Урок-КВК. Північна Америка
Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про материк Північна Америка; розвивати допитливість, самостійність у прийнятті рішень, логічне мислення , пам’ять; виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги один одному.
Обладнання : проектор, мультимедійна дошка, сигнальні картки, емблеми команд, кросворд,
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Юні друзі, сьогодні у нас незвичайний урок, урок - КВК .
Пізнавати Землю, відкривати для себе нові території – цього вчимося ми на уроках географії. Цей урок виявить найрозумніших, ерудованих учнів, тих, хто дружить з літературою та картою, знавців Північної Америки.
Учитель пояснює правила гри:
В на їх дві це
Команди у вас є капітані? Підніміть руки.
Капітан КВК повинен представляти свою команду на конкурсі капітанів.
Гра має конкурси які спрямовані на систематизацію та узагальнення знань з теми.
Сьогодні в нашій залі змагаються дві команди: «Ірокези» та «Майа» названі на честь корінного населення Північної Америки.
В кожного племені є свої правила:
Дотримуйтесь визначених правил під час гри – я вірю, що у вас все вийде!
ІІ. Проведення гри
Отже починаємо! Команди привітайте один одного.
1 конкурс. «Візитка»
Ми, індіанці, молодці - розумні, кмітливі!
На всі руки ми майстри і, звичайно, сильні!
Ірокези - група племен, що проживають в і Канаді. Назва запозичена з алгонкинських мов: «Іроки» означає «гадюка». Відносини між ірокезами і сусідніми алгонкинскими племенами були ворожими. Відносяться до амеріканоідной раси. У США проживає близько 80 тисяч ірокезів, в Канаді - близько 45 тисяч. Ірокези жили в овачірах - дуже великих будинках, в яких, як правило, містився весь рід на чолі зі старійшиною-Сахем. Основними заняттями індіанців були вирощування маїсу і кукурудзи, рибальство і полювання. Вирізнялися від інших племен своєю зачіскою.
Вершники ми сильні, індіанці просто клас,
розумні і кмітливі, а разом ми атас !!!
Майя – одна з найяскравіших цивілізацій доколумбової Америки. Майя, проживаючи практично в кам’яному віці, створили точний сонячний календар, найскладнішу ієрогліфічну писемність, використали поняття нуля раніше арабів й індусів, передбачали сонячні й місячні затемнення, досягли значної досконалості в архітектурі, скульптурі, живописі й виробництві кераміки. Майя створили незвичайні самі по собі міста, побудовані за допомогою лише ручної праці. Проживали на півдні Північної Америки, зараз територія Мексики.
2 Конкурс. «Розминка» «Рекорди Північної Америки»
Команди отримують 10 запитань. Команда, яка перша підіймає руку та дає правильну відповідь отримує 1 бал. Якщо відповідь не правильна команда суперників має шанс отримати додатковий бал.
Підведемо підсумок.
3 Кросворд «Рельєф. Корисні копалини»
Порадившись між собою дайте відповіді на питання. За всі правильні відповіді 9 балів.
По горизонталі: |
По вертикали: |
1. Лавразія 3. Орісаба 5. Мітчелл 6. Канадський 9. Кордильєри |
2. залізні 4. Примексиканська 7. Аппалачі 8. нафти |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
1.Залишком якого давнього материка є Північна Америка разом з Євразією (Лавразія)
3. Найвищий вулкан Північної Америки (Орісаба)
5. Найвища точка Аппалачів — це гора…? (Мітчелл)
6. На півночі платформи її кристалічний фундамент виходить на земну поверхню, утворюючи найбільший у світі за площею щит. Яка його назва? (Канадський)
9. На заході материка з півночі на південь простяглася яка з найбільших гірських систем світу (Кордильєри)
По вертикалі:
2. На півночі, у межах Канадського щита, де магматичні породи Північноамериканської платформи виходять на поверхню, багато руд металів - мідні, нікелеві та … (залізні)
4. Молодій платформі на узбережжі Мексиканської затоки відповідають у рельєфі яка низовина? (Примексиканська)
7. На сході в межах області давньої складчастості знаходяться невисокі гори. Їх назва? (Аппалачі)
8.Там, де осадовий чохол покриває кристалічні породи, багато родовищ паливних природного газу та …. (нафти)
Перевіряємо! Підводимо підсумки.
4 Конкурс «Капітанів» «Картографічний»
Капітанам потрібна по черзі за 1 хвилину назвати та показати на карті назви основних географічних об’єктів Північної Америки. (затоки, протоки, моря, океані, гори, рівнини, вулкани, озера, річки, острови, півострови) скільки об’єктів – стільки балів.
Підводимо підсумок!
5 Конкурс «Вірю не вірю» «Природні зони»
На столах у вас лежать сигнальні картки. Якщо твердження правильне піднімаєте в гору червоний колір, а якщо хибне зелений. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Підводимо підсумок!
6 конкурс «Доповни лист» «Води суходолу»
Кожна команда отримує лист із текстом, який записаний не повністю. Прочитайте уважно та допишіть відповідь
Річки Північної Америки належать до басейнів трьох океанів __________________________________________________________________ і до області внутрішнього стоку. До області внутрішнього стоку належать річкові системи ________________ Басейну і північної частини _______________________ нагір’я. Найбільше озеро з них - _________________________________ у Великому Басейні. Найбільша річка Північної Америки і одна із найдовших річок світу - ___________________.
До Великих Озер відносяться такі озера як:________________________
___________________________________________________________.
Річка Ніагара з'єднує озера Ері й Онтаріо. Русло річки перетинає виступ заввишки 50 м, з якого вона викидає свої води, утворюючи ______________________ водоспад.
Річки, що впадають у Північний Льодовитий океан, мають переважно _________________ живлення. Найбільша Північна річка - ____________. Вона бере початок у ___________ Невільничому озері, впадає: в море ____________. Найбільше озеро басейну Північного Льодовитого океану - Велике __________________.
. Річки басейну Тихого океану порівняно _______________, з ________________, зі швидкою течією. Найбільшими річками цього басейну є _________________і __________________.
Перевіряємо! Підводимо підсумки.
7 конкурс «Знайди відповідність» «Природні зони»
На столах у вас картки – знайдіть їм відповідну пару. Тобто до природної зона доберіть тваринний і рослинний світ, який їй відповідає, а також характеристику зони.
Зона арктичних пустель, тундри, тайга |
охоплює Гренландію і більшу частину островів Канадського Арктичного архіпелагу |
карибу, песець, полярні вовки, тюлені, моржі, мохи, лишайники, болотні трави, чагарники, кущі лохини. |
Зона мішаних та вологих лісів |
на сході материка тайга змінюється зоною мішаних лісів, а також чергується з вологими лісами. Клімат тут більш м’який та вологий |
осика, паперова береза, дуб, каштан, бук, скунс, рись, єнот, видра, кроти, землерийки. |
Лісостеп, прерії, напівпустелі, пустелі |
вони поширені на Великих рівнинах, у західній частині Центральних рівних і на окремих ділянках внутрішнього плато Кордильєр |
бізони, ховрах, бабак, лучний собака, гриф, індичка, колючі чагарники, кактуси, полин. |
Ліси субтропічного, тропічного, субекваторіального поясів |
ростуть на південному сході субтропічного поясу на жовтоземах, а також на півдні Міссісіпської і Приатлантичної низовини |
карликові пальми, хвойні дерева, чагарникові вічнозелені дуби, низькі трави, магнолії, бук черепахи, алігатори, багато птахів. |
Область високої поясності |
у Кордильєрах у меридіанному напрямку |
Густі хвойні ліси, ялини, смереки, широколисті породи дерев, сітканський олень, ведмідь грізлі, скунси, тихоокеанський єнот. |
Перевіряємо! Підводимо підсумок!
8 конкурс «Домашнє завдання» «Рекламне туристичне агентство»
Кожна команда повинна зробити рекламу географічного об’єкта материка використовуючи наступні пункти плану:
ІІІ. Підбиття підсумків
Ось і підійшов наш КВК до завершення. Ми пригадали найцікавіше з теми Північна Америка. Уже наступного уроку нас покличе інший материк зі своїми річками, озерами, пустелями та морями. Та розкриє нам багато таємниць та подарує нам зустріч з новими знаннями.
Давайте підведемо підсумки, підрахуємо бали.
Визначається команда-переможець. Всі її гравці оцінюються на «відмінно», а капітан одержує дві вищі оцінки.
Капітани команд виставте оцінки своїм товаришам відповідно до їх роботи на уроці.
IV. Домашнє завдання
Повторити параграфи з теми. За бажанням напишіть міні-твір «Прощавай незвичайна Америка»