Урок "Лінійна функція, її графік та властивості"

Про матеріал
Урок алгебри в 7 класі. Лінійна функція, її графік та властивості. Розробки уроків.
Перегляд файлу

Урок алгебри в 7 класі

Тема: Лінійна функція, її графік та властивості.

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів із «особливими випадками» лінійної функції і її графіком; узагальнити уяву учнів про зв’язок між k та b і графіком; вдосконалювати й читати графіки лінійних функцій;
  • розвивальна: розвивати розумову діяльність, логічне мислення, увагу;
  • виховна: виховувати позитивне ставлення до предмету, працьовитість, кмітливість, культуру писемного та усного мовлення.

Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок.

Обладнання: набір креслярського приладдя; електронний підручник.

Хід уроку

  1. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
    1. Фронтальне опитування:
    - Яку функцію називають лінійною?
    - Навести приклад лінійної функції. Вказати коефіцієнти k та b.
    - Область визначення лінійної функції.
    - Область значень лінійної функції.
    - Що є графіком лінійної функції?
    - Властивості графіка лінійної функції: якщо k>0, якщо k<0.
    - Що показує число b?
    - Яку функцію називають прямою пропорційністю?
    2. Математичний диктант.

В-1

В-2

1) Функція називається..

2) Лінійну функцію задано формулою назвіть коефіцієнти k та b.

3) Графік лінійної функції перетинає вісь Ox під тупим кутом, а вісь Oy в точці (0; -6). Що ви можете сказати про коефіцієнти k та b?

4) Побудуйте графік функції            

1) Функція називається..

2) Лінійну функцію задано формулою   назвіть коефіцієнти k та b.

3) Графік лінійної функції перетинає вісь Ox під гострим кутом, а вісь Oy в точці (0; 5). Що ви можете сказати про коефіцієнти k та b?

4) Побудуйте графік функції            

(Після проведення математичного диктанту проводиться взаємоперевірка – робота в парах).

3. Виконаємо побудову графіків функцій.

В-1

В-2

(Після виконання завдання зробити висновки).

  1. Формулювання мети і завдань уроку.
    З’ясувати, як у загальному випадку пов’язано значення коефіцієнтів k та b із розташуванням графіка лінійної функції в системі координат. Подальша робота з вироблення вмінь працювати із графіком лінійної функції.
  2. Узагальнення знань.
    Виконавши побудову графіків функцій, робимо висновок: якщо в рівнянні    , то графік цієї лінійної функції проходить через початок координат; : якщо в рівнянні , то графік цієї лінійної функції проходить паралельно осі Ox. Учні записують у зошиті схеми.

Залежність між розташуванням прямої у = kx + b та значеннями k і b

1) k = 0 у = b

2) b= 0 y = kx

3) y = kx + b (k ≠ 0; b ≠ 0)

  1. Закріплення знань. Відпрацювання вмінь.
    1. Виконання усних вправ
  1. Що являє собою графік функції, яку задано формулою:
  2. Знайдіть координати точки перетину з віссю Oy графіка лінійної функції:
     
  3. Графік лінійної функції пряма, що паралельна осі Ox. Задайте цю функцію формулою, якщо відомо, що її графік проходить через точку:
    1) A(5;-2);   2) B(0;7);   3) C(-2;-8).

2. Виконання письмових вправ. Робота з електронним підручником.

№868
Побудуйте в одній системі координат графіки функцій  і  та знайдіть координати точок їхнього перетину.

№874

Не виконуючи побудови, знайдіть координати точок перетину графіків функцій  .

№870

Не виконуючи побудови, знайдіть координати точок перетину з осями координат графіка функції  .

№872

Не виконуючи побудови графіка функції  , знайдіть точку цього графіка, у якої:
1) абсциса дорівнює ординаті;

2) ордината на 6 більша за абсцису.

№879

Знайдіть значення b, при якому графік функції проходить через точку А(-27;4).

№881
Графік функції перетинає осі координат у точках C(0;4) і D(-8;0). Знайдіть значення k і b.

  1. Підсумки уроку.

Охарактеризуйте коефіцієнти k та b у рівнянні лінійної функції, якщо графік цієї функції, зображений схематично, має вигляд:

   

  1. Домашнє завдання.

§ 23, №869, №871, №875, №880, №887.

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Лінійна функція, її графік і властивості
Додано
17 березня 2020
Переглядів
1936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку