Розширити, узагальнити знання учнів з теми “Людина починається з добра”. Розвивати смислову, образну пам'ять, вміння узагальнювати. Виховувати турботливе ставлення до матері.
Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1
Канівської міської ради Черкаської області
Урок – КВК
“ Від мами в світ ідуть усі дороги “
Підготувала:
вчитель-методист
Руденко М.М.
Мета :Розширити, узагальнити знання учнів з теми “Людина починається з добра”. Розвивати смислову, образну пам’ять, вміння узагальнювати. Виховувати турботливе ставлення до матері.
У класі парти розставлені у 2 ряди. В центрі, за столом сидить учениця в костюмі “Веснянки”, поруч – її помічники : члени журі, 3 учні. Команди сидять одна навпроти одної, капітани попереду. В усіх учнів – емблеми. На дошці – висловлення про матір.
Святе слово – рідна мати.
За науку – цілуй маму в руку.
Рідна мати високо замахує, а помалу б’є.
Малюнки учнів на тему : “ У матусі моєї золоті руки “.
Хід заняття.
Вчитель: Сьогодні ми вдвох із нашою “Веснянкою” проведемо підсумковий урок – КВК на тему: “Людина починається з добра”. “Веснянка” хоче побачити і перевірити, як учні класу вміють читати та переказувати, відповідати на запитання, малювати та декламувати, чи знають прислів’я та приказки, які вони дружні та кмітливі. Нещодавно ми в класі відзначали свято матусі, і сьогодні наш урок читання буде присвячений наймудрішій людині – матері.
Веснянка : учні, поділіться, будь ласка, на дві команди.
(Команди по черзі оголошують назву своєї команди : дівчатка – “Доньки” хлопчики - “Сини”.)
А це члени нашої суддівської команди .
Прошу, команди, обміняйтеся привітаннями.
Для нас, її дочок, - найкраща ласка.
А ви хлоп’ята – забіяки, ніс не задирайте.
І з дівчатами до танцю дружньо всі вставайте !
А ми – хлопці – молодці,
Дівчат поважаєм,
Перемогу в боротьбі
Здобути бажаєм.
(Суддівська команда оцінює привітання, “Веснянка” вписує результати в таблицю на дошці ).
Вчителька : У кожній команді є художник. Зараз ми проведемо конкурс художників. Намалюйте, які квіти любить ваша матуся ?
Поки художники малюють, ми проведемо конкурс виразного читання.
В якому тексті з вивченого розділу є уривок, що починається так :
“На кухні мама здивувалась...”
(Знайдіть його і виразно прочитайте до кінця)
“ А тому, що бабуся – це мамина або татова мама, отже, вона...”
Журі вам слово.
Веснянка : А тепер – конкурс читців – декламаторів.
Є дуже багато віршів про маму. Кожній команді було запропоновано вивчити один із них напам’ять і самостійно підібрати вірш про маму.
( Члени команд по черзі декламують вірші. Журі оцінює.)
Веснянка : Наступний конкурс – конкурс капітанів.
1. Розшифрувати емблему супротивника.
У команди “Сини” емблема – рука (п’ять пальців).
Її значення : “У дитини заболить пальчик, а у матері серце.
У команди “Дочки” емблема – вишитий рушничок.
Її значення : “І на тім рушникові оживе все знайоме до болю : і дитинство, й розлука, й материнська любов...”
2.Скласти розповідь про випадок із свого життя, заголовком до якої слугувало б прислів’я : “Материн гнів, як весняний сніг! Рясно впаде, та скоро розтане”.
(Журі оцінює конкурс капітанів).
Вчителька : А тепер – вікторина.
Багато творів ми читали про маму.
Запитання до команди “Сини”
Пригадайте, кому належать слова : “Очі ваші, матусенько, подібні до весняного неба...”
Як називається твір, хто його автор ?
Хто автор твору, з якого взяті ці слова :”Хочу забути, сину, а не можу. Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться. А рана від слова заживає, про те слід глибокий зостається”.
( Сухомлинський “ Образливе слово “ ).
Запитання до команди “ Доньки “
З якого твору ці слова :”І пішли вони обидва в підземне царство”.
Назвіть автора і його твір, який закінчується словами :
І їй здається все село
Весь день дивилося на його,
Що тільки дива там було,
А більше не було нікого.
Щасливая !....
Яку легенду ви запам’ятали ? Про що в ній розповідається ?
“ Легенда про матір “.
(“Веснянка” оголошує музичну паузу, і команди змагаються у виконанні пісень про маму. Журі оцінює відповіді на запитання вікторини, музичну паузу та малюнки художників. )
Вчителька : Кожній команді було дано завдання підібрати прислів’я, приказки про маму. Ось деякі з них :
Мати однією рукою б’є, а другою гладить.
На сонці тепло, а біля матері добре.
Дитина плаче ; а матері боляче.
У кого є ненька, в того і голівка гладенька.
Мене мама весь вік дурила : казала “битиму”, та не била.
Матері ні купити, ні заслужити.
Нема краму, щоб купити маму.
Підведення підсумків.
Веселка : Я, друзі, побачила, що всі ви добре вмієте читати і декламувати, малювати та співати.
Завдання для команди “ Дочок “: у сонячні промінці записати іменники порівняння “Моя матуся - мов ...”( сонечко , голубка, ластівка, квіточка...).
Сонечко
Завдання для команди “ Сини “ : вписати слова прикметники у кросворд так, щоб вийшло слово “Матуся”
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання для команди “ Доньки “ : прочитати речення
Розмовляйтезмамоютак, щобніколинезасмутитиїїнедобримсловом.
Завдання для команди “ Сини “ : прочитати вірш
Матитосонечкорідне,
Сонечконеземне,
Словоїїзаповітнегрієіживитьмене.
Підведення підсумків .
“Веснянка” : я, друзі, помітила, що всі ви добре вмієте читати і декламувати, малювати та співати. Шануйте, любіть найдорожчу і найріднішу для кожного із нас людину – маму.
Вчитель : поки журі і “Веснянка” підводять підсумки змагань, я зачитаю уривки з творів на тему “За що я люблю свою матусю”.