Державний професійно – технічний навчальний заклад
«Нікопольський центр професійної освіти»
Методична розробка
відкритого заняття з фізичної культури
на тему: «Легка атлетика»
з учнями групи Е 15 1/9 (електромонтери) першого року навчання
Анотація
до уроку з легкої атлетики
Для підвищення продуктивності уроку необхідно використовувати вправи, які заохочували б до активної рухової діяльності, підвищували емоційний стан учнів.
Застосування на уроці вправ з різноманітними завданнями, які міняються (біг з прискоренням, через перешкоди, метання різноманітних предметів, стрибки в довжину) суттєво підвищує емоційність виконання вправ.
Урок проводиться з постійної зайнятістю та високою активністю кожного учня.
Тема: «Легка атлетика».
Тип заняття: «Комбінований».
Місце проведення: Спортивний майданчик НЦПО.
Інвентар: Мячі для метання, барєри, не стандартне обладнання.
Мета уроку:
Освітня – навчити кожного учня застосовувати набуті знання і навички у повсякденному житті з метою самовдосконалення.
Виховна –виховувати морально – вольові якості, організованість, дисциплінованість, прагнення до перемоги.
Розвивальна – сприяти розвитку швидкісно – силових якостей під час проходження маршруту; сприяти розвитку спритності, координації рухів використовуючи рухливі ігри.
Завдання уроку:
1. Використання техніка проходження вертикальних і горизонтальних перешкод;
2. Вдосконалення техніки метання малого м’яча на дальність та точність;
3. Розвиток фізичних якостей: сприності, уваги, координації рухів використовуючи спортивні та рухливі ігри.
Методичне забезпечення:
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
|
Підготовча частина 10хв |
|
|
1 2
3
4
5 6
7 |
Учні шикуються в одну шеренгу; Рапорт, привітання. Ознайомлення учнів із завданням уроку. Стройові вправи на місці: - повороти вліво, вправо; кругом; - перешикування із однієї шеренги у три. Біг по колу стадіону: - 1200м. Вправи на відновлення дихання. Загальнорозвиваючі вправи на місці:
1. В.П. – основна стійка: 1-2 – колові рухи правою рукою вперед; 3- 4 – колові рухи лівою рукою вперед; 5 - 6 – колові рухи правою рукою назад; 7 – 8 – колові рухи лівою рукою назад; 2. В.П.- основна стійка: 1 – 4 – колові рухи двома руками вперед; 5 – 6 – колові рухи двома рукам назад; 3. В.П. – стійка ноги нарізно, руки за головою: 1-2 - нахил тулуба вліво; 3 - 4 – нахил тулуба вправо. 4. В.П. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми: 1-2- поворот тулуба вправо; 3-4 – поворот тулуба вліво; 5. В.П. – широка стійка, руки на колінах: 1-2 – напівприсід на лівій нозі; 3- 4 – напівприсід на правій нозі; 5 – 6- присід на лівій нозі; 7 – 8 – присід на правій нозі.
6. В.П. – основна стійка: 1 – упор присівши; 2 - упор лежачи; 3 – упор присівши; 4 – о.с. 7. В.П. – о.с. – ліва рука вперед; 1- 4 – махові рухи правою ногою вперед, назад; 5 – 6 – махові рухи лівою ногою вперед, назад. 8. В.П.- всі шикуються в коло, руки на плечі партнерам зліва і справа. Стрибки на місці з махом ноги вперед. |
1хв.
2хв.
1хв.
7хв.
2х4р. 2х4р. 2х4р. 2х4р.
2х4р. 2х4р.
2х6р. 2х6р.
8р
8р.
8р. 8р.
4р.
2р. 2р.
10 – 12р |
Вимірювання ЧСС
Дихання повільне
Руки прямі, в ліктях не згинати.
Амплітуда руху середня.
Амплітуда руху середня.
При повному присіді нога, яка в стороні, повинна бути прямою.
Чітке виконання команд.
Синхронне виконання вправи.
|
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
|
Основна частина 30хв |
|
|
8 |
І Вдосконалення техніки подолання вертикальних і горизонтальних перешкод. Біг починати з високого старту. 1. Подолання вертикальної стіни:
2. Пересування по брусам на руках:
3.Біг через скати:
4. Стрибок через бар’єр у яму з піском:
|
2р.
2р.
2р.
2р.
|
Техніки безпеки при виконанні вправи. Приземлення виконувати на дві ноги.
Вправу виконувати у середньому темпі.
Відштовхуватись однією ногою, після приземлення продовжувати бігти.
Відштовхуватись однією ногою, ногу якою відштовхувались різко підтягнути до махової, приземлення на дві ноги.
|
|
5.Подолання шведської стіни:
6. Подолання розміщених поперек і вздовж скати:
|
2р.
2р. |
Вправу виконувати переступанням, тримаючись руками за дробину.
Упор руками на скат, ноги нарізно, виконувати стрибок. Тримати дистанцію.
|
|
|
|
|
9
10
|
8. Біг по колоді:
ІІ. Виконання техніки метання гранати.
3.Метання гранати з розбігу.
ІІІ. Розвиток фізичних якостей: спритності і витривалості використовуючи спортивні і рухливі ігри. Гра «Шишки, жолуді, горіхи» . Учні розраховуються на перший, другий, третій. Шикуються в колону по колу. Ведучий входить в середину кола.
По команді ведучого, наприклад «жолуді», другі номера і ведучий повинні швидко змінити своє місце і стати в іншу колону.
|
2р.
2р.
8хв.
5хв.
|
Тримати рівновагу. Приземлення на дві ноги.
Тримати гранату прямим хватом. Розбіг повинен бути ритмічним, прискореним, прямолінійним по відношенню до метання. Метальник розгинає руку з гранатою і одводить її вниз – назад, тулуб відхиляється назад, кидок виконується із – за спини.
Виконувати правила гри.
|
|
Заключна частина 5хв |
|
|
11
12
13
14 |
Біг з повільним переходом у ходьбу. Вправи під час руху на розслаблення м’язів рук і плечового поясу Вправи на увагу. Завдання до дому: виконання комплексу ранкової гімнастики.
|
1хв 1хв
2хв 1хв |
Проводиться у шерензі. |