Урок КВК "Від мами в світ ідуть усі дороги"

Про матеріал

Розширити, узагальнити знання учнів з теми “Людина починається з добра”. Розвивати смислову, образну пам'ять, вміння узагальнювати. Виховувати турботливе ставлення до матері.

Перегляд файлу

 

Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

Канівської міської ради Черкаської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – КВК

“ Від мами в світ ідуть усі дороги “

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Підготувала:

                                                                               вчитель-методист

                                                                               Руденко М.М.

Мета :Розширити, узагальнити знання учнів з теми “Людина починається з      добра”. Розвивати смислову, образну пам’ять, вміння узагальнювати. Виховувати турботливе ставлення до матері.

У класі парти розставлені у 2 ряди. В центрі, за столом сидить учениця в костюмі “Веснянки”, поруч – її помічники : члени журі, 3 учні. Команди сидять одна навпроти одної, капітани попереду. В усіх учнів – емблеми. На дошці – висловлення про матір.

Святе слово – рідна мати.

За науку – цілуй маму в руку.

Шануй рідну неньку – буде тобі скрізь гладенько ...

Рідна мати високо замахує, а помалу б’є.

Фотовиставка “ А моя мама – найкраща “

Малюнки учнів на тему : “ У матусі моєї золоті руки “.

 

Хід заняття.

 

Вчитель: Сьогодні ми вдвох із нашою “Веснянкою” проведемо підсумковий урок – КВК на тему: “Людина починається з добра”. “Веснянка” хоче побачити і перевірити, як учні класу вміють читати та переказувати, відповідати на запитання, малювати та декламувати, чи знають прислів’я та приказки, які вони дружні та кмітливі. Нещодавно ми в класі відзначали свято матусі, і сьогодні наш урок читання буде присвячений наймудрішій людині – матері.

Веснянка : учні, поділіться, будь ласка, на дві команди.

(Команди по черзі оголошують назву своєї команди : дівчатка – “Доньки” хлопчики - “Сини”.)

А це члени нашої суддівської команди .

Прошу, команди, обміняйтеся привітаннями.

Команда “ Доньки “

Матусина пісня, матусина казка

Для нас, її дочок, - найкраща ласка.

А ви хлоп’ята – забіяки, ніс не задирайте.

І з дівчатами до танцю дружньо всі вставайте !

Команда “ Сини “

 А ми – хлопці – молодці,

 Дівчат поважаєм,

 Перемогу в боротьбі 

 Здобути бажаєм.

(Суддівська команда оцінює привітання, “Веснянка” вписує результати в таблицю на дошці ).

Вчителька : У кожній команді є художник. Зараз ми проведемо конкурс художників. Намалюйте, які квіти любить ваша матуся ?

Поки художники малюють, ми проведемо конкурс виразного читання.

До команди “Сини”

 В якому тексті з вивченого розділу є уривок, що починається так :

“На кухні мама здивувалась...”

(Знайдіть його і виразно прочитайте до кінця)

До команди “Доньки”

 “ А тому, що бабуся – це мамина або татова мама, отже, вона...”

Журі вам слово.

Веснянка : А тепер – конкурс читців – декламаторів.

Є дуже багато віршів про маму. Кожній команді було запропоновано вивчити один із них напам’ять і самостійно підібрати вірш про маму. 

( Члени команд по черзі декламують вірші. Журі оцінює.)

Веснянка : Наступний конкурс – конкурс капітанів.

1. Розшифрувати емблему супротивника.

У команди “Сини” емблема – рука (п’ять пальців).

Її значення : “У дитини заболить пальчик, а у матері серце.

У команди “Дочки” емблема – вишитий рушничок.

Її значення : “І на тім рушникові оживе все знайоме до болю : і дитинство, й розлука, й материнська любов...”

2.Скласти розповідь про випадок із свого життя, заголовком до якої слугувало б прислів’я : “Материн гнів, як весняний сніг! Рясно впаде, та скоро розтане”.

(Журі оцінює конкурс капітанів).

Вчителька : А тепер – вікторина.

Багато творів ми читали про маму.

Запитання до команди “Сини”

Пригадайте, кому належать слова : “Очі ваші, матусенько, подібні до весняного неба...”

Як називається твір, хто його автор ?

Хто автор твору, з якого взяті ці слова :”Хочу забути, сину, а не можу. Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться. А рана від слова заживає, про те слід глибокий зостається”.

( Сухомлинський “ Образливе слово “ ).

Запитання до команди “ Доньки “

 З якого твору ці слова :”І пішли вони обидва в підземне царство”.

 Назвіть автора і його твір, який закінчується словами :

     І їй здається все село

           Весь день дивилося на його,

     Що тільки дива там було,

    А більше не було нікого.

    Щасливая !....

 Яку легенду ви запам’ятали ? Про що в ній розповідається ?

         “ Легенда про матір “.

(“Веснянка” оголошує музичну паузу, і команди змагаються у виконанні пісень про маму. Журі оцінює відповіді на запитання вікторини, музичну паузу та малюнки художників. )

Вчителька : Кожній команді було дано завдання підібрати прислів’я, приказки про маму. Ось деякі з них :

Мати однією рукою б’є, а другою гладить.

На сонці тепло, а біля матері добре.

Дитина плаче ; а матері боляче.

У кого є ненька, в того і голівка гладенька.

Мене мама весь вік дурила : казала “битиму”, та не била.

Матері ні купити, ні заслужити.

Нема краму, щоб купити маму.

Підведення підсумків.

Веселка : Я, друзі, побачила, що всі ви добре вмієте читати і декламувати, малювати та співати.

Завдання для команди “ Дочок “: у сонячні промінці записати іменники порівняння “Моя матуся -  мов ...”( сонечко , голубка, ластівка, квіточка...).

 

 

 

 

 

 

 

 Сонечко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для команди “ Сини “ : вписати слова прикметники у кросворд так, щоб вийшло слово “Матуся”

 

 

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для команди “ Доньки “ : прочитати речення

Розмовляйтезмамоютак, щобніколинезасмутитиїїнедобримсловом.

Завдання для команди “ Сини “ : прочитати вірш

Матитосонечкорідне,

Сонечконеземне,

Словоїїзаповітнегрієіживитьмене.

Підведення підсумків .

“Веснянка” : я, друзі, помітила, що всі ви добре вмієте читати і декламувати, малювати та співати. Шануйте, любіть найдорожчу і найріднішу для кожного із нас людину – маму.

Вчитель : поки журі і “Веснянка” підводять підсумки змагань, я зачитаю уривки з творів на тему “За що я люблю свою матусю”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку