Тема. Звукові схеми слів. Свійські тварини.
Мета: розвивати вміння робити звуковий аналіз найпростіших слів, позначати звуки умовними знаками у звукових схемах слів;
Удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати та робити висновки; аналізувати слова тематичної групи « Тварини», удосконалювати вміння складати коротенькі речення, розповіді за малюнками та схемами; розширювати знання та уявлення учнів про тварин свійських та диких; формувати мовно-літературну, соціальну, громадянську, математичну, природничу компетентності; виховувати турботливе ставлення до тварин.
Обладнання: букви слова тварини, картки з зображенням свійських та диких тварин, картки із загадками, схеми речень, лего, розмальовки, інтерактивна дошка
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок
Форма проведення: урок-квест
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, громадянська, природнича, математична.
Хід уроку
I. Вступна частина
Організаційний момент
« самоналаштування»
Доброго дня, мої маленькі розумнички!
Покладіть ручки на парти, закрийте оченятка, схиліть голівоньки та уявіть собі найкращий сонячний день в лісі. Прислухайтесь до шуму лісу до звуків лісових мешканців( звучить музика).
А тепер скажіть собі: ми починаємо урок, а на уроці ми уважні, розумні, організовані та активні.
Сьогодні ми з вами є учасниками квесту « Вуса, лапи, хвіст», а я буду ведучою цього квесту.
Тематику нашої гри ви дізнаєтесь, склавши слово. (букви слова тварини)
II. Основна частина
( картинка корови-травоїдна, картинка кота-всеїдна)
-ми об’єдналися за способом живлення свійських тварин.
Стіна слів: свійські тварини( інтерактивна дошка)
Фізкультхвилина
Стали, дітки у рядок,
Всі підемо на лужок.
На чудовому лужку
Гудуть бджоли: « жу-жу-жу».
Разом з ними політаєм,
Криличками помахаєм.
Покрутились вліво, вправо,
Політали, покрутились,
Дуже бджілки натомились.
Щоб набратись їм всім сили,
Всі у вулик полетіли.
По лужку та полонині
Все мандрує в кожушині.
Навіть влітку одяганку
Не лиша вона на ґанку. (Вівця)
Давно відомий він тобі:
Коли на сонечку дрімає,
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько співає.
Що в пісні тій — ніхто не зна,
І ми про це тут не напишем.
Ми тільки знаєм, що вона
Не до вподоби мишам! (Кіт)
У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,(Пес)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть!
(Коза)
На дворі і на току —
Скрізь луна : «Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає ,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний.
Що за птах цей, дітки?..
(Півень).
Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить. (Кінь)
Послухайте вірш, додайте закінчення рядкам щоб отримати риму.
Дві киці-сестриці,
Зелені…( очиці,)
Дві киці-сестриці
Схотіли …(водиці.)
Корито стареньке
Стоїть біля хати,
На ньому любенько
Сидять…( голуб'ята.)
Дві киці-сестриці
Про воду й забули,
Дві киці-сестриці
Поживу зачули.
У них оченята
Горять, мов …(жаринки)
— Смачні голуб'ята,
Аж котиться слинка! —
Плигнули... Та птицям
Вдалося злетіти,
А киці-сестриці
Упали в …(корито.)
В холодній водиці
Нявчать кошенята...
Що, киці-сестриці,
Смачні…( голуб'ята?!)
Робота за букварем ( с. 28)
Ма-мю |
Ре-ря |
Зю-зу |
Мьо-мо |
Ка-кю |
Ба-бя |
Фізкультхвилинка
III. Заключна частина
Молоко Півник Корова Кіт |
Собака Трава Вівця Кізонька |
Яблуко Груша Слива Помідор
|
Ось і завершився наш квест, перемогла дружба.
Якщо вам було цікаво, весело та все зрозуміло розфарбуйте кошеня, якщо на уроці щось не вдалося, розфарбуйте пташеня, якщо було нецікаво, то розфарбуйте лише квіточку.