Урок "Леся Українка "Вишеньки". Читання в особах.".

Про матеріал

Інтегрований урок для учнів 1 класу.

Тема: Бесіда-розповідь про Лесю Українку. Вірш «Вишеньки». Читання в особах. Узагальнення й систематизація знань учнів з теми «Додавання і віднімання в межах 20». Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії.

Мета: познайомити учнів з життям і творчістю Лесі Українки; вдосконалювати навички виразного читання віршованих творів; розвивати акторські здібності учнів; виховувати повагу до культурної спадщини України; перевірити вміння учнів розв'язувати приклади й задачі у межах 20, вимірювати відрізки, порівнювати вирази; закріпити знання нумерації чисел; виховувати культуру оформлення письмових робіт; ознайомити з технікою монотипії; формувати навички малювання за нетрадиційною технікою; виховувати акуратність.

Перегляд файлу

Тема:

  • Бесіда-розповідь про Лесю Українку. Вірш «Вишеньки». Читання в особах.
  • Узагальнення й систематизація знань учнів з теми «Додавання і віднімання в межах 20»
  • Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії.

Мета:

  • познайомити учнів з життям і творчістю Лесі Українки; вдосконалювати навички виразного читання віршованих творів; розвивати акторські здібності учнів; виховувати повагу до культурної спадщини України.
  • перевірити вміння учнів розв’язувати приклади й задачі у межах 20, вимірювати відрізки, порівнювати вирази; закріпити знання нумерації чисел; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
  • ознайомити з технікою монотипії; формувати навички малювання за нетрадиційною технікою; виховувати акуратність.

Хід  уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  1. Читання вірша вчителем

Стояла я і слухала весну.

Весна мені багато говорила

Співала пісню дзвінку, голосну

То знов таємно-тихо говорила.


  1. Обговорення вірша

Діти, чи сподобався вам вірш? Про що він? Якою ви бачите весну?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ.

Як ви вважаєте чи любить автор весну? Цей чудовий вірш написала Леся Українка. І сьогодні ми з вами трішечки познайомимося з її біографією та творчістю. А ще виконаємо певні завдання та спробуємо себе в ролі акторів. Готові працювати?

ІV. НОВИЙ МАТЕРІАЛ.

  1. Відомості про Лесю Українку

Як назвали дівчинку? (Лариса). Як називали її батьки? (Лося). У п’ять років вона попросила називати її…(Лесею). Якою була дівчинка? Що вона любила? З ким любила гратися?

  1. Опрацювання вірша «Вишеньки»

Леся Українка писала про природу, про України. І сьогодні ми познайомимося з віршем, який вона написала для дітей. Але перш ніж ми почнемо його читати, нам треба відгадати його назву.


20 – 10 = 10 (В)

20 – 5 = 15 (Е)

18 + 1 = 19 (К)

15 – 3 = 12 (И)

19 – 6 = 13 (Ш)

13 + 4 = 17 (Ь)

10 + 6 = 16 (Н)

16 + 4 = 20 (И)


Результати цих прикладів відповідають певній літері. Якщо ми розмістимо відповіді у порядку зростання, то отримаємо назву вірша.

Отже, як називається вірш над яким ми будемо працювати? Відкрийте сторінку 147 і уважно послухайте вірш.

– Що привернуло увагу маленьких діточок на дереві?

– Чому дітки мало не плакали під деревом?

– Яке питання діти задають вишенькам?

– Скажіть, а що могло статися, якби вишеньки виросли низенько?

– На вашу думку, що відчувала поетеса, коли складала цей вірш?

  1. Розподіл ролей і читання вірша в особах.

А зараз ми будемо читати цей вірш в особах. Які дійові особи зустрічаються у вірші? (Автор, діти, дерево). Спробуйте передати настрій і почуття героїв.

  1. Фізкультхвилинка.

Маша – дівчинка маленька

По лісу йшла собі раденько.

Знайшла там ягідку червону,

Нагнулась ,взяти щоб в долоню.

А далі – ягідка вгорі,

На розлогому гіллі,

Висить собі й милує око.

Зірвем її ми дітворі.

Бо ж так кортить,хоча й високо.

Підстрибнем високо мерщій.

Стрибай і ти,лишень не стій.

Затерпли рученьки від праці.

В кулак зберемо наші пальці,

А потім їх потрясемо,

Спочити пальчикам дамо.

Сідайте, дітоньки, за парти.

Навчання – праця. Це – не жарти.

  1. Розвиток математичних знань

А) Робота в парах. Нерівності. Чи багато вишень росте на гілках? Зараз ми спробуємо їх порівняти та записати нерівності в зошит.

 

 

 

Б) Задача. Давайте складемо задачу за коротким записом.

Було – 20 вишень

З’їли – 17 вишень

Залишилося – ?

В) Накреслення відрізка.

За допомогою лінійки виміряйте довжину гілочки і накресліть відповідний відрізок у зошиті.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

1. Ознайомлення з технікою монотипії.

З чим пов’язані всі завдання? Які вони? Давайте зобразимо наші вишеньки на папері. Для швидкого і симетричного малюнку ми використаємо техніку монотипії. Монотипія означає відбиток.

  1. Практична робота.

Ми частинку наших вишень розфарбуємо власноруч, а частинку – відіб’ємо. Для цього нам потрібні фарби, пензлики, вода і папір. Повторюйте за мною.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Над яким віршем ми працювали? Хто є автором вірша? Як звали поетесу насправді? Про що вона писала? Як ми відгадали назву вірша? Що порівнювали? Як називається техніка, якою ми малювали? Гарні та рум’яні  наші вишеньки, що аж  хочеться по скоріше насолодитися їх смаком. Чи можливо це зараз? Тому щоб трішечки пригадати смак вишень я хочу пригостити вас цукерками, які нагадають нам про довгоочікуване літечко. Дякую всім за роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку