Урок. Лабораторно-практична робота: «Визначення лицьового і виворітного боків тканини»

Про матеріал
Засвоєння учнями знань про текстильні волокна, тканину та її будову, вміння розпізнавати лицьовий і виворітний боки тканини, визначати напрямок ниток основи; розвивати увагу, спостережливість, уміння узагальнювати й робити висновки;виховувати охайність під час виконання практичних робіт.
Перегляд файлу

Тема.  Лабораторно-практична робота: «Визначення лицьового і                         виворітного боків тканини» 

Мета уроку:

навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про текстильні волокна, тканину та її будову, формувати вміння розпізнавати лицьовий і виворітний боки тканини, визначати напрямок ниток основи;

розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, уміння узагальнювати й робити висновки;

виховна: виховувати охайність під час виконання практичних робіт.

Обладнання, матеріали та наочність: колекції тканин, пряжі, волокон, таблиця «Види текстильних волокон», зразки тканин із різним видом переплетення й оздоблення.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка наявності учнів, підготовленість  їх до уроку.

 Щоб урок був наче казка, щоб чогось навчив він вас,

 Слухайте мене уважно і не гайте марно час.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ  

Гра «Незакінчене речення»

     Усі речі, які людина створює, використовуючи певні технології, є... (об’єктами, технологічної діяльності).

     Матеріали чи сировина (деревина, метал, скло, гума, пластмаса, шкіра, тканина), які застосовують у виробництві для виготовлення різноманітних виробів, — це... (конструкційні матеріали).

     Вибір конструкційних матеріалів для виготовлення виробу залежить від... (властивостей матеріалу та призначення виробу).

     Для виготовлення одягу найчастіше використовують...

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Кожний день будь-якої людини розпочинається з одягання. Це стало для нас звичною справою, тому ми навіть не замислюємось над питаннями: з чого вироблено одяг? Хто його виготовив? Давайте на хвилину затамуємо подих, поглянемо один на одного та навколо себе. Скільки в світі різних речей! І більшість із них виготовлено з тканини. А самі тканини такі різноманітні — гладенькі і пухнасті, легкі та важкі, теплі та прохолодні, щільні та рідкі. Пропоную всім разом помандрувати у світ чудових тканин.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з текстом

1. Пошукова бесіда

2. Класифікація текстильних волокон (аналіз інформації)

У давнину люди отримували волокна з природи — природні або натуральні. Натуральні волокна мали рослинне (льон, коноплі, кропива дикоростуча), тваринне (овеча вовна, шовк) чи мінеральне походження (азбест).

3. Загадки «Про які волокна йдеться?»

4. Виготовлення тканини.

Тканина — текстильний виріб, виготовлений переплетенням ниток на ткацькому верстаті .

5. Будова тканини (нитка основи, піткання, пруг) 

VI. ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА «ВИЗНАЧЕННЯ ЛИЦЬОВОГО  І  ВИВОРІТНОГО  БОКІВ ТКАНИНИ»

1. Аналіз завдань практичної роботи

2. Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами

3. Інструктаж з техніки безпеки, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.

4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками

Ознаки лицьового і виворітного боків тканини див. у підручнику.

5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів

6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий, якщо необхідно)

7. Підбиття підсумків практичної роботи

Міні-конкурс: один із учнів називає ознаки лицьового боку тканини, інший підбирає зразки відповідно до названих ознак.

 

VIII. РЕФЛЕКСІЯ

Рефлексійне анкетування

1. Чи задоволений ти результатом своєї роботи? А самим процесом?

2. Які зміни ти вніс би в хід виконання?

3. Де можна використати набуті знання та вміння?

4. Над чим ти хотів би працювати далі?

 

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

XI. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку