Урок "Лічба об’єктів навколишнього світу. Порівняння числового виразу і числа. Розміщення об’єктів на площині та у просторі. Напрямки руху об’єктів".

Про матеріал
Розробка урок математики за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Тема тижня "Я мандрівник"
Перегляд файлу

Тема тижня «Я мандрівник»

Урок математики      

Тема уроку. Лічба об’єктів навколишнього світу. Порівняння числового виразу і числа. Розміщення об’єктів на площині та у просторі. Напрямки руху об’єктів. Розв’язування життєвих задач з використанням математичних методів.

Мета :  учити співвідносити число предметів і цифру; учити порівнювати числові вирази з числом;  продовжувати формувати поняття про склад чисел 2-10; розвивати логічне мислення учнів.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки

Знаходить суму(додає), різницю(віднімає) в межах 8, користуючись предметами, або засобами, які їх заміняють

Співвідносить цифру з її зображенням

Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2–10

Знаходить помилки у математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії

Обладнання:  ілюстративний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

               Зміст уроку.

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Учитель

посміхається,

Урок наш

починається.

Голівки всі схиляються,

Школярики стараються.

ІІ. Етап цілепокладання

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Протягом тижня ми здійснили з вами багато цікавих мандрівок. Тож і сьогодні на нас чекає весела і цікава мандрівка, під час якої ми будемо рахувати, порівнювати, розв’язувати задачі. В мандрівку нас запрошує наш добрий знайомий веселий мандрівник Колобок.

ІІІ. Етап цілереалізації

  • Колобок дуже старанно готувався до мандрівки. Взяв з собою все необхідне, а бабусі з дідусем пообіцяв, що буде рухатись за розробленим маршрутом.

Це перша самостійна мандрівка Колобка, тому йому потрібна ваша підтримка.

  • Чи погоджуєтесь ви відправитись в мандрівку з колобком?

В мандрівці нам знадобиться багаж математичних знань. Давайте перевіримо, чи ми його взяли з собою.

Отже, вирушаємо!

  1. Усна лічба

Звертаю увагу дітей на напрям руху Колобка за маршрутом.

  • Ми рухаємось донизу вздовж річки Усної.

 

А  хто це нас тут зустрічає? Та це ж Зайчик. Зайчику потрібно переправитись через річку Усну. Для цього необхідно виконати завдання. Колобочок не може

йому допомогти, бо в першому класі не вчився. Але ми вчимося в першому класі, багато знаємо. То може ми Колобочку допоможемо?

1) Діти рахують від 1 до 10 в прямому та зворотному порядку.

2) Порахуйте речі, які Колобок склав в рюкзак.

3) Складіть приклади з відповідями 10, 8, 7

- Зайчик вдячний нам за допомогу. Давайте ми прокладемо йому місточок, щоб він безпечно перейшов річку.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Письмо цифри 1, число 11

Зошит свій я відкриваю

Навскоси його кладу

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь

  1. Ми рухаємось далі своїм маршрутом.(Визначення напрямку за картою).

Перед нами поле Розумників. Вовчик просить Колобочка навчити його порівнювати числа з виразами, та ви ж знаєте, що він не справиться, то ж берімось до роботи.

3+5…6           9-1…7

4+2…5           6+2…9

  • Вовчик тепер теж буде вміти порівнювати вирази з числами.
  • У вас на партах картки з домашнім завданням Вовчика. Давайте перевіримо, чи вірно виконане завдання.
  1. - Тепер можна продовжувати мандрівку. Наш шлях  тягнеться вгору до вершини «Всезнайки». Зустріч з Ведмедиком.

Робота з геометричним матеріалом.

  1. Плоскі фігури.
  2. Розпізнавання об’ємних фігур.

 

 

  1. Фізхвилинка.    Привал.
  • Відпочили, пора в дорогу. (Визначення напряму руху)

Лисичка засмучена. Вчителька лісової школи Сова дала їй завдання скласти і розв’язати задачу.

  • Давайте спочатку згадаємо, з яких частин складається задача.
  • А тепер подивимось, яку задачу склала Лисичка.

Задача Лисички.

Їжачок приніс білочці корзинку яблук і груш.

Скільки всього фруктів приніс Їжачок?

  • Чи правильно лисичка склала умову задачі? Чого не вистачає?

Складання і розв’язування задачі.

 Їжачок приніс білочці 5 яблук і 2 груші.

Скільки всього фруктів приніс Їжачок?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

 

Ви сьогодні добре попрацювали, скажемо один одному СПАСИБІ.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
3556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку