В презентації розкривається поняття "символічна синектика".Методичні рекомендації щодо поліпшення пам'яті та вміння за допомогою асоціації запам'ятовувати навчальний матеріал. Як навчити дітей самим позначати символами ті чи інші образи. Даються алгоритми роботи над віршем, казкою, буквою.
Активне впровадження в роботу з дітьми методу синектики сприяє формуванню потужного мислення і виховання творчої особистості, готової до розв'язування складних проблем у різних сферах діяльності. Практика доводить, що використання ТРВЗ-методу символічної синектики, докорінно змінила стиль роботи з дітьми: вчить думати, шукати, розв'язувати проблеми самостійно, а також допомагає дорослим життєрадісно та винахідливо збуджувати інтерес дітей до творчості.
СИМВОЛІЧНА СИНЕКТИКА – ВІДОБРАЖЕННЯ РЕАЛЬНОГО СВІТУ РІЗНИМИ СИМВОЛАМИ І ЗНАКАМИ. Слід розпочинат знайомство із символами з перших днів навчального року. Спочатку дітей навчають позначати знаком, один чи кілька реальних образів, виділивши в них загальну ознаку, тобто найголовніше. На прогулянках,під час спостережень за живими істотами і неживими об'єктами, відгадуючи загадки, проводячи бесіди і використовуючи певний життєвий досвід, діти за допомогою вчителя визначають головні ознаки предметів і позначають їх символами. Так складається певний комплект символів. Складається«Абетка символів» — набір умовних позначень, що буде зрозумілий педагогу і дітям, з якими він працює..
Алгоритм роботи. Виразне читання вірша вчителем. Словникова робота. Розгляд опорних схем до вірша. Читання вірша вчителем вдруге і пропозиція учням слідкувати за послідовністю схем. Відтворення вірша за опорними схемами. Читання вірша з паузами, діти по черзі підказують пропущені слова. Читання вірша з паузами, діти по черзі підказують пропущені слова.