містяться на:

А) головогрудях

Б) черевці

4. За способом розмноження павукоподібні:

    А) гермафродити

     Б) роздільностатеві

5. Органи, що слугують для захоплення й убивання здобичі – це:

    А) педипальпи

     Б) хеліцери

     В) павутинні бородавки

 

3. Станція   "Розпізнай мене»" (анаграми назв тварин)

1 ком. клас Птахи 2 ком. Клас Молюски 3 ком. надклас Риби 4 ком. клас Комахи 5 ком. клас Плазуни

Чечітка

Мідія

Білуга

Сарана

Ящірка

Шишкар

Устриця

Колючка

Коники

Веретільниця

Шуліка

Морський гребінець

Товстолобик

Попелиці

Жовтобрюх

Соловейко

Восьминіг

Латимерія

Хрущі

Ігуанодонт

Журавель

Кальмар

Скумбрія

Хатня муха

Динозавр

Бджолоїдка

Слимак

Оселедець

Бджоли

Щитомордник

Жайворонок

Перлівниця

Килька

Водомірки

Кобра

Рибалочка

Тридакна

Вугор

Капустянки

Анаконда

Пелікан

Беззубка

Густера

Джмелі

Гадюка

Фламінго

Рапана

Зубатка

Оси

Варан

4. Станція «Назви мене» (є малюнки тварин і треба зробити правильні підписи до них: вказати назву тварини, клас, тип.)

 

1.

02006vu0-45e2-270x225.jpg

2.02006vu3-4590-252x197.jpg

 

02006vu6-5c0c-258x172.jpg

3.

02006vub-f598-269x154.jpg

4.

 

 

     5.     skorpion.jpg

 

 5.Станція  «Науковці»  (перевірка знання термінів)

Для 1 команди

 

Для 2 команди

 

Для 3 команди

 

Для 4 команди

 

Для 5 команди

 

гетеротроф

джгутик

зябра

автотроф

сапротроф

мутуалізм

аероби

імаго

паразитизм

квартирантство

ядро

повіка

трахея

псевдоніжка

гельмінти

адаптація

нирка

личинка

фагоцитоз

зябра

печінка

личинка

серце

плавець

легені

 

 Підбиття підсумків уроку.

Підбиття підсумків роботи команд, нагородження переможців.

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
6 березня
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку