Урок-лабораторія "Грунт"

Про матеріал

На партах у дітей створені мікролабораторії. Під час уроку учні-лаборанти проводять досліди з грунтом, виконують цікаві завдання, роблять висновки,

Перегляд файлу

                                  Урок-лабораторія

Тема.  Грунт. Склад грунту. Практична робота: виявлення повітря та води у складі грунту

Мета. Формувати в учнів поняття «грунт», уявлення про перегній, про склад грунту. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати, робити висновки, узагальнювати. Виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до об’єктів природи, почуття гордості за багатство рідного краю.

Обладнання: таблиці, зразки грунту, набір лаборанта, ілюстративний матеріал

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Спостереження за погодою (фенологічна хвилинка)

ІІІ Актуалізація опорних знань

 

  1. Створення емоційного настрою

У нас сьогодні буде незвичайний урок. Ми підемо до лабораторії, де будемо проводити досліди. Кожен правильний крок ми будемо позначати камінчиком.

 

  1. Гра «Так чи ні»

Людина, яка вивчає і шукає гірські породи – геолог(так).

Нафту добувають у шахтах (ні).

Місце, де породи залягають у великій кількості – родовище(так).

Пісок, глина, крейда, сіль – це горючі копалини (ні).

Гірські породи, які люди використовують для своїх потреб називають корисними копалинами(так).

Із залізної руди виготовляють бензин, машинні масла, асфальт (ні).

Порахуйте камінчики.  Їх повинно бути 6.

ІV Повідомлення теми розділу, уроку

  1. C:\Users\111\Desktop\earth.jpgТлумачення слова «земля» (назва планети; суходіл; країна,держава)

C:\Users\111\Desktop\img3.jpgC:\Users\111\Desktop\bereg_pesok_lodka_1600x1043.jpg 

 

 

  1. Робота з казкою-загадкою

Є на світі чудова комора. Покладеш в неї мішок зерна, а восени дивишся: замість одного – у коморі вже двадцять. Відро картоплі у чудовій коморі перетворюється на двадцять відер. Жменька насіння робиться великою купою огірків, моркви, помідорів. Це не казка. Чудова комора є насправді. Ви вже здогадалися, як вона називається?

C:\Users\111\Desktop\267ек678гн789гш.jpgАле ми сьогодні поговоримо про землю, на якій усе росте, про землю – матінку – нашу годувальницю. Цю землю називають – грунт.

 

 

 

 

 

V Вивчення нового матеріалу

 

  1. Прийом  «Поїзд знань»

Хто все знає про грунт, покладіть смайлик  в локомотив, хто не все знає – в перший вагон, хто нічого не знає в останній вагон.

 

  1. Релаксаційна пауза

Уявіть себе серед поля. Ви стоїте, а з нірки виглядає той, хто все знає про землю, бо це його домівка. Хто це? Дійсно – це кріт. Він пропонує вам подорож. Кріт проводить через верхній чорний шар – грунт.  Опускаєтесь нижче , наступний шар жовтий– це пісок., далі коричневий шар – це глина, а нижче це – каміння.

 

  1. Первинне сприймання матеріалу

Ознайомлення з правилом

Складання схеми «Шари грунту»

 

  1. Практична робота «Лабораторія»

Зараз вам доведеться працювати у «науковій лабораторії». Перед вами завдання та інструкції . Для кожної групи на столі – мікролабораторія для дослідів. Будемо виконувати завдання та фіксувати результати

 

 

                                  Грунт

Ш                                                                                                       Л                                                                                               

Картка дослідника _________________________________________

Гіпотеза

Дослід

Висновки

Грунт має колір

Грунт

 

Грунт має запах

Грунт

 

У грунті є повітря

Склянка води, грунт

 

У грунті є вода

Серветка, грунт

 

У грунті є перегній

Склянка води, грунт

 

У грунті є пісок та глина

Склянка води, грунт

 

У грунті є мінеральні солі

Розчин (вода,  грунт), свічка

 

У грунті є живі організми, мікроби

Грунт

 

 

  1. Ознайомлення з інструкцією

Уважно читайте завдання до кожного досліду

Намагайтеся чітко виконувати вказівки щодо проведення дослідів

Працюйте дружно, дотримуйтесь правил роботи в групах

Не забувайте про вашу роль у дослідах

Результати фіксуйте у «Картці дослідника»

 

  1. Виконання дослідів

Дослід №1

Якого кольору грунт? (чорний)

Дослід №2

Який запах у грунта? (запах сирісті, вогкості)

Дослід №3

Чи є у грунті повітря?(киньте грудку грунту у воду)

Дослід №4

Чи є у грунті вода? (натисніть на грунт серветкою)

Дослід №5

Чи є у грунті перегній? ( що плаває на поверхні води)

Дослід №6

Чи є у грунті пісок та глина? (подивіться на дно скланки)

Дослід №7

Чи є у грунті мінеральні солі? (дослід проводить учитель: нагріває відстояну воду до повного випаровування)

Дослід №8

Що ви бачите у грунті? (листик, насіння, паличка)

 

  1. Висновки

З чого складається грунт?

Від того, які речовини містяться у грунті, залежить його родючість.

Ознайомлення з правилом.

 

   Узагальнення  та систематизація здобутих знань.

 

  1. Розповідь учителя «Скарбничка знань»

Різновиди грунтів в Україні: чорнозем, піщаний, глинистий.

Чому вони так називаються?

Найбільше перегною міститься в чорноземах. Тому цей грунт вважають найродючішим. У степних зонах України чорнозем завтовшки 1м та більше.

 

  1. Складання сенкану

Грунт

Родючий, пухкий.

Годує, утворюється, дарує.

Земля -наша мати, всіх годує.

Багатство, годувальниця, святиня.

 

VІІ Домашнє завдання

Дізнатися у дорослих про способи поліпшення родючості грунту.

 

VІІІ Підбиття підсумків

Прийом «Поїзд знань»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрівна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
440
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку