Урок "Звук [а]. Буква Аа. Моделювання слів, речень."

Про матеріал

Конспект уроку розрахований на допомогу вчителям початкових класів. В конспекті уроку враховані вікові особливості даного віку, та застосовані різноманітні методи та форми роботи.

Перегляд файлу

1

Урок:  навчання грамоти.

Тема. Звук [а]. Буква Аа. Моделювання слів, речень.

Мета: закріпити звукове значення букви Аа;

   удосконалювати навички звукового аналізу слів та моделювання

   речень;

   розвивати увагу, зв’язне мовлення, фонематичний слух;

   виховувати  інтерес до читання.

Обладнання:  фішки для  моделювання, мультимедійна  система, малюнки                 будинків.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

     Хід уроку

І. Організація класу.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб нам не було мороки –

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Загубився склад».
  • Діти, у нас на  уроці знову наш зайчик Чомусик. Він ніс слова, які надрукували лісові звірі. Але під час дороги його застав дощик, і тому останні склади в словах змилися. Наше завдання відновити всі слова.

Шко(ла), мо(ва), со(ва), ма(ма), чай(ка),во(да).

  1. Повторення вивченого напам’ять вірша про букву А.
  • Діти, давайте з вами згадаємо віршик, який ми з вами вивчили на минулому уроці навчання грамоти. А Чомусик вас послухає.

Голосиста буква А

Твій букварик відкрива.

Не одна вона іде,

А всю азбуку веде.

  1. Звуковий аналіз слів.
  • Розгляньте малюнок. Викладіть з фішок модель слова абрикос.

(слайд 3)

  • Що зображено на цьому малюнку? (слайд 4) Виложіть модель слова аґрус. Молодці!

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Звуковий аналіз слів.
  • Діти, а тепер подивіться, як виконав таке ж завдання наш зайчик. (слайд 5), (слайд 6), (слайд 7) Дивіться уважно, запам’ятовуйте добре.
  1. Гра «Знайди пару».
  • А зараз Чомусик хоче перевірити, які ви були уважними. Пограємо в гру «Знайди пару». Ви повинні будете знайти до кожного малюнку його відповідну модель слова. (слайд 8)
  • А тепер перевіримо , чи усі справилися з завданням . (слайд 9)
  1. Фізкультхвилинка. (слайд 10)

Косить в лузі журавель

Конюшину та щавель.

А журавлики малі

Узялися за граблі.

Хоч журавка і не косить,

Так джерельну воду носить.

Носить воду ще й обід,

Щоб косилося, як слід.

  1. Робота за «Букварем».(ст.21)Складання речень за малюнками і схемами.
  • Діти, відкрийте «Букварі» на сторінці 21. Розгляньте, що зображено на цій сторінці? Прочитайте речення, яке співає дівчинка своїй ляльці.
  • Складіть питальне речення про лікаря за схемою, яка накреслена внизу сторінки.
  • Розгляньте нижні малюнки. Складіть питальне речення. І дайте на нього відповідь за схемами.
  • Розгляньте малюнок. (слайд 11) Що робить дівчинка? Прочитайте речення, яке вона вимовляє.
  • Як вигадаєте з яким настроєм вона говорить?
  • Порівняйте речення з «Букваря» і з малюнку. (слайд 11) Поясніть Чомусику чим вони відрізняються? А що в них спільного?

ІV.  Підсумок уроку.

  • Про яку букву ми сьогодні говорили? Який звук вона позначає? Послухайте вірш і скажіть, якою здалася буква А дівчинці Тані.

А яка ж та буква А?

Що нагадує вона?

Досить схожих є прикмет:

Мов шпаківня, мов намет,

Мов курінь, що на баштані,

Буква А здалася Тані.

  • На що здалася схожою буква зайчику Чомусику? (слайд 12)
  • На цьому наш урок закінчився. Чомусик з вами не прощається, але говорить до побачення на слідуючому уроці.

 

 

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку