Урок: навчання грамоти.
Тема. Звук [а]. Буква Аа. Моделювання слів, речень.
Мета: закріпити звукове значення букви Аа;
удосконалювати навички звукового аналізу слів та моделювання
речень;
розвивати увагу, зв’язне мовлення, фонематичний слух;
виховувати інтерес до читання.
Обладнання: фішки для моделювання, мультимедійна система, малюнки будинків.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб нам не було мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
-
Гра «Загубився склад».
-
Діти, у нас на уроці знову наш зайчик Чомусик. Він ніс слова, які надрукували лісові звірі. Але під час дороги його застав дощик, і тому останні склади в словах змилися. Наше завдання відновити всі слова.
Шко(ла), мо(ва), со(ва), ма(ма), чай(ка),во(да).
-
Повторення вивченого напам’ять вірша про букву А.
-
Діти, давайте з вами згадаємо віршик, який ми з вами вивчили на минулому уроці навчання грамоти. А Чомусик вас послухає.
Голосиста буква А
Твій букварик відкрива.
Не одна вона іде,
А всю азбуку веде.
-
Звуковий аналіз слів.
-
Розгляньте малюнок. Викладіть з фішок модель слова абрикос.
(слайд 3)
-
Що зображено на цьому малюнку? (слайд 4) Виложіть модель слова аґрус. Молодці!
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
-
Звуковий аналіз слів.
-
Діти, а тепер подивіться, як виконав таке ж завдання наш зайчик. (слайд 5), (слайд 6), (слайд 7) Дивіться уважно, запам’ятовуйте добре.
-
Гра «Знайди пару».
-
А зараз Чомусик хоче перевірити, які ви були уважними. Пограємо в гру «Знайди пару». Ви повинні будете знайти до кожного малюнку його відповідну модель слова. (слайд 8)
-
А тепер перевіримо , чи усі справилися з завданням . (слайд 9)
-
Фізкультхвилинка. (слайд 10)
Косить в лузі журавель
Конюшину та щавель.
А журавлики малі
Узялися за граблі.
Хоч журавка і не косить,
Так джерельну воду носить.
Носить воду ще й обід,
Щоб косилося, як слід.
-
Робота за «Букварем».(ст.21)Складання речень за малюнками і схемами.
-
Діти, відкрийте «Букварі» на сторінці 21. Розгляньте, що зображено на цій сторінці? Прочитайте речення, яке співає дівчинка своїй ляльці.
-
Складіть питальне речення про лікаря за схемою, яка накреслена внизу сторінки.
-
Розгляньте нижні малюнки. Складіть питальне речення. І дайте на нього відповідь за схемами.
-
Розгляньте малюнок. (слайд 11) Що робить дівчинка? Прочитайте речення, яке вона вимовляє.
-
Як вигадаєте з яким настроєм вона говорить?
-
Порівняйте речення з «Букваря» і з малюнку. (слайд 11) Поясніть Чомусику чим вони відрізняються? А що в них спільного?
ІV. Підсумок уроку.
-
Про яку букву ми сьогодні говорили? Який звук вона позначає? Послухайте вірш і скажіть, якою здалася буква А дівчинці Тані.
А яка ж та буква А?
Що нагадує вона?
Досить схожих є прикмет:
Мов шпаківня, мов намет,
Мов курінь, що на баштані,
Буква А здалася Тані.
-
На що здалася схожою буква зайчику Чомусику? (слайд 12)
-
На цьому наш урок закінчився. Чомусик з вами не прощається, але говорить до побачення на слідуючому уроці.