Тема. Лабораторно-практична робота: «Визначення лицьового і виворітного боків тканини»
Мета уроку:
навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про текстильні волокна, тканину та її будову, формувати вміння розпізнавати лицьовий і виворітний боки тканини, визначати напрямок ниток основи;
розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, уміння узагальнювати й робити висновки;
виховна: виховувати охайність під час виконання практичних робіт.
Обладнання, матеріали та наочність: колекції тканин, пряжі, волокон, таблиця «Види текстильних волокон», зразки тканин із різним видом переплетення й оздоблення.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.
Щоб урок був наче казка, щоб чогось навчив він вас,
Слухайте мене уважно і не гайте марно час.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ
Гра «Незакінчене речення»
• Усі речі, які людина створює, використовуючи певні технології, є... (об’єктами, технологічної діяльності).
• Матеріали чи сировина (деревина, метал, скло, гума, пластмаса, шкіра, тканина), які застосовують у виробництві для виготовлення різноманітних виробів, — це... (конструкційні матеріали).
• Вибір конструкційних матеріалів для виготовлення виробу залежить від... (властивостей матеріалу та призначення виробу).
• Для виготовлення одягу найчастіше використовують...
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Кожний день будь-якої людини розпочинається з одягання. Це стало для нас звичною справою, тому ми навіть не замислюємось над питаннями: з чого вироблено одяг? Хто його виготовив? Давайте на хвилину затамуємо подих, поглянемо один на одного та навколо себе. Скільки в світі різних речей! І більшість із них виготовлено з тканини. А самі тканини такі різноманітні — гладенькі і пухнасті, легкі та важкі, теплі та прохолодні, щільні та рідкі. Пропоную всім разом помандрувати у світ чудових тканин.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з текстом
1. Пошукова бесіда
2. Класифікація текстильних волокон (аналіз інформації)
У давнину люди отримували волокна з природи — природні або натуральні. Натуральні волокна мали рослинне (льон, коноплі, кропива дикоростуча), тваринне (овеча вовна, шовк) чи мінеральне походження (азбест).
3. Загадки «Про які волокна йдеться?»
4. Виготовлення тканини.
Тканина — текстильний виріб, виготовлений переплетенням ниток на ткацькому верстаті .
5. Будова тканини (нитка основи, піткання, пруг)
VI. ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА «ВИЗНАЧЕННЯ ЛИЦЬОВОГО І ВИВОРІТНОГО БОКІВ ТКАНИНИ»
1. Аналіз завдань практичної роботи
2. Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами
3. Інструктаж з техніки безпеки, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками
Ознаки лицьового і виворітного боків тканини див. у підручнику.
5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів
6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий, якщо необхідно)
7. Підбиття підсумків практичної роботи
Міні-конкурс: один із учнів називає ознаки лицьового боку тканини, інший підбирає зразки відповідно до названих ознак.
VIII. РЕФЛЕКСІЯ
Рефлексійне анкетування
1. Чи задоволений ти результатом своєї роботи? А самим процесом?
2. Які зміни ти вніс би в хід виконання?
3. Де можна використати набуті знання та вміння?
4. Над чим ти хотів би працювати далі?
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
XI. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ